Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til Sony X707ES (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

tagbrand skrev:
Hej alle!

Nu sidder jeg og lytter til en Dave Matthews plade på min nye CD-afspiller .
Jeg prøvede at rense laseren i morges men det hjalp desværre ikke. Så
slæbte jeg den ned til radio/tv-reparatøren og det tog ham ikke lang
tid lige at ordne. Han sagde det var den låsemekanisme, der låser
laseren når skuffen køres ud, der blev ved med at låse laseren selv når
skuffen var inde, så den kun kunne læse hvor den var = de første 20-30
sek af første nummer på en plade. Så det var heldigvis let (læs
billigt) at få ordnet.

Laseren virker ikke slidt, den spiller alt hvad jeg har fodret den med
indtil videre - også nogle gamle og ridsede brændte CD'er. Og så
reagerer den helt vildt hurtigt på mine kommandoer. Første indtryk af
lyden er også virkelig godt!

Ellers vil jeg bare sige mange tak for jeres hjælp og svar! Og mange
tak for tilbuddet jensen, jeg skriver hvis den går i stykker igen i
overmorgen

Mvh, Martin

jubi endeligt en historie der endte lykkeligt ja jeg har også følt med dig og frygtet det værste.ny laser eller værk=Dyrt
Så fik du alligevel en super spiller til små penge

tagbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 26 September 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jaa, jeg er også glad for at historien endte godt for en gang skyld! Var godt nok rimelig sikker på at jeg var blevet snydt da jeg fik den - også fordi det næsten var for god en pris for afspilleren til at begynde med... Men nu er jeg bare rigtig glad  Synes jeg trods alt har fået en rigtig fin afspiller forholdsvist billigt!

Er der forresten nogen der ved om man kan fjernstyre volumen på den variable udgang? Det kunne nemlig være smart da jeg ikke har fjernbetjening til min Cyrus forstærker... Jeg skal nemlig ud og finde en fjernbetjening til den.
Til top Vis tagbrand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tagbrand

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Endnu et tillykke, både med den særdeles fine maskine, men også at det kun var en bagatel. Jo du kan fjernbetjene volume på den variable udgang. Jeg skal også undskylde og beklage mit første lidt "harske" indlæg til sælgeren i denne handel. Good luck med spilleriet.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

tagbrand skrev:
Jaa, jeg er også glad for at historien endte godt for en gang skyld! Var godt nok rimelig sikker på at jeg var blevet snydt da jeg fik den - også fordi det næsten var for god en pris for afspilleren til at begynde med... Men nu er jeg bare rigtig glad  Synes jeg trods alt har fået en rigtig fin afspiller forholdsvist billigt!

Er der forresten nogen der ved om man kan fjernstyre volumen på den variable udgang? Det kunne nemlig være smart da jeg ikke har fjernbetjening til min Cyrus forstærker... Jeg skal nemlig ud og finde en fjernbetjening til den.

Herligt at det lykkedes at få den til at virke  - og så har du tilmed fået et par andre tips til hvis der skulle opstå andre problemer med den. Låsen til laseren laver sjældent problemer så det skænkede jeg ikke en tanke!

tagbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Ja, det er altid godt med tips til en anden "god" gang 

Jeg er i øvrigt utrolig glad for maskinen! Den matcher mit anlæg (amp: CyrusII m. PSX og ht: Dynaudio Audience 52) meget bedre end den gamle Arcam Alpha One jeg havde før. Der var vildt meget forskel på de to - først og fremmest i Sony'ens gode bund. Jeg savnede noget rigtig dyb bas før og var ved at give forstærkeren og højttalerne skylden men det er blevet rigtig godt synes jeg. Ellers synes jeg den er åben og mere i min smag end den gamle. Jeg kan godt lide at den får alt med så man ligesom altid kan focusere på lige hvad man vil - fx forsvinder en svag triangel i toppen ikke selvom der kører heftige beats henover.

Jeg synes jeg har fundet noget af det bedste jeg har hørt, og da jeg havde lyttet på den et par timer - efter reparationen - tænkte jeg for første gang at nu har jeg da fået samlet mig et helt anlæg. Den ro fik jeg aldrig med Arcam'en - der var jeg ude i at overveje at købe en EQ for at få mere (eller i hvert fald højere) bas

Vil forresten lige nævne at hele reparations-historien blev endnu bedre da sælgeren ringede og ville deles om at betale reparationen
Til top Vis tagbrand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tagbrand

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Godt at høre!..

Der er sgu meget god lyd at hente fra fordums tiders gamle "kæmper"...  SÅ! store revolutioner er der heller ikke sket på cd. området at de flsete af os ikke vil kunne leve lykkeligt med en lidt ældre Denon DCD3560 - S10 - S1 mf. eller Sony ES model eller en Pioneer (stable platter) maskine fra den højre ende af deres kvalitets / model scala..

Mange af den kan gnubbe skuldre med de helt nye blot ved lettere modefikation, men de kan så sandelig også stadig lyde virkelig kanon selv uden nogen "pilleri"

Noget godt! vil altid være godt!... også selv om der kommer noget nyt eller bedre...

Best of luck og happy lytning frem over med den fine Sony!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes