Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvordan lyder Linn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 September 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Jeg kan ik rigtig følge hvad du mener?

Enten syntes man Linn lyder godt og er det rigtige for en, udfra ens opfattelse af hvordan musikken bør formidles ( fortolkes)

Eller også IKKE!

Mener du virkelig at alt udstyr kan stilles op i en kasse med "kan godt li'", og en kasse med "kan ik' li'"? Jeg må indrømme at på det punkt holder jeg med Kurts rangliste, der ligger altså noget ind imellem, hvor man kan sige at man kan lide nogle punkter, men ikke bryder sig om andre.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 September 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
jensen skrev:
Otto, TC skrev:

jensen skrev:
Øv trode lige vi skulle til en dag hvor LINN stiller op med ders største setup .

Der er vel ikke noget der afholder dig fra også at tage handsken op?

Næ kunne nu stille med en del setup , men for at være ærlig så gider jeg næsten ikke , men hvis det bliver starten i næste år er det ok , har ikke rigtig tid før . stiler da gerne op med et af disse setup . Mahler Krell 700 Zeus Audia aero REF hvis pladsen er der så 2 DD18 for sjov skyld Eller Audio Aero Prestige Monoblocks Audio Aero Ref Og horn højttaler måske eller en ande sjov speaker .

Hvad nu hvis Scala ville stille deres set-up hos dig?

Og så kunne Hifi4all lave en stor reportage fra dagen....spændende

haha

Ja kunne man godt , her er plads nok , men ej gider ikke have huset fyldt med folk .

Men er ved at lave planer om et stort lytterum på små 80m2 , men der er langtid til det stå færdig (hvis jeg ellers gider at gå igang med det )

Og til Bent jo de er meget værre i england end us sådan er det bare .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

@Otto, TC

Hvad med om du tog den lækre Musical Fidelity A3.5 med i testen - det kunne være interessant at se hvad den kunne klare - men jeg ved ikke om det er high end og alt det der, bare et forslag men du har måske allerede udvalgt det der skal testes
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Jeg bliver efterhånden dybt forvirret af det her, men det er da i højeste grad morsomt

Kurt, du laver denne liste over rangordning af designs:

1. High Fidelity
  2. fornuftig
  3. rimelig
  4. OK til prisen
  5. anvendelig med forbehold
  6. Dybt skod
  7. en værre fadæse

Samtidig siger du: "Ellers synes jeg at forstærkere generelt er af lidt bedre standard end de tidligere har været, fordi langt de fleste amps baserer sig på halvfabrikata som f.eks. opamps el.lign. Det sorterer de værste fadæser fra."

Med andre ord har vi bevæget os fra 7 til 6. Samtidig skriver du "fordi langt de fleste amps baserer sig på halvfabrikata som f.eks. opamps el.lign." Med andre ord er langt de fleste amps baseret på opamps mv. Men hvis "langt de fleste" er baseret på det, incl den LK140, hvorfor er LK140 så "decideret tarvelig"  ??? Det må "Langt de fleste amps" Jo så også være ?!!?!?!!?

Det er sku svært at opfatte det som andet end at det er en jagt på specifikt Linn...

ISÆR fordi du stadig ikke har forklaret hvordan du (udover IC udgangen) kan vurdere prisen på komponenterne. Jeg vil da gerne vide hvilke af komponenterne på de SMD boards du kan se på det billede er billige !?!?!? Nu har jeg arbejdet professionelt med SMD i 11 år, og jeg kan absolut ikke sige en dyt om prisen på komponenterne på det board udfra billedet. Det eneste jeg kan vurdere er at der er omkring 700 komponenter, så lidt har de da proppet ind i konstruktionen...

Kan du ikke lige forklare mig hvilke af SMD komponenterne du kan vurdere prisen på !?!?

Med venlig hilsen

PS. Jeg synes iøvrigt din rangordning for kvalitet af produkter er helt hen i vejret. Personligt for mig er kun punkt 1) relevant.

Det er helt OK du er forvirret.
Det er de fleste af os efter en rigtig omgang rytmehans på Densen
Hvis det ikke går over igen af sig selv, så prøv at fylde Kærgården i ørerne, rygterne vil vide, at det ikke hjælper en dyt, men du kommer til at ligne en 100% vaskeægte Densen freak .

Hvis ikke du kan holde dig fra det sædvanlige udenomssnak, så snup en pause fra tråden og kom igen når du er i det objektive hjørne igen!

Hvis du lægger op til en debat med en masse postulater fungerer det bare ikke at du undlader at respondere og istedet kryber udenom med lidt smart-talk!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
@Otto, TC

Hvad med om du tog den lækre Musical Fidelity A3.5 med i testen - det kunne være interessant at se hvad den kunne klare - men jeg ved ikke om det er high end og alt det der, bare et forslag men du har måske allerede udvalgt det der skal testes

Jeg har selvfølgelig nogle ideer til hvad det kunne være, men det holder jeg for mig selv lidt endnu. Men faste læsere vil nok have nogle rimeligt kvalificerede bud på hvad jeg kunne finde på at hive frem...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 September 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
miju skrev:
Jeg kan ik rigtig følge hvad du mener?

Enten syntes man Linn lyder godt og er det rigtige for en, udfra ens opfattelse af hvordan musikken bør formidles ( fortolkes)

Eller også IKKE!

Mener du virkelig at alt udstyr kan stilles op i en kasse med "kan godt li'", og en kasse med "kan ik' li'"? Jeg må indrømme at på det punkt holder jeg med Kurts rangliste, der ligger altså noget ind imellem, hvor man kan sige at man kan lide nogle punkter, men ikke bryder sig om andre.

Lige nøjagtigt, og det er jo egentlig sjældent der dukker noget op som bare gør det hele rigtigt (i følge ørerne der lytter). Det er netop det der gør hifi-debatten så interessant - jeg betragter det ikke som "enten/eller", men nærmere som "ja/nej/måske".

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

OK, her kommer mit indlæg, i en efterhånden tåbelig debat:

Jeg kan ikke se på et print, om det er dyre eller billige komponenter der er loddet på. OG, jeg er også ligeglad. HVIS LYDEN ER GOD, så bekymrer kassens "indmad" mig ikke en skid. Tro mig: Hvis en LINN-forstærker til 8000kr., kunne produceres i Kina og sælges i Danmerk for 1600kr., så var det sket, for længe siden.

Jeg kommer i tanker om HighFidelity´s test af Beovox Penta, for mange år siden. De mente lyden var god, men var bekymrede over, at enhederne var af billig "fjernøstlig herkomst". Hva´ba do? Hvis det lyder godt, er indholdet vel uden betydning? Hvis ikke, så byg dog en selv!

I mine ører lyder Linn rigtigt godt. Et komplet Linn-anlæg er "lige i øret", efter min mening.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 28 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej Finn 52

Jeg kunne godt være mere enig, men det er jeg ikke.

Til Jensen

Englænderne er ikke værre end Amerikanerne, de er bedre  

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 28 September 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Så, så, Kubikken har vel lov til at køre lidt i tomgang uden, at blive overfaldet eller hur` ?

Venligst

Bent

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 28 September 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Finn 52

Jeg kunne godt være mere enig, men det er jeg ikke.

Til Jensen

Englænderne er ikke værre end Amerikanerne, de er bedre  

Venligst

Bent

Ja skal du sige

Næsten alt fra england er såå kedeligt .

Der er få mærker det er skub i , men det sjove er når man så snakker med nogle af dem så er ders altid det bedste , det har jeg aldrig oplevet med dem jeg har med snakket i us , det samme kan man sige om frankrig og danmark .

Jeg er sikke på LINN er noget af det bedste fra england

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 28 September 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen

Nu skal  jeg ikke sige noget (ville ellers være dejligt) men jeg tror, at du har snakket med de forkerte i UK og de rigtige US, ellers også har jeg, hvem ved ?Confused 

venligst

Bent

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 September 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Ronin

Så, så, Kubikken har vel lov til at køre lidt i tomgang uden, at blive overfaldet eller hur` ?

Venligst

Bent

Der er ikke nogen der bliver overfaldet - desuden kaldes det ikke tomgang, det kaldes unødvendig begyndelse på det sædvanlige mudderkast.

Det er meget muligt at du opfatter det anderledes, men det er din sag. Her er nøgleordene ro og orden og intet andet - der skal ikke meget til før det hele springer i luften.

Er der yderligere kommentarer til moderatorenes indblanding, bedes de sendt til admin@hifi4all.dk

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 28 September 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hvis der skal laves et arrangement enten i Scala eller TC, så behøves der ikke indgå nogen højttaler. Fra denne tråd kan det nemlig udledes, at man blot kan lave en omgang "forstærker-strip" for at finde den bedste lyd.

Komponentkvaliteten er langt fra nok til at skabe god lyd. Jeg har hørt flere dyre forstærkere med fin komponentkvalitet, som ikke udmærkede sig med specielt god lyd. Det er stadigvæk den grundlæggende konstruktion, der er afgørende. Her kan den gode Igor muligvis have sit es i ærmet....Wink   

Forresten, Søren, hvor mange basøre er der brugt på komponenter i dine Diva - jeg vil gætte på mindre end 500 kr., hvoraf din diskant tegner sig for hovedparten.. ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 28 September 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Jensen

Nu skal  jeg ikke sige noget (ville ellers være dejligt) men jeg tror, at du har snakket med de forkerte i UK og de rigtige US, ellers også har jeg, hvem ved ?Confused 

venligst

Bent

Hvad villle du da sige .

Nok forbi jeg sælger det forkerte eller hvad der er ikke andet derover fra der er noget ved .

Og mange af de mærker derover er sgu lavet være end det man ser fra østen (kan være det hele er lavet i østen de kan nok ikke selv )

Linn er det bedste derover fra ikke så meget pjat .

Kan i se hvor lamt det lyder , næsten som denne tråd .

Der laves meget godt hifi i england enda rigitg godt , og Linn er noget af det .

Om man så kan lide lyden eller ikke kan være lige fedt , der er mange mærker som LINN derude også til de priser .

Og hvis LINN og dem der sælger det mener det de skriver så dem om det .

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 September 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

OK ok ok...! enten kan man lide Linn, eller man kan lide det lidt, eller man kan ikke lide noget ved det, eller man kan slet ikke lide det..  ( og andet udstyr for den sags skyld)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Hvis der skal laves et arrangement enten i Scala eller TC, så behøves der ikke indgå nogen højttaler. Fra denne tråd kan det nemlig udledes, at man blot kan lave en omgang "forstærker-strip" for at finde den bedste lyd.

Komponentkvaliteten er langt fra nok til at skabe god lyd. Jeg har hørt flere dyre forstærkere med fin komponentkvalitet, som ikke udmærkede sig med specielt god lyd. Det er stadigvæk den grundlæggende konstruktion, der er afgørende. Her kan den gode Igor muligvis have sit es i ærmet....Wink   

Forresten, Søren, hvor mange basøre er der brugt på komponenter i dine Diva - jeg vil gætte på mindre end 500 kr., hvoraf din diskant tegner sig for hovedparten.. ?

Lars

1. Dit gæt på 500,- er meget for lavt - på amerikansk ville man sige way out of line. Jeg tror ikke der er ret mange der ved hvor dyre disse enheder, der er helt specialtilvirkede, egentlig er. Jeg tror de er hundedyre i forhold til hvad der findes af "specialudviklede" (og endda danske) enheder i nuværende konstruktioner.   

2. Hvorfor er nogle pludselig begyndt at kalde nogen ved et måske officielt navn, når der er mulighed for at de pågældende benytter et til dette forum opfundet navn? Lad være med det - benyt det vedkommende kalder sig i dette forum. Lad Karl være Bjarne, og Ida Gurli, hvis det er det de vil hedde.

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
lars37 skrev:

Lars

1. Dit gæt på 500,- er meget for lavt - på amerikansk ville man sige way out of line. Jeg tror ikke der er ret mange der ved hvor dyre disse enheder, der er helt specialtilvirkede, egentlig er. Jeg tror de er hundedyre i forhold til hvad der findes af "specialudviklede" (og endda danske) enheder i nuværende konstruktioner.   

Ja, way out..men der skal da være plads til fejl, når man ikke ved ret meget om højttalere...

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Lars

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Ja, way out..men der skal da være plads til fejl, når man ikke ved ret meget om højttalere...

[/QUOTE]

Fair nok - også hvis du kender til produktionsledspriser på alm. hifi-højttalerenheder.

Tråden er dog blevet belemret med visse herrers ideer om hvad komponenter burde koste. Jeg tror Sillesen er en af de absolut få der ved hvad high-end komponentpriser er, ved små styktal, hvilket hans Densen må være, i forhold til komponentproducenternes normale større kunder. Og så skal der vel i kostprisen tillægges en del omkostninger qua frasorteringen, for at de acceptable enheder kan anvendes i high-end produkter til høje priser. Frasorteringen udføres af dansk personale eller scotck'sk (jeg har ikke drukket whisky - desværre) lønninger!!!

Disse herrer: der er masser af små europæiske og amerikanske forstærkerproducenter der vil blive henrykte over de priser på komponenter, som I åbenbart mener er rimelige! Iværksætteri i Danmark er politisk ønskeligt. Kom bare i gang!!! I mener jo åbenbart, en en forstærkerproducent kan bruge væsentligt dyrere komponenter end hvad I kan se på et 300x200 pixelbillede der er anvendt. Godnat. Husk forretningsplanen inden I investerer i biksen.

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Torben71 skrev:

Groove skrev:
Forklar lidt om disse forklædninger...det lyder spændende

Loewe Legro 2 CD er identisk med Linn Minik

Loewe Legro 2 TA er identisk med Linn Majik

Loewe og Linn har (haft) et tæt samarbejde gennem årene.

Er det $, £ eller Euro?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Det er euro kan du vel se på skiltet

Edit: eller er det pund - det er sku svært at se.

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum