Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højttaler til 8-10K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Har kig på 4, sikkert vidt forskellige, sæt høttaler til 8-10.000,- fra ny, nemlig Monitor Audio RS6, B&W 604 S3 og de nye Dali Ikon 6 og Ikon 7. Jeg har kun lytte en smule til Ikon 6 og B&W´en, så alle forslag er velkomne!

Hvad vil I vælge til primært stereo brug? Musikgenrene er pop, rock lige fra Danser med Drenge til Metallica!

Jeg regner med at indkøbe en NAD forstærker C372 og evt i fremtiden endnu et effektrin C272 (brugt), hvis det har en gavnlig indflydelse på dynamik og lydkvalitet generelt. Har et samlet budget på ca. 20.000,- til både højttaler og forstærker / afspiller. 

Er lidt en novice, så evt et par andre forslag til forstærker valg er også kærkomment, selvom det måske høre til i et andet forum.

Vh Michael 

Til top Vis MichaelNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelNielsen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Jeg har ikke selv nogle af dem som du har øje på, men jeg må indrømme at jeg selv har en stor forkærlighed til B&W, specielt de lidt større modeller. Men igen, det kommer an på hvad de skal spille på og sammen med så at sige. Jeg kender ikke den NAD du snakker om dér, så derfor har jeg lidt svært ved at råde dig, men tag en tur i HIFI klubben og få dem til at sætte de tsammen så du kan høre det sammen. De har jo begge mærker.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hej.

Med mindre du desideret har noget imod at købe brugte højtalere synes jeg du skal kigge på de forskellige brugtmarkeder.. Jeg ville nok anbefale Dali Grand Diva, eller noget i den stil. 

Mht forstærker og cdafspiller så kig på denne side først: www.nysound.com
Jeg har med stor succes lige bestilt og fået en fortsærker og en cd-afspiller derfra. Og priserne er jo nogle lidt andre end i DK.
Men på den anden side. Så er der jo lige dte med CE-mærkningen og garantien, men det er jo op til en selv at afgøre om man vil spare nogle penge på bekostning af noget andet..

Men for 20000 kr. burde du kunne komme langt.. Rigtig langt faktisk..

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

MichaelNilesen

Så lige før, at der er nogle B&W 802 til salg for 10.000 kroner, så det kunne da være et fornuftigt sted at begynde, der er masser af brugte og okay ting her i forum.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Står selv for at skulle have nye højtalere !  Mit valg er faldet på Ikon 6 eller 7 (hvis 7´eren har mere pondus) ift. prisen.   Synes disse er meget "åben" og detalje-rig.   Det er selvfølgelig bare min mening,  men tag ud og få lyttet på nogle højttalere
Til top Vis vander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vander

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

-Chiller- skrev:

Hej.

Med mindre du desideret har noget imod at købe brugte højtalere synes jeg du skal kigge på de forskellige brugtmarkeder.. Jeg ville nok anbefale Dali Grand Diva, eller noget i den stil. 

Mht forstærker og cdafspiller så kig på denne side først: www.nysound.com
Jeg har med stor succes lige bestilt og fået en fortsærker og en cd-afspiller derfra. Og priserne er jo nogle lidt andre end i DK.
Men på den anden side. Så er der jo lige dte med CE-mærkningen og garantien, men det er jo op til en selv at afgøre om man vil spare nogle penge på bekostning af noget andet..

Men for 20000 kr. burde du kunne komme langt.. Rigtig langt faktisk..

Mvh Christian

Hej Christian

Tak for linket, men jeg tror sq jeg er lidt nervøs for at købe "udenbys" - har behov for lidt rådgivning i forbindelse med købet!

Til top Vis MichaelNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelNielsen

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

MichaelNilesen

Så lige før, at der er nogle B&W 802 til salg for 10.000 kroner, så det kunne da være et fornuftigt sted at begynde, der er masser af brugte og okay ting her i forum.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hej Jørgen,

ja jeg følger med både her og på dba mht til brugt... det kunne jo være dejligt at falde over et par seje ting på det rette tidspunkt

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

vander skrev:
Står selv for at skulle have nye højtalere !  Mit valg er faldet på Ikon 6 eller 7 (hvis 7´eren har mere pondus) ift. prisen.   Synes disse er meget "åben" og detalje-rig.   Det er selvfølgelig bare min mening,  men tag ud og få lyttet på nogle højttalere

ja de der nye Dali er ikke tosset!!... har dog knapt lyttet til dem, men de er da skrevet mange positive ord her i Forummet.

Jeg må afsted på en "lytter"

Vh Michael

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

vander skrev:

Jeg lyttede hurtigt til Ikon 7 i lørdags (2 numre) forøvrigt sammen med noget NAD. Der er fin pondus i de højttalere og de er helt sikkert ganske udemærkede til prisen. Jeg vil helt sikkert ikke være bleg for at anbefale dem hvis man overvejer højttalere i 10-12K klassen (for et sæt), men det betyder jo ikke, at der ikke kan være andre højttalere der passer bedre.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 19 September 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også du skal tage et kig på DLS R55 og DynAudio Audience 72

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 19 September 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt Ikon 6 af de nye Dalier, og den synes jeg virkelig er et hit til prisen. Den mangler kun den helt dybe bas, men ellers er det virkelig en fed højttaler. Glæder mig til at høre Ikon 7, hvor har du hørt den, MichaelWB?

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 19 September 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg har kun hørt Ikon 6 af de nye Dalier, og den synes jeg virkelig er et hit til prisen. Den mangler kun den helt dybe bas, men ellers er det virkelig en fed højttaler. Glæder mig til at høre Ikon 7, hvor har du hørt den, MichaelWB?

/Præsten

HFK på Åboulevarden

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hvad med dette sæt Vienna Acoustics Beethoven der er til salg på markedet. Så får du HELT sikkert meget højtaler for dine penge:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=47798

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 September 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Hvad med dette sæt Vienna Acoustics Beethoven der er til salg på markedet. Så får du HELT sikkert meget højtaler for dine penge:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=47798

Ja det er utroligt ingen har købt dem endnu.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 19 September 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Skal det være gulvhøjttalere?
Ellers er der b&w 705... evt spare mere sammen til 704 - de er knasme gode synes jeg

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 September 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det bliver mere rigtigt af, at flere anbefaler det, men hvis jeg var dig, ville jeg som KasperP anbefaler sørge for at give DLS R55 og Dynaudio Audience 72 et lyt også. Begge højttalere spiller RIGTIG GODT i prislejet omkring de 10 000 kr. Jeg mener, begge modeller giv fuld valuta for pengene

Alternativt er de VA Beethoven da også værd at kigge på - men så kan jeg godt se, at budgettet skrider.

Lad dig ikke frusterere af at folk kommer med så mange bud. Du kan læse lidt anmeldelser og så prøve at få lyttet til nogle forskellige med nogle forstærkere, cd-afspillere og kabler der holder sig inden for dit budget. Hvis du har en smule tålmodighed, kan du hygge dig med at prøvelytte - og bagefter føle dig mere sikker i din sag, når du har foretaget DIT valg.

Held og lykke!

Daring Dane

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 September 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

jeg vil tilstøde mig folks kommentarer til Dali, modellerne Ikon samt Grand er klasse højttalere. De er meget åbne, og vil passe rigtig godt til din musiksmag!

Hvad angår B&W, tja, jeg synes det er en decideret Jazz højttaler! Så har ikke meget tilovers for dem :P

Udover det, vil jeg mene, at du burde høre Audio Vector, Mi serien er rigtig god.

Hvad angår dit valg omkring Nad, tja, så er dette jo også en smagssag. Vil da anbefale dig at kigge efter noget brugt Arcam? Det lyder fantastisk. Mere dynamisk og solid bas. Men nad er også godt, og vil nok desværre falde bedre ind i dit prisleje.

Håber du får valgt det rigtige gear :D

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 September 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

hej

et par forslag kunne være tannoy D500 til 6000 brugte hos sunaudio ell. storebroderen D700 brugte hos hifi4you de har også et sæt brugte avance magnum til 6900 alle 3 er kvalitetslyd til de penge 

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 19 September 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Avance Sig. 8 MKII
DLS R55
VA Beethoven er også god, men den er også lidt hård ved budgettet.

Alle 3 ovenstående er i en helt anden liga end dem du selv nævner (min mening).

På forstærkerfronten vil jeg anbefale en ICE-power baseret løsning f.eks. fra AR. De annoncere tit her på siden med forskellige produkter, og det er mit indtryk at man her får rigtig meget pondus og kvalitet i din prisklasse.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 19 September 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale dig at tage et kig på et sæt brugte Infinity Renaissance 80'ere eller 90'ere.

Kort beskrevet er 80'eren er i hvert fald dejligt åben, og med et udemærket hug i bunden. Storebroderen, 90'eren, har jeg ikke hørt, men har en ekstra bas/mellemtone i forhold til 80'eren, og er fysisk lidt større. Begge er trykkammer konstruktioner med bånd mellemtoner og diskant.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes