| Forfatter |
|
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
er kun 15, så har ikke så mange penge, derfor kan jeg ikke købes Hypex DS4.0
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo det med hvad der opgives, og hvad der rent faktisk er.
Normalt skal man kigge efter Watt RMS, det burde være den reelle effekt.
Men intet forhindre sælgere i at pynte tallene. Det er jo en chance man må tage.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja desværre
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde engang selv en jamo subwoofer med en 8" bas og en 70 watt forstærker, den kunne ihvertfald sagtens spille højt nok, den kunne få nemt få enheden til at slå i bund __________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det minus ved JAMO sub forstærkeren, er jo at den IKKE Hæver de dybeste toner med et par DB
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst mig frem til at Hypex DS2.0 er MEGET bedre end Hypex DS1.2, så
tror jeg venter lidt, og får skravet lidt penge sammen, så jeg kan få
Hypex DS2.0 modulet istedet.. vil de penge ikke være givet godt ud
istedet for Hypex DS1.2??
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, du får en del mere med DS2.0.
- og igen... Ser du på DS2.0 i forhold til DS4.0, så får du igen meget mere for de sidste 700 kroner.
De rige har mange glæder
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja  men starter på arbejde på mandag, og der for jeg ca. 800kr om måneden  .. men har heldigvis føsdag om unden en måned  der kommer der jo lidt i kassen 
skal lige siges at jeg også starter med at arbejde her hjemme, så
kommer månedens lønnen sig op på ca 1200 kr. om måneden, så jeg har
snart råd  men skal også lige have bygget mit nuværende projekt færdigt..
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor dybt vil en Peerless SLS 12" kunne gå ned i hz, hvis jeg bygger en
120liters kabinet til den, og i lukket system, og med en Hypex DS2.0??
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden brug af gain (BAS EQ), vil den have et F3=ca. 42Hz (det punkt hvor lydtrykket er faldet 3dB).
Det lyder måske ikke af så meget, men da det er en lukket løsning, vil lydtrykket kun falde langsomt, jo længere ned i frekvens man kommer.
Frekvensgang:
F3 = 42,5
F6 = 32,5
F9 = 26,4
F12 = 21,9
Reelt vil jeg mene at "den spiller ned til" ca. 25Hz.
"Problemet" med Hypex DS2.0, er at den kun kan booste i området 50-120Hz, hvilket er ret ligegyldigt her, da subwooferen jo spille lavere end 50Hz.
Ser man på Hypex DS4.0, så kan den booste i 20-50Hz området, og så kan man få nogle andre tal:
F3 = 26,4
F6 = 21,9
Der er en længere forklaring på forholdet mellem hvor dybt en subwoofer kan spille, og forskellen på basrefleks og lukket. Det orker jeg ikke at komme ind på. Desuden er der stor forskel på om producenter (eller DIY-folk) opgiver hvor dybt en subwoofer kan spille, med eller uden roomgain.
Men enheden spiller rigligt dybt til langt de fleste i et 120 liters kabinet.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. og den er hurtig og præcis og kontant og alt det der?.. hehe  så er spg. jo bare om man så skal vente 14 ekstra også sætte en DS4.0 i? tror da jeg gør så
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil HELT KLART anbefale det.
Du får mulighed for at få afgrundsdyb stram bas, der også er i lydmæssig High-End klasse med DS4.0.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. lyder da dejligt
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kommer jeg jo til at stå med HT Byg for ca. 7.000Kr, og så er det første gang.. WoW
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels og jeg er stort set enige om tingene - dog mener jeg ikke at man nødvendigvis behøver så stor en effekt. Højtalerens følsomhed, rummets størrelse, og, ikke mindst, lyttevaner, spiller osse ind. I lang tid kørte min sub (følsomhed ~88dB) med en ret lille amp, uden problemer. Idag kører jeg med en brokoblet NAD, der nok leverer små 200 Watt - men selv når det hele ryster, gider dens effekt-metre knap lyse! Men OK, jeg har et lille rum...
Tror du får en rigtig fin sub med den Peerless og boksstørrelse. 
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da dejligt at høre, at der er nogen der er enig
|
| Til top |
|
| |