Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:
SA7K var den bedste højtaler jeg hørte inde på Mariott under hifiudstillingen. Der var bare meget mere hul igennem end på nogen anden højtaler jeg hørte den dag!

Enig dem tester jeg når jeg får mine soloer.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Måske du skulle en tur ind til Tom og lytte Pro Arc eller op til Peter og lytte Aerial ?

Gode danske forslag. Pro Arc har jeg kun lyttet sammen med Holfi og kedeligere kan det vist ikke blive men måske under mere optimale forhold fungere de højtalere måske bedre, kan du maile mig adressen hvor jeg kan treffe Tom ?

Peter og Aerial hmm hvis det er Peter fra AR så dur det nok ikke vi er kommet MEGET skævt ind på hinanden. Jeg skulle jo have besøg af ham hvor jeg skulle teste hans effekter fordi han mener de er et alternativ til soloerne. nogle dage før han kom fik jeg min 70kg tunge projektor og for at få plads byggede jeg mit værlse om og i kan se på min hjemme side at det krævede at jeg indbyggede 2 store stolper i mine vægge og DERFOR var mit lille rum i bygge rod. Dette var jeg ked af men heldigvis måtte jeg låne Scala's en demo lokale oven på butikke her kunne vi jo så lytte. Mit grej var jo pakket halvt ned hjemme og beskyttet mod bygge støv og Scala have grej maget til mit så jeg var Scala meget taknemmelig. Men haløj en mail jeg fil af Peter han svinede mig til og siger jeg bryder afteler og han kan ikke snakke med Sælgere fra nogen butik da de alle er sindsyge og utroværdige. Siden dengang har han og jeg ikke været på tale fod, æv da også.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Søren A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Et bud som jeg syntes er spændende er Classic fra Red Rose Music. Har kun hørt den lille model men den var helt fantastisk
Til top Vis Søren A.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren A.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Det er Peter Selmer fra PS Audio, jeg tænker på.

Toms firma hedder Audio Art....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Det er Peter Selmer fra PS Audio, jeg tænker på.

Toms firma hedder Audio Art....

Takker AE højtaler var mine gamle ynglings aldrig have jeg dengang hør så præcise højtalere bliver sjovt at komme til at lytte dem igen ,o)

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

TC Electronic på Sindalsvej i Århus ejer Tannoy
Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Redaktøren skrev:
Måske du skulle en tur ind til Tom og lytte Pro Arc eller op til Peter og lytte Aerial ?

Gode danske forslag. Pro Arc har jeg kun lyttet sammen med Holfi og kedeligere kan det vist ikke blive men måske under mere optimale forhold fungere de højtalere måske bedre, kan du maile mig adressen hvor jeg kan treffe Tom ?

Peter og Aerial hmm hvis det er Peter fra AR så dur det nok ikke vi er kommet MEGET skævt ind på hinanden. Jeg skulle jo have besøg af ham hvor jeg skulle teste hans effekter fordi han mener de er et alternativ til soloerne. nogle dage før han kom fik jeg min 70kg tunge projektor og for at få plads byggede jeg mit værlse om og i kan se på min hjemme side at det krævede at jeg indbyggede 2 store stolper i mine vægge og DERFOR var mit lille rum i bygge rod. Dette var jeg ked af men heldigvis måtte jeg låne Scala's en demo lokale oven på butikke her kunne vi jo så lytte. Mit grej var jo pakket halvt ned hjemme og beskyttet mod bygge støv og Scala have grej maget til mit så jeg var Scala meget taknemmelig. Men haløj en mail jeg fil af Peter han svinede mig til og siger jeg bryder afteler og han kan ikke snakke med Sælgere fra nogen butik da de alle er sindsyge og utroværdige. Siden dengang har han og jeg ikke været på tale fod, æv da også.

Hmmm. så er det vel ikke det store du er gået glip af !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hmmm...at foreslå Pro-Ac til en fyr der vil have forskelle, finder jeg mærkeligt. Pro-Ac spiller altid med en glathed der tildels skyldes en tilbageholdende dynamik opefter. Meget besnærende, men kedeligt i længden, som Jonas rigtignok skriver.... Designlyd af øverste skuffe, men utroligt flot. Det blev faktisk bedre med de nye, nærmest keglestubformede (hvad er det de hedder og hvorfor er de ikke på deres hjemmeside?) 

Hvad med Bösendorfer ? (http://www.boesendorfer.com/_english_version/index.html)

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

guru skrev:
TC Electronic på Sindalsvej i Århus ejer Tannoy

Hvor længe har de gjort det da??.Og er TC electronic et dansk firma?.

Jeg kan ikke på deres hjemeside se noget som helst Tannoy nævnt.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Rolig Slips, kommer tid kommer råd !! :o)

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Rolig Slips, kommer tid kommer råd !! :o)

Jeg er født rolig.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg starte et rygte ! tror i så man kan købe Tannoy billiger her i Århus direkte ? wee 40% rabat vil være fjong

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Nu vil jeg starte et rygte ! tror i så man kan købe Tannoy billiger her i Århus direkte ? wee 40% rabat vil være fjong

Ha, jeg garantere dig for at de ikke har en eneste Tannoy højt.stående, de distribueres jo et helt andet sted og fremstilles i skotland.

Jeg mangler stadig også bevis for at Tc skulle eje Tannoy.................men jeg er skam helt rolig

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

ProAc, Wilson, JMLab, SonusFaber, MartinLogan, AudioData, Von Sweikhert, F-3lyd: Audiovector, SystemAudio, Avelon, Snell, for at nævne nogle få!...

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Mike-J skrev:

ProAc, Wilson, JMLab, SonusFaber, MartinLogan, AudioData, Von Sweikhert, F-3lyd: Audiovector, SystemAudio, Avelon, Snell, for at nævne nogle få!...

mvh.

hejsa Mike

Din kammy med linn systemet hvad type var de nye højtalere han benytter ? og har han haft et sæt Akurrat med hjem ? 

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Den er nu go' nok den der med TC og Tannoy. Det har stået i Børsen.

se også:

http://mixonline.com/ar/audio_tc_electronic_acquires/
http://www.audiomedia.com/news/1201/tcelectronic_tannoy.html
http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=638
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg har de store erfaringer i dette luftlag.  Men har lige kigget det tyske blad "Audio" igennem, og i dette nummer (oktober 2003) er det en test/opsummering/sammenligning af godt 20 forskellige højtalere i priser fra 3.000 euro til 112.000 euro!

Måske du kan finde lidt inspiration der?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Mit bud til de penge er Sonus Faber Cremona - hørte dem til en Densen demo og de lød helt suværent  - selv på Densen som har en tendens til at blive hård og markeret i øvre mellemtone.

Har hørt AudioVector S6 "Superduper Arretetette avantegarde improved evolution" under de samme betingelser og de faldt helt igennem og fra hinanden.

Cremonaene havde saft og kraft i den vigtige nedre mellemtone og et dejligt åbent lydbillede. Prøv dem.

Men du har da også Lydgalleriet og JM-Lab. De er i stand til at vise forskelle !

Hilsen

Nørd 

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum