Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Planar 3 pickup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:

...

Det lyder fint. Det viser sig faktisk at være en Planer 2 nu jeg har fået den og ikke en 3'er som hun sagde. Men det gør jo kun, at jeg kan få samme oplevelse med en K1'er på som du havde. Er det nemt selv at hæve armen en smule? Det er sku et eller andet cool over sådan en plade spiller der står og hygger sig, træls jeg først får riaa'en i morgen .

Armen er nem at afmontere og montere igen - der er kun en møtrik der skal løsnes under plinten. Jeg kan ikke forestille mig at armen kan monteres forket igen. Der er kun et hul i plinten og armbasen passer præcist ned i og så skal du bare sørge for at armen er nogenlunde parallel med højre side af plinten, når armen hviler i armstøtten (armen skal selvfølgelig monteres på den rigtige side af plinten ).

Lydbutikken brugte som skrevet en stump solid core kabel, men det var blevet væk da jeg skulle montere armen igen efter pladespilleren havde været pakket ned (wifis bror har fået den).
Jeg skar nogle ringe i stift pap i stedet og og forsøgte mig frem. Armen skal være ca. parallel med pladetallerken når pickupen er nedsænket i rillen på en vinyl.

Jeg har ikke målt efter, men et skud fra min side er at armen skal hæves ca. 3mm,  Lydbutikken har måske det præcise mål. De må have monteret adskellige K1'er på Rega...

Det er vigtigt for god lyd at du ikke spænder armen for hårdt fast igen. Ikke noget med værktøj, du spænder bare let med fingrene.

Noget helt andet er at montere PU'en korrekt. Det kræver lidt øvelse, så hvis det er første gang, vil jeg anbefale at du søger hjælp eller læser en vejledning grundigt - der findes flere på nettet. F.eks. her.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:

Er det nemt selv at hæve armen en smule?

Ja. Selve operationen er ret simpel. Der skal bare føres nogle skiver (eller solid-core kabel ) rundt om armens gevind.
Det er frygtelig enkelt.

Men kan også bruge sådan en fætter:

Men du må nok høre i Lydbutikken hvor meget armen skal hæves.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Findes der en Butik i Vejle/Horsens/Århus området der sælger denne K1'er og vil kunne klare skiftet for mig?
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
Findes der en Butik i Vejle/Horsens/Århus området der sælger denne K1'er og vil kunne klare skiftet for mig?

Tape Connection i Århus

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes