Forfatter |
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
> jkk1989
Hehe.. ja synes også selvde er dejlige. Kanon flotte ht`er også. Og de er i den meget fornuftige ende af pris skalaen, ift. pris kontra lyd kvalitet/lydtryk. Jeg er overordentligt tilfreds. Og det går jeg ud fra du også er.. Har du et link til dit set-up?
-Chromosome-
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre.. Har endnu ikke uploadet det.. Jeg mangler lige et digital kamera og nogle få ting... Men jo jeg er sandelig glad for mit... Jeg ska nok lige skrive til dig når mit bliver smidt op herinde.. Jeg mangler dog lidt mere effekt til frontene...
__________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lånte et digi kamera for et par dage siden, har heller ik et. Men mine billeder er heller ik blevet for gode. Det skal helt sikkert laves om når jeg flytter snart. 
tja.. Effekten skal sikkert nok komme på et tidspunkt, ligesom min projektor nok skal komme på et tidspunkt. 
Glæder mig til at se det. 
Men tror du ik at concept sub`en blir for lille til mit set-up? den skal self kun koncentrere sig om mindre hz, men alligevel!?
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
>jkk1989
er 145w ik nok til dine fronter? hvis den da yder de skreve watt!
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i 4ohm... Den yder 95w i 8ohm.. vil nu bare gerne have en enkel blok på.... Det med subwooferen ved jeg faktisk ikke... :)
__________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Lånte et digi kamera for et par dage siden, har heller ik et. Men mine billeder er heller ik blevet for gode. Det skal helt sikkert laves om når jeg flytter snart. 
tja.. Effekten skal sikkert nok komme på et tidspunkt, ligesom min projektor nok skal komme på et tidspunkt. 
Glæder mig til at se det. 
Men tror du ik at concept sub`en blir for lille til mit set-up? den skal self kun koncentrere sig om mindre hz, men alligevel!?
|
|
|
Nu er det sjældent der er meget at hente under 33 Hz som dine fronter præstere hehe!
Om subben er for lille kommer jo an på hvor meget bas du vil have, hvis de 4X10" ikke er nok skal en 15" sub nok til for at få bugt med din trang, men det kommer an på så meget...
Og så lige det med at JKK1989s forstærker har 2x145 watt, det kommer ikke an på watt'ne, men strømformåen, men tror nu heller ikke der er overskud af power, en NAD 216 vil gøre underværker hehe 
Ellers synes jeg Concept serien er rigtig lækker, havde selv den i tanker inden jeg smid mig over DALI 850, og det har jeg ikke fortrudt 
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
>jkk1989
Synes nok det lød af meget. men ville da høre for høflighedens skyld. men ok mht sub`en.!. Når jeg flytter i lejlighed, er det alligevel begrænset hvor højt.... dyyybt jeg kan spille. .. .så den venter et godt stykke tid endnu tror jeg.
>Ascari
Ved det godt.. Men på et tidspunkt skal der en til alligevel. den giver nu en ekstra dimension. Har jo lige haft en CV clsc 15s, (GODT jeg kom af med den.. ), men den gav et "bedre" lydbillede, på en måde, så engang, skal der en til. 
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom sådan til at tænke på... MSN... bruger du sådan noed ??  __________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
>jkk1989
Det gør jeg da hehe.. men skriv da endelig!! Delirious_B2B@hotmail.com
btw... kom til at sprænge mine diskanter i dali`erne idag..   mener de koster 675kr pr. diskant i hifi-klubben. Ved du hvor de ellers fås??
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til? 
Tror du skal ind til hifiklubben og se om du ikke kan få mængderabat ved at købe flere... Det kunne være en idé hvis du allerede har brændt dem af...
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var så nede i hifi-klubben igår, og der fik jeg at vide, at der ikke umiddelbart så ud til at være noget i vejen med diskanterne. De blev testet og de virkede altså ikke!?! Så får heldigvis erstattet dem..
Nogle der ved hvad der kan være galt, siden de pludselig stopper med at spille.? (Havde spillet ved rimelig højt niveau).
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder underligt, måske kan der være en fejl i delefinteret der har gjort at de ikke vil spille.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Ascari
Ehm.. vi afprøvede selve diskanten for sig selv nede i hifi-klubben, så det kan vel ikke være det!..
Andre forslag?!
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude.. Så har jeg endelig sommerferie og vil bruge lidt af tiden på at komme lidt igang igen med at få knipset lidt billeder af mit set-up, som det er idag.
Har ikke benyttiget mig af Hifi4all i et stykke tid nu, mht. min "hjemme-bio". Der er lavet om på og redigeret i de gamle billeder og nye er kommet frem, samt nyt udlæg omkring mit set-up som det ser ud idag `09.. Der er kommet lidt andet til, som også ses i min signatur, ikke noget prangende, men ak, det er nu herligt at være herinde på siden og dele sin lidenskab.
Mvh. Chromosome.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
SPRIT NYE billeder, dog taget med mobil-kamera.

Første nye billede fra mit "nye" hjem & bio (Hvem som dog bare havde et ordentligt kamera )

Højre side af bio`en. 2* NAD c272, en til hver front, højre Dali Concept 10 & med SVS SB12-Plus`en helt ude i hjørnet, den følger meget godt med, til trods for størrelsen, ift. fronterne, når der ses film og høres musik. Den passer lige ind i WAF og også fint til mig og så er den gudesmuk.

Venstre side af bio og kabelrod i lange baner. *Roddet som er helt ude i venstre side går op til min stationær, som jeg godt kunne tænke mig at forvandle til en bærbar, da den ikke rigtig er nødvendig, da jeg aldrig spiller PC spil længere og udelukkende bruges, eks lige nu, hvor jeg ligger i sofa`en og skriver herinde, surfer og hører musik fra HDD. (Lindy toslink fra PC til Receiver). Kører et VGA kabel fra PC til TV, derfor PC-skærmen i hjørnet også kun står og samler støv.

Ikke så pænt vægophæng, det hælder lidt nedaf og er ikke bedste kvalitet, men kan gode lide af jeg kan flytte tv`et ud og ind, fra side til side, som det passer mig. Er faktisk også kun et plus, at det hælder lidt, da billedet peger direkte i øjenhøjte. Ophænget kan dog aldrig nå helt ind til væggen. Hvis jeg skulle have et nyt ophæng, vil jeg komme op i et prisniveau, hvor jeg ikke har lyst til at være med.

Samsung BD-P1500 Blu-ray afspiller, lidt langsom, men ingen blæserstøj, som PS3`en producerer & Denon AVR-3808, har tænkt den er overkill til mit set-up, da jeg har de to effekt-blokke til fronterne, men ville bare have den der vejede godt 5 kilo mere end 2809`eren. AVR-3808 har skam også visse andre fordele end de mindre modeller, bruger dog ikke så mange af funktionerne, endnu!.

Kabelrod, mere kan jeg nok ikke sige til det. Alt er spændt for receiveren og derfra med HDMI til tv, undtagen VHS`en, som kører med scart op til tv og PC, som tidligere nævnt, kører direkte i tv med VGA.. Tænker på at købe et billigt: scart > s-video kabel, så jeg slipper for den grimme brede scart der nemt ses, så næsten alle kilder er kørt igennem receiveren.

Højre side af kabelrod + 2* NAD c272.

Højre bag: Concept 2 midt, Concept 1 surround back.

Venstre bag: Concept 2 midt, Concept 1 surround back. Vil gerne have flyttet begge surr. back ht`er længere ind mod midten af bagvæggen, de sidder rimelig presset i hver side, det her er en (forhåbentlig) midlertidig WAF løsning. Men så igen, hvor meget mere vil jeg få ud af, ca. en meter længere ind mod midten af bagvæggen med hver surr. back ht?

Venstre side af Ikea HIFI-møblet. Halvgammel Panasonic NV HD-635 VHS, Sony dvd-afspiller & PS3, som normalt er gemt bag lukkede låger, så stuen fremstår pænere når der er gæster osv. (Mener fruen) og synes da også selv det er lidt smart med dette møbel. Det er ganske nemt at vippe lågen ned, når der skal games el. ses gamle VHS`er... De blir nu engang imellem set på en hyggelig søndag og nostalgien kommer sku lidt frem i èn når man ser en dejligt grynet og for det meste flimret film fra dengang man selv optog film på tv2 osv.. "Days of thunder" er en af favoritterne på de gamle bånd. Ren og skær hygge.

Højre side af Ikea`et, M. x360 som meget sjældent bruges (hader den støvsugerstøj fra den maskine) & så alle PS3, Wii & x360 spil til højre. Øverst til højre NAD`erne, som jeg er ret glade for, kan bare ikke rigtig finde ud af om de leverer nok til Concept 10`erne? Burde de vel gøre, kan være det bare er mig der vil have mere!.

Hele herligheden af elektronik. (Kunne godt tænke mig at få fjernet lidt af det nips, der står på møblet, men konen vil jo gerne have lidt at skulle have sagt).

Cat-sweet-spot. Dog sjældent vores mis følger med i film!
Det var alt for nu, håber billederne kan tydes.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom endelig med en masse input, så jeg evt. kan gøre mit set-up bedre med mindre tweaks. Kabelrod ved jeg at der er, synes bare det virker som en stor opgave at få bugt med.
Har ikke prøvet at få integreret subben ordentligt endnu, synes den spiller sådan nogenlunde. Fik et SPL-meter med i handlen da jeg købte SVS`en, men har aldrig prøvet at bruge det, det kan være jeg skulle få leget lidt med det også i min ferie.
Ved jeg ikke ejer de bedste ht`er, men de var sku billige og flotte i mine øjne og spiller tilpas til min musik-smag og specielt til film er de rigtig gode. Eneste kritikpunkt lige nu, er at jeg synes der mangler lidt i min center for at følge med det andet. Vil gerne have en der VIRKELIG kan sparke fra sig, men til en god pris og gerne en der passer ind i Concept lyden. Så det er nok et af mine fremtidige ønsker, en NY center. Søger en i sort højglans el. hvid, kan være ny som brugt, bare den kan give noget mere dybde og klarhed fra sig end den jeg har nu. Ville også være perfekt hvis jeg kunne finde en i andet/anden mærke/serie, der ville passe fint ind i nuværende set-up og som jeg så senere vil gøre brug af ved opgradering af resten af ht butikken.
Håber at få en masse info fra jer herinde om alskens ting, jeg kunne få nytte af, til forbedring af mit surround foruden de ønsker jeg selv har skrevet indtil videre i denne post.
Mvh. Chromosome, som sidder indenfor i en regnfuld sommer-dag, mens han har sommerferie. 
|
Til top |
|
|
Ole Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker om det måske kunne gøre en forskel at smide et stort uldent tæppe under sofabordet? Jeg bliver gang på gang overrasket over hvor meget refleksion betyder .
Kan ikke huske hvem der skrev det, men en højttaler er jo en kasse i en kasse - og den yderste kasse har også noget at sige for lyden .
/Ole
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige køt et nyt tæppe.. Men vil se efter om jeg kan opstøve et bedre af slagsen, er sikker på at konen også vil finde et godt uldent tæppe som en go idè, mest fordi det er lækkert at gå på.. 
Nogen der har forslag til ny center i mit set-up? Hehøver ikke være Dali!! Og må meget gerne være sort pianolak, den skal kunne levere en god realistisk lyd, kunne spille HØJT uden at blive overanstrengt. Har ikke nogen tvivl om at 3808`eren vil miste pusten til de fleste lidt større center ht`er.!? og må gerne passe nogenlunde ind i Concept serien, Pianolak vil også passe godt på HIFI-møblet og til SVS`en..
Chromosome.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|