| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirovich skrev:
SA7K var den bedste højtaler jeg hørte inde på Mariott under hifiudstillingen. Der var bare meget mere hul igennem end på nogen anden højtaler jeg hørte den dag! |
|
|
Enig dem tester jeg når jeg får mine soloer.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
| Måske du skulle en tur ind til Tom og lytte Pro Arc eller op til Peter og lytte Aerial ? |
|
|
Gode danske forslag. Pro Arc har jeg kun lyttet sammen med Holfi og kedeligere kan det vist ikke blive men måske under mere optimale forhold fungere de højtalere måske bedre, kan du maile mig adressen hvor jeg kan treffe Tom ?
Peter og Aerial hmm hvis det er Peter fra AR så dur det nok ikke vi er kommet MEGET skævt ind på hinanden. Jeg skulle jo have besøg af ham hvor jeg skulle teste hans effekter fordi han mener de er et alternativ til soloerne. nogle dage før han kom fik jeg min 70kg tunge projektor og for at få plads byggede jeg mit værlse om og i kan se på min hjemme side at det krævede at jeg indbyggede 2 store stolper i mine vægge og DERFOR var mit lille rum i bygge rod. Dette var jeg ked af men heldigvis måtte jeg låne Scala's en demo lokale oven på butikke her kunne vi jo så lytte. Mit grej var jo pakket halvt ned hjemme og beskyttet mod bygge støv og Scala have grej maget til mit så jeg var Scala meget taknemmelig. Men haløj en mail jeg fil af Peter han svinede mig til og siger jeg bryder afteler og han kan ikke snakke med Sælgere fra nogen butik da de alle er sindsyge og utroværdige. Siden dengang har han og jeg ikke været på tale fod, æv da også.
|
| Til top |
|
| |
Søren A. Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bud som jeg syntes er spændende er Classic fra Red Rose Music. Har kun hørt den lille model men den var helt fantastisk
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Peter Selmer fra PS Audio, jeg tænker på.
Toms firma hedder Audio Art....
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Det er Peter Selmer fra PS Audio, jeg tænker på.
Toms firma hedder Audio Art....
|
|
|
Takker AE højtaler var mine gamle ynglings aldrig have jeg dengang hør så præcise højtalere bliver sjovt at komme til at lytte dem igen ,o)
|
| Til top |
|
| |
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC Electronic på Sindalsvej i Århus ejer Tannoy
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Redaktøren skrev:
| Måske du skulle en tur ind til Tom og lytte Pro Arc eller op til Peter og lytte Aerial ? |
|
|
Gode danske forslag. Pro Arc har jeg kun lyttet sammen med Holfi og kedeligere kan det vist ikke blive men måske under mere optimale forhold fungere de højtalere måske bedre, kan du maile mig adressen hvor jeg kan treffe Tom ?
Peter og Aerial hmm hvis det er Peter fra AR så dur det nok ikke vi er kommet MEGET skævt ind på hinanden. Jeg skulle jo have besøg af ham hvor jeg skulle teste hans effekter fordi han mener de er et alternativ til soloerne. nogle dage før han kom fik jeg min 70kg tunge projektor og for at få plads byggede jeg mit værlse om og i kan se på min hjemme side at det krævede at jeg indbyggede 2 store stolper i mine vægge og DERFOR var mit lille rum i bygge rod. Dette var jeg ked af men heldigvis måtte jeg låne Scala's en demo lokale oven på butikke her kunne vi jo så lytte. Mit grej var jo pakket halvt ned hjemme og beskyttet mod bygge støv og Scala have grej maget til mit så jeg var Scala meget taknemmelig. Men haløj en mail jeg fil af Peter han svinede mig til og siger jeg bryder afteler og han kan ikke snakke med Sælgere fra nogen butik da de alle er sindsyge og utroværdige. Siden dengang har han og jeg ikke været på tale fod, æv da også. |
|
|
Hmmm. så er det vel ikke det store du er gået glip af !!
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...at foreslå Pro-Ac til en fyr der vil have forskelle, finder jeg mærkeligt. Pro-Ac spiller altid med en glathed der tildels skyldes en tilbageholdende dynamik opefter. Meget besnærende, men kedeligt i længden, som Jonas rigtignok skriver.... Designlyd af øverste skuffe, men utroligt flot. Det blev faktisk bedre med de nye, nærmest keglestubformede (hvad er det de hedder og hvorfor er de ikke på deres hjemmeside?)
Hvad med Bösendorfer ? (http://www.boesendorfer.com/_english_version/index.html)
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
| TC Electronic på Sindalsvej i Århus ejer Tannoy |
|
|
Hvor længe har de gjort det da??.Og er TC electronic et dansk firma?.
Jeg kan ikke på deres hjemeside se noget som helst Tannoy nævnt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig Slips, kommer tid kommer råd !! :o)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
| Rolig Slips, kommer tid kommer råd !! :o) |
|
|
Jeg er født rolig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg starte et rygte ! tror i så man kan købe Tannoy billiger her i Århus direkte ? wee 40% rabat vil være fjong 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Nu vil jeg starte et rygte ! tror i så man kan købe Tannoy billiger her i Århus direkte ? wee 40% rabat vil være fjong 
|
|
|
Ha, jeg garantere dig for at de ikke har en eneste Tannoy højt.stående, de distribueres jo et helt andet sted og fremstilles i skotland.
Jeg mangler stadig også bevis for at Tc skulle eje Tannoy.................men jeg er skam helt rolig __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ProAc, Wilson, JMLab, SonusFaber, MartinLogan, AudioData, Von Sweikhert, F-3lyd: Audiovector, SystemAudio, Avelon, Snell, for at nævne nogle få!...
mvh.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike-J skrev:
|
ProAc, Wilson, JMLab, SonusFaber, MartinLogan, AudioData, Von Sweikhert, F-3lyd: Audiovector, SystemAudio, Avelon, Snell, for at nævne nogle få!...
mvh.
|
|
|
hejsa Mike
Din kammy med linn systemet hvad type var de nye højtalere han benytter ? og har han haft et sæt Akurrat med hjem ?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er nu go' nok den der med TC og Tannoy. Det har stået i Børsen.
se også:
http://mixonline.com/ar/audio_tc_electronic_acquires/
http://www.audiomedia.com/news/1201/tcelectronic_tannoy.html
http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=638
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke fordi jeg har de store erfaringer i dette luftlag. Men har lige kigget det tyske blad "Audio" igennem, og i dette nummer (oktober 2003) er det en test/opsummering/sammenligning af godt 20 forskellige højtalere i priser fra 3.000 euro til 112.000 euro!
Måske du kan finde lidt inspiration der?
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Mit bud til de penge er Sonus Faber Cremona - hørte dem til en Densen demo og de lød helt suværent - selv på Densen som har en tendens til at blive hård og markeret i øvre mellemtone.
Har hørt AudioVector S6 "Superduper Arretetette avantegarde improved evolution" under de samme betingelser og de faldt helt igennem og fra hinanden.
Cremonaene havde saft og kraft i den vigtige nedre mellemtone og et dejligt åbent lydbillede. Prøv dem.
Men du har da også Lydgalleriet og JM-Lab. De er i stand til at vise forskelle !
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |