Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 06:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hurtige højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Jaa men trikset betyder at folk tror at andre højtalere er langsomme og det er jo ikke tilfældet, det er jo det jeg har stødt på ude i virkeligheden, det er selvfølgelig ikke folk som os der har lidt forstand der falder i denne reklame teknik men andre der ikke går så meget op i det. Ligesom når vaskepulver reklamer siger at der ikke er salt syre i deres produkter så tror folk at alle andre produkter indeholder saltsyre derfor er denne reklame gang ulovlig. Tænk hvis du skulle købe mælk og på den ene stod "ude fortynder" så ville du jo vælge denne mælk også selom der ikke er fortynder i noget som helst mælk.

Principielt har du ret, men der er rent faktisk "upræcise" højttalere på markedet, hvor man med rimelighed kan argumentere for, at "upræcisheden" skyldes, at en enhed er for lang tid om at få sat membranen i bevægelse og måske få den stoppet igen. Derfor kan det være relevant at benytte argumentationen om de hurtige enheder.

Mon ikke de fleste vil kunne indse, at det tager længere tid at sætte en membran på 2 kg i bevægelse end een på  10 gram, hvis magneterne og svingspolerne er de samme ? For slet ikke at tale om at stoppe membranens svingninger igen.. Mere mystik er der ikke i det.... men jeg er enig i, at det er vigtigt for nye brugere at få præciseret, hvad der menes... Måske jeg vil bede en højttalerproducent om at skrive en historie om emnet...

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Præcis og upræcis kan sagtens bruges, men det kan hurtig og langsom også. Dermed refererende til hvor hurtigt højttalerenhederne reagerer på det signal de får - uanset hvad betegnelse man vælger at bruge på dette mener jeg bestemt at det dækker det samme! Og små enheder (5" f.eks.) reagerer som regel hurtigere end en stor 12", jeg har ihvertfald aldrig hørt en 12" være superhurtig sammenlignet med de små enheder! Dybden i bassen er så en helt anden side af sagen, men det er jo så heller ikke emnet!

Derfor støder man jo også tit på betegnelsen hurtig når man snakker subwoofere - næsten alle folk omtaler dem som enten hurtig eller langsom samt præcis og upræcis! Forskellige betegnelser for det samme, skulle jeg mene i langt de fleste tilfælde!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Tja... mon der er nogle der tror, at en CD på 70 minutter kan afspilles på 35 hvis højttaleren er hurtig ???   

HAHAHAHA. Den var sgu go. Rart med lidt humor.

PS. jeg afprøver lige hvor hurtige mine ht.ere er... snakkes om en time ca..

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Svend Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Højttaleren er "hurtig", den "snubler" ikke når den skal gengive transienter i musikken, fks. klavertoner.
sådan kan man forklare det for alm. menesker, mens vi andre godt ved hvor mange parametre der indgår før en højttaler er hurtig

Svend
Til top Vis Svend Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend Hansen

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Mine højttalere er rigtigt hurtige hvis man smider dem ud fra møns klint....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes