Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Agent Cooper: I mange tilfælde er baghøjttalerne til hjemmebiografen jo direkte, så at JBL højttalerne også er det kan vel kun være en god ting? Er enig med dig at de skal have plads, men med den rette plads, så vil de vel være super gode?
|
|
|
Tjaa - jeg vil påstå at du kan få et bedre og mere sammenhængende lydbillede i hjemmebiografen med f.eks 2 dipoler i hver side og 2 på bagvæggen (hvis man har et pænt stort lokale). Det er en misforståelse at tro, at de professionelle JBL'ere til 6.000kr/stk er dobbelt så gode til en hjemmebiograf som en decideret highend baghøjtaler til f.eks 3.000kr/stk. Man kommer ikke uden om, at gode baghøjtalerne til hjemmebio'en er designet og bygget til at yde maksimalt i et lokale på f.eks. 20-40m2. Professionelle biohøjtalere i denne klasse er bygget bl.a. til at spille et meget stort lokale op (>200m2) og brillierer ikke ved 'nærlytning'.
Jeg forstår godt fascinationen af at have profgrej i hjemmebio'en , men det er ikke den optimale rute at tage, både mht. ydelse og økonomi.
Der var engang en herinde, der postede billeder fra sit setup derhjemme der bestod af prof. effektforstærkere og en prof. Dolby biografdecoder (der kun var istand til at læse Dolby Surround hvis jeg husker korrekt). Han blev vist også drillet lidt med det ekstreme fokus på lydsiden (som alligevel var uden Dolby Digital og DTS) på bekostning af billedsiden. Er der andre der kunne huske hvad den tråd hed? 
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|