Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 06:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvordan lyder Linn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bikerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 September 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Det troede jeg, B&O var? 

[/QUOTE]

Laver B&O hifi

Til top Vis Bikerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bikerman

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Hold da op som mit indlæg hér kan få folk op af stolene, det var jeg slet ikke klar over...Og jeg var slet ikke klar over folks meninger og holdninger om Linn. Et eller andet sted tror jeg at det var alle HIFI folks drøm eller noget lign, men jeg kan da se at jeg tager kraftigt fejl ved at læse jeres indlæg. Jeg har ikke selv haft mulighed for at høre ret meget Linn, for da jeg skulle have nyt grej var dette mærke alt for dyrt til at jeg ville beskæftige mig med det overhovedet, så derfor blev det til Arcam i stedet for. I øvrigt fra samme sted dengang som forhandler Linn i Århus.

Det Linn som jeg har hørt igennem tiden har været meget sporadisk lige jeg lige har været i forretningen efter et eller andet til mit eget grej, men jeg må sige at jeg personligt ikke selv har været speciel imponeret....Og slet ikke til prisen. Men jeg var nysgerrig for at høre andres mening om det så måske har "mere forstand" på HIFI end jeg har det. Så kan man diskuterer om jeg har forstand på det siden jeg har Arcam, men det er en anden sag og handlede på det tidspunkt også om penge for mig og idag er jeg nu glad for det omend det som jeg iøvrigt har været inde på tidligere i andre indlæg, mangler en del POWER (strøm) efter min mening. Men det fede SYNES JEG er, at jeg kan høre en meget stor forskel på lyden alt efter hvilken gengre og indspilning som jeg sætter i CDén. Dette gør for mig en stor forskel fra andre (normale) mærker som jeg har hørt i tidens løb hvor meget af det lyder ens uanset hvordan det er optaget og så videre og på den måde SYNES JEG at det bliver meget mere spændende at lytte til musikken. Men det er bare MIN mening og i øvrigt et sidespring!

Efter hvad jeg kan forstå på det hele, så er folks mening om Linn, at det er lige som med B&O at det er en gang opblæst skidt som man køber for at få design mere end for at få god lyd.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 September 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Well!
B&O kan vel næppe siges at være dem, som driver det hele til ekstremerne.
De mener ikke deres kunder kan høre det, og det tror jeg de har ret i.
Derfor laves B&O ud fra den idé, at lyden under ingen omstændigheder skal trænge sig på, man skal i stedet kunne sidde og føle sig behageligt tilpas medens musikken spiller. Og det er vel  dybest set det deres kunder ønsker.
Det er et 100% bevidst valg fra deres side.
De hævder i øvrigt heller ikke andet, og man må da medgive, at de har en vis succes med deres produkter.

Tidligere har miljøet i Struer enddog været i ren verdensklasse mht. inovasion.
Tænk på hele beregningskomplekset omkring armresonanser m.m., tangentialarmen, den hængende afkobling af pladespillere, HXpro osv. det er udvikling der vil noget.
Så byggede de kuben, som er et lyddødt rum på 18X18X18m, hvilket den gang skulle placere virksomheden i verdenseliten. Man gør dog stadig ikke mere ved lyden, end de finder nødvendigt. Kun den mekaniske lyd fra apparaterne er nu i fokus. Sådan er det.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 September 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hvordan lyder Linn´s produkter?

Det kan selvfølgelig være svært for folk at svare på, men jer som kender dem, hvordan synes i at de lyder hvis i skulle beskrive det?

Jeg kender ikke præsis prislaget på deres produkter, det er vist også ret forskelligt, men hvad ville i som kender Linn mene at der evt kunne være af alternativer i samme prisklasse?.

Det som jeg først og fremmeste er ude efter en en flerkanals forstærker og cd/dvd.

Michael

Det lyder vel godt hvis man kan lide det

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Bikerman skrev:

Laver B&O hifi

Prøv at læse denne tråd jeg startede, hvis du har tid

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26062&K W=B%26O

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

hmm...neutral er ikke lige mine ord.. men jeg kan godt genkende ord som kedeligt og uden livsnerve. en høj kompression i den øvre mellemtone synes jeg også er generelt for det jeg har hørt.

og hvorfor så det? noget kunne skyldes at man bevidst har stillet det som "i et normalt dansk hjem".

men jeg tror det skyldes at det er den lyd som linn mener er den rigtige, ligesom B&O mener at de har presset den bedte lyd ud af deres produkter.

jeg kan ikke lide linn lyden, men jeg har fuld respekt for at de gør det på den måde de mener er den rigtige, hele vejen igennem.  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 25 September 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

hmm...neutral er ikke lige mine ord.. men jeg kan godt genkende ord som kedeligt og uden livsnerve. en høj kompression i den øvre mellemtone synes jeg også er generelt for det jeg har hørt.

og hvorfor så det? noget kunne skyldes at man bevidst har stillet det som "i et normalt dansk hjem".

men jeg tror det skyldes at det er den lyd som linn mener er den rigtige, ligesom B&O mener at de har presset den bedte lyd ud af deres produkter. Du tager fejl, B&O mener ikke de laver den bedste lyd, men at de har gjort det der var nødvendigt for at tilfredsstille deres kunder.
Mht Linn, så ved de udmærket godt, at de er meget langt fra at lave reproducerende udstyr, men det vil de gerne lære folk at lytte udenom

jeg kan ikke lide linn lyden, men jeg har fuld respekt for at de gør det på den måde de mener er den rigtige, hele vejen igennem.  Her tager du fejl. Det gør de nemlig ikke. enkeltelementerne kan ofte have en meget divergerende lyd.
Derfor vil de gerne have Linn hele vejen. De er ganske enkelt ikke neutrale på et niveau, hvor de med lethed glider ind i andre kæder, tillige vil de typisk blive matchet med udstyr fra samme prisklasse, hvilket gør det endnu mere problematisk.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Scala Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem
Scala Hifi

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 25 September 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa på en søndag aften...

før der bliver draget for hurtige og nemme konklusioner omkring Linn, vil jeg da gerne lige give mit bidrag til tråden.

Der bliver spurgt "Hvordan lyder Linn ?". Til det kan jeg kun sige: Linn lyder af ingenting ! Det har altid været Linn's målsætning at behandle musiksignalet så intakt som muligt hele vejen igennem afspillekæden. Ikke at tilsætte noget (farvning) og heller ikke at miste noget. Pladen er blevet produceret én gang - det kan ikke være meningen at systemet herefter skal gøre det igen.

Det kan være en af årsagerne til at der er delte meninger om Linn, for alt for mange systemer farver lyden, så når man har lyttet en plade på sådan et system og bagefter lytter den samme plade på et Linn system, så mangler der "noget". Ja, der mangler farvningen.

Men det betyder ikke at det bliver kedeligt at lytte på et Linn system. Hvis der er masser af liv, energi og stemning på pladen, så bliver det også meget tydeligt på et Linn system.

Læsere på dette forum ved sikkert, at jeg flere gange tidligere har opfordret kritikerne af Linn til at komme med et system de synes spiller bedre end et Linn system. Så kan vi jo lave en A/B demo, hvor vi sammenligner med et Linn system. Af mange (tvivlsomme) årsager er dette aldrig blevet til noget !

Det vil jeg da gerne opfordre til igen. Kom nu med et system i synes spiller bedre end et Linn system ! Vi kan lave sammenligningen i vores butik, i eller uden for åbningstiden. Jeg sørger gerne for afhentning og udbringning af jeres system.

Når vi laver en sammenligning er det jo udelukkende lyden som vil afgøre det. Så er vi ude over tomme postulater som "Linn er for dyrt" eller "Linn er ren markedsføring". Hvis det lyder bedre, så ér det bedre !

Ole Iversen
Til top Vis Scala Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scala Hifi Besøg Scala Hifi's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Scala Hifi: Hej Ole jeg synes at det kunne være yderst interessant med sådan en A/B test som du nævner....Ikke fordi jeg er kritisk overfor Linn (har jo selv Arcam) som vel er Linn til "husbehov" og er glad for det. Men jeg synes at det kunne være interessant med to forskellige set up ved siden af hinanden og samme plader, for at høre forskellen. Så hvis der er nogle som tager din udfordring op, så kommer jeg gerne ind til jer påpændt mine "lytte ører" det er helt sikkert.

Michael

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 25 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad, så er det flot gået af Ole at forfægte egne idealer - og
egen økonomiske interesser - på en så overbevisende måde som vi ser
her gang på gang. Intet kan diskuteres, Linn er bare det bedste!

Om vi så stod 1000 mand og sagde nej, så vil han garanteret stadig tro
på egen overbevisning. Hatten af for det!

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

kontrast: Man kan vel ikke knægte Ole for at varetage egne interesser, det er jo mandens levebrød, så det forstår jeg godt. Men netop derfor synes jeg også det kunne være interessan at lave en A/B test i stedet for alt det der "for og imod" halløj. Imo er det jo alligevel folks øre som skal "tale" mere end en masse tests og så videre. Sådan ser jeg det i alle tilfælde. Uanset hvad hvem mener, så har jeg det sådan at jeg er skide ligeglad med et produkts ellers så fine tests m.v hvis det i mine ører lyder forfærdeligt. Så derfor, lad os få arrangereret nogle tests!

Michael

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 25 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej Ole !....altid herligt med et indslag fra branchen

Du skrev bla: " for alt for mange systemer farver lyden, så når man har lyttet en plade på sådan et system og bagefter lytter den samme plade på et Linn system, så mangler der "noget". Ja, der mangler farvningen."

Nææe.....som jeg skrev i mit første indlæg, er det jo netop det omvendte, jeg,  og sjovt nok mange andre, oplever  ..........så historien om Linns "rigtige" lyd holder jo ikke vand, og bliver ikke mere rigtig af at blive gentaget igen og igen...

En ny diskussion fører ikke til noget (konstruktivt) , og ang. (det i øvrigt fine)tilbud om en a/b test hos jer, var det måske bedre at i kom ud til de evt. interesserede, da Linn-udstyret nok er noget nemmere at transportere, end de fleste anlæg herinde  

Med "intakte og u-farvede" hilsner : Bond

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Otto, TC]

Er en B&W højttaler med en lineal-ret frekvensgang neutral, hvis diskantens aggressivitet sætter et tydeligt fingeraftryk på al musik?

[/QUOTE]

HVILKEN!? aggresivitet???????????????????????

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Scala Hifi]

Der bliver spurgt "Hvordan lyder Linn ?". Til det kan jeg kun sige: Linn lyder af ingenting !

Det passer jo IKKE! det har i høj grad en egen lyd! og kan ikke betegnes som neutralt ( usynligt i forhold til afspilningen)

Det har altid været Linn's målsætning at behandle musiksignalet så intakt som muligt hele vejen igennem afspillekæden. Ikke at tilsætte noget (farvning) og heller ikke at miste noget.

dette har de ikke nået!... der tilsættes egenlyd og heraf farvning!... (det er muligt at der ikke tabes noget!? men der tilsættes i høj grad!)

Pladen er blevet produceret én gang - det kan ikke være meningen at systemet herefter skal gøre det igen.

det er korekt! Linn  løfter bare ikke den opgave!... ( få gør dette! meget få.. og ingen 100%)

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Ole, kanon initiativ, dog skal der nok ændres lidt ved jeres rum så, synes godt nok der er mange store grimme ubehandlede flader der rigtigt indbyder til stående bølger.

umiddelbart vil jeg mene at mange systemer spiller langt mere dynamisk end linn, men lige så mange spiller mindre dynamisk. personligt tror jeg at den performance der ligger i linn produkter er begrænset i den synergi effekt de forsøger at opnå.

johnhifi
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej musik elskere

Som glad ny Linn ejer vil jeg lige sige at linn er det billigeste HIFI man kan købe. Jeg går tit til koncerter og jeg mener at Linn er det eneste anlæg som kan bringe musikkens nerve og sjæl med hjem i stuen. For hjemme vil jeg også høre hvad musikeren har at formidle og dette kan linn bedre en noget andet og derfor er linn billigt

Hvis du er hjemmebygger som Mike-j    og gerne selv vil bestemme (farve) lyden så er Linn ikke noget for dig. Linn vil altid i en sammenligning i samme prisklasse med andet, lave de største forskelle og dermed farve Linn mindre. Husker den sjove tråd hvor Jonas Bojer bankede Kurts anlæg med Linn Klassisk og Ninka højtalere på forskelle.

Til prisen banker linn alt andet hvis du lytter musik for musikkens skyld og ikke for egne farvede holdninger

Happy Music
Til top Vis johnhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnhifi

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg får en pludselig fornemmelse af deja-vu  i denne tråd omkring en A/B - test...

Sidst blev det ikke til noget, men de verbale bølger gik højere og højere i dagevis (hvilket bestemt også er ganske interessant og helt i orden)

- men hvor kunne det da være interessant at få et såkaldt neutralt high-end setup sat overfor et komplet Linn ditto; det ville jeg gerne høre!

Kubikken har tidligere tilkendegivet han IKKE ønsker at deltage med sit grej - under forudsætning af at hans tidligere udmeldinger står ved magt, er der så ikke andre der vil??

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Jeg får en pludselig fornemmelse af deja-vu  i denne tråd omkring en A/B - test...

Sidst blev det ikke til noget, men de verbale bølger gik højere og højere i dagevis (hvilket bestemt også er ganske interessant og helt i orden)

- men hvor kunne det da være interessant at få et såkaldt neutralt high-end setup sat overfor et komplet Linn ditto; det ville jeg gerne høre!

Kubikken har tidligere tilkendegivet han IKKE ønsker at deltage med sit grej - under forudsætning af at hans tidligere udmeldinger står ved magt, er der så ikke andre der vil??

MVH

Ja, der er vist lidt deja-vu i denne tråd.....

Søren kæfter sædvanlig op bag sin lille skærm. Endnu engang kaster han sin galde over Linn. Det er ved at være lidt trættende....Dead

Hvornår sætter du egentlig handling bag ved, Søren, og stiller dit anlæg op til en test mod Linn ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Well!
B&O kan vel næppe siges at være dem, som driver det hele til ekstremerne.
De mener ikke deres kunder kan høre det, og det tror jeg de har ret i.
Derfor laves B&O ud fra den idé, at lyden under ingen omstændigheder skal trænge sig på, man skal i stedet kunne sidde og føle sig behageligt tilpas medens musikken spiller. Og det er vel  dybest set det deres kunder ønsker.

Jamen, er det dybest set ikke det vi alle ønsker?

I hvert fald at føle behag ved at lytte til den musik man sætter i dvd-afspilleren ;) ??

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

johnhifi
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg tror jeg har gættet hvorfor Linn kan splitte folk. Det er fordi Linn er så frække, de tør sige at man skal vurdere kvaliteten af musikken ud fra musikalske aspekter. Nu har alle HIFI nørder gået til messer og lyttet til mængden af Bass og nu pludselig siger et firma sørme man skal lytte til musikken og høre om man kan følge melodien. DETTE er DÆLME da også for frækt. Så kan hjemmelodder Mike-J og Vat i øre HIFI nørd KURT lige pludselig ikke sige de er noget speielt HIFIgeni alene længere, for nu kan Hr. og Fru. jensen være med da de også kan høre musik og gør det med glæde

Og til Ole altså når du siger citan OLE: Der bliver spurgt "Hvordan lyder Linn ?". Til det kan jeg kun sige: Linn lyder af ingenting !
Vil det sige jeg har købt Ingenting ???? nej Linn spiller musik og lyder af musik Basta
Til top Vis johnhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnhifi

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes