Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 11:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony cdp-x707es - en dejlig sag, eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pelle Klumfeber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 September 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har forelsket mig i sådan en gammel Sony cdp-x707es. Jeg ved at den var ganske dyr og velanskrevet en gang... Meen hvordan med nu - i forhold til nyere og billigere maskiner - og hvor meget skal sådan en koste i dag?

Jeg tror at nyprisen var omkring de 15.000 kr.

Mit øvrige anlæg tæller en Holfi Integra 8 / B&W 805 / Keenwood dp-7090 m. LClock og opa2143.

Til top Vis Pelle Klumfeber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pelle Klumfeber

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Det er en super fonuftig maskine som banker man maskiner i sammen prisklasse nu til dags ud af banen. så go for it.

Nicolai

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv sådan en fætter, og den er jeg sgu glad for. Har ikke lige sammenlignet den med så mange andre, men synes den spiller rigtig godt. Selvfølgelig findes der da bedre og nyere, men jeg er godt tilfreds......også synes jeg osse den er super-flot i champagne....

Håber du finder en, synes det er en fornuftig cd, som kan fåes til menneske-penge idag....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Pelle Klumfeber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Til Nicolai: Det lyder godt . Spændende at sådan en sag stadig kan følge med, man skulle tro at der var sket en masse siden. Men den grundlæggende teknologi er der jo heller ikke pillet ved...?

Til Brian: Super lækkert setup du ligger inde med. Bruger du Sony´en som den er, eller har du smidt en anden DAC i numsen på den? Og hvad har du måtte gi for din?

Tak for responsen

Mvh Mathias
Til top Vis Pelle Klumfeber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pelle Klumfeber

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 September 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Den spiller rigtigt godt, og jeg har faktisk haft nøjagtgt samme setup som dig, og der lød Sonyen perfekt, den hjælper lige lidt på den der lidt tilbagelænede stil som Holfien har.

Pelle Klumfeber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper. det lyder godt. Jeg syntes stadig at b&w 805 klarer det godt, men savner af og til lidt tryk i bassen. Har du evt. haft en sub tilsluttet som du kan anbefale? Efter jeg skiftede op-amps fra njm4580l til opa2134 skete der en del forbedringer, desværre blev bassen også en smule mere tilbagetrukket.

Jeg har nu eftersøgt en sony på markedspladsen, håber at der er en der vil skille sig af med den. Desværre kom jeg lige for sent til en auktion på qxl.dk, hvor der røg en til omkring 2700 tror jeg :(

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Pelle Klumfeber skrev:
Til Nicolai: Det lyder godt . Spændende at sådan en sag stadig kan følge med, man skulle tro at der var sket en masse siden. Men den grundlæggende teknologi er der jo heller ikke pillet ved...?

Til Brian: Super lækkert setup du ligger inde med. Bruger du Sony´en som den er, eller har du smidt en anden DAC i numsen på den? Og hvad har du måtte gi for din?

Tak for responsen

Mvh Mathias

Personligt syntes jeg ikke der er sket så meget på CD siden de sidste små 10 år, desværre. selvfølgeligt er der sket noget men maskinerne er tilgengæld blevet dyre kontra hvad man få så det er min erfaring at en maskine som kostede f.eks. 8000kr for 4-8 år siden spiller lige op med en maskine i samme prisleje nutildags. og i mange tilfælde syntes jeg endda at de gamle maskiner vinder. og sammenligner du f.eks dvd med cd maskiner så skal du betale mindst det dobbelt for en dvd som lyder lige så godt som en dicideret cd maskine.

Personligt har jeg hørt netop den maskine som du nævner og den er på alle måder forrygenden.

Nicolai

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 September 2005 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Det er en god, lækker og meget stabil maskine, og alt andet lige så får du et formidabelt drev der bare er bugget til at holde en menneskealder - kombiner det med en god DAC og du får særdeles potent gengivelse.

Maskinen i sig selv er stadig, som nævnt, en aldeles glimrende maskine - lidt steril i lyden, men til gengæld ekstremt åben og med en god bund!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 19 September 2005 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias,

Og tak for de pæne ord! Da min Meridian 565 kører digitalt, så bruger jeg pt. "kun" sony'en som drev. Men har før brugt den som "alm." cd-afspiller, hvilket jeg osse synes den klarer glimrende. Hvad jeg måtte give for min, holder jeg for mig selv.....men lidt mere end de 2700 kr. du så den anden til. Men den er virkelig osse i mint condition nærmest....

Men kan du finde én til under 3 K, så slå til.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en super fed maskine. Desværre er SONY stoppet med at producere den slags kram. Havde selv en 505-ES, som er stort set samme maskine, bare uden balanceret udgang. Byttede den til en af de nye ES-modeller med pladestrammer osv... Sikken fejl!!

Hvis du ikke kan finde en 707'er, kan du evt kigge efter en 505'er, der som sagt er stort set identisk. Du kan alligevel ikke bruge den balancerede udgang med din Integra8.
Jeg kørte i øvrigt med et lign. setup for et par år siden. SONY CDP-X505ES, Holfi Integra8 og DAT Amadeus Jubilæum 20.

Ang opgradering, så kan det godt betale sig på disse maskiener. Evt en clock, men helt sikkert skal der rodes med analogdelen. Tag signalet før LP-filtreringen. Så springer du vel 5-6 op-amps og enFET-befængt buffer over!! Det høres

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har en SONY CDP-X505ES og kan meget godt anbefale den. Min har fået problemer med at remmen glider/blevet for slap så den ikke altid vil trække skuffen helt ind. Er der nogen der ved hvordan man tager remmen af sådan en?

Er der nogle der har et diagram til sådan en, jeg kunne tænke mig at pille lidt i den. lidt lige som Hurtig skriver. 

Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har muligvis stadig diagrammet over analogdelen. Send en PM med din mail, så skal jeg prøve at grave diagrammet frem imens...
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Pelle Klumfeber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg er blevet tilbudt en x777es. Det er vist forgængeren. Er der nogen af jer som har erfaringer med denne gamle sag. Den vejer 18 kg - hehe

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 19 September 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

God maskine. Jeg har selv haft Sony x7 esd. og den var fra 89-91 mener jeg.Du kan roligt kobe en x777es saa lange den er i fin stand.(vist du har mulighed for at hore den saa prov at .hoppe. i nummeren paa cd pladen da nogle sony modeller hvade problemer med at finde de div tracks paa cd'en efter en aar rakke) (laser) 
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Pelle Klumfeber skrev:
Hej med jer

Jeg er blevet tilbudt en x777es. Det er vist forgængeren. Er der nogen af jer som har erfaringer med denne gamle sag. Den vejer 18 kg - hehe

Fogænger en for en 707 er nu 779, 777 er endnu ældre, men det bliver den jo ikke dårligere af, selvom den nok ikke helt kan leve op til en 707ES. 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 19 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Pelle Klumfeber skrev:
Hej med jer

Jeg havde en kort overgang en 555ES og den var super god til pengene. Den vejede også som en kampvogn.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Pelle Klumfeber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Ups, det er en gammel svend. Der skal man virkelig passe på - der kan have været mange pilfingre i årenes løb  Det er vel svært at holde låget af sådan en for man skal jo lige se hvad det egentlig er hvad de har puttet derned for at tvinge den op i vægt...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Masser af kobber og nogle ordentlige strømforsyninger...

Pelle Klumfeber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

Jeg kan se at du har en Denon 3560ér, som der er skrevet så meget om herinde. Hvordan ser du den i forhold til sonyen?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes