Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 08:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony cdp-x707es - en dejlig sag, eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 September 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Pelle: Nope, har ikke kørt med sub til stereo, men nu bruger jeg nogle stykker til mit surround anlæg, og kører så med gulvhøjttalere til stereodelen.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 September 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ja, det er en super fed maskine. Desværre er SONY stoppet med at producere den slags kram. Havde selv en 505-ES, som er stort set samme maskine, bare uden balanceret udgang. Byttede den til en af de nye ES-modeller med pladestrammer osv... Sikken fejl!!

Hvis du ikke kan finde en 707'er, kan du evt kigge efter en 505'er, der som sagt er stort set identisk. Du kan alligevel ikke bruge den balancerede udgang med din Integra8.
Jeg kørte i øvrigt med et lign. setup for et par år siden. SONY CDP-X505ES, Holfi Integra8 og DAT Amadeus Jubilæum 20.

Ang opgradering, så kan det godt betale sig på disse maskiener. Evt en clock, men helt sikkert skal der rodes med analogdelen. Tag signalet før LP-filtreringen. Så springer du vel 5-6 op-amps og enFET-befængt buffer over!! Det høres

Uden at have sammenlignet direkte, havde jeg den klare opfattelse at 707 er 505 klart overlegen...ja i det hele taget 7 serien vs. 5 serien, også når man ser bort fra lyden via den balancerede udgang på 7'eren??

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

tagbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 22 September 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig sådan en maskine og får den med posten i morgen så jeg er meget spændt

Der er ikke fjernbetjening med så jeg tænkte om nogen ved hvad man skal købe der? Vil gerne have en der er stilet men samtidig en der kan udnytte de fleste funktioner... Er det til at få fat i en original?

Ellers er jeg lutter ører hvis nogen har gode råd mv. Skal nok skrive hvad jeg synes om den når jeg får hørt den ordentligt mod min nuværende Arcam.
Til top Vis tagbrand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tagbrand

Pelle Klumfeber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej Tagbrand,

jeg tror det var dig der købte den x770ex på qxl, har jeg ret? Det var også den jeg havde udset mig, men jeg kom lige for sent til at byde...

Med hensyn til den fjernbetjening kan du vel vel bare invistere i en gammel sonyu afspiller der fås til fra 100 kr i den blå. Jeg tror næsten den vil passe til de mest elementrære funktioner.. Hvis ikke kan du jo sammenligne lyden med din x707es..

Vil du ikke skrive om dine oplevelser omkring den nye maskine? Det kunne være sjovt at høre hvad du har at sige i forholdt il din eksisterende arcam (hvilken model)!

mvh matihias - ikke pelle..
Til top Vis Pelle Klumfeber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pelle Klumfeber

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 September 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

tagbrand skrev:
Jeg har lige købt mig sådan en maskine og får den med posten i morgen så jeg er meget spændt

Der er ikke fjernbetjening med så jeg tænkte om nogen ved hvad man skal
købe der? Vil gerne have en der er stilet men samtidig en der kan
udnytte de fleste funktioner... Er det til at få fat i en original?

Ellers er jeg lutter ører hvis nogen har gode råd mv. Skal nok skrive
hvad jeg synes om den når jeg får hørt den ordentligt mod min nuværende
Arcam.

Hej tilykke med din nye sony..jeg havde også kig på den. hvad endte prisen I ? bare nysgerrig

jeg har en extra fjernbetjening til en sony liggende ældre men velfungerende og velholdt.. har faktisk en del funktioner. den virker faktisk med en sony den ikke er lavet til.
Det er din hvis du vil have den

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 September 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

tagbrand skrev:

Der er ikke fjernbetjening med så jeg tænkte om nogen ved hvad man skal købe der? Vil gerne have en der er stilet men samtidig en der kan udnytte de fleste funktioner... Er det til at få fat i en original?

Ellers er jeg lutter ører hvis nogen har gode råd mv. Skal nok skrive hvad jeg synes om den når jeg får hørt den ordentligt mod min nuværende Arcam.

Du burde kunne finde en original remote prøv evt dette link

http://www.partstore.com/ModelNumberSelect.aspx?PartCatCode= 645&ModelCatCode=075.020&MfgID=76

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 September 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ang opgradering, så kan det godt betale sig på disse maskiener. Evt en clock, men helt sikkert skal der rodes med analogdelen. Tag signalet før LP-filtreringen. Så springer du vel 5-6 op-amps og enFET-befængt buffer over!! Det høres

Howdy,

En clock "opgradering" kan absolut IKKE anbefales. Og slet ikke på den omtalte maskine. Det resulterer nemmerlig i ren og uforfalsket "konfirmand-lyd" (og ja, det er prøvet)

De forskellige opgraderinger er ofte rimeligt dyre, og er i virkeligheden mest et bypass af udgangsfilteret, så humlen må være en øget kapacitet i strømforsyningen kombineret med en god DAC. Det kan næsten ikke gå værre end galt

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

SA freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Hurtig skrev:

Howdy,

En clock "opgradering" kan absolut IKKE anbefales. Og slet ikke på den omtalte maskine. Det resulterer nemmerlig i ren og uforfalsket "konfirmand-lyd" (og ja, det er prøvet)

De forskellige opgraderinger er ofte rimeligt dyre, og er i virkeligheden mest et bypass af udgangsfilteret, så humlen må være en øget kapacitet i strømforsyningen kombineret med en god DAC. Det kan næsten ikke gå værre end galt

Med høflig hilsen
G&S

Hmmm .....eksperterne er ikke enige.

Jeg har i en anden tråd spurgt til opgradering af en XA3ES og svaret var en LClock.

Er det fordi 505 og 707 er nyere maskiner at clocken ikke er relevant her??

Mvh

Til top Vis SA freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SA freak

tagbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 25 September 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jo, det er rigtigt at jeg vandt den i en auktion på QXL, den løb op i 2550,- så prisen var god. Til gengæld virkede den ikke da jeg modtog den med posten i fredags

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29388&T PN=1

Så der går lige lidt tid før jeg får lyttet til den mod min Arcam Alpha One.

747DK -> Det lyder rigtig godt med fjernbetjeningen. Hvis tilbuddet stadig står, vil jeg meget gerne have fat i den. Kan den mon styre niveauet på den variable udgang på CD-afspilleren (eller kan den overhovedet fjernstyres?)
Til top Vis tagbrand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tagbrand

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

jubi endeligt en historie der endte lykkeligt ja jeg har også følt med dig og frygtet det værste.ny laser eller værk=Dyrt
Så fik du alligevel en super spiller til små penge . ja jeg har skrevet det samme i den anden post

ja naturligvis står tilbudet ved magt.
der er kontrol af motorstyreret output der virker fint på min gamle sony jeg kan naturligvis ikke garantere at en ti år gammel fb virker på din sony. men de firmaer skifter næsten aldrig koder. det giver bare utilfredse kunder med systemfjernbetjeninger til forstærker eller lign.

jeg kan se at den alligevel har et par småskrammer men den er ikke moslet bare brugt . jeg giver den lige en rensning .
jeg sidder pt og tjekker den og den funker 100% og har faktisk rigtig god sendestyrke
du skal ikke lege akrobat
du skal bare bruge 2 aa batterier.

hvis du sender mig PB med din adresse får jeg den sendt i løbet af ugen.

Mvh Dennis

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

tillykke med din sony jeg har også en selv jeg kun bruger til løbeværk  jeg kan varmt anbefale en anden dac hvis du falder over en god en  jeg fandt en super dac med rør og i den er der monteret en lclock det spiller fremragende sammen  jeg vil også tro sonyen kan komme til at spille bedre hvis der bliver pillet lidt i analogdelen
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes