Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mce Rollup2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 September 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

KasperP: Ja - det er en mellemting - tidligere var det en Pro med en MCE, men det ændrede de i 2005 versionen.

Årsagen var at OEM licensen prismæssigt ligger imellem home og pro, og mange virksomheder begynde at købe MCE licenser fordi det var billgere end pro, men kunne det de skulle..

Så fjernede Microsoft nogle muligheder i MCE, bla. det at kunne joine et domæne (der er flere ting, men jeg kan ikke huske dem), det betyder at en opgraderet MCE 2004 stadig kan være medlem af et domæne, men du kan ikke tilknytte et nyt, eller tilknytte et til en ny installation (der findes dog vist nogle hacks for at kunne, men officielt kan du ikke).

Så ja - jeg er sikker på det er en mellemting.

Jeg er klar over at den alt efter licenskode giver en XP Pro, men der er disse begrænsninger når du kører MCE. Spørgsmålet er om den kan ske at give en home hvis du kommer med en home nøgle? Systemerne er jo ens, de har bare til og frakoblet bestemte ting.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 22 September 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet om koden i MCE kunne udskiftes med den vi benytter i firmaet som er en kode til PRO, det værktøj jeg brugte var det sædvanlige hvormed man kan skifte til nye nøgler, men det kunne jeg ikke, den ville kun godtage en MCE nøgle nu skal det lige siges at endnu er det kun en cracket version der er prøvet på. Når jeg får installeret min originale MCE med tilhørende licens, skal det selvfølgelig prøves igen.

Altså på en cracket MCE 2005 kan jeg ikke bruge en XP PRO licens key

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Nej ikke når først MCE er installeret. Det er klart.

Det jeg taler om er under installationen af Windows.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 22 September 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Den danske guide er LANGT fra helt færdig og MS når det ikke til Rollout 2 bliver sendt på gaden.... så der er nok lange udsigter til at det kommer til at virke 100%...

Bugger

Hej... hvor har du disse informationer fra?

Jeg er lidt bange for at installere Roolup 2 på min primære MCE, da jeg er bange for at mit SmartGuide EGP Hack så ikke vil virke. Har i haft problemer med EGP Hacks efter opdatering?

Og til sidst... er vi helt sikre på at dette er den endlige version af Emerald? Filerne i den jeg har downloaded er fra den 9. august.

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 September 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har taget det lidt i etaper, så jeg ved ikke om den vil smadre en allerede installeret guide. Først installerede jeg rollup2, da jeg troede det var det hele. Det gik fint og gav især optimeret billede.

Så lavede jeg tv guiden med et australsk program, fordi den indbyggede guide stadig ikke virkede: http://www.xpmediacentre.com.au/brp/

I dag har jeg så fået den sidste del af opdateringen. Den gjorde at min engelske mce blev til dansk. Egentlig ok at have en dansk windows, men selve mce delen ville jeg godt have beholdt på engelsk.

Men alt i alt er det gået ret smertefrit. Online spotlight viser som sagt Help siden, bogstaverne i hovedmenuen er blevet mindre (kan sikkert laves om igen) og alt min musik skulle køres ind igen. Ellers ingen problemer

Til top Vis wideover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wideover

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

wideover skrev:

I dag har jeg så fået den sidste del af opdateringen. Den gjorde at min engelske mce blev til dansk. Egentlig ok at have en dansk windows, men selve mce delen ville jeg godt have beholdt på engelsk.

Sidste del af opdateringen? Er det ikke kun én opdatering? Ved du om det er den endelige?

Nå... men hvis du kan få et EGP hack til at virke, så vil jeg da tro at de andre også virker.

Hvad har du oplevet af ændringer? Jeg har stort set ikke noteret mig noget efter opdateringen. Du skriver bedre billede... er du sikke på at det har noget med opdateringen at gøre?

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået 2 filer. Som sagt over 2 omgange. en på ca. 30mb (rollup2) Det var efter den jeg fik det bedre billede (Bruger tv-out/s-video til scart på et alm. 50hz fjernsyn. Det var sløret før, men står knivskarpt nu. I dag fik jeg så en fil på 160mb, som "oversatte" det hele til dansk. Men jeg ved ikke hvordan og hvorledes med den rigtige guide, fordi den australske guide jeg bruger går ind og ændrer på hvor mce skal hente guide oplysninger.

...Vi må se tiden an.

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 September 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

wideover skrev:

Jeg har fået 2 filer. Som sagt over 2 omgange. en på ca. 30mb (rollup2) Det var efter den jeg fik det bedre billede (Bruger tv-out/s-video til scart på et alm. 50hz fjernsyn. Det var sløret før, men står knivskarpt nu. I dag fik jeg så en fil på 160mb, som "oversatte" det hele til dansk. Men jeg ved ikke hvordan og hvorledes med den rigtige guide, fordi den australske guide jeg bruger går ind og ændrer på hvor mce skal hente guide oplysninger.

...Vi må se tiden an.

Hvor har du de filer fra?

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

tjementum,

For at få EPG guiden til at virke i DK så har MS været nød til at købe rettigheder til at få informationerne fra TDC bla. Dette arbejde med guiden har taget længere tid end forventet og derfor skal du ikke forvente at den virker her først i oktober. Jo måske i nogle dele af landet vil det virke men ikke alle steder og jeg tror heller ikke at alle kanaler vil være repræsenteret men det er mere min egen vurdering.

Paqi

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hanien: De ligger jo og flyder hist og pist, men hvis man har en god installation, synes jeg man skal vente til den kommer på windows update. Der er ikke noget revolutionerende.

Pagi: Det er irriterende man ikke kan få nogen officielle meddelelser. Nåh, det kommer nok snart. Gider i hvert fald ikke skifte min fungerende guide ud med noget halvfærdigt. Lur mig om man ikke kommer til at betale noget abonnement til det

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg alligevel opdateret min primær MCE.

Mit TV billede er blevet fuldstændig utydeligt. Ikke at det var optimal før, men nu er det da fuldstændig håbløst. Jeg tror jeg skal reinstallere i weekenden.

Bruger PVR500 og har prøvet både PowerDVD 6 og Nividia NVDVD PureVideo Beta. Wideover: hvilket TV kort har du og hvilken MPEG Decoder bruger du?

Og hvordan, kan MCE i øvrigt gøre billedet bedre? Jeg troede kun det var TV Kortet, MPEG Decoderen, grafik kortet og dets driver, der havde indflydelse på billedekvalteten?

Thomas

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 September 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

@Thomas

Jeg kører med rollupen. Jeg kan ikke konstatere nogen som helst former for forbedringer udover måske en anelse skarpere billede. Uden at have noget konkret, så vil jeg vurdere at det skyldes optimeringer i den del af DirectX der har med VMR at gøre. Eller optimeringer af Mediacenters brug af VMR9 Engine'en. Men skal jo huske på at der kommer nye drivere til grafikkort hele tiden, og at der i disse drivere angiveligt sker forbedringer i 3dydelsen, hvilket vil give en nogenlunde propertionel forbedring i VMR9 (som jo bruger Direct3d til 2d...) Grundet af de relativt få opdateringer til Mediacenter mener jeg således at kunne kausalforklare min indledende påstand;-) 

Mht deInterlace (som det nævnes i et tidligere indlæg) er det min erfaring, at det ikke har nogen somhelst effekt udover at skabe et total dårligt billede i MCE. Det er måske kun hvis du scallerer billedet at denne funktion er handy.

Mht til den guide så tvivler jeg på at det kommer til at fungere fejlfrit. Jeg mener at Webguide2 vil forblive en fortrukken løsning for de flestes vedkomne. Dette fordi at du har meget mere kontrol her, også selvom om det er er en smerte i røven at sætte op. Her tænker jeg blandt andet på de folk som ikke lige har TDC. Eksempelvis i Aalborg, hvor langt størstedelen af TV'seere bruger AN-TV(som bliver serviceret af Telia stofa)  kan jeg have min tvivl om Microsoft kan og vil kommunikere med Telia Stofa eller AN-TV...:Tusindvis har prøvet uden success....Og hvis jeg stadigvæk skal scanne manuelt på Stofas l**te tvsignal og associeere med ting og sager i MCE's guide, så foretrækker jeg Webguide(så kan jeg jo også schedule recordings på min Webserver)

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Er der andre der har opdateret og har det samme problem med at onlin spotlight er forsvundet? Og evt. ved hvordan man får det genetableret?

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

wideover... skift til US keyboard og sprog så burde det komme tilbage :-)
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så reinstalleret min maskine, efter Rollup, "ødelage mit billede". Tager lige et snapshot af mit Systemdrev, og prøver naivt at installere Rollup 2 igen snart.

Patriarken skrev:

Jeg kører med rollupen. Jeg kan ikke konstatere nogen som helst former for forbedringer udover måske en anelse skarpere billede.

Hvilket setup køre du med? TvKort, Grafikkort, MPEG Decoder, TV og hvordan er det forbundet?

Patriarken skrev:

Uden at have noget konkret, så vil jeg vurdere at det skyldes optimeringer i den del af DirectX der har med VMR at gøre. Eller optimeringer af Mediacenters brug af VMR9 Engine'en. Men skal jo huske på at der kommer nye drivere til grafikkort hele tiden, og at der i disse drivere angiveligt sker forbedringer i 3dydelsen, hvilket vil give en nogenlunde propertionel forbedring i VMR9 (som jo bruger Direct3d til 2d...) Grundet af de relativt få opdateringer til Mediacenter mener jeg således at kunne kausalforklare min indledende påstand;-) 

Håber du har ret. Når man installere Rollup, skriver den i hvert fald at man vil opleve både bedre billede og lyd.

Patriarken skrev:

Mht deInterlace (som det nævnes i et tidligere indlæg) er det min erfaring, at det ikke har nogen somhelst effekt udover at skabe et total dårligt billede i MCE. Det er måske kun hvis du scallerer billedet at denne funktion er handy.

Kører du så bare med Default indstillinger, eller har du slået noget fra?

Patriarken skrev:

Mht til den guide så tvivler jeg på at det kommer til at fungere fejlfrit. Jeg mener at Webguide2 vil forblive en fortrukken løsning for de flestes vedkomne.

Jeg er måske begyndt a dele din frygt, så på min nye installation har jeg installeret QuickQuide, som ikke er af hængig af WebGuide2. Tilgengæld har jeg installeret den nye WebGuide3, som virker native med MCE, og som trække EPG direkte fra MCE, og i øvrigt giver mulighed for login via Mobilen . Dette setup (som heller ikke var nemt), viker perfekt indtil vidre, og er i hvertfald en fin backup.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mit System Består af følgende

Abit-IC7
Antec Super Lan Boy
Chill Innovations Super Silent 400w PSU
Pentium 4 3.0ghz
512mb RAM
Zalman  CNPS7000a
Vantec Nexus Fanbus
Seagate Barracuda V 120gb SATA
Seagate Barracuda V 200gb SATA
Pioneer 106s DVD-ROM
NEC 1300a DVD-Rewriter
Albatron Geforce-FX5900XTV m. Zalman Passiv Køler
Hauppauge Pvr-150
ATI Theater 550
HDA DIGITAL X-Mystique
SB Live 5.1 Digital
Iiayma Prolite E430T 17" TFT
Sony VPL-CS5 Projector
Sony 32" SD TV 100hz
Dali Trio 5.1 Speakers
DENON AVR-1906
MS Intellimouse Explorer 3.0 (DEN BEDSTE MUS TIL DATO)
Logitech LX900
Niveus X-10 Remote
MCE Remote
Nvidia Pure Video Decoders
Windows Media Center Edition 2005 w Rollup2

Interlace settings er Default, VMR9 er checked...VMR9 procamp står på defeault ditto

SD tv er forbundet med S-video(720x576 50hz)

Projektoren er forbundet med VGA(800x600 default, bruger theatertek +ffdshow med resize til film, da projektoren ikke understøtter widescreen på VGA)

Mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes