Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 13:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PHD 8 skærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Talte med forhandleren og fik undersøgt at problemet fra generationen før (7'er modellerne) med at vise 50Hz over digital, skulle være væk i 8'erne. Jubii, hvis det er rigtigt

Så vidt jeg ved er det stadigvæk 60 hz ved native over HDMI? Det er dog muligt med 50hz native med VGA.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 19 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Desuden er der ikke blæser i modellerne under 50".
Har lige bestilt to stk. 42" PW8 i sølv. Skulle få dem onsdag.

Skal nok vende tilbage med info, når jeg har modtaget dem...

Hey hvad mener du med at der ikke er blæser i modellerne under 50"? er det da positivt uden blæser? er ikke helt sikker på hvad du mener

Og hvor i tyskland har du bestilt fra? Hvis det da er fra tyskland.

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 19 September 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Ayla skrev:

Talte med forhandleren og fik undersøgt at problemet fra generationen før (7'er modellerne) med at vise 50Hz over digital, skulle være væk i 8'erne. Jubii, hvis det er rigtigt

Så vidt jeg ved er det stadigvæk 60 hz ved native over HDMI? Det er dog muligt med 50hz native med VGA.

Du har ret... Dog kan det være man kan ændre i EDID for HDMI kortet, så det vil virke. Det skulle være lykkedes på generation 6 modellerne dengang. Det skriver de om på avforums.com.

Jeg skal alligevel køre med VGA fra min Mac Mini og forskellen skulle ikke være til at se.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Ayla skrev:

Hey hvad mener du med at der ikke er blæser i modellerne under 50"? er det da positivt uden blæser? er ikke helt sikker på hvad du mener

Og hvor i tyskland har du bestilt fra? Hvis det da er fra tyskland.

Jeg synes det er positivt, da de så vil være 100% lydløse, som der også står i anmeldelsen af skærmen

Tidligere i denne tråd, har jeg skrevet, at jeg fik et godt tilbud på skærmene i DK.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Flere har spurgt hvor jeg har købt skærmen henne.

Den er købt hos www.mindware-ag.de

Husk nu på at min pris var lidt lavere, da de først havde lavet ged i den (manglende moms).

Skærmen bliver leveret af et tysk fragtfirma og jeg betaler pr. efterkrav.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Og hvem var det dog der fik leveret en skærm uden moms ;) Jeg er ikke stolt over det, men det var sgu ham selv der foreslog prisen! Jeg havde glædeligt købt det, til den anden pris også! ;)
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

tak for linket jdg1!

OK Ayla.. ja men jeg håber da ikke at 50" udgaven direkte larmer... det tvivler jeg da på..

Jeg håber at alle dem her der har bestilt vidunderet/ enten 42" eller 50"'eren vil give lidt feedback når de har modtaget dem!

Regner stærkt med at købe en af de 2, men jeg er dog stadig lidt i tvivl ang. garentien, jeg stoler ikke helt på at hvis plasma'et går i stykker så kan man bare gå ned til danske panasonic med det og så fixer de det..?

jdg1 hvad har du fundet ud af ang. garentien/hvis? 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

tak for linket jdg1!

OK Ayla.. ja men jeg håber da ikke at 50" udgaven direkte larmer... det tvivler jeg da på..

Jeg håber at alle dem her der har bestilt vidunderet/ enten 42" eller 50"'eren vil give lidt feedback når de har modtaget dem!

Regner stærkt med at købe en af de 2, men jeg er dog stadig lidt i tvivl ang. garentien, jeg stoler ikke helt på at hvis plasma'et går i stykker så kan man bare gå ned til danske panasonic med det og så fixer de det..?

jdg1 hvad har du fundet ud af ang. garentien/hvis? 

Panasonic har Europagaranti på 2 år. Ingen tvivl om det. 

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Sendt: 20 September 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hvilket kabel benyttes der mellem skærmen og en Selector? Nu hvor jeg desværre ikk har en selector, overvejer jeg at benytte min harddisk recorder som tuner, men den har kun scart RGB og ikke component. Kan TV'et få et scart-kort sat i?
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

okay jdg1 jeg mente ellers bestemt at ha læst her fra en tidligere køber af PA50'eren at eurogarentien kun gælder i et år når man får en vare transporteret fra et land i europa til et andet. Men det glæder mig da hvis dette ikke passer for så er jeg ikke langt fra at bestille et tv hjem. 

Det smarteste for mig ville jo nok være at skrive en mail til dem, så jeg håber de kan engelsk(?) for jeg kan ikke et ord tysk!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Djon skrev:
Hvilket kabel benyttes der mellem skærmen og en Selector? Nu hvor jeg desværre ikk har en selector, overvejer jeg at benytte min harddisk recorder som tuner, men den har kun scart RGB og ikke component. Kan TV'et få et scart-kort sat i?

Ja, du kan bestille et Scart-input board.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

okay jdg1 jeg mente ellers bestemt at ha læst her fra en tidligere køber af PA50'eren at eurogarentien kun gælder i et år når man får en vare transporteret fra et land i europa til et andet. Men det glæder mig da hvis dette ikke passer for så er jeg ikke langt fra at bestille et tv hjem. 

Det smarteste for mig ville jo nok være at skrive en mail til dem, så jeg håber de kan engelsk(?) for jeg kan ikke et ord tysk!

Mht. forsikring, så står der i min ordrebekræftelse, at der er 2 års europæisk bring-in garanti (det er jo en kommerciel skærm). Om den bliver nedsat til 1 år ved transport til et andet europæisk land, skal jeg ærlig talt ikke kunne sige før end jeg står med garantien i hånden. 

Det ville dog være mærkeligt at kalde det 2 års europæisk garanti - og ikke 2 års tysk garanti -  hvis ikke garantien skulle vare i 2 år?

Mindware taler (skriver) fint engelsk.

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det skal også lige siges, at når man køber et panel, så kan det ultimativt bedst betale sig - i hvert fald æstetisk - at købe sig en AV Reciever... På den måde behøver man kun at have et component RGB --> VGA, da VGA porten jo tager component... Så kan man føre alle sine ting gennem forstærkeren.
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Det skal også lige siges, at når man køber et panel, så kan det ultimativt bedst betale sig - i hvert fald æstetisk - at købe sig en AV Reciever... På den måde behøver man kun at have et component RGB --> VGA, da VGA porten jo tager component... Så kan man føre alle sine ting gennem forstærkeren.

Eller en scaler og køre HDMI fra scaler til skærmen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Kan tilføjes, at der i den anmeldelse også skrives, at PW8 skulle være fremragende. Og at de nye Panasonic modeller skulle være det bedste på markedet i øjeblikket. Sort-niveau som i gode CRT'er og bedre end andre dyrere HD modeller på markedet.

Lidt info til de interesserede:

Det er dog vigtigt at påpege, at der er yderligere forskelle mellem PW8 og PHD8 end blot den højere opløsning. Den interne billedbehandling er også bedre på en PHD8 end en PW8. Står de to skærme side om side og viser samme billede i samme opløsning, så vil PHD8 se bedre ud.

Man kan evt. læse mere her:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=245291

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke helt styr på div. navne og når jeg går ind på panasonics hjemmeside bliver jeg ikke klogere.

Det lader til at de nye TV slet ikke er annonceret, kun de gamle og PV500 er nævnt..

PHD8 = high definition, PW8 er SD = standard definition, så umiddelbart er PHD8 bedre end PW8 ikke? Men hvad er forskellen på PV500 og HD/PW, udover at PHD8 ikke har tuner..?

Jeg ved ikke engang hvad PV/PW står for

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Jeg har ikke helt styr på div. navne og når jeg går ind på panasonics hjemmeside bliver jeg ikke klogere.

Det lader til at de nye TV slet ikke er annonceret, kun de gamle og PV500 er nævnt..

PHD8 = high definition, PW8 er SD = standard definition, så umiddelbart er PHD8 bedre end PW8 ikke? Men hvad er forskellen på PV500 og HD/PW, udover at PHD8 ikke har tuner..?

Jeg ved ikke engang hvad PV/PW står for

Skærmen er på den tyske hjemmeside, men endnu ikke den danske (eller engelske).  Forskellene er beskrevet tidligere i denne tråd.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Kan sige at PWD8 åbenbart ikke kan fåes i sølv i DK i øjeblikket. Ser heller ikke ud til, at tyskerne er leveringsdygtige.

Jeg har bestilt 2 stk. sorte TH-42PHD8 i stedet for, her i DK. Gav 43.000 kr. inkl. vægbeslag, moms og det hele. Får dem på onsdag. Kan melde tilbage med mini-review, hvis der er interesse.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Kan sige at PWD8 åbenbart ikke kan fåes i sølv i DK i øjeblikket. Ser heller ikke ud til, at tyskerne er leveringsdygtige.

Jeg har bestilt 2 stk. sorte TH-42PHD8 i stedet for, her i DK. Gav 43.000 kr. inkl. vægbeslag, moms og det hele. Får dem på onsdag. Kan melde tilbage med mini-review, hvis der er interesse.

Det var da en udemærket pris - hvor henne er det?

MichaelK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 September 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil lige høre om jeg har forstået det her rigtigt.
Hvis man f.eks. sætter en DVD afspillere til denne skærm, skalere den selv billedet så det kommer til at ser godt ud?

Derudover lyder det til at være en rigtig fed skærm. Glæder mig til de kommende PHD8 (42" som 50") ejere kommer med et lille review.
Til top Vis MichaelK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelK

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes