Forfatter |
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Er der ikke en der vil fortælle mig hvad den store forskel mellem TDH 42PHD8EK og THD 50PHD8EK, det kan godt være det står længere tilbage i tråden men så har jeg overset det, en anden ting er hvordan bilver højttalerne tilsluttet, er der terminaler så man kan bruge højttalere af andet mærke. Sidst men ikke mindst jeg sidder 2,5 meter fra den kommende skærm hvilken en skal man så vælge.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
Hej igen
Er der ikke en der vil fortælle mig hvad den store forskel mellem TDH 42PHD8EK og THD 50PHD8EK, det kan godt være det står længere tilbage i tråden men så har jeg overset det, en anden ting er hvordan bilver højttalerne tilsluttet, er der terminaler så man kan bruge højttalere af andet mærke. Sidst men ikke mindst jeg sidder 2,5 meter fra den kommende skærm hvilken en skal man så vælge. |
|
|
Tallene henviser til skærmens størrelse 
Der er en udgang til højtalere. 42" vil nok være en passende størrelse.
|
Til top |
|
|
Denner Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Service Menu 42PV500:
Skru helt op for bas og helt ned for diskant. Indstil tv på kanal 99. Hold Index tasten nede på fjernbetjeningen. Tryk på "-v" tasten på tv front. Så dukker service menu 1 op.
Tryk på grøn tast for at bladre frem i menu og rød for at bledre tilbage. Blå og gul tast skruer op og ned for de forskellige værdier. OK tasten gemmer din ændring, husk at trykke på den hvis du vil gemme.
Når du når til sidste menu punkt kan du holde HOLD tasten i bund for at komme til service menu 2. her er det den grønne tast der bledre fram og rød tilbage. Det aller sidste menu punkt i service menu 2 viser hvor mange timer dit tv har kørt.
En fed feture i service menu 1 er TEST PATTERNS. der er diverse test billeder og en white wash skærm og en moving white stripe til at "rense" panelet hvis du begynder at se indbrænding :-)
MVH Denner
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
DKMIK skrev:
Hej igen Er der ikke en der vil fortælle mig hvad den store forskel mellem TDH 42PHD8EK og THD 50PHD8EK, det kan godt være det står længere tilbage i tråden men så har jeg overset det, en anden ting er hvordan bilver højttalerne tilsluttet, er der terminaler så man kan bruge højttalere af andet mærke. Sidst men ikke mindst jeg sidder 2,5 meter fra den kommende skærm hvilken en skal man så vælge. |
|
|
Tallene henviser til skærmens størrelse 
Der er en udgang til højtalere. 42" vil nok være en passende størrelse. |
|
|
Jeg er da ked af jeg kom til at se så uvidende ud  ,men det med 42" og 50" den havde jeg godt regnet ud, det er bare det at nogen gange for man mere end de 8" og størrer opløsning, når man vælger en store model.
|
Til top |
|
|
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Denner (Pinhead) 
Tak for dit hurtige svar nu skal der tweakes når skærmen ankommer Onsdag , når du nævner test patterns i service menu lyder det som om at det bliver en nem sag også at justere evt overscan osv, men det er sgu`da hul i hovedet at Panasonic gemmer kunde relaterede features så som screen saver og white wash i service menuen 
Kan du forresten bekræfte at black shift problemet bliver løst ved at ændre de førnævnte værdier i service menuen ? det var nemlig årsagen til at jeg hældte mere til PHD8 serien, men hvis det kan løses som du foreslår er det super cool da konen er vild med PV500.
og sidst men ikke mindst kan et service værksted lure hvis man har rodet i servicemenu og derved lade garantien bortfalde ??
|
Til top |
|
|
Denner Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Lukman.
Der er så vidt jeg ved ingen måde at justere overscan på hverken PHD8 eller PV500 serien, mit tv har 2% overscan via 720p det viser DVE på deres overscan test billede!!
Jeg har endnu ikke set black shift, men jeg justerede også med det samme tv'et kom ind af døren og så kørte jeg lige en nat med white wash for at "køre" panelet ind og ungå det værste burn in, de første 200 til 500 timer er de værste med hensyn til det.
Hvis du skulle falde over en måde at justere overscan så meld endelig tilbage :-)
Jeg bruger kun mit tv i "normal" med lidt små justeringer og alt det der noise reduction og color correction valgt fra :-)
MVH Denner
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denner skrev:
Hey Lukman.
Der er så vidt jeg ved ingen måde at justere overscan på hverken PHD8 eller PV500 serien, mit tv har 2% overscan via 720p det viser DVE på deres overscan test billede!!
Jeg har endnu ikke set black shift, men jeg justerede også med det samme tv'et kom ind af døren og så kørte jeg lige en nat med white wash for at "køre" panelet ind og ungå det værste burn in, de første 200 til 500 timer er de værste med hensyn til det.
Hvis du skulle falde over en måde at justere overscan så meld endelig tilbage :-)
Jeg bruger kun mit tv i "normal" med lidt små justeringer og alt det der noise reduction og color correction valgt fra :-)
MVH Denner
|
|
|
Blandt mange andre ting kan ovrscan (billedstørrelse) justeres på PHD8 (både i bruger menuen og i service menuen).
|
Til top |
|
|
Denner Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool, viste ikke at det var muligt på PHD8, men det er da fedt :-)
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denner skrev:
Cool, viste ikke at det var muligt på PHD8, men det er da fedt :-) |
|
|
Mere eller mindre alt kan indstilles på PHD8 
|
Til top |
|
|
Lukman Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Har jeg ret i at iflg nogle tidligere indlæg her på tråden som linkede til en test af 42phd8 på `Plasma tv buying guide" så er det kun på phd8 serien at 8 generation panel er at finde ?? udover det kan jeg ikke finde nogen dokumentation på at PHD8 skulle køre med højere bit i farverne eller gråtoner kontra PV500, men under alle omstændigheder glæder jeg mig som en vanvittig til Onsdag da kommer 500pv nemlig hjem på prøve
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
Hej igen
Har jeg ret i at iflg nogle tidligere indlæg her på tråden som linkede til en test af 42phd8 på `Plasma tv buying guide" så er det kun på phd8 serien at 8 generation panel er at finde ?? udover det kan jeg ikke finde nogen dokumentation på at PHD8 skulle køre med højere bit i farverne eller gråtoner kontra PV500, men under alle omstændigheder glæder jeg mig som en vanvittig til Onsdag da kommer 500pv nemlig hjem på prøve
|
|
|
Jeg tror panelet er mere eller mindre det samme. Men der er ingen der ved det, da Panasonics consumers division holder kortene meget tæt ind til kroppen (eksempelvis ingen service-manual til pv500) - i modsætning til deres professionelle afdeling.
Gråtoner/farver er også det samme.
Forskellen mellem de to skærme skal navnlig findes i elektronikken og i at PHD8 har langt flere indstillingsmuligheder. Hvilket selvfølgelig resulterer i forskellen mht. ydelsen mellem de to modeller.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Lukman skrev:
Hej igen
|
|
|
Jeg tror panelet er mere eller mindre det samme. Men der er ingen der ved det, da Panasonics consumers division holder kortene meget tæt ind til kroppen (eksempelvis ingen service-manual til pv500) - i modsætning til deres professionelle afdeling.
Forskellen mellem de to skærme skal navnlig findes i elektronikken og i at PHD8 har langt flere indstillingsmuligheder. Hvilket selvfølgelig resulterer i forskellen mht. ydelsen mellem de to modeller.
|
|
|
De skriver da at det er et G8 panel:
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114595_l14/index.ht ml
Så mon ikke panelet er det samme, men det bare er mere besværligt at få adgang til de mere avancerede justeringsmuligheder på PV500E.
Er der forøvrigt nogen der har prøvet at bruge optage funktionen på PV500E - altså at man kan optage på SD kort? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
jdg1 skrev:
Lukman skrev:
Hej igen
|
|
|
|
|
|
Så mon ikke panelet er det samme, men det bare er mere besværligt at få adgang til de mere avancerede justeringsmuligheder på PV500E.
Er der forøvrigt nogen der har prøvet at bruge optage funktionen på PV500E - altså at man kan optage på SD kort?
|
|
|
Derfor kan der godt være forskel på panelerne (selvom jeg ikk tror det er tilfældet). Der kan også være forskel på glasset.
Og nej, der er ikke tale om de samme indstillingsmuligheder. Selvom man går ind i service-menuen på pv500, så er mulighederne slet ikke det samme som phd8. Og som sagt er den øvrige elektronik heller ikke det samme.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
MichaelWB skrev:
jdg1 skrev:
Lukman skrev:
Hej igen
|
|
|
|
|
|
Er der forøvrigt nogen der har prøvet at bruge optage funktionen på PV500E - altså at man kan optage på SD kort?
|
|
|
Derfor kan der godt være forskel på panelerne (selvom jeg ikk tror det er tilfældet). Der kan også være forskel på glasset.
Og nej, der er ikke tale om de samme indstillingsmuligheder. Selvom man går ind i service-menuen på pv500, så er mulighederne slet ikke det samme som phd8. Og som sagt er den øvrige elektronik heller ikke det samme.
|
|
|
Mit gæt er, at det er de samme paneler, det er trods alt billigere ,og derfor god forretning, at kunne nøjes med at lave et panel.
At der så kan være forskel på glasset og betjenningsmulighederne som du siger, skyldes jo at de er beregnet til forskellige målgrupper og brug. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Lukman Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Howdy
Nu er dagen så oprindet hvor jeg får 42pv500 på prøve, og den skal have nogen tæsk altså ikke fysisk men med hele arsenalet tilkoblet, i den forbindelse skal jeg lige høre de kloge hoveder hvilken opløsning jeg skal sende fra min PC for at få et optimalt billed ?, er der forresten DVI indgang på PV500 eller skal jeg ud og have fat i en DVI - Hdmi løsning ??
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
Howdy
Nu er dagen så oprindet hvor jeg får 42pv500 på prøve, og den skal have nogen tæsk altså ikke fysisk men med hele arsenalet tilkoblet, i den forbindelse skal jeg lige høre de kloge hoveder hvilken opløsning jeg skal sende fra min PC for at få et optimalt billed ?, er der forresten DVI indgang på PV500 eller skal jeg ud og have fat i en DVI - Hdmi løsning ??
|
|
|
Måske du skulle oprette en selvstændig tråd til dine spørgsmål 
|
Til top |
|
|
Lukman Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nok engang 
hvilken opløsning er bedst at sende til PHD8 / PV500, gennem VGA uden at den skalerer nævneværdigt ?
Kører med Nvidia Geforce kort
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Definer "skalerer nævneværdigt" 
Ved PHD8 sender du bare skærmens native opløsning og kører 1:1 pixelmapping - hvilket stort set ikke er muligt ved PV500.
|
Til top |
|
|
Lukman Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Definer "stort set ikke er muligt ved PV500" 
er det ikke samme native opløsning disse paneler har, så hvorfor er det ikke muligt at pixelmappe på PV500 og slutteligt er jeg stadig imponeret over denne "låne model" og tanken om at PHD8 efter kalibrering skulle levere et endnu bedre billed får mig ærlig talt til at savle hvor svært er det at kalibrere "tweake" PHD8 ? kan det gøres med DVE setup DVD ?
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
Definer "stort set ikke er muligt ved PV500" 
er det ikke samme native opløsning disse paneler har, så hvorfor er det ikke muligt at pixelmappe på PV500 og slutteligt er jeg stadig imponeret over denne "låne model" og tanken om at PHD8 efter kalibrering skulle levere et endnu bedre billed får mig ærlig talt til at savle hvor svært er det at kalibrere "tweake" PHD8 ? kan det gøres med DVE setup DVD ?
|
|
|
Som skrevet flere gange før, så har disse to skærme vidt forskellig elektronik og software og derfor slet ikke de samme indstillingsmuligheder.
Du opnår jo ikke automatisk pixelmapping ved "bare" at sende skærmen dens native opløsning. Du skal også bruge de korrekte timings og have mulighed for at justere H-size og V-size på skærmen (hvilket, så vidt jeg ved, ikke er muligt ved PV500). Jeg har dog læst om enkelte tilfælde hvor nogle personer har opnået delvis pixelmapping (kun) via vga (testmønstrene skulle være fine nok, men skærmens elektronik skulle efter sigende stadigvæk "blande sig" en anelse). Dette er dog kun ved 60 hz og det skulle være temmeligt besværligt (det tager maks. 5 minutter med PHD8).
Mht. "tweakning" af PHD8 (og andre skærme for den sags skyld) så er DVE en god start. Jeg har dog valgt at hyre en professionel kaliberatør til at komme og fin-indstille det hele. Han kommer forhåbentligt indenfor de næste par uger.
|
Til top |
|
|