Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC eller DVD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 September 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

1. Den er ikke driftstabil fordi det aldrig nogensinde begrænser sig til at surfe. Hvis du ikke tror på mig, så forsøg dig endelig - der skal ikke ret meget til før at tingene pludselig ikke fungerer. Men prøv at forklar hvorfor den ikke er driftsabil, når den er det nu? Er det fordi jeg skal bruge et andet windows?

2. Hvis du sætter en ny køler i din PSU, så jo. Dit RadeOn er så vidt jeg ved ikke passivt kølet, og det vil være det der larmer mest. På mit radeon er der monteret en vga silencer, jeg ved faktisk ikke hvor meget det siger, for det eneste jeg kan høre i mit kabinet, er min cpu køler, som ikke larmer vildt meget.

3. Du vil alligevel have computeren tændt når du hører musik? Jeg syntes ikke det argument er helt godt? Nej det ved jeg, men der er forskel på at gå ind i et andet rum og skifte sang, og skærmen står tændt. Og så kunne skifte på en fjernbetjening der hvor man hører musikken.

4. OK - grunden til at jeg nævnte det var at TV-out på en HTPC stinker. Jeg ville bare være sikker på at du ikke ville bruge den sammen med et alm. tv. Fint nok. Jeg er faktisk ikke så meget inde i det med tv-kort. Hvis jeg har et LCD-TV og en selector hvad skal jeg så bruge et tv-kort til, er det ikke kun hvis jeg vil optage? eller tager jeg fejl?

Mvh

Brian

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

1. Nej - det er fordi at når man benytter maskinen til andet end blot det at være HTPC, så bliver der lige installeret en masse småting, og indstillet på diverse ting. Problemet er at en HTPC skal ikke blot være stabil, men den skal have en fejlrate på 1/10 af hvad man ellers accepterer på en desktop pc for at man ikke bliver træt af det - den skal virke HVER gang. Nogle vil måske være uenig med mig i det, men det er typisk dem som ikke bruger en HTPC, men mener at deres desktop er det mest stabile i verden (her snakker jeg ikke om maskiner der dicideret går ned, men glitches i lyd, billede eller andet der kommer pga. tilfældige opdateringer af et eller andet, og tit kommer af uforklarlige årsager).

2. Ja - men du kan nu også godt købe dig en remote til din PC uden at bruge den som HTPC. Det er muligt at du ikke er enig med mig her, men efter min mening skal en HTPC være dedikeret HTPC, ellers skal man lade være - ihvertfald hvis det ikke er til sekundær brug. Det eneste der sker er at du får en dårlig oplevelse med en HTPC.

3. Hvis du skal have billedet fra din selector ind på HTPC'en skal du bruge et TV kort - hvis du vil køre det udenom behøver du det ikke.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ok, man bliver lidt klogere. Men har lige lidt flere spørgsmål.

Hvis vi nu siger at jeg laver min HTPC, kan jeg så ikke bruge den til at rippe DVD-film, brænde film/musik? Kan man det i MCE 5? Er der sådan en slags alm windows i det, når man skal lave mere arbejdsrelateret på den?

Hvis man har MCE 5, og så køber dette display med fjernbetjening

http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=21&p roducts_id=215&osCsid=9abc4aac5d2feb4d29c0e9a1d9d1ae2d

Skal fjernsynet så være tændt for at høre musik?

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

MCE er en ganske almindelig WIndows XP Home edition med Mediecenter softwaret på. Så du kan alle de almindelige ting på maskinen.

Fjernsynet skal være tændt for at du kan vælge musik. Du vil i displayet kunne se hvor langt du er inde i sangen og lign. Men for at vælge ny musik skal du have tv'et tændt.

Hvis du har en PDA med WIFI indbygget og et trådløst netværkskort i din HTPC kan du bruge PDA'en som aktiv remote. Det vil sige at du kan se hele din musikliste på den som bliver streamet fra HTPC. Det er den mest elegangte løsning imo.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Så hvis jeg vil vælge musik uden tv tændt, skal jeg enten have en PDA eller det kabinet med touch-screen?

Er der andre løsninger?

Hvordan kan det være at tv'et skal være tændt, hvis jeg benytter den fjernbetjening+display som jeg postede i mit sidste indlæg?

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Lige en ting til... Vi var i Tyskland sidste uge, og det lykkedes mig at få samlet 2 stk HD DVD skiver op (WMV-HD) - De kan pt. kun afspilles på en PC - Så hvis du er til den slags høj opløst gejl, så er der ingen vej uden om HTPC'en...

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 September 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg giver Binnerup helt ret i, at hvis du ikke ønsker at bruge pc'en til en dedikeret htpc, så bør du vælge en dvd-afspiller som din primære afspiller.

Men hvad forhindrer dig i at anvende begge dele - udover det økonomiske selvfølgelig . Der findes mange fine dvd-afspillere til et par tusind kroner og du kommer hurtig til at bruge en del penge på nye kølere, lydkort, lange kabler og andet grej til din pc. Og husk en htpc skal være lydløs ellers er det pain in the ass.

Der sidder som regel mange gode indgange på en lcd skærm udover DVI-stikket, specielt er component indgangen typisk helt i top (hvis den altså findes på den model du søger). Jeg bruger primært min dvd-afspiller til film og musik, og den er tilsluttet min lcd-skærm via component indgangen, hvilket giver en rigtig god billed kvalitet - selv med s-video er billedet i særklasse. Jeg føler pt. ingen trang til at investere i en dvd-afspiller med digital udgang, tro ikke at dette er the one and only.

DVI indgangen bruger jeg så sammen med min stationære pc, for selvfølgelig skal pc og lcd-skærm da tilsluttes hinanden. PC'en fungerer som en form for htpc når der skal leges (så man kan smage på fremtidens hdtv muligheder og mums de smager godt), men den bruges primært til pc opgaver. Men ved afspilning af film oplever jeg nøjagtigt som Binnerup skriver, at en ikke dedikeret htpc ej er optimal. Så går en virus-scanner lige igang eller nu synes Windows, at det er tid til en sikkerhedsopdatering - eller man har en grafikdriver, der lige skal opdateres for det kræver et nyt spil, som man bare må prøve. Alt samme noget der bevirker at Windows engang imellem bliver underlig, eller at harddisken lige pludselig arbejder på fulde drøn mens man ser film. Resultatet er at billedet lige hakker i 30 sekunder, og det er altid dødirriterende.

Så køb en fin billig dvd-afspiller (f.eks. brugt) med en god component udgang til film, og så brug DVI-indgangen til din pc, når du vil lege med "htpc", surfe, spille eller "høre" musik på storskærm. Den løsning anvender jeg med stor fornøjelse.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

tak for hjælpen, jeg har også tænkt mig at købe en DVD: og så vil jeg glemme HTPC for en tid.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes