| Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 05:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivar_Løkken skrev:
d) Undertegnede har ingen tilknytning til DCA, ingen tilknytning til hifi-bransjen og heller ingen bakgrunn innen akustikk.
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Hmm, der er nu to personer på hifisentralen, den ene højttalerfabrikant, den anden ingeniør i akustik,
|
|
|

__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 05:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg spørg bare, ikke noget negativt, eller skjult dagsorden.
de 2 pukler ved/omkring 1.5K på 6dB, træder de frem, det er jo i det område øret er mest følsomt, eller kan de ikke skilles ud af det samlede indtryk?
hvor højt sidder tvederen? (afstand til gulvet)
(lytte position)
(billede slettet af moderator) __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Målingerne der henvises til ovenstående er jo specifikke målinger for netop denne højtalere i netop dette rum, med målemikrofon i en specifik placering.
At tærske ret meget langhalm på denne måling, er efter min mening og bedste overbevisning spild af energi. Der vil fås et andet resultat, hvis der måles i et andet miljø.
Når det er sagt, kunne det være interessant at se en måling af højtaleren, foretaget i et lyddødt rum, fjernfeldt og nærfeldt, for at se, hvor stor indflydelse rummets overføringsfunktion har på en reflektionsfri frekvenskarakteristik. __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ivar,
Ivar_Løkken skrev:
| Litt oppklaring er på sin plass: |
|
|
Mange tak for forklaringen, den var lige tilpas uddybende. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 September 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Ivar_Løkken skrev:
d) Undertegnede har ingen tilknytning til DCA, ingen tilknytning til hifi-bransjen og heller ingen bakgrunn innen akustikk.
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Hmm, der er nu to personer på hifisentralen, den ene højttalerfabrikant, den anden ingeniør i akustik,
|
|
|

|
|
|
Ja underligt nok kommer der ikke nogen kommentar, fra en ellers altid kvik bemærknings dcaer Frederik.
Det er nok også lidt vanskeligt, efter den gang selvmodsigelse __________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 September 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Jeg er så noget uenig i hvornår det er nærfeldt/fjernfeldt.Nu ved jeg godt det er de færreste, der lytter i en afstand af en meter.Men det anser jeg ikke for nærfeldt.Da man her stadig har et betragteligt bidrag fra rummet.Så igen måler man rummet eller hteren under 500 hz.
MVH
|
|
|
Skal vi blive i det Duelundske univers så er nærfelt afstande lig med eller mindre end baffelbredden da det filtrerede output består af enheder + baffel.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det stopper bare aldrig....
Jeg tror grunden til den ballade er, at DCA folk igennem tiden, har brugt meget energi på at fortælle at deres teknologi er perfekt og det eneste der dur. Folk der ikke bruger denne teknologi føler sig velfortjent i skudlinje.
Teknologien er aldrig blevet bevist, andet end matematisk på flade udgangspunkter
Der er aldrig blevet vist målinger der underbyggede fortællinger om tekologien.
Nu kommer der en frekvenskurve, som intet siger om de påstande der igennem tiden er blevet lagt på borde fra DCA, og så syntes jeg måske det er klart at folk lige stiller sig kritisk.
Var det ikke nemmere at DCA en gang for alle beviste de påstande der er kommet de sidste 5 år ? Lav dog nogle målinger, og bevis jeres teknologi. Så får vi alle sammen fred. Det tager 20 minutter at lave de målinger. Tænk på den tid i allerede nu har brugt på at svare på tilbageskud....
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillad mig et totalt irrelevant spørgsmål:
Er der nogen der har hørt disse højttalere? Og, i givet fald: Hvordan lyder de?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har sgu købt dem
Synes at de er ekstremt dynamiske og neutrale. Særligt akustisk musik falder dem let, med et bredt frekvensområde. Når man så tydeligt kan høre den totale fase, så er det en efter min overbevisning meget velopløst speaker.
Men igen, min beretning er jo nærmest et partsindlæg  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, Jeg har jo også hørt et helt par stykker..
Har endda selv en oprindelig trevejs Duelundkonstruktion der lyder særdeles kompetent..
Og nej, den bliver IKKE sat i produktion, det bliver ganske simpelt for dyrt i stumper og"designet"er vel nærmest også nærmest sårn lidt bårp bårp..
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
ja det må man da håbe 
Har endda selv en oprindelig trevejs Duelundkonstruktion der lyder særdeles kompetent..
ok
Og nej, den bliver IKKE sat i produktion, det bliver ganske simpelt for dyrt i stumper og"designet"er vel nærmest også nærmest sårn lidt bårp bårp..
kan rigtigt lyd bliver for dyr selvom den også er bårp bårp at se på 
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg |
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Modifix skrev:
|
ja det må man da håbe 
ok
kan rigtigt lyd bliver for dyr selvom den også er bårp bårp at se på 
Ifølge pålidelig kilde vil asiaterne ikke røre den slags med en spidsen af en dragehale hvis ikke de ligner en Mercedes
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Ja har sgu købt dem
Synes at de er ekstremt dynamiske og neutrale. Særligt akustisk musik falder dem let, med et bredt frekvensområde. Når man så tydeligt kan høre den totale fase, så er det en efter min overbevisning meget velopløst speaker.
Men igen, min beretning er jo nærmest et partsindlæg 
|
|
|
Det er 99,99% af alle indlæg, men det er da en fin lille højtaler du har fået dig
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
|
|
|
Ja, jeg har også hørt dem og de er ikke min kop the . De er meget transistente i deres gengivelse, men har udpræget mangel på magt og pondus i bunden. Steen og jeg diskuterede ofte dette livligt på chatten da han var til, og vi var ganske uenige på dette punkt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
finn52 skrev:
|
|
|
|
Ja, jeg har også hørt dem og de er ikke min kop the . De er meget transistente i deres gengivelse, men har udpræget mangel på magt og pondus i bunden. Steen og jeg diskuterede ofte dette livligt på chatten da han var til, og vi var ganske uenige på dette punkt
|
|
|
Tjah, de er vel ligesom resten af omverdenens lyde, meget transiente men med en udpræget mangel på magt og pondus i bunden. Forstå nu det hvem der kan..
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og de firmaer der har målinger, kan normalt fremvise nogle der er imponerende liniære .Pudsit nok ser målingen ganske anderledes ud når ht-eren testes i et magasin.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ja, jeg har også hørt dem og de er ikke min kop the . De er meget transistente i deres gengivelse, men har udpræget mangel på magt og pondus i bunden. Steen og jeg diskuterede ofte dette livligt på chatten da han var til, og vi var ganske uenige på dette punkt |
|
|
Transistente ... Betyder det, at de er konsistente i deres gengivelse af transienter? Eller har de bare en høj transitet? 
Steen påpegede også, at det typisk var et udtryk for at højttaleren bare afslørede, at givne indspilninger var monitoreret, mikset og masteret (massakreret) med basreflekskonstruktioner. Hvor ligger så problemet ... i højttaleren eller indspilningen?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Ja har sgu købt dem  |
|
|
Er det DCA højttaleren du har købt?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Acer skrev:
finn52 skrev:
|
|
|
|
Ja, jeg har også hørt dem og de er ikke min kop the . De er meget transistente i deres gengivelse, men har udpræget mangel på magt og pondus i bunden. Steen og jeg diskuterede ofte dette livligt på chatten da han var til, og vi var ganske uenige på dette punkt
|
|
|
Tjah, de er vel ligesom resten af omverdenens lyde, meget transiente men med en udpræget mangel på magt og pondus i bunden. Forstå nu det hvem der kan..
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg.
|
|
|
tja, nu skinner din brancherelation meget igennem på manglen af forståelse for mit svar __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |