Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig til at høre hvad du finder ud af når du nu går igang med denne meget omafftende undersøgelse. Den prisklasse ligger i drømmeland for mit vedkommende. En dag skal jeg nok få sådan et par ind ad døren men det har lange udsigter.

De Pro Arc højtalerne husker jeg ikke det kan godt være jeg ikke fik hørt dem selvom jeg selv syntes jeg var ret godt omkring. Jeg kan bare huske hvor fuldstændig lammet jeg blev da jeg lagde øre til de 7K'er det havde jeg aldrig oplevet før eller for den sags skyld siden. Selv Dali's Eupohnia (ikke sikker på om det var ms 4 el. 5) har ikke kunne gøre det. Jeg havde slet ikke lyst til at høre musik på mit anlæg den næste uge fordi jeg var bange for at blive alvorligt skuffet.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Det er spændende med dein forespørgsel, men desværre giver jeg intet for den, for der findes en favorit - nemlig Linn Akkurat, og så er der alle de andre! Og så længe du ikke får nogle af de pågældende højttalere hjem på samme tid, og det tvivler jeg stærkt på at du gør, så har din såkaldte tests ikke noget seriøst grundlag!

Og desuden kan jeg også sagtens få alverdens anlæg til at spille dårligt efter din såkaldte tuningsmetode, hvis det var den du demostrerede for os under vores ellers interessante besøg hos dig, nemlig at smide højttalerne ud af vinklingen og spillende væk fra hinanden, for derefter at vinkle dem ind igen. Dette kan alle og enhver gøre og alle og enhver høre - jeg håber derfor at der er mere bag dit såkaldte tunedemp end bare en vinkling af højttalerne! Jeg er enig i princippet og vinkling samt placering (afstand til vægge osv.) af højttalerne er et punkt som mange desværre ikke gør meget ud af, men udover et smart begreb til metoden er det et ganske normalt fænomen!

Beklager min sunde skepsis, Jonas - du ved jeg intet ondt mener med det, jeg er bare så træt af at læse de samme mirakel-historier omkring hvad man kan og ikke kan få et anlæg til, baseret på det langt de fleste allerede ved!

Når du er klar med nogle reelle A/B-tests skal jeg med glæde komme og gøre dig selskab over et par liter Cola og nogle gode skiver og høre hvordan det skrider frem!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det er spændende med dein forespørgsel, men desværre giver jeg intet for den, for der findes en favorit - nemlig Linn Akkurat, og så er der alle de andre! Og så længe du ikke får nogle af de pågældende højttalere hjem på samme tid, og det tvivler jeg stærkt på at du gør, så har din såkaldte tests ikke noget seriøst grundlag!

Hvis Linn Akkurat var min favorit tror du så ikke at den allerede stod i min stue ?

Højtaler markedet er meget stort og jeg vi sku ikke snyde mig selv fra at lytte det bedste inden jeg bestemmer mig ellers beholder jeg mine Espekker.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej Jonas

Mit bud til de penge er Sonus Faber Cremona - hørte dem til en Densen demo og de lød helt suværent  - selv på Densen som har en tendens til at blive hård og markeret i øvre mellemtone.

Sonus faber dur simpelt hen ikke jeg har lyttet deres topmodel i Ålborg og musikken kommer aldrig ud den spiller aldig blødt og tilbage lænet. Jeg spurgte endda forhandleren om han ikke kunne finde et nummer som var vildt og stak frem men han svarrede det kan man ikke med Sonus faber højtalere. Sonus faber er for gamle ustabile mænd der skal have ro i sindet

Har hørt AudioVector S6 "Superduper Arretetette avantegarde improved evolution" under de samme betingelser og de faldt helt igennem og fra hinanden.

Jeg har hørt S6 i direkte test mod ninka og her vandt Ninka stort ikke mere at siger her.

Cremonaene havde saft og kraft i den vigtige nedre mellemtone og et dejligt åbent lydbillede. Prøv dem.

Men du har da også Lydgalleriet og JM-Lab. De er i stand til at vise forskelle !

Jeg tror sku ikke kurt vil have mig ned i butikken han siger jo jeg er sindssyg LOL  men jeg kender importøren så ham kontakter jeg for jeg tror sku de kan noget disse JM-lab højtalere faktisk har jeg ikke hørt dem spille direkte dårligt de har faktisk noglegange overrasket mig.

Hilsen

Nørd 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Og desuden kan jeg også sagtens få alverdens anlæg til at spille dårligt efter din såkaldte tuningsmetode, hvis det var den du demostrerede for os under vores ellers interessante besøg hos dig, nemlig at smide højttalerne ud af vinklingen og spillende væk fra hinanden, for derefter at vinkle dem ind igen. Dette kan alle og enhver gøre og alle og enhver høre - jeg håber derfor at der er mere bag dit såkaldte tunedemp end bare en vinkling af højttalerne! Jeg er enig i princippet og vinkling samt placering (afstand til vægge osv.) af højttalerne er et punkt som mange desværre ikke gør meget ud af, men udover et smart begreb til metoden er det et ganske normalt fænomen!

Hmm skide godt at du kunne høre at musiken døde ved jeg vilnklede højtaleren mere var der ikke i det jeg ville vise hvor stor betydning højtalerplaceringen har for musikken. Problemet er at mange ikke kan lyttemusik på musikkens betingelser og dette er jeg blevet meget bedre til med tiden det er derfor jeg kan hjælpe folk med opstillingen for det er sku synd at folk ikke får det optimale udaf deres anlæg.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Beklager min sunde skepsis, Jonas - du ved jeg intet ondt mener med det, jeg er bare så træt af at læse de samme mirakel-historier omkring hvad man kan og ikke kan få et anlæg til, baseret på det langt de fleste allerede ved!

Når du er klar med nogle reelle A/B-tests skal jeg med glæde komme og gøre dig selskab over et par liter Cola og nogle gode skiver og høre hvordan det skrider frem!

Skepsis er sund  og du må gerne komme til AB test en da her vil du sku falde på røven

Du mangler stadig at fortælle om en plade der stikker frem og lyder hæslig og skarp på toppen hjemme ved dig ??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Et par af de plader jeg havde med ned til dig lider samme skæbne herhjemme hos mig efter anskaffelsen af min Accuphase CD og Forstærker samt en seriøs opsætning af mine højttalere! En af disse har jeg nu anskaffet i en Digital Remaster og det blev straks bedre - dårlige indspilninger kan ødelægge alt på et ordentligt anlæg.

Så mit projekt et i øjeblikket at lytte alle plader om igen fordi det simpelthen spiller så meget bedre nu - det er næsten som at få en stak nye plader!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Søren A. skrev:
Et bud som jeg syntes er spændende er Classic fra Red Rose Music. Har kun hørt den lille model men den var helt fantastisk

Ja det bliver den næste speaker jeg skal prøve .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Nu vil jeg starte et rygte ! tror i så man kan købe Tannoy billiger her i Århus direkte ? wee 40% rabat vil være fjong

kan man da få mange steder hvis man ellers kender lidt folk

therock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

therock skriver, du skulle prøve b&w matrix 805 den er lille men for satan hvor den spiller godt der er godt nok en afvigende bas men mellem tonen og diskanten det rykker for vildt så hvis du vil have dybte og brede uden at skulle spille helt vildt højt så er det det. jeg ved at du skrev at du ikke var intereseret i b&w men denne perle skulle du prøve. hilsen therock.
Til top Vis therock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af therock

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

TIl Jonas :

Ja i testen mellem Linn soloerne og Crown blev der fortaget fuld tuning og udmaling. Publikum var udelukkende ingenoere fra audiobrancen, sa alt blev gjort efter kunstens regler. Lyt til en Crown studio Reference..sa tror jeg dine soloer er til salg :)

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 November 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas.

Jeg kender ikke noget til disse højtalere, men jeg kom straks til at tænke på din højtalersøgning da jeg læste dette :

I also got these cool speakers from my friend Stefan. The Cabasse Goelette. A speaker that is not tested in the mags. And when it is tested, then they give it a bad review. The reason for this is the bad sound coming out of the Goelette most of the time, but the reason for the bad sound is not the Goelette itself, but the bad signal that you feed into it.

Garbage in, garbage out.

The Goelette actually lets you immediately hear any presence of overtones, and if these are not carfully adjusted (by the designers of the amps & sources) the Goelette will be able to kill you. How often did I want to throw that damn speaker out of my lab. But it was my best teacher. It is one of the best speakers for research. And it can really sound great, if the feed is adequate.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

rosquist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej jonas, jeg vil også forslå jm-lab, dog ville jeg vente ind til
beryliums diskanten er blevet et lidt mere udbredt fænomen i deres
mindre modeller.
Til top Vis rosquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosquist

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 21 November 2003 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej. Nu har jeg ikke læst alle indlæg i denne tråd, så hvis jeg foreslår noget andre allerede har, så er det bare surt. Jonas. Du snakker om forskelle, ikk? Ham Steen Duel**t (Lund) er jo kendt for sine særdeles analytiske højttalere. Hvad med at kontakte ham? Så er du sikkert også fri for at bruge helt så mange penge. (det gør vel ikke noget) Jeg var engang nede i Herlev hifiklub og hørte noget vild lyd. Det var højttalere af Hr. Due som var lydbringer fra anlæget den dag, og det lyd ret godt, for at sige det mildt.
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2003 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas.

Hvis du går i de tanker at købe System Audio 7K, så skriv dig lige bag øret, at de osse laves i masterversion. Udseendet og enhederne er det samme, men kablet er Monofilament fra amerikanske Nordost.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 November 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jonas tag en tur til tyskland og få hørt

http://www.kharma.com/

CRM 2.3  Ceramique Reference Monitor (incl. stand SDSS-C2)

CRM 2.3F  Ceramique Reference Monitor (incl. stand SDSS-C2 and Focal tweeter)

CRM 2.3D  Ceramique Reference Monitor (incl. stand SDSS-C2 and 20mmDiamond Tweeter)

.

http://www.avalonacoustics.com/

http://www.audiophysic.de/

http://www.sonusfaber.com

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 November 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Schelde skrev:

Hmmm...at foreslå Pro-Ac til en fyr der vil have forskelle, finder jeg mærkeligt. Pro-Ac spiller altid med en glathed der tildels skyldes en tilbageholdende dynamik opefter. Meget besnærende, men kedeligt i længden, som Jonas rigtignok skriver.... Designlyd af øverste skuffe, men utroligt flot. Det blev faktisk bedre med de nye, nærmest keglestubformede (hvad er det de hedder og hvorfor er de ikke på deres hjemmeside?) 

Sådan spille LINN og KEF også.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 November 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
[QUOTE=Hasselhof]

Lige et spøgsmål blev anlægget tunet mellem de 2 opstillinger mellem crown og linn klimaxerne ? jeg kan nemlig i en demo vise at mine effekter spiller dårligere end en lk140 blot ved tune anlægget forkert. Når det er highend ting vi snakker er det som i formel 1 dem som "tuner" indstiller indstillingerne på bilerne mest optimalt er dem som vinder. Typisk når folk tester linn komponenter i blandede anlæg får de kun de "hifiske" aspekter med som dybde og brede men musikkens sjæl er noget som ikke får lov til at slippe ignnem så jeg ville sige at linn passer bedst samme med linn fordi udgangspunktet er musik og ikke en eller ande indgangsvinkel til f.eks kun realistisk og luftig perspektiv.

Ej nu , det vil sige det kun er LINN der kan spille musik , jeg tro du har hørt for lidt , før du gik til LINN .

jeg vil æden alt på at et setup som det proAC 2,5 BAT vk75 Audio Aero Capitole spille meget mere musikalsk end du skulle kunne sætte sammen med det vilde LINN.

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg har ikke høre en eneste elektrostat som blot spiller noget der ligner musik det er nummer 1 på min hade liste ;O) er du til kunstig luftig perspektiv på alle dine plader så er de noget for dig men en som mig der vil have HIFI dur de simpelthen ikke.

[/QUOTE]

Jeg ville have forelået:

Tænk nu hvis "dynamiske" speakers fratager "luftigt perspektiv" og det "luftige perspektiv" som elektrostater giver faktisk er tilstede på alle LP'er, CD'er, SACD'er osv. Eller endnu bedre hvis "luftigt perspektiv" findes i den virkelige verden uafhængigt af de medier vi lagre vores musik på. UHADA.

Med den grundighed og entusiasme du lægger for dagen er jeg sikker på du finder de speakers som giver dig de fleste forskelle. Men måske skulle du alligevel høre elektrostater hjemme hos mig før du bestemmer dig.

Du ved jo godt at der ikke er langt mellem had og kærlighed.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hmm mit bud:

Hvad med

front: JBL Ti10K 34000,-

Center JBL TiK Center  7000,-

Bag: JBL Ti2K 15000,-

Sub: JBL TiK Mastersub 30000,-

Eller JBL TiK color.

ialt 86000. Så er der os penge til nogle fornuftige kabler!

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes