| Forfatter |
|
Demonio Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|

Acer skrev:
Demonio skrev:
|
Efter alt min research ja hvad det seneste halve år men især den seneste måned, er der overhovedet ingen tvivl om at jeg ville vælge Panna over Pioneer simpelthen fordi at Panny er på samme niveau (kvalitetsmæssigt) hvis ikke højere end Pioneer (i nogle tilfælde) men til en langt mere overkommelig pris.
|
|
|
Jo, men Pioneers skærme er bare så lækre at de kunne udstyres med et B&O-logo og sælges for det dobbelte . Panasonic er måske en lidt bedre skærm teknisk, men hvorfor skal de være plasticagtige ? Når man lægger 40-50k for en skærm skal der være noget "luksus feeling" over produktet, det har Pioneer formået at få med
|
|
|
hehe designmæssigt siger du at Pioneer er pænere end Panasonic. Der kan jeg kun give jdg1 ret, "smag og behag" jeg synes PHD8'erne er meget stilede.
Ang. det tekniske du nævner der skal jeg ikke kunne gøre mig klog på hvilken der er bedst, jeg tror at PHD8 er bedre men jeg ved det da ikke, men for at komme tilbage til pointen så vil jeg hellere ha' et pænt PHD8 (den vil du vel ikke påstå er grim?) som er bedst teknisk (hvis det er tilfældet) end et Pioneer som er pænere (altså i følge dig) men er af ringere teknisk kvalitet.
Jeg går personligt efter det tekniske først og fremmest, selvom jeg ville da aldrig købe en skærm hvis den lignede en skraldespand, men det er jo også langt fra tilfældet med Panasonic. 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jdg1
så vidt jeg er informeret, så begynder dr1, dr2 og tv2 at sende digital teristikel til april næste år, er det ikke korrekt???
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener heller ikke at Pansonic ligner en skraldespand, har jeg givet udtryk for det så er det ikke min intention. Det jeg mener er, at selv Sony som burde være teknisk foran alle andre (tænk på al den cash der kommer ind på playstation bølgen der kan bruges til udvikling  ) har slet ikke den samme "oplevede" kvalitet som Pioneer har eller for den sags skyld B&O har, deres panel er bare lækkert men koster som bekendt en halv bondegård. Så bliver der jo stortrampet i metal-rammer  , og bevares Pioneers sorte plast-ramme kan da virke lidt kvalitetsnedsættende på hel tæt afstand men det ændrer ikke mit indtryk af produktet som helhed. Men igen det er jo smag og behag, men Pio's panel har den største waf-faktor __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
jdg1 skrev:
|
Smag og behag (og PHD koster ikke 40-50.000)
Pioneer skærmen er også flot, om end den skinnende brede ramme efter min mening tangerer "biva-looket".
Hr. og Fr. flæskesteg går efter en flad skærm og et flot billede, mens andre (inkl. undertegnede) går efter det bedste - det er vel derfor, at de fleste folk bruger et et sted som hifi4all? Fordi de har en interesse for god lyd og billede der overstiger "gennemsnittet".
|
|
|
Først vil jeg lige sige at jeg har fulgt med i PD8 tråden da jeg selv skal købe en snart, og jeg synes det har været spændende og interessandt at følge med i. Jeg synes dog også at det har lugtet lidt af jdg1´s forherligelse af denne, uden dog overhoved at vide noget om hvor god den er. De fleste roser det de selv har, eller skal have, og det er nok p.g.a. at man bedst selv kan bedømme det man har, og ikke hvad man ikke har (råd til). Det er selvfølgelig undtagelser.
Så er vi jo også lidt ude over kvalitet, når du skriver at den har bivalook. Så drejer det sig jo netop om smag og behag og ikke kvalitet.
Jeg synes i øvrigt ikke at man kan sige at Pioneers skærme er gennemsnittet, det er nok lige at tage munden for fuld.
|
|
|
Jeg synes godt nok det er lidt tyndt at du redigerer i de citater! Det giver jo en noget anden mening
Det er beklageligt hvis min omtalelse af PHD8 bliver opfattet som "forherligelse" - det giver selvfølgelig stof til eftertanke.
Det er oprigtigt ment som begejstring! Her er tale om en skærm, der kan køre 1:1 pixelmapping uden problemer, som "æder alt" man smider i den, leverer et drøn godt billede og endda til en fornuftig pris! Hvilken anden plasma skærm (ud over Fujitsus skærme) gør det samme?
Pioneers skærme og Panasonics consumer skærme leverer uden tvivl en fremragende ydelse! Slet ingen tvivl om det! De er gode plug'n'play skærme - deraf min analogi til Flæskesteg - men de mangler lige den aller sidste knivspids af indstillingsmuligheder og ydelse - hvilket er noget jeg bevidst har gået efter.
Og Pioneeren er designmæssigt en drøn flot skærm! Der er bare lige lovligt meget glas/metal look til min smag - 90'er stilen - deraf Biva kommentaren. Andre kan mene PHD8 har plastik look - fair nok - hver sin smag 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Til jdg1 så vidt jeg er informeret, så begynder dr1, dr2 og tv2 at sende digital teristikel til april næste år, er det ikke korrekt???
mvh Velkommen
|
|
|
"teristikel"?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
velkommen skrev:
Til jdg1 så vidt jeg er informeret, så begynder dr1, dr2 og tv2 at sende digital teristikel til april næste år, er det ikke korrekt??? |
|
|
"teristikel"? |
|
|
DVB-T, terrestrisk digital-tv, dvs. udsendt via sendemaster på jorden.
Man kan dog ikke bruge en DVB-T tuner til noget hvis man har kabel-tv eller satellit (se evt. DVB-T)
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
DonJensen skrev:
jdg1 skrev:
|
Pioneer skærmen er også flot, om end den skinnende brede ramme efter min mening tangerer "biva-looket".
Hr. og Fr. flæskesteg går efter en flad skærm og et flot billede, mens andre (inkl. undertegnede) går efter det bedste - det er vel derfor, at de fleste folk bruger et et sted som hifi4all? Fordi de har en interesse for god lyd og billede der overstiger "gennemsnittet".
|
|
|
Først vil jeg lige sige at jeg har fulgt med i PD8 tråden da jeg selv skal købe en snart, og jeg synes det har været spændende og interessandt at følge med i. Jeg synes dog også at det har lugtet lidt af jdg1´s forherligelse af denne, uden dog overhoved at vide noget om hvor god den er. De fleste roser det de selv har, eller skal have, og det er nok p.g.a. at man bedst selv kan bedømme det man har, og ikke hvad man ikke har (råd til). Det er selvfølgelig undtagelser.
Så er vi jo også lidt ude over kvalitet, når du skriver at den har bivalook. Så drejer det sig jo netop om smag og behag og ikke kvalitet.
Jeg synes i øvrigt ikke at man kan sige at Pioneers skærme er gennemsnittet, det er nok lige at tage munden for fuld.
|
|
|
Jeg synes godt nok det er lidt tyndt at du redigerer i de citater! Det giver jo en noget anden mening
Det er beklageligt hvis min omtalelse af PHD8 bliver opfattet som "forherligelse" - det giver selvfølgelig stof til eftertanke.
Det er oprigtigt ment som begejstring! Her er tale om en skærm, der kan køre 1:1 pixelmapping uden problemer, som "æder alt" man smider i den, leverer et drøn godt billede og endda til en fornuftig pris! Hvilken anden plasma skærm (ud over Fujitsus skærme) gør det samme?
Pioneers skærme og Panasonics consumer skærme leverer uden tvivl en fremragende ydelse! Slet ingen tvivl om det! De er gode plug'n'play skærme - deraf min analogi til Flæskesteg - men de mangler lige den aller sidste knivspids af indstillingsmuligheder og ydelse - hvilket er noget jeg bevidst har gået efter.
Og Pioneeren er designmæssigt en drøn flot skærm! Der er bare lige lovligt meget glas/metal look til min smag - 90'er stilen - deraf Biva kommentaren. Andre kan mene PHD8 har plastik look - fair nok - hver sin smag 
|
|
|
Ok det er så heller ikke hensigten at det skal opfattes sådan som du gør.
Jeg skal heller ikke gøre din forherligese værre end den er, for det har da gjort at jeg nu overvejer 42" udgaven af PD8, da pioneer nu heller ikke er til at levere.
Jeg synes blot at det var lidt harsk at kalde den bedst vurderet plug n´ play skærm til en hr. fru flæskesteg, but I catch your drift.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
jdg1 skrev:
DonJensen skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok det er så heller ikke hensigten at det skal opfattes sådan som du gør.
Jeg skal heller ikke gøre din forherligese værre end den er, for det har da gjort at jeg nu overvejer 42" udgaven af PD8, da pioneer nu heller ikke er til at levere.
Jeg synes blot at det var lidt harsk at kalde den bedst vurderet plug n´ play skærm til en hr. fru flæskesteg, but I catch your drift.
|
|
|
Hr. og Fr. Flæskesteg var nu ikke møntet på Pioneer skærmen, men snarere på at folk er forskellige. Nogen vil have at tingene bare "virker", mens andre vil have det optimale udbytte (læs; de fleste af hifi4all's brugere - vel derfor de er her ).
Min plug'n'play analogi er jeg dog ikke ene om - en "hard-core nørd" og Pioneer forhandler udtaler så sent som i dag:
"...it's just a telly for Joe public to plug in"
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=252394
Mht. PHD8 er der dog allerede lidt malurt i bægeret; ved bestemte opløsninger (herunder native) er det ikke muligt via skærmen at "zoome" et 16:9 billede. Dvs. ser du en udsendelse, fra eksempelvis TV2, så kan man ikke foretage en zoom, hvor billedet "normaliseres" i midten og strækkes ud i siden (som man eksempelvis kunne med Panasonics CRT tv). Jeg regner do med, at dette er noget der (til dels) kan afhjælpes via scaleren. Ellers må man bare håber på, at stationerne snart får taget sig sammen til at sende i rigtig 16:9 (som DR1 allerede nu gør nogle gange).
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
jdg1 skrev:
velkommen skrev:
Til jdg1 så vidt jeg er informeret, så begynder dr1, dr2 og tv2 at sende digital teristikel til april næste år, er det ikke korrekt??? |
|
|
"teristikel"? |
|
|
DVB-T, terrestrisk digital-tv, dvs. udsendt via sendemaster på jorden.
Man kan dog ikke bruge en DVB-T tuner til noget hvis man har kabel-tv eller satellit (se evt. DVB-T)
/Lars
|
|
|
ahh...nu forstår jeg bedre. Det ord velkommen brugte, leder jo tankerne hen på helt andre ting (spøg til side).
1. Men er det ikke kun DR og TV2 der vil sende?
2. Skal man så sidde og skifte frem og tilbage mellem kilder når man zapper? (f.eks. fra DR1 til TV3).
3. Det er allerede blevet udskudt flere gange, hvor sikkert er det, at april 2006 holder? (og selvom det afprøves i Jylland i øjeblikket, så er der tekniske problemer)
4. Kan Pioneers digital tuner bruges, eller skal man anskaffe en speciel digital box? (lige som Canal Digital og Selector)
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| 1. Men er det ikke kun DR og TV2 der vil sende? |
|
|
Jo, DR1, DR2 og TV2.
jdg1 skrev:
| 2. Skal man så sidde og skifte frem og tilbage mellem kilder når man zapper? (f.eks. fra DR1 til TV3). |
|
|
Det kommer an på hvordan det modtages. Men for mange vil det være som en parabol-modtager eller selector, ind imellem skal man over på AV-indgangen og zappe med en anden fjernbetjening.
jdg1 skrev:
| Det er allerede blevet udskudt flere gange, hvor sikkert er det, at april 2006 holder? |
|
|
> 95%
jdg1 skrev:
| 4. Kan Pioneers digital tuner bruges, eller skal man anskaffe en speciel digital box? (lige som Canal Digital og Selector) |
|
|
Ved egen antenne, ja. Ved kabel TV eller selector - nej.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Som udgangspunkt jo. Der er vist heller ikke så mange andre end dem, der udsender signaler i DK via sendemaster - men jeg ved ikke om man f.eks. vil kunne tage SV1 og SV2 digitalt via mast...
2. Det kommer an på... Hvis du har kabel tv, kan Pioneer XDE ikke klare modtagelse af digitalt signal fra selve kabel tv. DVB-T tager kun signal fra sendemaster - dvs. du skal montere en digital stue/tagantenne for at tage digitalsignalet fra DR og TV2 ind med XDE. De øvrige kanaler fra f.eks. kabel TV (dvs. også analog DR og TV2) kan den analoge tuner i XDE så klare. Decideret digital kabel tv skal du bruge en digital kabel tv modtager til.
3. Det ved jeg ikke noget om...
4. XDE's DVB-T tuner kan bruges til digitale signaler fra jordmaster, ikke fra kabel TV el.lign.
EDIT: Ups, larl kom mig i forkøbet. Det lader da i det mindste til, at vi faktisk er enige om svarene 
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger jeg måske lidt dumt... Kan Pioneers 43XDE slet ikke anvendes sammen med kabeltv/parabol?
Bo
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
|
Nu spørger jeg måske lidt dumt... Kan Pioneers 43XDE slet ikke anvendes sammen med kabeltv/parabol?
Bo
|
|
|
Sagtens 
Du kan bare ikke bruge skærmens digitale tuner til dette, men i stedet skal du bruge en selector eller sat-box (viasat eller canal digital)
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki, så hvis man har kabel tv er man nødsaget til også at investere i en selector?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
| oki, så hvis man har kabel tv er man nødsaget til også at investere i en selector? |
|
|
det almindelige kabeltv er analogt, så der bruger du bare skærmens analoge tuner - ingen problemer.
Du kan også købe en selector, der giver et bedre billede og lyd end normalt kabel tv.
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|