Emne: Hvilken DA-konverter er bedst ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Du spørger til hvem der benytter AKM-convertere... Det gør bl.a. danske Gryphon Audio. I deres nye Mikado til ca. 70.000,- sidder den D/A-converter chip til omkring 75 kroner.
|
|
|
hvad koster de andre DAC chips? (ellers er det vel ikke så interesandt hvad AKM'en koster) __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Hurtig skrev:
Du spørger til hvem der benytter AKM-convertere... Det gør bl.a. danske Gryphon Audio. I deres nye Mikado til ca. 70.000,- sidder den D/A-converter chip til omkring 75 kroner.
|
|
|
hvad koster de andre DAC chips? (ellers er det vel ikke så interesandt hvad AKM'en koster)
|
|
|
Ifølge Texas Instruments koster PCM1702/4 hhv. 12,4$ og 13,6$. Priserne forudsætter køb af mindst 1000 enheder.
I samme prisklasse ligger også nogle andre kredse som jeg ikke er stødt på før;
PCM1792,PCM1794 - begge med upsampling til 192 kHz.
Er der nogen der ved hvilke produkter de sidder i? __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
3DX skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
hvad koster de andre DAC chips? (ellers er det vel ikke så interesandt hvad AKM'en koster)
|
|
|
Ifølge Texas Instruments koster PCM1702/4 hhv. 12,4$ og 13,6$. Priserne forudsætter køb af mindst 1000 enheder.
I samme prisklasse ligger også nogle andre kredse som jeg ikke er stødt på før;
PCM1792,PCM1794 - begge med upsampling til 192 kHz.
Er der nogen der ved hvilke produkter de sidder i?
|
|
|
så er det vel næppe prisen på DAC chippen, i en spiller til 70K, bestemmer om det er den ene, eller den anden  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Jeg må sige at det er noget jeg gerne ville høre på mit eget setup, for det ser sku da mare godt ud men hvordan kommer man i kontakt med dem syntes ikke jeg kan finde noget på deres hjemme side den mail der er ser ud til at gå til en postmaster@1tech.dk er der tlf. man kan ringe til
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I min Accu sidder PCM63P-K kredse. Jeg synes den spiller fantastisk. Sammenlignede den med PCM1702 (Krell) et par uger tilbage og kan kun sige, at jeg blev endnu mere glad for den maskine. Ved godt, det afhænger af andet end DACen men det beviser da, at PCM63P-K har nogle kvaliteter.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg nævner, at Gryphon benytter en 75 kr DAC i deres 70.000,- maskine, er det ikke for at hænge Gryphon ud. De gør det sgu ganske godt. Det er blot for at sætte byggepriserne lidt i relation til udsalgspriserne... Der er absolut ingen sammenhæng!!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Når jeg nævner, at Gryphon benytter en 75 kr DAC i deres 70.000,- maskine, er det ikke for at hænge Gryphon ud. De gør det sgu ganske godt. Det er blot for at sætte byggepriserne lidt i relation til udsalgspriserne... Der er absolut ingen sammenhæng!! |
|
|
Hvorfor er der ingen sammenhæng?
DAC-producenterne sælger da chips til private også, og det står dig da frit for at designe et godt print, og en god strømforsyning, samt kassere adskillige designs, fordi det ikke lød som du forventede.
De DAC-chips som AN bruger koster vist omkring $25 pr. stk.
Men ved en DAC er der megen prøven frem og tilbage med hvad der burde lyde godt, og måske alligevel så ikke gør.
Der er vitterligt store penge at spare på selvbyg, men det har også noget med afgifter på færdigbygget grej at gøre, samt diverse CE-godkendelser, og administration til revisor, og alt det andet 'udenoms' som virksomheder har af udgifter. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hurtig skrev:
Når jeg nævner, at Gryphon benytter en 75 kr DAC i deres 70.000,- maskine, er det ikke for at hænge Gryphon ud. De gør det sgu ganske godt. Det er blot for at sætte byggepriserne lidt i relation til udsalgspriserne... Der er absolut ingen sammenhæng!! |
|
|
Hvorfor er der ingen sammenhæng? |
|
|
Pointen er at det ikke er prisforskellen på de forskellige DAC chips der afgør produktets endelige pris, det er alt det udenom (som absolut også har/kan have indvirkning på lyden!) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Otto, TC skrev:
Jeg er ikke helt med, vil du bygge en D/A selv eller hvad?
|
|
|
Ikke nødvendigvis. Jeg vil gerne indsnævre feltet af kandidater på baggrund af DAC-kredsen. |
|
|
Fint nok. Der er jo forskellige holdninger til den slags, personligt mener jeg det er en meget forkert indgangsvinkel. Der er _meget_ andet end DAC-kredsen der afgør lydkvaliteten af det endelige produkt. To forskellige DAC's med forskellig chip kan lyde _meget_ forskelligt. Et givent produkt er aldrig bedre end anvendelsen af det.
Jeg har ikke noget imod DIY'ere, men jeg kan altså ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet når folk siger "Ha! den chip koster kun en plov, den kan jeg da bygge meget billigere". Det svarer til at kigge i motorrummet på en bil og sige "Ha! Bosch tændrør, de koster ikke et klap - sådan en motor kan jeg da bygge meget billigere!" __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Spencer skrev:
Hurtig skrev:
|
|
Hvorfor er der ingen sammenhæng? |
|
|
Pointen er at det ikke er prisforskellen på de forskellige DAC chips der afgør produktets endelige pris, det er alt det udenom (som absolut også har/kan have indvirkning på lyden!)
|
|
|
Du finder vel ingen DAC hvor kabinettet er billigere end DAC-chippen, med selv det mest tarvelige selvbyggerkabinet?
Jeg har faktisk set et meget dyrt higend-setup hvor DAC-en ikke havde kabinet, men var bygget på en spånplade. 
Det siges at strømforsyningen er der der skal sættes ind, hvis man vil have komplet ro og præcision i lyden, og kælderdyb og fast bas.
Måske forklarer det den indbyggede basbooster man finder på mange discmans, der skal trækkes af to type AA batterier? Uden lidt elektronisk boost, kan det let blive et problem i de billige maskiner. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto TC...
Du forstår at sige det klart...
Naturligvis er en velrenommeret DAC-kreds ikke nogen garanti for god lyd. Selv med den aller-allerbedste (hvad det så end er?) DAC-kreds er det muligt at få elendig lyd.
Oplysningerne om hvilken dac der bruges i dén og dén konverter...ja, det kan man bare tage til efterretning. Og ikke meget andet... Læs det som enhver anden teknisk oplysning. Det har intet med den samlede lyd at gøre!
Og så er der jo hele problematikken med tilpasningen mellem de enkelte apparater. Hvis udgangs- og indgangsimpedans ikke 'matcher' kommer der aldrig god lyd ud af det. Helt konkret ved jeg, at mange har prøvet med en Audio Note-konverter, men da disse apparater kræver en tilpas høj indgangsimpedans på den efterfølgende forstærker - er der ofte kommet et dårligt resultat ud af det. Og næring til 'rørfordommene': Svampet bas...ulden og mørk lyd... Jeg kan sige, at sådan 'spiller klaveret ikke' hvis tingene passer sammen!
Mvh.
Nilau
Hér er det kun éns egne ører der tæller.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det siges at strømforsyningen er der der skal sættes ind, hvis man vil have komplet ro og præcision i lyden, og kælderdyb og fast bas. |
|
|
Det tror jeg du har fuldstændigt ret i. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Og så er der jo hele problematikken med tilpasningen mellem de enkelte apparater. Hvis udgangs- og indgangsimpedans ikke 'matcher' kommer der aldrig god lyd ud af det. Helt konkret ved jeg, at mange har prøvet med en Audio Note-konverter, men da disse apparater kræver en tilpas høj indgangsimpedans på den efterfølgende forstærker - er der ofte kommet et dårligt resultat ud af det. Og næring til 'rørfordommene': Svampet bas...ulden og mørk lyd... Jeg kan sige, at sådan 'spiller klaveret ikke' hvis tingene passer sammen! |
|
|
Det kan jo være Musical Fidelity har fat i noget med deres X10 line buffer...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og så er der hele jitterproblematikken også. Nogle chips er meget følsomme over for jitter, og andre er ikke.
Hvor godt konstruktøren kender sin chip, og tilpasser elektronikken, er derfor en væsentlig faktor.
Også hans evne til at vurdere hvornår det lyder godt og skidt er MEGET afgørende - vel faktisk det vigtigste. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo spændende ud. Prissiden giver en 404 - hvad koster sådan en fætter? __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Buch skrev:
Otto, TC skrev:
Jeg er ikke helt med, vil du bygge en D/A selv eller hvad?
|
|
|
Ikke nødvendigvis. Jeg vil gerne indsnævre feltet af kandidater på baggrund af DAC-kredsen. |
|
|
Fint nok. Der er jo forskellige holdninger til den slags, personligt mener jeg det er en meget forkert indgangsvinkel. Der er _meget_ andet end DAC-kredsen der afgør lydkvaliteten af det endelige produkt. To forskellige DAC's med forskellig chip kan lyde _meget_ forskelligt. Et givent produkt er aldrig bedre end anvendelsen af det.
Jeg har ikke noget imod DIY'ere, men jeg kan altså ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet når folk siger "Ha! den chip koster kun en plov, den kan jeg da bygge meget billigere". Det svarer til at kigge i motorrummet på en bil og sige "Ha! Bosch tændrør, de koster ikke et klap - sådan en motor kan jeg da bygge meget billigere!"
|
|
|
Vi kan ikke blive uenige om, at der er meget andet end kredsen der bidrager til det samlede resultat, men det jeg jagter er information om hvorvidt der er visse kredse som udgør et bedre fundament for en konstruktion end andre. Alternativt skal man jo til at lytte sig igennem en forfærdelig masse produkter hvis alle DAC-kredse i princippet kan danne grundlag for den ultimative konstruktion. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Buch
Sidst jeg hørte priser, var det vist omkring 22k for den største dual mono, og 12k for en single DAC med kun én DAC-chip.
Lydmæssigt ligger de dog i en langt højere liga, og spiller op med integrerede afspillere i 50k klassen.
Men igen er det svært oppe i den helt tunge ende, at vurdere om en afspiller til 70k burde have kostet 40k i stedet. 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Hurtig skrev:
Bare husk på, at en yderst High End DAC med PCM1704, kan bygges til 2-3000,- med de absolut bedste komponenter penge kan købe, hvis man bygger selv. En sådan DAC vil Krell vel tage 100.000,-. Resten går til tykke alu-frontplader, flotte bruchurer, reklame... og sikkert også store biler til firmaets chefer.
Måske du skulle alliere dig med folk, der kan hjælpe dig med noget selvbyg. Du sparer let 90% selvom du skal give lidt for arbejdsløn. Hvis du har tålmodighed, så er der nok en konstruktion på vej, som du kommer til at høre til her på siden....
|
|
|
Det lyder jo godt nok som et oplagt valg - at bygge selv. Hvis det meste af udgifterne i de dyre produkter går til tykke Alu-plader, må der da være nogen der laver færdige løsninger hvor der kun bruges penge på det der er indvendigt. Ellers må jeg jo ud og forsøge mig med loddekolben og multimeteret, men det er godt nok mange år siden..
|
|
|
Gryphon har benyttet AKM i alle deres CD-afspillere (Tabu CDP1, CDP1 @Adagio1.5, Adagio og Mikado). TagMcLaren benytter også AKM i deres sorroundforforstærker, og ikke mindst benytter T.C. Electronic AKM i deres produkter, og de er hvad man kan kalde "High End" indenfor professionel audio.
Dermed ikke sagt at de alle lyder ens, for DAC'en er jo ikke den eneste komponent i "signalvejen". Du skal også overveje Digitalfilter, oversampling, upsampling, I/V-konverter, Analog-filter, udgangsbuffer, op.amps., diskret opbygget, modkobling eller ej osv.
Jeg tror at en af grundende til, at High End er stinkende dyrt er, at der lyttes meget på konstruktionerne - det ved jeg Gryphon gør - og tid koster...
Hvis du er til DIY er der et hav af muligheder ude på nettet, desuden pynser Hurtig og Kubik på et eller andet . Kubik har tidligere skrevet
Citér:
Det kan du godt:
DAC projektet går ud på, at lave en DAC på en måde, som andre ikke har gjort tidligere. Kriterierne er nogenlunde, at der naturligvis skal anvendes sund og fornuftig digitalteknik, som f.eks. PCM1704UK, Crystal reciever og NPC eller BB digital filter. Der er ikke pt. taget stilling til upsampling endnu, sandsynligvis ryger tommelen nedefter. I de nævnte trin, vil der blive lagt megen stor vægt på layout og strømforsyningen. Under ingen omstændigheder vil der blive anvendt en IC regulering som det eneste. Som et min vil der følge en fornuftig finregulering, måske en shuntregulator. Efter digitaldelen er det de største udfordringer der venter, nemlig en ordentlig stabil analogdel med fornuftige strømforsyninger. Der bygges diskret, DC koblet og umodkoblet og så stabilt, at forstærkeren kan fungere uden at gå i mætning af HF støj fra DACén - også uden filtrering. Dernæst skal den have styrke og kraft til at drive et kabel og en lavimpedant liniedel om nødvendigt. Det hele skal pakkes pænt ind, og forsynes med de nødvendige interfaces. |
|
|
Har iøvrigt selv 5 stk. PCM1702 SMD liggende hvis det har interesse? __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Vi kan ikke blive uenige om, at der er meget andet end kredsen der bidrager til det samlede resultat, men det jeg jagter er information om hvorvidt der er visse kredse som udgør et bedre fundament for en konstruktion end andre. Alternativt skal man jo til at lytte sig igennem en forfærdelig masse produkter hvis alle DAC-kredse i princippet kan danne grundlag for den ultimative konstruktion.
|
|
|
Du er på herrens mark og leder det forkerte sted . På digitalsektionen på diyaudio kan du læse de gamle råd fra nogle af de få som faktisk har hørt forskel på dacs. Det svarer som sagt lidt til, at høre forskel på tændrør i en bil. Du kan eks. også bruge en tda1541 med og uden upsampling og selve belastningen af efterfølgende kredse ift. impedans spiller også ind. Drop din eftersøgning og forbind ikke subjektive oplevelser af lyd, men teknik i spillen. Det gør lydoplevelsen tåget.
Det fundament du leder efter er ikke en kreds i en dac, hvad enten det er konverter/afkobling/ whatever. Det er din egen lydmæssige præference. Bliv afklaret med den ved at lytte til en række forskellige forbilleder og køb så det der lyder ordentligt og giv fanden i hvad der er inden i kassen. Virkeligheden er, at der er produceret dacs, specielt hjemmelavede, med vidt forskellige dacs, som på hver deres måde lyder fremragende. F.eks. er holfi ida mk2 med en pcm58k en kanon spille i mine ører.
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Citér:
Vi kan ikke blive uenige om, at der er meget andet end kredsen der bidrager til det samlede resultat, men det jeg jagter er information om hvorvidt der er visse kredse som udgør et bedre fundament for en konstruktion end andre. Alternativt skal man jo til at lytte sig igennem en forfærdelig masse produkter hvis alle DAC-kredse i princippet kan danne grundlag for den ultimative konstruktion.
|
|
|
Du er på herrens mark og leder det forkerte sted . På digitalsektionen på diyaudio kan du læse de gamle råd fra nogle af de få som faktisk har hørt forskel på dacs. Det svarer som sagt lidt til, at høre forskel på tændrør i en bil. Du kan eks. også bruge en tda1541 med og uden upsampling og selve belastningen af efterfølgende kredse ift. impedans spiller også ind. Drop din eftersøgning og forbind ikke subjektive oplevelser af lyd, men teknik i spillen. Det gør lydoplevelsen tåget.
Det fundament du leder efter er ikke en kreds i en dac, hvad enten det er konverter/afkobling/ whatever. Det er din egen lydmæssige præference. Bliv afklaret med den ved at lytte til en række forskellige forbilleder og køb så det der lyder ordentligt og giv fanden i hvad der er inden i kassen. Virkeligheden er, at der er produceret dacs, specielt hjemmelavede, med vidt forskellige dacs, som på hver deres måde lyder fremragende. F.eks. er holfi ida mk2 med en pcm58k en kanon spille i mine ører.
|
|
|
Hej kramer71
Ja, det noget kedeligt noget med alt det mudder på fødderne. Og nu havde jeg lige fået mod på at kigge mig lidt om efter noget elektronik med at par PCM1704 - og så skriver du at det ikke betyder en pind hvilken kreds der sidder indeni. Jeg bliver helt ked af det og det tror jeg også de ville blive hos TI hvis de læste det. Se f.eks. hvad de skriver i Stereophile om PCM 1704 da den var en nyhed;
- Citat:
July 25, 1998 — The DAC performance envelope has been pushed further by Burr-Brown Corporation. The Tucson semiconductor company has just announced the commercial release of its new PCM-1704, an ultra-high-quality digital/analog converter chip boasting a 120dB signal/noise ratio. The new chip supersedes the company's PCM-1702, a DAC found in many high-end products and widely considered the state of the art.
The 1704---priced at $12.95 each in OEM quantities of 1000 or more---is a small 20-pin SOIC requiring a ±5V supply. It will accept input data words of 20- and 24-bit lengths at sampling frequencies up to 96kHz, and will support 8x oversampling at the highest sampling rate. Its SNR is near the theoretical maximum for all electronic devices, and enables a 112dB dynamic range---a 6dB improvement over the highly regarded PCM-1728 (see previous story). Unlike delta-sigma converters, Burr-Brown's BiCMOS device is "not sensitive to clock jitter," according to audio product marketing manager Mike Centorino. "Sign-magnitude designs are inherently better than delta-sigma types at handling jitter," he said. "It's a different architecture, specifically designed for high-end performance."
Burr-Brown's latest DAC will soon appear in new editions of cutting-edge DVD and CD players, as well as in digital broadcast equipment and studio gear, including mixing consoles and effects processors. Centorino mentioned that the 1704 is currently being evaluated by "at least two dozen" high-end manufacturers, among whom Wadia and Theta Digital will likely be first out of the gate with new products. Wadia's engineering director noted that the laser-trimmed PCM 1704 "demonstrates much higher resolution, better dynamics, and improved bass performance over any other device on the market."
Theta's general manager Jim White agreed, describing the new DAC as "absolutely, without question, the best." In a telephone interview July 24, White mentioned that Theta will soon ship a new digital processor, the DS Pro Generation VI, which will include four PCM 1704 DACs "for fully balanced operation." The Gen.VI will retail "in the $6000 range," White said; he expects the initial production run to number about 500 units. "As soon as the Gen.VI ships, we will begin a program of offering updates to Gen.V owners. Turnaround time should be about one week." Theta's DS Pro Gen.VI will hit dealers' shelves in early autumn.
- Citat slut.
og så er det altid spændende at få at vide af andre hvad man tænker på/leder efter - ikke mindst i forbindelse med hifi. Blot for at gøre billedet komplet kommer jeg her med min version.
Jeg har ikke nogen fast præference inden for gengivelse af musik, og håber heller aldrig at lande på en. Min målsætning for lydgengivelse flytter sig i takt med, at jeg hører noget nyt og spændende udstyr, som på en eller anden måde overrasker og flytter grænsen inden for et af de mange aspekter af lydgengivelse. Derfor bliver jeg nok ved med at lede efter nye lydmæssige overraskelser så længe jeg har hifi som hobby. Jeg forsøger dog at pejle mig lidt ind på hvad der er kunne være relevant at lytte til, og i den forbindelse kan man, efter min mening, jo passende kigge lidt på det der er fyldt i konstruktionerne.
Tak for tippet med Holfi Ida og PCM58K. En lignende kreds (PCM58P) sidder også i min DAC - og det lyder da meget godt. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|