Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: LUXMAN LV-105U (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 September 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

det er rart at der stadig er nogle der behandler deres grej som det skal holde resten af livet
Det var nu ikke en kritik af dine kabler det kunne bare være at de passede knapt så godt til dit nye setup. til din musiksmag tror jeg du har gjort et kæmpe kup. lige i øjet.

jeg har selv lige modtaget mit Taralabs prime RSC 500(ikke BI) med posten og tillader mig lige at stille et lille spørsmål hvordan afisolerer man disse små tynde ledere. der er 2 i plus og 2 i minus men de virker utroligt tynde.. knækker de ikke let og kan de virkeligt holde til kablets vægt?

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 September 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

747DK, nej det blev ikke taget som kritik men jeg er godt klar over at det kan blive bedre... til spørgsmålet du stiller, jeg har selv gang i et DIY kabel, lederene er så tynde >0.12mm at jeg ikke kan arbejde med det selv, MEEN en kollega til mig har forbindelser til et firma der laver skibselektronik....har prøvet det med at stikket falder af osv. s.... træels
Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

747DK hvis du skal være med på en "lapning" så sig til, ku lige smide dit kabel med evt.

Jeg smører med lidt "Fransk aftapning" 

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil skifte rør i min Lv-105u, og har fundet disse "over there" 

http://www.tubedepot.com/nos-6cg7-rca.html

Er der nogen i DK der fører disse rør? Og i givet fald hvor...

KristianJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

De kan købes hos www.pyndt.dk

Efter lidt tilspilning skulle den være hjemme til prisen. :)

Til top Vis KristianJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJensen

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

KristianJensen skrev:

De kan købes hos www.pyndt.dk

Efter lidt tilspilning skulle den være hjemme til prisen. :)

Hej KristianJensen

Der går jeg simpelthen snart på handel...tak for det!

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Så er der bestillt nye rør til Luxman'en,  jeg besluttede mig for de rør Marantz laver og efter sigende de bedst lydende...Selve operationen vil ske på lørdag, og et par billeder vil blive knipset undervejs... hvis jeg er meget stille næste weekend, så har jeg ødelagt både pinden og hundel*rten

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Jeg har overvejet at købe en Luxman LV-103. Som jo er en slags lillebror til den du har..

Så ville lige høre hvad du synes om den, efter der er gået noget tid (Jeg læste godt dit umiddelbare indtryk, men det kan jo have ændret sig)?.
Lyden fra 105 og 103 må da minde en del om hinanden! Kan du ikke evt. poste et billede af din? (selvom det ikke er helt den samme).

PS. hvis du vil tage et billede til mig, kan du ikke uploade billedet direkte til forum. Du kan uploade det på fx www.imageshack.us

Med venlige hilsener
Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Hej Krog!

Jeg vil gerne uploade billeder af den, men du skal være velkommen til at få en lytter, og der igennem danne dig et indtryk af den og lyden m.m.

Men den spiller herligt, og mit umiddelbare indtryk holder, og jo mere varm den bliver jo bedre spiller den! Jeg er derfor spændt på lyden når "flaskerne" bliver skiftet og de bliver spillet til! Herefter skal der leges med nye kabler, for at få den svampede bas (ved højere lydtryk forstås)væk!!

Lige et link til et udemærket billed af Lv-105u(et stykke nede på siden)www.euronet.nl/~icu15082/ Luxmanframe.html

og endnu et www.audioscope.net/ popup_image.php?pID=543

Med venlig hilsen

John

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Mange tak for responsen! Hvad brugte du af forstærker før, og synes du at denne er bedre?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet en del efterhånden:NAD 3020, C370, Denon pma 2000r, Cayin 252, Zapsoulute kl.A, H/K reciever med Nakamichi pa5e effekt og Marantz SR4300 alle spillet på mine C2'er. Luxman'en syntes jeg er den mest musikalske og den der har præcenteret detaljerne på bedste vis uden at være analytisk, stort lydbilled som syntes unden begrænsning, NAD'erne og Cayin syntes at være lidt smalle (i lydbilledet) i mit setup, bedre med Naka'en (men ikke strømstærk nok)Denon'en den mest strømstærke men den var ikke overbevisende i definationen af optagerummet som jeg oplevede det!

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jdluxe skrev:

Posten kom her til morgen kl. 09.00han  havde en pakke med, og havde knap nok fået hånden fra ringeklokken, da jeg stod halvt inde i postbilen

Jo jeg havde fået min Lv-105u, den er i kanon stand og fungerer som den skal!

Med lidt forventningssved på panden, fik jeg stilt den på den tomme plads og tilsluttet kabler m.m.

Lyden jeg blev mødt med var ren, varm, dynamisk og med god fokus på detaljer...puha den passede meget fint ind i resten af sammenhængen, en heldig og vellykket "blind date"

Jethro Tull's Thick af a Brick, som kom i 72' mener jeg, var pludselig en herlig oplevelse at lytte til, instumenterne stod dejlig klart i lydbilledet,  70'er lyden var nu dynamisk og dejlig musikalsk takket være kombinationen af rør og Mos...

Minus siden: lidt svampet bas ved højt lydtryk, men alt i alt er jeg blevet en lykkelig ejer af en herlig musikformidler til små penge!!

Tillykke med forstærkeren.

Man har hørt meget godt om den forstærker. Jeg har selv haft en del Luxman gennem tiden, men har desværre aldrig stiftet bekendskab med deres rørkonstruktioner. Helt enig i, at det besidder en musikalitet og engagement man godt kunne ønske sig, i en del nyt grej idag. Hvilke kabler har du/I gode erfaringer med?.

Mvh

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Lax skrev:

Man har hørt meget godt om den forstærker. Jeg har selv haft en del Luxman gennem tiden, men har desværre aldrig stiftet bekendskab med deres rørkonstruktioner. Helt enig i, at det besidder en musikalitet og engagement man godt kunne ønske sig, i en del nyt grej idag. Hvilke kabler har du/I gode erfaringer med?.

Mvh

[/QUOTE]

Tak Lax, jeg er også meget tilfreds med den!

Det med kabler er noget forbandet noget...jeg har haft Supra(45 kr m), ScRefence(400 kr m.) No gold flatline mk2(ca. 200 kr m.) og Vdh(50 kr m), hvis jeg skal (og det skal jeg) vurdere lydkvalitet i forhold til prisen er Vdh clearwater det bedste køb, idet jeg har oplevet Vdh som det bedste mellemtone/diskant området men ikke så stærkt i bassen, hvorimod de andre havde styrken netop i basområdet. Næste projekt bliver et kabel der kan det hele og gerne endnu bedre på alle parametere...

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jdluxe skrev:
Lax skrev:

Mvh

Det med kabler er noget forbandet noget...jeg har haft Supra(45 kr m), ScRefence(400 kr m.) No gold flatline mk2(ca. 200 kr m.) og Vdh(50 kr m), hvis jeg skal (og det skal jeg) vurdere lydkvalitet i forhold til prisen er Vdh clearwater det bedste køb, idet jeg har oplevet Vdh som det bedste mellemtone/diskant området men ikke så stærkt i bassen, hvorimod de andre havde styrken netop i basområdet. Næste projekt bliver et kabel der kan det hele og gerne endnu bedre på alle parametere...

Okay. Jeg har blevet anbefalet at lytte til Bertrams sølvkabler. Nogle siger at sølv gør det godt ifm. den lyd, rør leverer.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Lax skrev:
Jdluxe skrev:
Lax skrev:

Mvh

Okay. Jeg har blevet anbefalet at lytte til Bertrams sølvkabler. Nogle siger at sølv gør det godt ifm. den lyd, rør leverer.

Sølvkabler er også i mine overvejelser, og der er jeg spændt på Mos fet's indflydelse på lyden om den bliver for klinisk eller skinger!?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes