| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Jaa men trikset betyder at folk tror at andre højtalere er langsomme og det er jo ikke tilfældet, det er jo det jeg har stødt på ude i virkeligheden, det er selvfølgelig ikke folk som os der har lidt forstand der falder i denne reklame teknik men andre der ikke går så meget op i det. Ligesom når vaskepulver reklamer siger at der ikke er salt syre i deres produkter så tror folk at alle andre produkter indeholder saltsyre derfor er denne reklame gang ulovlig. Tænk hvis du skulle købe mælk og på den ene stod "ude fortynder" så ville du jo vælge denne mælk også selom der ikke er fortynder i noget som helst mælk.
|
|
|
Principielt har du ret, men der er rent faktisk "upræcise" højttalere på markedet, hvor man med rimelighed kan argumentere for, at "upræcisheden" skyldes, at en enhed er for lang tid om at få sat membranen i bevægelse og måske få den stoppet igen. Derfor kan det være relevant at benytte argumentationen om de hurtige enheder.
Mon ikke de fleste vil kunne indse, at det tager længere tid at sætte en membran på 2 kg i bevægelse end een på 10 gram, hvis magneterne og svingspolerne er de samme ? For slet ikke at tale om at stoppe membranens svingninger igen.. Mere mystik er der ikke i det.... men jeg er enig i, at det er vigtigt for nye brugere at få præciseret, hvad der menes... Måske jeg vil bede en højttalerproducent om at skrive en historie om emnet...
|