Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hypex DS1.2 eller Hypex DS2.0???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 11 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

er kun 15, så har ikke så mange penge, derfor kan jeg ikke købes Hypex DS4.0 
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 11 September 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Det er jo det med hvad der opgives, og hvad der rent faktisk er.

Normalt skal man kigge efter Watt RMS, det burde være den reelle effekt.

Men intet forhindre sælgere i at pynte tallene. Det er jo en chance man må tage.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 11 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

ja desværre
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
kagemand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 318
Sendt: 11 September 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Havde engang selv en jamo subwoofer med en 8" bas og en 70 watt forstærker, den kunne ihvertfald sagtens spille højt nok, den kunne få nemt få enheden til at slå i bund 



__________________
Hellere være stor og doven, end lille og vågen.



Til top Vis kagemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kagemand
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 11 September 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

det minus ved JAMO sub forstærkeren, er jo at den IKKE Hæver de dybeste toner med et par DB 
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 11 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Har læst mig frem til at Hypex DS2.0 er MEGET bedre end Hypex DS1.2, så tror jeg venter lidt, og får skravet lidt penge sammen, så jeg kan få Hypex DS2.0 modulet istedet.. vil de penge ikke være givet godt ud istedet for Hypex DS1.2??
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 11 September 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jo, du får en del mere med DS2.0.

- og igen... Ser du på DS2.0 i forhold til DS4.0, så får du igen meget mere for de sidste 700 kroner.

De rige har mange glæder


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 11 September 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

hehe ja men starter på arbejde på mandag, og der for jeg ca. 800kr om måneden.. men har heldigvis føsdag om unden en måned der kommer der jo lidt i kassen skal lige siges at jeg også starter med at arbejde her hjemme, så kommer månedens lønnen sig op på ca 1200 kr. om måneden, så jeg har snart råd men skal også lige have bygget mit nuværende projekt færdigt..
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 September 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hvor dybt vil en Peerless SLS 12" kunne gå ned i hz, hvis jeg bygger en 120liters kabinet til den, og i lukket system, og med en Hypex DS2.0??
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Uden brug af gain (BAS EQ), vil den have et F3=ca. 42Hz (det punkt hvor lydtrykket er faldet 3dB).

Det lyder måske ikke af så meget, men da det er en lukket løsning, vil lydtrykket kun falde langsomt, jo længere ned i frekvens man kommer.

Frekvensgang:
F3 = 42,5
F6 = 32,5
F9 = 26,4
F12 = 21,9

Reelt vil jeg mene at "den spiller ned til" ca. 25Hz.

"Problemet" med Hypex DS2.0, er at den kun kan booste i området 50-120Hz, hvilket er ret ligegyldigt her, da subwooferen jo spille lavere end 50Hz.

Ser man på Hypex DS4.0, så kan den booste i 20-50Hz området, og så kan man få nogle andre tal:
F3 = 26,4
F6 = 21,9

Der er en længere forklaring på forholdet mellem hvor dybt en subwoofer kan spille, og forskellen på basrefleks og lukket. Det orker jeg ikke at komme ind på. Desuden er der stor forskel på om producenter (eller DIY-folk) opgiver hvor dybt en subwoofer kan spille, med eller uden roomgain.

Men enheden spiller rigligt dybt til langt de fleste i et 120 liters kabinet.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

okay.. og den er hurtig og præcis og kontant og alt det der?.. hehe så er spg. jo bare om man så skal vente 14 ekstra også sætte en DS4.0 i? tror da jeg gør så
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg vil HELT KLART anbefale det.

Du får mulighed for at få afgrundsdyb stram bas, der også er i lydmæssig High-End klasse med DS4.0.



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Okay.. lyder da dejligt
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

så kommer jeg jo til at stå med HT Byg for ca. 7.000Kr, og så er det første gang.. WoW 
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Daniels og jeg er stort set enige om tingene - dog mener jeg ikke at man nødvendigvis behøver så stor en effekt. Højtalerens følsomhed, rummets størrelse, og, ikke mindst, lyttevaner, spiller osse ind. I lang tid kørte min sub (følsomhed ~88dB) med en ret lille amp, uden problemer. Idag kører jeg med en brokoblet NAD, der nok leverer små 200 Watt - men selv når det hele ryster, gider dens effekt-metre knap lyse!  Men OK, jeg har et lille rum...

Tror du får en rigtig fin sub med den Peerless og boksstørrelse.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 15 September 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Det var da dejligt at høre, at der er nogen der er enig
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes