Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PHD 8 skærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Hej jdg1. Jeg anskaffer mig snart en Panasonic S-97, hvilken type kabel ville du foreslå? Nu siger du jo at analog er bedre end digital hmm..  skulle jeg så lade være med at købe HDMI input board og bare kører over scart? Indtil jeg altså får fat i en scaler.

Jeg lånte min fætters S-97 for et stykke tid siden, og tilsluttede den via. et ganske normalt scartkabel, VIA. min selector. Jeg regnede med at se noget der var løgn, men til min store overraskelse så det ganske nydeligt ud, omstændighederne taget i betragtning. Og i alle tilflæde så det bedre ud en normalt TV, (hvilket ser OK/godt ud).

men er lidt i tvivl, vil helst ikke bruge mit sidste slot til HDMI hvis det ikke er det værd.

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har læst tråden grundigt igennem og jeg må sige at jeg selv er fristet til at købe denne model blot i 37" og i den forbindelse ville jeg lige høre de kloge hoveder om i ved hvor den kan erhverves og evt prisen for 37" ?

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skrev engang til en eller anden butik. De sagde at man ikke kunne få den i 37"

Jeg har godt nok set en test af phd8 i 37" på cnet. Men selvfølgelig muligt man ikke kan få 37"´eren i dk. Jeg har aldrig undersøgt det nærmere. Måske den kan købes i tyskland. Ville jo være okay. Lavere pris for en 37" + sikkert en lavere pris i tyskland = en meget billig phd8. Måske man skulle tjekke det. Men omvendt vil jeg nu også gerne lige tjekke de nye Panasonic plasma af der snart skulle komme. 

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Hej jdg1. Jeg anskaffer mig snart en Panasonic S-97, hvilken type kabel ville du foreslå? Nu siger du jo at analog er bedre end digital hmm..  skulle jeg så lade være med at købe HDMI input board og bare kører over scart? Indtil jeg altså får fat i en scaler.

Jeg lånte min fætters S-97 for et stykke tid siden, og tilsluttede den via. et ganske normalt scartkabel, VIA. min selector. Jeg regnede med at se noget der var løgn, men til min store overraskelse så det ganske nydeligt ud, omstændighederne taget i betragtning. Og i alle tilflæde så det bedre ud en normalt TV, (hvilket ser OK/godt ud).

men er lidt i tvivl, vil helst ikke bruge mit sidste slot til HDMI hvis det ikke er det værd.

Det kommer helt an på om din kilde har et fornuftigt analogt output. Et godt analogt output er bedre end et ditto digitalt ved brug af PHD8 (eller enhver anden fornuftig plasmaskærm).

Et dårligt analogt output er dog værre end et godt digtalt output.

Kort sagt; der er intet andet at gøre, end at prøve sig frem

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

Skal i panashoppen i dag og se pv500 & phd8, så vidt jeg har læst i div fora er der pros og cons ved begge modeller men hvad skal jeg lægge mærke ? nogen nævner irritation ved auto kontrast på pv500 og andre nævner et fænomen de kalder "floats blacks" på phd8 modellen har i nogen bud på hvilket DVD materiale der kan afsløre disse "svagheder" ??

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Hej Igen

Skal i panashoppen i dag og se pv500 & phd8, så vidt jeg har læst i div fora er der pros og cons ved begge modeller men hvad skal jeg lægge mærke ? nogen nævner irritation ved auto kontrast på pv500 og andre nævner et fænomen de kalder "floats blacks" på phd8 modellen har i nogen bud på hvilket DVD materiale der kan afsløre disse "svagheder" ??

Floats blacks? Hvad er det?

Du skal sørge for at se noget andet end tegnefilm. Sørg også for, såfremt det er muligt, at skærmene er nogenlunde fornuftigt kalibrerede og modtager et ordentligt signal.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Lukman skrev:

Hej Igen

Du skal sørge for at se noget andet end tegnefilm. Sørg også for, såfremt det er muligt, at skærmene er nogenlunde fornuftigt kalibrerede og modtager et ordentligt signal.

Floats black aner det ikke men så det nævnt på 37" anmeldelsen men jeg skal også lige overbevise konen i at hvis phd8 har et markant bedre billed efter kalibrering bliver det det selv om hun ikke umiddelbart vil kunne se tv på det, kan self altid foreslå hende at gå på børneværelset men mon ikke der så er lukket i candyland

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:
jdg1 skrev:
Lukman skrev:

Hej Igen

Floats black aner det ikke men så det nævnt på 37" anmeldelsen men jeg skal også lige overbevise konen i at hvis phd8 har et markant bedre billed efter kalibrering bliver det det selv om hun ikke umiddelbart vil kunne se tv på det, kan self altid foreslå hende at gå på børneværelset men mon ikke der så er lukket i candyland

Ahh...har fundet det i anmeldelsen. De skriver at sort-niveauet kan variere en anelse i enkelse scener. Jeg har dog ikke lagt mærke til noget lignende og har også kun læst meget få beretninger om dette på de øvrige fora. Mon ikke det skyldes det øvrige udstyr de har brugt til anmeldelsen.

Dog skriver de også:

"...If this model is any indication, Panasonic's professional plasmas will continue their reign as the champions of overall plasma picture quality, due mainly to their superior ability to deliver deep blacks, accurate colors, and solid video processing."

og i anmeldelsen af 50" udgaven:

"...but if all you want is a spectacular picture with no frills and maximum customization options, the Panasonic TH-50PHD8UK is the class of the 50-inch plasma pack."

og

"...In short, the Panasonic TH-50PHD8UK is the best-performing plasma we've reviewed."

Hele anmeldelsen af 50" udgaven kan læses her: http://reviews.cnet.com/Panasonic_TH_50PHD8UK/4505-6482_7-31 511908-2.html?tag=sub

-JW-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har fået mit PHD8 nu. Synes billedet er rigtigt godt, men findes der nogle indstillingsmåder hvor på man kan optimerer billedet yderligere? Jeg
har skruet ned for contrast og brightness som anbefalet for at undgå burn in, og som i øvrigt også forbedrer billedet. Den der dynamic indstilling,
som er sat til standard, er da helt gal.

Og er der i øvrigt nogen ved hvad man kan komme i slot 3? Der er jo mange af modulerne der ikke kan monteres der
Til top Vis -JW-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JW-

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen

"floats black" kalder de kloge hoveder på avforums åbenbart også "black level fluctuation" noget som vist bliver afsløret ret så tydeligt på filmen Sin city hvor mørke scener pludselig begynder at lyse op altså fluktuere i lys intensitet men nu ved jeg da at det bliver phd8 og ikke pv500 da det åbenbart kan løses i servicemenuen på phd8 serien men ikke på pv500 læs selv her.

http://www.glaucobruzzi.com/plasma-faq/showthread.php?t=161

Hvad følger med som standard tilslutninger på en 42phd8 ? og hvad koster eks komponent board både scart og component ?

-JW-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der har nogle gode indstillingsforslag til PHD8'eren?

Jeg synes selv at den røde farve står alt for kraftigt, næsten lyserødt. Så jeg har skruet rød ned til -10 i indstillingen, men jeg ved ikke om det er
den optimale løsning? Og er der nogen der ved hvad 'colour management' er - jeg kan ikke umiddelbart se noget forandring når jeg slår det til.

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Hvor mange indstikskort er der plads til på samme tid i en TH 42PHD8.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

3

-JW-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

3

Du skal dog være opmærksom på, at ikke alle kort kan bruges i det tredje slot - her i blandt HDMI og SCART. Men du kan læse mere i den
vejledning der ligger på panashoppen.dk

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

det vidste jeg faktisk ikke... giver ingen mening.. Men så kan man vel bare sætte sit component board (som jeg har) over i slot 3, og så smide et hdmi board i slot 2'eren....

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:
det vidste jeg faktisk ikke... giver ingen mening.. Men så kan man vel bare sætte sit component board (som jeg har) over i slot 3, og så smide et hdmi board i slot 2'eren....

Kig evt. i brochuren der er linket til på af de første sider i tråden

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Så kom jeg sgu endelig ind i Panashoppen, mit første forsøg blev aflyst pga sygdom, men holy sh*t et lækkert billed på både pv500 og phd8 i 42" umiddelbart var pv500 bedre i dybdefornemmelsen af billedet men de kloge hoveder herinde siger jo at det bare er et spørgsmål om indstilling og så skulle phd8 levere et endnu bedre billed er det stadig den gængse holdning herinde ?

Og endelig et sidste spørgsmål "black level shift" fænomenet skulle være nemt at fixe på phd8 serien, har nogen herinde en tilsvarende kur på pv500 serien ??

Denner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Er selv lige bukket under og har købt 42PV500 og er vildt glad for det, jeg kommer fra et LG RZ42 PX11 som fra producenten er oplyst til at ha' en on/off kontrast på 5000:1.
PV500 TÆVER dette tv på alle måder specielt med hensyn til farve gengivelse og grå toner.
Det eneste punkt hvor LG'en var bedre var lysstyrken, der var meget mere smæk på LG skærmen.

Med hensyn til Black Shift problemet kan det nemt justeres i service menuen man skal bare skrue ned for "APL Mult" til 16 så skulle det være på plads, hvis man så syntes billedet bliver for kontrastet kan man skrue ned for "ALL DRIVE" til omkring 170.

MVH
Denner
Til top Vis Denner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denner

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for dit svar Denner, men hvordan kommer jeg ind i service menu på PV500 ?, har aftalt med min lokale `Dealer` at jeg får 42pv500 hjem på prøve sammen med Samsung 40M61 (i ved EISA vinderen) det som kommer til at afgøre hvilken af panelerne jeg beholder er først og fremmest hvilken af modellerne der leverer det mest detaljerede og dybde (Depht of field) billed, så jeg glæder mig til at se apparaterne i hjemlige omgivelser inden jeg beslutter mig  

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes