| Sendt: 24 September 2005 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@BlueSky
Nej, der kan IKKE skiftes til stereo eller til andre settings via shortcurts eller hotkeys....Jeg har kigget på det, dvs koden.. kommandoen "C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" Cmicnfg3.cpl,CMICtrlWnd" understøtter parametre....Men jeg har ikke kunne gennemskue hvordan man specifikt skal bruge det. Jeg ved dog at det er en fil der hedder udaprop3.dll der styrer hele l**tet.
Jeg har ligeledes skrevet til bluegears som laver kortet, og de synes positive overfor at implementere hvad du snakker om.
Jeg har dog som en midlertidig løsning fundet at de fleste ting kan ændres med "Regedit /s" via girder eksempelvis...(hvilket desværre kræver at man lukker sin afspiller; winamp, mediaplayer foobar osv og genstarter den efter man har kørt kommandoen) Kan let automatiseres i girder though.....
Kortet har fremragende lyd, det siger jeg dig....HVIS man sætter det ordentligt op. Men den der med at alt bliver bedre i Dolby Digitalt .....det er nonsense....Fordelen er at du kan bruge ét kabel, og at din forstærker skal stå på én kanal og at alt lyd sendes tabsfrit til din forstærker under betingelser som din forstærker eller andet var/er designet til(såfremt at de har Dolby Digital brandet)......stereolyd osv bliver upmixed (efter Dolby Prologic II algoritmer se ex:http://forum.doom9.org/showthread.php?p=145721#post145721 ....eller for detalieret stuff eller dolbys egen side)
Har du derimod 4-5 eller 6 kanalers lyd fra et spil eller andet, så bliver det virkeligt godt, fordi at du så kan sende de 6 kanaler i deres oprindelige digitale form uden mix via et spdif kabel digitalt til din forstærker(normalt vil man være tvunget til analoge 6 kanaler) Xear3d som er et virtuelt højtalersystem virker desuden hen over DDL, hvilket gør at man faktisk får en fornuftig 5.1 digital lyd ud af selv stereokilder.
|