Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove
Ja jeg har lyttet til Jeff Roland's monotrin til 300.000 kroner, som er baseret på ICEpower teknologien, og holdt disse op mod GHOSTerne, adskillige gange. Der er der en markant forskel, til fordel for GHOSTerne, som spiller meget mere åbent og musikals og med en forrygende kontrol samtidigt. Man kan bestemt ikke påstå at det er en JR kloning, men de forskellige fabrikanter kigger jo nok lidt hos hinanden, og udvikler med tanke på de forskellige teknologier. Tager man det prismæssige, så er GHOSTerne jo samtidigt mange gange billigere, igen holdt op mod JR forstærkerne.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Ja jeg har lyttet til Jeff Roland's monotrin til 300.000 kroner, som er baseret på ICEpower teknologien, og holdt disse op mod GHOSTerne, adskillige gange. |
|
|
hvor, hvorfor og hvordan om man må spørge? var det under kontrollerede forhold ? den slags udstyr er jo ikke ligefrem noget man tilfældigvis lige låner en måneds tid på sit gode navn __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim Olsen
De har været gennemlyttet i privat regi adskillige gange, de har været testet i det vanlige og kendte lytte miljø - altså under helt kontrollerede former i reference setup. Der er ikke nogle problem med at have adgang til dem.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
SPAR 60.000
Hvis han sammenligner med Bertram GHOST, så er han da blevet helt umulig, eller måske ved han bare intet om disse. Der er en verden til forskel på det der sidder i kabinettet , og der er en verden til forskel i lyden - en meget stor forskel, det er slet ikke sammenligneligt. GHOSTerne spiller mange klasser bedre end disse standard monoblokke som både Bertram og AR har på programmet. Men det skulle de jo også gerne gøre, når der er en større prisforskel, man kan jo ikke bare tage flere penge for ingenting. Men hvis jeg husker rigtigt, tager Bertram da kun 4600 for de alm. ASP 1000 monoblokke, ganske som dem der henvises til i pågældende annonce, her i tråden - altså væsntligt billigere end AR manden selv - så det er da noget af et sparetips den gode Peter har rystet ud af posen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jeg kan forstå at JR godt kan tage sig godt betalt for dårligere performance, men ikke Bertram? Eller hvordan er det lige man skal forstå dine indlæg?
Umiddelbart har du igen skrevet et salgsindlæg direkte til Bertrams hjemmeside  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg læser det reklamerer AR for at deres lyd(billige ice udgave)skulle være konkurrence dygtig mht ydelse på JR,at bertram laver en ghost til 32000,- i stereo version(vistnok 22000,- pr side i mono version)som skulle være klasser bedre end discount asp 1000 til 3000,- ?hmm skulle da være mærkeligt andet,men ok måske jeg misforstår noget her
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Toftdahl skrev:
Ja jeg har lyttet til Jeff Roland's monotrin til 300.000 kroner, som er baseret på ICEpower teknologien, og holdt disse op mod GHOSTerne, adskillige gange. |
|
|
hvor, hvorfor og hvordan om man må spørge? var det under kontrollerede forhold ? den slags udstyr er jo ikke ligefrem noget man tilfældigvis lige låner en måneds tid på sit gode navn
|
|
|
Måske her ....
http://www.audiokabel.dk/hf%20hjemmebesog%20bertram%202004.h tm
og så de er i øvrigt til salg ........
---- __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. andre folks setup, uanset hvor godt man kender det, bliver aldrig kontrollerede forhold i mit hoved.. men det giver da et ok sammenligningsgrundlag
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen
Jeg ved ikke helt hvad du mener med kontrollerede forhold - jeg kender mit setup udmærket og det fungerer under kontrollerede forhold. Jeg kan heller ikke lige se hvor andre folk kommer ind i billedet, i den sag - Hvis dit spørgsmål altså var henvendt / relateret til mig i den pågældende test / sammenligninger, men i så fald har jeg svaret. Dernæst er det jo ikke noget jeg skriver - sådan bare for sjov, jeg / vi tester og sammenligner tingene på et særdeles seriøst grundlag.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
GROOVE.
Nu sal du nok ikke lige blande GHOST og BEAST fra Bertram sammen, det er to meget forskellige forstærkere, og meget forskellige priser. BEASTerne er helt identisk med den AR sælger og som der henvises til i starten af denne tråd, kort og godt - BEASTerne spiller som alle ASP 1000 standard gør. GHOSTERNE spiller meget anderledes og klasser bedre end JR grejet og de almindelige ICEpower ASP 1000. Dernæst fremhæver jeg, da der er andre der bringer JR på banen, at GHOSTerne samtidigt er mange gange billigere end JR forstærkerne. Derfor forstår jeg ikke helt, at du nævner dårlig performance i forbindelse med Bertram, det er vel ikke dårlig performance at levere noget der spiller meget bedre og er meget billigere - men måske er det mig der ikke helt forstår hvor du vil hen.
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all
Jeg er enig med dig - forskellene bør være der og også gerne følge priserne. Men vi må og bør fastslå, ud fra mange sammenlignings test's - en standard Icepower som du nævner i forbindelse med AR, spiller bestemt ikke nær så godt som JR forstærkerne, der er stor forskel, og det samme gælder selvfølgelig med Bertrams standard forstærker - BEAST. Disse standard forstærkere, som AR og Bertram sælger, er forstærkere som er gode til prisen, hverken mere eller mindre. De fungerer ganske udmærket i mange setup's, hvor man ikke forlanger High End, men bare vil lytte til god musik, og så samtidigt få en meget mindre elregning, da de er meget strømbesparende.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AR og Beast er altså gode til prisen, JR er til 300K klasser bedre og sidst er er Ghost der er klasser bedre en JR.
Hvis nu AR/Beast ikke er Lo-fi, så giver det jo samlet en del klasser 
Når du nu tit veksler imellem dig og vi, er det så fordi du er inden i Søren Bertram? Eller er det omvendt?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
GROOVE
Jeg har kontakt til mange mennesker i HiFi verdenen, ligesom jeg deltager i mange spændende ting. Alle disse polemiske fremstillinger, finder jeg ikke relevante. Jeg synes det allerede er uddybet nok -relateret til trådens oprindelse.
Hvad er dine lyttemæssige erfaringer med de nævnte / pågældende mærker og modeller, holdt op mod hinanden??? det kunne da være spændende at høre om, og her hvilke versioner af disse ???
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ville nu vælge JR et gammel kendt mærker der ikke sådan lige med et lukker eller laver om man ser jo tit de små firma lige ændre noget efter et pr md også lige igen .
Hvasåå når snakken kommer til disse amps op mod gode gammel klasse A eller A/B amps , der er de vel også bedre eller op mod gode rør amps .
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen
Kan du ikke lide god lyd - smil nu bare.
Nu er det jo sådan, at der er ikke nogen der alene har patent på god lyd, uanset navn. I øvrigt er jeg enig med dig i, at en del mindre producenter skal passe på, ikke at ændre deres grej i et væk. Men på den anden side, kan det også være en fordel, hurtigt at kunne stille om, hvis der i udviklingen opdages noget bedre, det giver kunderne det optimale - og det er jo også et stort hensyn at tage / udvise.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|