Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PHD 8 skærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Har fået pillet lidt mere her til aften. Kører nu 1:1 pixel-mapping. DVD og HDTV står sindssygt godt - og det er selvom jeg pt. kører med et noname VGA kabel fra scaler til skærmen (og component fra DVD til scaler). Alm. tv står også godt (afhængig af kanal), men en skærm på 50" viser tydeligt når der er tale om et skodsignal eller ringe dekodning fra selectoren (overvejer SDI modificering af selectoren).
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Du sagde at normalt TV var "ok" men hvad skal det sige, er nogle kanaler bedre end andre? Hvordan er det i forhold til CRT? Er det "watchable" fx. når man ser fodbold (tænkte det kunne være du havde set fodbold på det her til aften)..?

Suk man bliver jo nok nødt til at anskaffe sig en Selector og køre digitalt hvis man vil ha ordenligt TV kvalitet...

Btw Ayla du nævnte "Just Picture mode" hvad er det helt præcist? Kan kun finde noget hvor folk siger "it sucks" ikke hvad det går ud på..

hehe er ikke mange dage fra at bestille et selv

Synes det står rigtig godt med TV signal fra min eksterne tv tuner (Neovo, viser 1024x768 opskaleret).

Jeg har ret dårligt kabeltv signal og mange kanaler står decideret ringe (gjorde de også med min gamle skærm). Jeg zappede lige over på noget tysk fodbold og det var bestemt watchable

Jeg anskaffer selv digital parabol så snart Canal Digital kommer med deres HDTV sat receiver. Den SKAL bare være med HDMI håber jeg!

Just picture mode er ret cool. Det er en smart måde at se 4:3 signal på et 16:9 tv. Den strækker kun kanterne af billedet, men centrum bliver ikke trukket.

Virker bare ikke med VGA. Håber det virker med de digitale indgange (når jeg engang skal bruge dem).

Lige nu ser jeg mine 4:3 kanaler i 16:9 mode... Er ikke så meget for de grå bars i siden af billedet, forstyrrer.

Igen må jeg lige sige: Super tv indtil videre! Fantastisk skarpt billede og sort niveau på HDTV og DVD fra computeren (over VGA).

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej jdg1 hvor tæt skal man på skærmen for at det begynder at se dårligt ud? er 2.5 meter nok til at det er super kvali?

Ayla har allerede svaret på dette men han har jo 42"eren. Jeg regner med at købe 50"eren hvis det kan lade sig gøre med kun 2.5 m afstand.

Det lyder da ikke godt hvis man bliver nødt til at modificere selectoren (troede jeg ikke man måtte :P) for at få optimalt billede. Jeg troede at den var hjemme når man bare havde Selectoren damn heh, men for det meste ser det godt ud?

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Hej jdg1 hvor tæt skal man på skærmen for at det begynder at se dårligt ud? er 2.5 meter nok til at det er super kvali?

Ayla har allerede svaret på dette men han har jo 42"eren. Jeg regner med at købe 50"eren hvis det kan lade sig gøre med kun 2.5 m afstand.

Det lyder da ikke godt hvis man bliver nødt til at modificere selectoren (troede jeg ikke man måtte :P) for at få optimalt billede. Jeg troede at den var hjemme når man bare havde Selectoren damn heh, men for det meste ser det godt ud?

Afstanden kommer helt an på signalet. Ved kabeltv via selector vil jeg mene at 2.5 m. er grænsen ved denne skærm (på 50").  På den anden side har jeg siddet og set på HDTV klip i 1080i (nedskaleret til 1366*768) og der kan man stå helt tæt på - kærestens første kommentar; "det er jo som at kigge ud af et vindue".

Modficering af selector med SDI er bestemt ikke noget krav - jeg ved ikke engang om det vil hjælpe meget hvis man by-passede selectorens dekodning. Men jeg vil sikkert prøve en gang i fremtiden

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Okay cool Ayla! Din Neovo tuner hvor købte du den og hvilken model er det?Denne? http://www.eksperten.dk/priser/hardware/hardware-vis.asp?Kod e=H016593

Jeg kan jo lige så godt købe den samme når jeg ved at det fungerer godt hos dig. Har jo ikke rigtig mulighed for at teste det selv alligevel

Nå ja, hvilket VGA kabel er det du har, du sagde det var et godt et?

Ærgeligt de ikke har TV'ne på lager mere ellers havde jeg bestilt et med det samme suk

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

I øvrigt Ayla jeg læste om PHD42'eren i dette topic http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=589859&h ighlight=50phd8uk 

Der diskuteres hvor vidt denne model har black level shift problemer og nævnes netop Sin City DVD'en som du jo selv testede på dit TV. Lagde du mærke til nogle problemer i mørke scener da du afspillede filmen?

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Demonio skrev:

Afstanden kommer helt an på signalet. Ved kabeltv via selector vil jeg mene at 2.5 m. er grænsen ved denne skærm (på 50").  På den anden side har jeg siddet og set på HDTV klip i 1080i (nedskaleret til 1366*768) og der kan man stå helt tæt på - kærestens første kommentar; "det er jo som at kigge ud af et vindue".

Modficering af selector med SDI er bestemt ikke noget krav - jeg ved ikke engang om det vil hjælpe meget hvis man by-passede selectorens dekodning. Men jeg vil sikkert prøve en gang i fremtiden

Ok så grænsen er 2.5 så kan jeg lige være med. Jeg har netop i dag fået TDC Selector, samme som dig så jeg ville spørge om det er normalt at fodbold kanalerne (hvis du har Canal Plus) er lidt slørede, eller om det bare er fordi jeg har normalt skod CRT TV? Faktisk så ser film kanalerne rimelig gode ud, men når der er sport, MTV samt nogle udsendelser på DR1 & TV2 så er signalet dårligt..  Alt var knivskarpt på disse førhen.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

jdg1 skrev:
Demonio skrev:

Ok så grænsen er 2.5 så kan jeg lige være med. Jeg har netop i dag fået TDC Selector, samme som dig så jeg ville spørge om det er normalt at fodbold kanalerne (hvis du har Canal Plus) er lidt slørede, eller om det bare er fordi jeg har normalt skod CRT TV? Faktisk så ser film kanalerne rimelig gode ud, men når der er sport, MTV samt nogle udsendelser på DR1 & TV2 så er signalet dårligt..  Alt var knivskarpt på disse førhen.

Det lyder mærkeligt! Jeg går ud fra at du bruger Scart til Scart?

Og rgb er slået til?

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

hmm? jo jeg bruger scart til scart, men hvad mener ud med rgb slået til? hvor gør jeg det..  

Kan det være noget under indstillinger med "signal styrke" eller frekvenser der skal ændres? Jeg prøvede at ændre lidt på RGB lysstyrke men det blev det ikke bedre af  

Jeg opdagede tidligere at jeg havde glemt at skifte scart fra VCR om til TV men fandt så ud af at det gjorde ingen forskel på billede kvaliteten.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

hmm? jo jeg bruger scart til scart, men hvad mener ud med rgb slået til? hvor gør jeg det..  

Kan det være noget under indstillinger med "signal styrke" eller frekvenser der skal ændres? Jeg prøvede at ændre lidt på RGB lysstyrke men det blev det ikke bedre af  

Jeg opdagede tidligere at jeg havde glemt at skifte scart fra VCR om til TV men fandt så ud af at det gjorde ingen forskel på billede kvaliteten.

Opret en selvstændig tråd med dine spørgsmål/problemer - så tager vi den der fra

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

sorry blev helt vant til at skrive i denne herlige PHD8 tråd . Ny tråd er hermed oprettet http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30472&P N=1&TPN=1 

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Endnu en grund til at flytte til USA; der koster 50" modellen kr. 17.490,-

dvs. det er 50% billigere end den billigste pris i Danmark

Jeg blev også godt overrasket da jeg så prisen i USA. Det er en helt sindssyg prisforskel og kan på ingen måde retfærdiggøres med sammenligning af lønforhold i USA eller hvad nogle har været inde på.
Det eneste der er sikkert er, at Panasonic synes vi europæerne skal finansiere deres forsøg på at vinde markedsandele i USA. Hvor klamt.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Vægbeslag og DVI input board er igen blevet forsinket

Lyd & Billed havde ellers lovet levering til i fredags, hvilket så blev ændret til mandag, så tirsdag, så onsdag - og ja nu skulle det komme 100% i morgen...

Noget irriterende, når henholdsvis jeg, eller kæresten har aflyst aftaler og har taget tidligt fri fra arbejde i løbet af disse dage.

Det er selvfølgelig noget der sætter lidt "rids i lakken" på en ellers fornuftig handel med Lyd & Billed

Men nu krydser jeg fingrer og håber på, at i morgen bliver den "heldige" dag

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Okay cool Ayla! Din Neovo tuner hvor købte du den og hvilken model er det?Denne? http://www.eksperten.dk/priser/hardware/hardware-vis.asp?Kod e=H016593

Jeg kan jo lige så godt købe den samme når jeg ved at det fungerer godt hos dig. Har jo ikke rigtig mulighed for at teste det selv alligevel

Nå ja, hvilket VGA kabel er det du har, du sagde det var et godt et?

Ærgeligt de ikke har TV'ne på lager mere ellers havde jeg bestilt et med det samme suk

Ja, det er den tuner. Den er IKKE perfekt, men nok det bedste du kan købe lige nu. Kan godt være din Selector vil være bedre når nu det er digitalt signal (ikke ud fra boksen, men signalet til boksen).

Mit VGA kabel er det dyreste VGA fra: http://www.av-connection.com

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Vægbeslag og DVI input board er igen blevet forsinket

Lyd & Billed havde ellers lovet levering til i fredags, hvilket så blev ændret til mandag, så tirsdag, så onsdag - og ja nu skulle det komme 100% i morgen...

Noget irriterende, når henholdsvis jeg, eller kæresten har aflyst aftaler og har taget tidligt fri fra arbejde i løbet af disse dage.

Det er selvfølgelig noget der sætter lidt "rids i lakken" på en ellers fornuftig handel med Lyd & Billed

Men nu krydser jeg fingrer og håber på, at i morgen bliver den "heldige" dag

Nej det lyder knapt så tilfredsstillende. Jeg er også blevet lidt træt af dem. De ignorere mine mails. De første 2 gange svarede de, men når man spørger om noget der fylder 4 - 5 linjer bliver de tavse  Man skulle tro de var lidt mere friske da jeg har meldt ud at jeg vil købe så snart de får dem på lager igen (50'erne). Får mig til at overveje at købe andetsteds fra, men på den anden side var dit & ayla's køb trods alt en success

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:
jdg1 skrev:

Endnu en grund til at flytte til USA; der koster 50" modellen kr. 17.490,-

dvs. det er 50% billigere end den billigste pris i Danmark

Jeg blev også godt overrasket da jeg så prisen i USA. Det er en helt sindssyg prisforskel og kan på ingen måde retfærdiggøres med sammenligning af lønforhold i USA eller hvad nogle har været inde på.
Det eneste der er sikkert er, at Panasonic synes vi europæerne skal finansiere deres forsøg på at vinde markedsandele i USA. Hvor klamt.

Helt enig, det kan på ingen måde hænge rigtigt sammen at vi skal betale det dobbelte!!

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

I øvrigt Ayla jeg læste om PHD42'eren i dette topic http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=589859&h ighlight=50phd8uk 

Der diskuteres hvor vidt denne model har black level shift problemer og nævnes netop Sin City DVD'en som du jo selv testede på dit TV. Lagde du mærke til nogle problemer i mørke scener da du afspillede filmen?

... Jeg må indrømme at det er lidt irriterende at "lede" efter fejl, for når du først læser om det osv. så begynder man pludselig at ligge mærke til ting man ikke så førhen (dvs. problemet er ikke særlig stort inden).

Efter at have læst om det kan jeg godt se det i nogle scener. Det er som om at den automatisk lige lader lysstyrken falde eller stige lidt. Som sagt, jeg så det IKKE før jeg ubevidst begyndte at kigge efter det. Det er ikke specielt generende og det sker ikke hele tiden. Som de skriver på avsforum, ikke en "deal-breaker".

Tror ikke der vil være nogle TV uden et eller andet lille problem. Vil der nok aldrig være. Folk kan altid finde noget. Bare det man finder ikke ødelægger oplevelsen, det gør black level shift ikke, som jeg ser det.

Det kan måske blive rettet i en firmware update siger de kloge hoveder, men ikke noget jeg ville vente på, hvis det var mig.

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Ja, det er den tuner. Den er IKKE perfekt, men nok det bedste du kan købe lige nu. Kan godt være din Selector vil være bedre når nu det er digitalt signal (ikke ud fra boksen, men signalet til boksen).

Mit VGA kabel er det dyreste VGA fra: http://www.av-connection.com

Ok men jeg troede at VGA indgangen var ens på PC & Plasmaet. Man kan også få det med seperate ledninger? Eller er det noget andet, det med "5x BNC stik indgang"

Dette du har? "Lindy High-End Monitor Kabel?"

Jeg synes der er så mange forskellige under VGA. Kan du ikke sige præcis hvilken du har please

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Demonio skrev:

... Jeg må indrømme at det er lidt irriterende at "lede" efter fejl, for når du først læser om det osv. så begynder man pludselig at ligge mærke til ting man ikke så førhen (dvs. problemet er ikke særlig stort inden).

Efter at have læst om det kan jeg godt se det i nogle scener. Det er som om at den automatisk lige lader lysstyrken falde eller stige lidt. Som sagt, jeg så det IKKE før jeg ubevidst begyndte at kigge efter det. Det er ikke specielt generende og det sker ikke hele tiden. Som de skriver på avsforum, ikke en "deal-breaker".

Tror ikke der vil være nogle TV uden et eller andet lille problem. Vil der nok aldrig være. Folk kan altid finde noget. Bare det man finder ikke ødelægger oplevelsen, det gør black level shift ikke, som jeg ser det.

Det kan måske blive rettet i en firmware update siger de kloge hoveder, men ikke noget jeg ville vente på, hvis det var mig.

Det ser dog ud til, at 50" udgaven er gået fri af dette (har kun læst om et enkelt tilfælde - og han var ikke engang sikker)

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Nej nej det var heller ikke fordi jeg ville have dig til at lede efter fejl. Det var mere om du på stedet da du så DVD'en lagde mærke til noget. Men det gjorde du ikke og det er præcis det jeg vil høre fordi så gør det der black level shift problem mig ikke en pind. Der er sikkert flere ting "i vejen" med TV'et ligesom der er med alle andre men det gider jeg bestemt ikke begynde at lede efter. Det der betyder noget er om der er noget teknisk der åbenlyst fungerer dårligt og genere øjet!

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes