| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke så meget niveau i bassen, eller hva?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbl Ti, det der er interresant ved en måling i fjernfeldt, er over 500 hz.Målingen under 500 hz, vil se meget forskellig ud alt efter hvilket rum hterne står i.Men ok en 8" i et lukket kabinet giver nok mere kvalitet end kvantitet.Og så tvivler jeg på en jbl kan måle så liniært over 500 hz .
MVH
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved du om dal og peak omkring de 500 Hz er forsaget af rummet?
Eller flot flot måling!
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må godt nævne navne for min skyld 
hvorfor er den kun valid fra 700 og op ? man plejer da at kunne regne med rum målinger noget længere ned.
men fra 700 og op er den da fin.
men sig mig, er den den første måling i selv ser? eller er den Don... i gider ikke selv ligge dem op eller hvad ?
(i norgen er det åbenbart ikke noget problem med store billeder på deres forum )
"Fra 600hz og opp har du her (1m on axis, mic midt mellom bass og diskant). Førsterefleksjonen er ved 550hz og under dette er det bare rommet som måles. Hvis muligheten byr seg skal jeg ta dem med til ekkofri-kammeret på Gløshaugen en gang. "
er det forklaringen 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
læs forklaringen af den målene.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så noget uenig i hvornår det er nærfeldt/fjernfeldt.Nu ved jeg godt det er de færreste, der lytter i en afstand af en meter.Men det anser jeg ikke for nærfeldt.Da man her stadig har et betragteligt bidrag fra rummet.Så igen måler man rummet eller hteren under 500 hz.
MVH
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Jeg er så noget uenig i hvornår det er nærfeldt/fjernfeldt.Nu ved jeg godt det er de færreste, der lytter i en afstand af en meter.Men det anser jeg ikke for nærfeldt.Da man her stadig har et betragteligt bidrag fra rummet.Så igen måler man rummet eller hteren under 500 hz.
MVH
|
|
|
Steen har da selv sagt at målinger i en meter er ubruelige ! hvem lytter i en meter... eller noget i den retning
med med en PH er der tit forskel på en nær og 1meter/ 40 cm eller hvad man nu vælger.
kunne være sjovt at se hele ht'eren i et LD rum. den er jo tæt på fuldtone men ikke til SACD eller dvd audio 
hvad man så end skal med det 
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor er den kun valid fra 700 og op ? man plejer da at kunne regne med rum målinger noget længere ned.
men sig mig, er den den første måling i selv ser? eller er den Don... i gider ikke selv ligge dem op eller hvad ?
(i norgen er det åbenbart ikke noget problem med store billeder på deres forum )
"Fra 600hz og opp har du her (1m on axis, mic midt mellom bass og diskant). Førsterefleksjonen er ved 550hz og under dette er det bare rommet som måles. Hvis muligheten byr seg skal jeg ta dem med til ekkofri-kammeret på Gløshaugen en gang. "
er det forklaringen 
[/QUOTE]
Ja det er naturligvis den første måling der er lavet. Duelund havde nogle ører, der gjorde det unødvendigt at bruge måleudstyr.
MVH
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
er det forklaringen 
|
|
|
Ja det er naturligvis den første måling der er lavet. Duelund havde nogle ører, der gjorde det unødvendigt at bruge måleudstyr.
humor er altså en god ting !
har "i" kun kunne printe eller hvad, siden de ikke kunne "lave" WEB format. MLSSA kan jo ikke lave noget brugbart, så det er screen dump og word 
MVH
[/QUOTE] __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Andre skrev:
|
er det forklaringen 
|
|
|
har "i" kun kunne printe eller hvad, siden de ikke kunne komme op WEB format. MLSSA kan jo ikke lave noget brugbart, så det er screen dump og word 
MVH
|
|
|
[/QUOTE]
Vi har ikke haft noget med målingen at gøre...
Det er en privat mand, der har synes, det var interessant at prøve. Alle spørgsmål du måtte have brug for at få besvaret, kan vel kun besvares af ham.

Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
3DX skrev:
Andre skrev:
|
er det forklaringen 
|
|
|
har "i" kun kunne printe eller hvad, siden de ikke kunne komme op WEB format. MLSSA kan jo ikke lave noget brugbart, så det er screen dump og word 
MVH
|
|
|
|
|
|
Vi har ikke haft noget med målingen at gøre...
ok... øhh hvem siger i har det 
Det er en privat mand, der har synes, det var interessant at prøve. Alle spørgsmål du måtte have brug for at få besvaret, kan vel kun besvares af ham.
vel ikke om hvorfor i ikke har lagt nogen ud/op.
det ved han vel ikke noget om -eller hvad?

[/QUOTE] __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne sætning: har "i" kun kunne printe eller hvad, siden de ikke kunne komme op WEB format. MLSSA kan jo ikke lave noget brugbart, så det er screen dump og word 
Lød som om vi, havde været involveret.
Denne sætning:
vel ikke om hvorfor i ikke har lagt nogen.
det ved han vel ikke noget om eller hvad?

Må du til gengæld gerne forklare? Hvad mener du? __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Denne sætning: har "i" kun kunne printe eller hvad, siden de ikke kunne komme op WEB format. MLSSA kan jo ikke lave noget brugbart, så det er screen dump og word 
Lød som om vi, havde været involveret.
Denne sætning:
vel ikke om hvorfor i ikke har lagt nogen.
det ved han vel ikke noget om eller hvad?

Må du til gengæld gerne forklare? Hvad mener du?
|
|
|
ham nordmanden ved vel ikke hvorfor i ikke har lagt nogen målinger ud på nettet. jeg spørg så om det er fordi i kun har kunne printe f.eks. mange af de måle programmer (i sær ældre, som Steen jo nok har haft) kunne kun printe. og det med scanner osv er lidt træls.
= det er derfor det først er med Nordmandens målinger at de nu er på WEB format.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, der er nu to personer på hifisentralen, den ene højttalerfabrikant, den anden ingeniør i akustik, der har målt dem og postet billeder af filteret, Ingen af dem har kunne sætte en finger på resultatet... Jeg synes selv, det i vid udstrækning opfylder, hvilket som helst krav, du måtte føle, der er for offentliggørelse.
Alle branchemedlemmer herinde poster jo jævnligt målinger med tilhørende diagrammer, så jeg kan sagtens se, vi ikke kan være andet bekendt... (passende smiley) __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Hmm, der er nu to personer på hifisentralen, den ene højttalerfabrikant, den anden ingeniør i akustik, der har målt dem og postet billeder af filteret, Ingen af dem har kunne sætte en finger på resultatet... Jeg synes selv, det i vid udstrækning opfylder, hvilket som helst krav, du måtte føle, der er for offentliggørelse.
hvem har sagt der er det ... men jeg spørg bare til hvorfor i ikke selv har gjort det. men det kan jeg se her under at i har...
Alle branchemedlemmer herinde poster jo jævnligt målinger med tilhørende diagrammer, så jeg kan sagtens se, vi ikke kan være andet bekendt... (passende smiley)
nej det er da rigtigt, så ham nordmanden (mænderne )er en del af DCA. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os stoppe her...
2 branchemedlemmer, der diskuterer på et offentligt forum, er noget sørgeligt.
Hvis du vil mig noget, er du altid velkommen til at sende en mail.

Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg diskutere sgu ikke noget. -jeg spørg bare...
det er der vel ikke noget galt i.
kan bare ikke få svar  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |