Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvordan lyder Linn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
OK ok ok...! enten kan man lide Linn, eller man kan lide det lidt, eller man kan ikke lide noget ved det, eller man kan slet ikke lide det..  ( og andet udstyr for den sags skyld)

Tak!

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 29 September 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Det er euro kan du vel se på skiltet

Edit: eller er det pund - det er sku svært at se.

2.300 Europenge - er det så for begge apparater?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 29 September 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
hifiigen skrev:
lars37 skrev:

Hvis der skal laves et arrangement enten i Scala eller TC, så behøves der ikke indgå nogen højttaler. Fra denne tråd kan det nemlig udledes, at man blot kan lave en omgang "forstærker-strip" for at finde den bedste lyd.

Komponentkvaliteten er langt fra nok til at skabe god lyd. Jeg har hørt flere dyre forstærkere med fin komponentkvalitet, som ikke udmærkede sig med specielt god lyd. Det er stadigvæk den grundlæggende konstruktion, der er afgørende. Her kan den gode Igor muligvis have sit es i ærmet....Wink   

Forresten, Søren, hvor mange basøre er der brugt på komponenter i dine Diva - jeg vil gætte på mindre end 500 kr., hvoraf din diskant tegner sig for hovedparten.. ?

Lars

1. Dit gæt på 500,- er meget for lavt - på amerikansk ville man sige way out of line. Jeg tror ikke der er ret mange der ved hvor dyre disse enheder, der er helt specialtilvirkede, egentlig er. Jeg tror de er hundedyre i forhold til hvad der findes af "specialudviklede" (og endda danske) enheder i nuværende konstruktioner.   

Ja, way out..men der skal da være plads til fejl, når man ikke ved ret meget om højttalere...

Hvor ved du fra, at jeg har taget fejl ?

Jeg har selv ejet en række modeller fra Dali, og komponenterne i deres delefiltre hører ikke til i den dyre ende - mildt sagt! Når man tillige kan bestille enheder i tusind stk., så kan man købe ind til priser, der vil give en hver DIY lys i øjnene.

Så kan du ikke lige uddybe dit postulat....  Wink

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

kaputling skrev:
groove skrev:
hifiigen skrev:

1. Dit gæt på 500,- er meget for lavt - på amerikansk ville man sige way out of line. Jeg tror ikke der er ret mange der ved hvor dyre disse enheder, der er helt specialtilvirkede, egentlig er. Jeg tror de er hundedyre i forhold til hvad der findes af "specialudviklede" (og endda danske) enheder i nuværende konstruktioner.   

Ja, way out..men der skal da være plads til fejl, når man ikke ved ret meget om højttalere...

Hvor ved du fra, at jeg har taget fejl ?

Jeg har selv ejet en række modeller fra Dali, og komponenterne i deres delefiltre hører ikke til i den dyre ende - mildt sagt! Når man tillige kan bestille enheder i tusind stk., så kan man købe ind til priser, der vil give en hver DIY lys i øjnene.

Så kan du ikke lige uddybe dit postulat....  Wink

OT!
Men én ting er prisen pr. enhed, en anden ting ar så, hvor mange af de leverede der skal skrottes. Når det når op over 2/3, så bliver den endelige pris en del højere. Filterkomponenterne ville jeg da være meget ked af, at de begyndte at ændre på. Solén kondensatorer, hjemmeviklede spoler med skræddersyede værdier og så for guds skyld ingen Danotherm modstande, men blot de alm. porcelainsudgaver.
Der er lysår imellem den slags og så det du ser fra Linn i LK140 og det bør du da være klar over. Der sidder simpelthen en udgangsforstærker fra et TV i den - ringer der en klokke? - eller gør der bare altid det?.
Du kan stå på hovedet for at bygge verdens stiveste strømforsyning op ad sådan et modul - hvilket heller ikke er gjort - og du vil ikke få andet end grå monoton tilbagekoblingslyd, fuldstændigt blottet for dynamisk kontur.
Ikke engang en skote med en høj promille, ville være i tvivl, om han satte sig ind i problematikken.
But who cares? 10,4K er da billigt når den er pæn.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja skal du sige

Næsten alt fra england er såå kedeligt .

Der er få mærker det er skub i , men det sjove er når man så snakker med nogle af dem så er ders altid det bedste , det har jeg aldrig oplevet med dem jeg har med snakket i us , det samme kan man sige om frankrig og danmark .

Jeg er sikke på LINN er noget af det bedste fra england

Det er faktisk ikke helt forkert Jensen!
Hvad man ikke lige får lagt i produktet, det lægger man i omtalen og punker det på salgspersonalet!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 September 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Filterkomponenterne ville jeg da være meget ked af, at de begyndte at ændre på. Solén kondensatorer, hjemmeviklede spoler med skræddersyede værdier og så for guds skyld ingen Danotherm modstande, men blot de alm. porcelainsudgaver.

Nu er det jo ikke godt eller dårligt der diskuteres, men dyrt eller billigt.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Filterkomponenterne ville jeg da være meget ked af, at de begyndte at ændre på. Solén kondensatorer, hjemmeviklede spoler med skræddersyede værdier og så for guds skyld ingen Danotherm modstande, men blot de alm. porcelainsudgaver.

Nu er det jo ikke godt eller dårligt der diskuteres, men dyrt eller billigt.

Well OK!
Jeg tror man oftest bliver nødt til, at acceptere, at produktionsprisen ligger omkring 1/4-1/5 af prisen i butikken excl. moms. Lidt afhængig af distribution.

Men i tilfældet LK140, mener jeg at forholdet ligger i størrelsesordenen 1/12-1/15 af butiksprisen.
En fuldt bestykket Sondek LP12 u/pu har ikke noget bedre forhold.
Og jeg tror næppe du finder produkter i sortimentet, som ikke ligger i det leje.
Det kan være lidt svært med højttalere, fordi det er lidt begrænset, hvor meget det kan lykkes at skære ned på omkostningerne, uden at det også går ud over finishen. Så her tror jeg det er lidt mindre grelt, men ikke meget.

Torben71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
2.300 Europenge - er det så for begge apparater?
[/QUOTE]

Ja, det er for begge apparater.

Jeg købte min hos en hifi-forhandler på Rungsted Kyst til omkring 21KG for omkring 4 år siden.

Til top Vis Torben71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben71

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 29 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Når man sætter sådan en forstærker på en højttaler, så kan man med rette spørge sig selv, "hvem styrer egentlig hvem?"

Selv om dine spoler er håndviklede gør det ikke at de ikke har en form for modstand, lad os sige 0,1 Ohm. På en 4 Ohm's enhed ser enheden ikke en dæmpningsfaktor på over 40, uanset monsteramp'ens lave udgangsimpedans. For slet ikke at tale om udgangsimpedansen enheden ser omkring  delefrekvensen, og et stykke derfra. Der er absolut ingen forstærker kontrol. Jeg formoder der sidder en serie spole i bassen.

Det kan måske forklare at der i mange "tv amp's" (lk85/140) sidder et aktivt kort, og tilsyneladende med godt resultat (har jeg hørt Linn folk sige).

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 September 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg tror man oftest bliver nødt til, at acceptere, at produktionsprisen ligger omkring 1/4-1/5 af prisen i butikken excl. moms. Lidt afhængig af distribution.

Jeg vil ikke udtale mig om hvad produktionsprisen for diverse udstyr er (jeg ved det ikke), men fakta er at 99% af forbrugerne har endnu mindre forstand på det end mig, og derfor umuligt kan vurdere om et givent produkt er pengene værd udelukkende ved at se på produktionsomkostningerne.

Kurt von Kubik skrev:
Men i tilfældet LK140, mener jeg at forholdet ligger i størrelsesordenen 1/12-1/15 af butiksprisen. 

Hvad vil dit bud da være på alt det tunge kinesergrej, Vincent f.eks? Det er umiddelbart konstrueret på en facon der minder om det du peger på er ordentligt, men jeg håber da ikke du regner med produktionsprisen på en 10.000,-s kineser-forstærker er højere end for en 10.000,-s Linn?

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 September 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Priser - kvalitet med og uden låg. Ti eller titusinde...

Hvis jeg nu købte en Maserati ville den virkelig pynte, og hold da op hvor ville det være fantastisk at opleve luksusen i sådan en slæde. Hvis jeg nu købte en Hyundai Atos, ville den føles lidt lille og papkasseagtig. Det sjove ved det er jo egentlig at begge køretøjer bringer mig fra A til B. Det er to forskellige biler, men hvad der er stoppet ind i karroseriet betyder intet for dens funktion - Den skal kunne køre.

Så kan man diskutere om hvilken en der er rarest at køre i. Jeg tror dog ikke møtrikkerne er så forskellige fra hinanden, men prisen afspejler vel det man køber...

Maseratien ville klart være mit valg, og med det ved jeg jo, at jeg bl.a. køber et navn en livsstil m.m. også selvom stumperne er de samme, til en væsentlig højere pris.

Jeg tror ikke rigtig der sker nogen på prisen, hverken kompnent- eller produktpriserne fordi denne tråd er drejet derhen, i det indledende indlæg tales der vidst om hvordan Linns produkter lyder, og hvilke alternativer der eventuelt findes. Gad vide om alle disse indlæg tager udgangspunkt i det.

For mit vedkommende kan jeg fortælle, at jeg har haft mulighed for at stille deres Katan ht'ere om mod mine 604'ere. Det var en meget spændende oplevelse da 604 er kendt for en meget fratig bas. Katan kunne dog på trods af sin uanselige størrelse faktisk følge med hele vejen. En meget spændende oplevelse at høre to så forskellige højtalere sat op mod hinanden. Linn leverede et meget flot nuanceret billede, men en udpræget sans for detaljen i musikken. B&Werne oplevede jeg gav et mere samlet lydbillede, omend de taber på styringen af de enkelte detaljer.

Mine 25-øre

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Når man sætter sådan en forstærker på en højttaler, så kan man med rette spørge sig selv, "hvem styrer egentlig hvem?"

Selv om dine spoler er håndviklede gør det ikke at de ikke har en form for modstand, lad os sige 0,1 Ohm. På en 4 Ohm's enhed ser enheden ikke en dæmpningsfaktor på over 40, uanset monsteramp'ens lave udgangsimpedans. For slet ikke at tale om udgangsimpedansen enheden ser omkring  delefrekvensen, og et stykke derfra. Der er absolut ingen forstærker kontrol. Jeg formoder der sidder en serie spole i bassen.

Det kan måske forklare at der i mange "tv amp's" (lk85/140) sidder et aktivt kort, og tilsyneladende med godt resultat (har jeg hørt Linn folk sige).

Der er da vist ingen der håndvikler spoler nu om dage.
Det jeg hentyder til er eksakte værdier, hvilket kan indebære at man ruller lidt af, når man tilpasser til den enkelte enhed.
Og ja en spole er en spole, den har DC modstand og stigende impedans med frekvensen, ellers ville den ikke virke.
Alle filtre skal bruge den slags komponenter og kun aktiv drift kører uden om.
Til gengæld er det lige så svært, at lave et ordentligt aktivt filter.
Hvis man også her blot anvender opamps og manipulerer med deres uliniære forstærkningskarakteristik, så er jeg hoppet af igen.
Så langt hellere passiv deling, hvor detaljeret tilgang til problematikken har ført til flad impedanskurve og en fornuftig powerresponse.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hvad vil dit bud da være på alt det tunge kinesergrej, Vincent f.eks? Det er umiddelbart konstrueret på en facon der minder om det du peger på er ordentligt, men jeg håber da ikke du regner med produktionsprisen på en 10.000,-s kineser-forstærker er højere end for en 10.000,-s Linn?

Fordi grej er tungt behøver det ikke spille godt.
Produktionsprisen har et helt andet forhold mellem stumper og timer i Kina.
Skal der hænder til, så er de dyrere i England for det samme arbejde.
Stumperne koster det samme, såfremt de kommer samme sted fra, der hvor Kineserne er ufatteligt stærke er der, hvor der skal bruges forarbejdning.
De kan levere topkvalitet til no money -endnu da.

Det gør bla. at hvis man ønsker at bruge samme mængde kroner på et produkt, så kan du alt andet lige få mere gods for kronen i Kina.

I øvrigt mht. Vincent, så mener jeg at produktionsprisen er langt højere end for en LK140.
LK140 er maskinlavet, kræver 0 justering og samleprocessen burde kunne klares på meget kort tid. Jeg tror ikke det kan betale sig, at producere den i Kina.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 September 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Fordi grej er tungt behøver det ikke spille godt.

Det er jeg helt med på, men nu er det nu engang dig der taler om konstruktionskvalitet og ikke lyd. Men jeg kan jo spørge direkte: Er en Vincent forstærker i 10.000,-s klassen ud fra det konstruktionsmæssige pengene værd (hvis vi nu lader lydkvalitet ligge)?

Kurt von Kubik skrev:
Produktionsprisen har et helt andet forhold mellem stumper og timer i Kina.
Skal der hænder til, så er de dyrere i England for det samme arbejde.
Stumperne koster det samme, såfremt de kommer samme sted fra, der hvor Kineserne er ufatteligt stærke er der, hvor der skal bruges forarbejdning.
De kan levere topkvalitet til no money -endnu da.

Det gør bla. at hvis man ønsker at bruge samme mængde kroner på et produkt, så kan du alt andet lige få mere gods for kronen i Kina.

Jeg er helt enig, lige præcis dérfor mener jeg det er håbløst at vurdere et apparats værdi, eller produktionspris for den sags skyld, ud fra hvilke komponenter der sidder i. Hvis en vestlig producent skulle lave en forstærker med præcis samme opbygning og komponenter som en Vincent, ville den være _markant_ dyrere. Betyder det at du kan kigge ned i en Vincent til 10.000,- og dernæst ned i den vestlige udgave til måske 20.000,-, og konkludere at dem der tager 20.000,- tager røven på folk?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

For mit vedkommende kan jeg fortælle, at jeg har haft mulighed for at stille deres Katan ht'ere om mod mine 604'ere. Det var en meget spændende oplevelse da 604 er kendt for en meget fratig bas. Katan kunne dog på trods af sin uanselige størrelse faktisk følge med hele vejen. En meget spændende oplevelse at høre to så forskellige højtalere sat op mod hinanden. Linn leverede et meget flot nuanceret billede, men en udpræget sans for detaljen i musikken. B&Werne oplevede jeg gav et mere samlet lydbillede, omend de taber på styringen af de enkelte detaljer.

Lige præcis i tilfældet med B&W 604 kan jeg nu godt forstå at Linn kan følge med i bunden hvis jeg ikke tager meget fejl så siger B&W'erne ikke ret meget under ca. 39-40Hz.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det er jeg helt med på, men nu er det nu engang dig der taler om konstruktionskvalitet og ikke lyd. Men jeg kan jo spørge direkte: Er en Vincent forstærker i 10.000,-s klassen ud fra det konstruktionsmæssige pengene værd (hvis vi nu lader lydkvalitet ligge)?
Jeg kender ikke Vincents produkter af andet end navn, den du ser her aner jeg ikke hvad koster.
Om de er pengene værd ved jeg ikke, men hvis denne her koster 10,4K så er den flere penge værd end LK140 set ud fra et kilogram materialer for pengene synspunkt.

SV-233

SV-233

Colour

blacksilver

Testresult

Home Electronic
09/03

SV-233

Technical Details

Frequency range: 20 Hz - 20 kHz +/- 0.5 dB
Nominal output power RMS 4 Ohm: 2 x 280 Watt
Nominal output power RMS 8 Ohm: 2 x 200 Watt
Input sensitivity: 260 mV
Total harmonic distortion: < 0.1 % max. (1 kHz, 1 Watt)
Signal-to-Noise Ratio: > 90 dB
Input Impedance: 47 kOhm
Inputs: 5 x RCA und 1 x XLR
Outputs: 4 x 2 speaker terminals,
1 x Rec Out, 1 x Pre Out
Mains supply: 230 V/50 Hz
Dimensions (W x H x D): 430 x 130 x 400 mm
Weight: 17 kg
Colour: black/silver

Jeg er helt enig, lige præcis dérfor mener jeg det er håbløst at vurdere et apparats værdi, eller produktionspris for den sags skyld, ud fra hvilke komponenter der sidder i. Hvis en vestlig producent skulle lave en forstærker med præcis samme opbygning og komponenter som en Vincent, ville den være _markant_ dyrere. Betyder det at du kan kigge ned i en Vincent til 10.000,- og dernæst ned i den vestlige udgave til måske 20.000,-, og konkludere at dem der tager 20.000,- tager røven på folk?
I mange tilfælde kunne jeg sagtens give dig ret.
Et arbejdskrævende produkt af vestlig herkomst vil alt andet være dyrere end et tilsvarende bambusprodukt.
Men nu er situationen her ganske ekstrem.
Ingen montagetid og TV forstærkermoduler for 10,4K er bare den tand for grotesk og grådigt.

Egentlig fører det til det, som grundlæggende er budskabet.

Man kan vælge at lægge sine kræfter i produkterne eller i salgspersonalet.

LK140 er rip off og det ved de fleste godt, men hvis du efter en tur gennem vridemaskinen, kan forledes til at tro at den PRATér rigtig godt (Pace, Rytm and timing) - i øvrigt ikke at forveksle med PRUTér.
Og at den da bare spiller mere musik end hvad som helst, når der demoes på Janis Joplin, The Doors og alt muligt andet, der tager sig bedst ud på en clockradio, så er pengene jo næsten i kassen.
Og det kan Igor godt lide - I tell you.
For mit vedkommende, så kan jeg være stinkende ligeglad, hvilket jeg dybest set også er. Jeg er blot lidt ked af at der i en branche, hvor der dog trods alt findes enkelte der forsøger på noget, skal konkurreres på den slags forløgne vilkår.

Der er ikke brugt resourcer af nogen art på den LK ting, beklager. Det ligner noget en nyuddannet ingeniør (og det skal ikke opfattes som nogen fornærmelse af nyuddannede ingeniører) kan klare at klampe sammen på på kommando på nogle få dage. Og en lettere erfaren montrice kan færdigsamle maskinfremstillede halvfabrikata  på få minutter.
Hvis man så vil slå på servicen, så tag penge for den, så brugerne betaler, for hvis det er det der bringer prisen derop, så må der godt nok være brug for megen service.

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
musashi skrev:

Lige præcis i tilfældet med B&W 604 kan jeg nu godt forstå at Linn kan følge med i bunden hvis jeg ikke tager meget fejl så siger B&W'erne ikke ret meget under ca. 39-40Hz.

Det er der nu heller ikke ret mange instrumenter der gør.

Omvendt er stor båndbredde (i denne ende lavlavlav grænsefrekvens) med til at holde fasen nogenlunde ret, hvilket alt andet lige, gavner attacket og timingen (WOW der var det ord som i nogles ører et forbudt minefelt at berøre!!!! Det er ellers noget af det der kendetegner de særligt dygtige rytmiske musikere)

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 September 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Har Otto og Ole fundet en dato hvor "dysten" kan finde sted ? kan være de kan ramme en dag hvor jeg har fri, så jeg kan komme til en lytter

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 September 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg kender ikke Vincents produkter af andet end navn, den du ser her aner jeg ikke hvad koster.
Om de er pengene værd ved jeg ikke, men hvis denne her koster 10,4K så er den flere penge værd end LK140 set ud fra et kilogram materialer for pengene synspunkt.

Vincent fans og ikke mindst importører bedes lukke øjnene...: Jeg mener seriøst at jeg vil få svært ved at finde en 10K forstærker der i _mindre_ grad er pengene værd end denne (men det er så bare _min_ mening, mange er vældigt glade for den, det skal de have lov til at være). Det beviser enten at jeg er inhabil udi vurdering af lydkvalitet, eller at fokuseringen på hvorvidt konstruktionen er X kroner værd er komplet ubrugelig. Vælg selv...

Kurt von Kubik skrev:
Og at den da bare spiller mere musik end hvad som helst, når der demoes på Janis Joplin, The Doors og alt muligt andet, der tager sig bedst ud på en clockradio,

Nu kan jeg tilfældigvis godt lide the doors...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Vincent fans og ikke mindst importører bedes lukke øjnene...: Jeg mener seriøst at jeg vil få svært ved at finde en 10K forstærker der i _mindre_ grad er pengene værd end denne (men det er så bare _min_ mening, mange er vældigt glade for den, det skal de have lov til at være). Det beviser enten at jeg er inhabil udi vurdering af lydkvalitet, eller at fokuseringen på hvorvidt konstruktionen er X kroner værd er komplet ubrugelig. Vælg selv...
Jeg kan ikke kommentere den konkrete amp, kun sige hvad jeg ser, og den ser da velbygget ud.
Men jeg ville da hellere trække eksempelvis denneher frem.
Den koster 4.500 kr. er diskret opbygget og leverer mere end den dobbelte effekt. Tilmed er NADs amps oftest yderst stabile og til forskel fra snart sagt hvad som helst, så trækkes der en rød tråd gennem alt hvad de laver af forstærkere.
Så man behøver egentlig slet ikke mere end den lidt længere nede, 320BEE til kr. 3K lammetæsker TV forstærkeren helt og aldeles.
NAD C272 effektforstærker
C272 er en kraftig effektforstærker, som med en råstyrke på 2 x 150 W kan drive de allerfleste højttalere. Skulle du behøve mere effekt, kan den også brokobles, og den yder da over 1 x 350 W i 8 ohm.
NADC272 (3)

NAD C320BEE forstærker
C320BEE er kåret til "Årets forstærker" i fagtidsskriftet WHAT HI-FI (England). Bygget af NAD´s legendariske forstærker konsktruktør Bjørn Erik Edvardsen, der byggede den berømte og sagnsomspundne NAD 3020 forstærker.
NADC320BEE (3)

Nu kan jeg tilfældigvis godt lide the doors...

Jeg kan også godt lide doors, men det var i højere grad indspilningskvaliteten  jeg hentydede til. Fjedermekaniske rumklangsenheder, rørbestykkede mixerpulte og den slags har måske nok sin charme, men det støjer og begrænser som en lyst.
Men det er jo en del af den tid, så sådan skal det være.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes