Emne: hvordan lyder Linn? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold jer nu til emnet ! "Hvordan lyder Linn"
- gamle ure og Densen's garanti o.lig har ikke noget med emnet at gøre.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja ja!! skal nok!!  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
ja ja ja!! skal nok!!  |
|
|
Har kun hørt det meget få gange. Min bedste ven har et par kedelig højtalere, sådan hedder de vist og sådan lyder de - plastik!!
Jeg har hørt bedre i Bilka.
Så har jeg hørt det dyrete anlæg på udstilling - det var grotesk dårligt! Men ham der demostrerede det var kanon flink, så jeg nænnede ikke at sige det...
neutralt - slet slet ikke
Alt andet - heller ikke..
Men jeg tror faktisk at deres dyrere cd maskiner er gode, med den der micro pacific 200 eller hvad den nu hedder..
ha' det
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scala Hifi skrev:
|
Så lad os komme til sagen. Diskussionen forbliver formålsløs, hvis ikke der bliver lavet en sammenligning mellem et Linn system og et alternativt system udvalgt af kritikerne.
|
|
|
Jeg vil gerne lægge udstyr til (men jeg er ikke "Linn-kritiker"). __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto, TC
Jeg synes det lyder fint hvis du vil lægge udstyr til, så vi kan få en reel A/B dyst om man så må sige. Alt muderkastningen kommer der jo ikke så meget ud af, så jeg synes at det lyder som en rigtig god idé hvis der bliver taget initiativ til det, i stedet for at der bare sidder en masse mennesker og kommenterere hvad der er i Linn, eller hvad der ikke er....
Tråden er efterhånden lidt afsporet i forhold til hvad jeg ville have ud af den, så jeg synes at det ville være dejligt hvis du eller andre sætter et eller andet sammen og vi så får en aftale i stand med OI om et "møde" så vi kan få sagen "afgjort" selvom lyd jo ikke kan diskuteres som sådan...Og så kan man jo håbe at alle dem som både er FOR og IMOD Linn kommer sådan en aften.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Scala Hifi Branchemedlem

Scala Hifi
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Scala Hifi skrev:
|
Så lad os komme til sagen. Diskussionen forbliver formålsløs, hvis ikke der bliver lavet en sammenligning mellem et Linn system og et alternativt system udvalgt af kritikerne.
|
|
|
Jeg vil gerne lægge udstyr til (men jeg er ikke "Linn-kritiker").
|
|
|
Hej Otto,
vi holder gerne butikken åben for arrangementet en søndag eftermiddag.
__________________ Med venlig hilsen
Ole Iversen
|
| Til top |
|
| |
Find Holger Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde mistet interessen for hifi efer mange år at lede efter det perfekte anlæg.
Så jeg solgte alle kasserne og købte Linn Classik, som kompromis, alene fordi jeg var træt af rodet når jeg alligevel ikke var helt tilfreds og heller ikke syntes jeg rykkede nærmere uanset hvordan jeg forsøgte mig med forbedringer.
Classiken er imidlertid blevet mere end et kompromis. Den har givet mig interessen tilbage og jeg er igen begyndt at søge mod det opgraderinger, skønt det vel strengt taget ikke er nødvendigt.
Forskellen i mine ører er musik. Linn spiller musik som inget andet anlæg jeg har haft, på trods af at jeg har haft langt dyrere og kraftigere og større anlæg. Musik er ikke et spørgsmål om størrelse , men et spørsmål om timing. Linn Classik svinger... Jeg har Linn Ninka højttalere
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Tråden er efterhånden lidt afsporet i forhold til hvad jeg ville have ud af den, så jeg synes at det ville være dejligt hvis du eller andre sætter et eller andet sammen og vi så får en aftale i stand med OI om et "møde" så vi kan få sagen "afgjort" selvom lyd jo ikke kan diskuteres som sådan...Og så kan man jo håbe at alle dem som både er FOR og IMOD Linn kommer sådan en aften. |
|
|
Jeg er ikke "anti-Linn", og jeg synes ikke en test skal gå ud på at vinde eller tabe, eller for og imod Linn. Jeg kender Scala og Linn godt nok til at vide at der vil kunne opstilles et kriterie for hvem der vinder, der favoriserer Linn, og jeg har en rimelig god idé om hvad kriteriet er. Det er jeg heller ikke bange for, hvis Ole vil vurdere mit anlæg ud fra hans kriterier og konkludere ud fra det, så er det kun rimeligt, det skal han have lov til. Men dét jeg i bund og grund ønsker er at give nogle interesserede, der vel at mærke er i stand til at "viske tavlen ren" inden lytning, til at sammenligne et Linn system med et andet godt system i samme prisklasse, i en direkte A/B sammenligning, hvor folk får lov til at lytte som de selv synes, med musik de selv kan lide, uden de salgsargumenter som jeg føler specielt hos Linn påvirker folk meget - i enten positiv eller negativ retning. I denne tråd ytres der utroligt mange enten meget positive eller (mest) meget negative meninger om Linn. Jeg vil påstå at et fåtal af meningerne er dannet ud fra en reel A/B sammenligning, og at der dermed i langt de fleste tilfælde er meget andet end den reelle lydkvalitet der har påvirket folks mening. Det begrunder jeg primært med at folk får det til at lyde som om Linn har en lyd der er markant anderledes end alt andet hifi/high-end. Som jeg ser det er det primært markedsføringen der er anderledes, ikke lyden. Der er - i MINE ører - større klangmæssige forskelle på meget af det udstyr I foretrækker frem for Linn, end mellem Linn og det udstyr I anbefaler.
Jeg prøver at finde en dato hvor det kan passe i mit og Oles kram at lave en lyttesession, og så inviterer vi interesserede forum-brugere til at deltage. Så har vi om ikke andet et seriøst grundlag for en videre diskussion. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan!
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Perfekt... Måske jeg formulerede mig forkert, men jeg er helt enig i det som du skriver ovenfor og glæder mig utrolig meget til sådan en session og håber der kommer mange mennesker i stedet for at folk bare sidder og "råber op". I alle tilfælde skal jeg have en nyre eller lign ambuteret denne dag hvis jeg ikke selv kommer, så jeg burde være sikker i alle tilfælde.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scala Hifi skrev:
|
Hej Knud98,
ellers et flot skrevet indlæg, skal jeg give et bud må du være journalist. Du er ihvertfald lige så god til at spinde en historie på ingenting som pressen.
For det første lægger du ord i min mund. Du antager at jeg mener at have vundet hvis ingen stiller op til sammenligningen.
Derefter antager du at jeg hårdnakket vil påstå at Linn lyder bedre uanset resultatet af sammenligningen.
Det er da vist det man kalder rent gætværk og helt uden hold i virkeligheden.
Og så kommer den næsten uundgåelige snak hvor Gud og konspirationst**sser bliver blandet ind. Jeg mener den er usmagelig og mener ikke det på nogen måde skal tillades at bringe disse emner ind i en hifi-diskussion. Men lad det være op til læserne og redaktionen på hifi4all ! Næ, jeg har såmænd bare en klar holdning til det jeg beskæftiger mig med og en passion for musik.
Sidst, men ikke mindst, så antager du at det er en smags sag at vælge lyd. Jamen det er det da ikke, for hvis du har 2 systemer til samme pris, hvor det ene gengiver flere af de informationer som pladen indeholder, så må det altså være det bedste.
|
|
|
Hej Ole Iversen.
På trods af trådens drejning, vil jeg nu alligevel tage til genmæle vedrørende dit indlæg.
I forhold til de oplevelser jeg har haft med Linn sælgere generelt, er det på ingen måde gætværk eller uden hold i virkeligheden at komme med de postulater, som jeg gør. Linn sælgere tåler ganske enkelt ikke kritik af deres produkt og ejer ikke en åben tilgang til den verden de påstås at gå så frygtelig meget op i med passion og anden flammende retorik.
Jeg kan ikke erindre, at der i mit indlæg på noget tidspunkt har stået noget om, at det skulle være en smagssag at vælge lyd, så den lader vi stå. Du kan jo eventuelt læste sidste afsnit af mit indlæg nok en gang, for her vil du opleve, at jeg udover at kritisere Linn - som jeg har oplevet i rene a/b test - faktisk stadig anbefaler Rattenhuset at stige om bord i himmelekspressen for ved selvsyn at opleve de produkter, du lever af at sælge. Det må vel betegnes som en åben tilgang mine egne holdninger til trods.
At dømme efter din bemærkning omkring gætværk og virkelighed – eller mangel på samme – efterlader det unægtelig et indtryk af, at du er åben i din tilgang til emnet. Det efterlader på den anden side et åbent spørgsmål; hvad nu hvis det ikke er Linn, der ”vinder” i dine åbne øjne? Står du så ikke med et alvorligt problem, dit produktudvalg taget i betragtning?
Det er med stor spænding, at denne test nu ser ud til at blive til virkelighed. Det er også opløftende, at det sker med en person som Otto på den anden side af nettet om man vil. Hans erfaring tilsiger, at ”kampen” kommer til at foregå på lige vilkår, hans fine beskrivelse taget i betragtning.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt i tråden der! Søndag midt i kirketiden  Nu ved jeg udemærket, at jeg bliver opfattet som Linn kritiker. Men jeg vil altså lige tilføje, at det faktisk egentlig ikke er tilfældet. Jeg er kritisk overfor alt, der er lavet som den amp, som blev vist tidligere i tråden - LK140 hed den vist. Jeg er helt liigeglad med hvad der står på fronten, men interesserer mig mere for, hvad der står på prisskiltet i stedet. LK140 ligner et regulært "rip off" - beklager. Men der kunne stå ML, JR, Krell, B&O, Sony, Gamut, Goldstar eller hvad ved jeg, det ændrer intet. Det er billigt lavet, og argumenter om at det skulle spille musik i højere grad end velbygget udstyr, er simpelthen udtryk for utrolig mangel på selvkritik og bare et minimum af teknisk indsigt. 3.995kr. ville såmænd stadig være i overkanten. Spyttet sammen i Kina ville 1.495 føre næsten sjofle avancer med sig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
rattanhuset skrev:
| Tråden er efterhånden lidt afsporet i forhold til hvad jeg ville have ud af den, så jeg synes at det ville være dejligt hvis du eller andre sætter et eller andet sammen og vi så får en aftale i stand med OI om et "møde" så vi kan få sagen "afgjort" selvom lyd jo ikke kan diskuteres som sådan...Og så kan man jo håbe at alle dem som både er FOR og IMOD Linn kommer sådan en aften. |
|
|
Jeg er ikke "anti-Linn", og jeg synes ikke en test skal gå ud på at vinde eller tabe, eller for og imod Linn. Jeg kender Scala og Linn godt nok til at vide at der vil kunne opstilles et kriterie for hvem der vinder, der favoriserer Linn, og jeg har en rimelig god idé om hvad kriteriet er. Det er jeg heller ikke bange for, hvis Ole vil vurdere mit anlæg ud fra hans kriterier og konkludere ud fra det, så er det kun rimeligt, det skal han have lov til. Men dét jeg i bund og grund ønsker er at give nogle interesserede, der vel at mærke er i stand til at "viske tavlen ren" inden lytning, til at sammenligne et Linn system med et andet godt system i samme prisklasse, i en direkte A/B sammenligning, hvor folk får lov til at lytte som de selv synes, med musik de selv kan lide, uden de salgsargumenter som jeg føler specielt hos Linn påvirker folk meget - i enten positiv eller negativ retning. I denne tråd ytres der utroligt mange enten meget positive eller (mest) meget negative meninger om Linn. Jeg vil påstå at et fåtal af meningerne er dannet ud fra en reel A/B sammenligning, og at der dermed i langt de fleste tilfælde er meget andet end den reelle lydkvalitet der har påvirket folks mening. Det begrunder jeg primært med at folk får det til at lyde som om Linn har en lyd der er markant anderledes end alt andet hifi/high-end. Som jeg ser det er det primært markedsføringen der er anderledes, ikke lyden. Der er - i MINE ører - større klangmæssige forskelle på meget af det udstyr I foretrækker frem for Linn, end mellem Linn og det udstyr I anbefaler.
Jeg prøver at finde en dato hvor det kan passe i mit og Oles kram at lave en lyttesession, og så inviterer vi interesserede forum-brugere til at deltage. Så har vi om ikke andet et seriøst grundlag for en videre diskussion. |
|
|
Halløjsa da Otto og Ole! Det rigtige ville jo så være, at Ole stiller et set-up op i TC, og Otto stiller ét op i Scala. Så er man både på hjemmebane og udebane den samme dag. Ole skal så demo hos TC og Otto hos Scala - would be nice. Hvert sted skulle et set-up såvære op mod et andet. Priserne må I selv blive enige om. Et forslag kunne være, at Linn fik lov at koste 1,8 gange TC´s  . OK! en joke
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Det rigtige ville jo så være, at Ole stiller et set-up op i TC, og Otto stiller ét op i Scala. Så er man både på hjemmebane og udebane den samme dag. |
|
|
Nej tak, samme rum og opstilling, så bekymrer jeg mig mindre om hvor og hvordan. Som sagt, for min del er det ikke et spørgsmål om vinde og tabe, men om at give folk et ordentligt vurderingsgrundlag. Jeg forventer absolut at meningerne vil være delte, og jeg har ingen forestilling om at hverken jeg selv eller Ole skal stå bagefter og erkende et nederlag.
Men Kurt - når du nu kritiserer dit og dat så voldsomt for at være billigt konstrueret og burde koste 3995,-, så må du jo have et alternativ at pege på. Du blev spurgt hvordan en 10.000,-s forstærker skal være konstrueret for at være 10.000,- værd, eller med andre ord hvilken anden forstærker til den pris der er konstrueret væsentligt bedre. Ikke at JEG vil modsige dig, jeg synes bare det ville klæde dig at besvare det spørgsmål, for min opfattelse er helt ærligt at du ikke mener _nogen_ forstærker er konstrueret i en kvalitet der berettiger prisen? Og så virker det jo lidt hult at kritisere ét mærke for at være for dyrt, hvis du i bund og grund mener alt er for dyrt. Jeg kan huske masser af gange hvor du har kommet med disse nedladende ytringer om diverse konstruktioner, men faktisk ikke én gang, bortset fra NAD 3020 i én uendelighed, hvor du har sagt at en given konstruktion er udført i en kvalitet der retfærdiggør prisen. Så jeg melder mig i koret og spørger: Hvilken forstærker i 10K klassen mener du er godt konstrueret i forhold til prisen? (bare glem lydkvalitet, og snak rå konstruktion) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Kurt von Kubik skrev:
| Det rigtige ville jo så være, at Ole stiller et set-up op i TC, og Otto stiller ét op i Scala. Så er man både på hjemmebane og udebane den samme dag. |
|
|
Nej tak, samme rum og opstilling, så bekymrer jeg mig mindre om hvor og hvordan. Som sagt, for min del er det ikke et spørgsmål om vinde og tabe, men om at give folk et ordentligt vurderingsgrundlag. Jeg forventer absolut at meningerne vil være delte, og jeg har ingen forestilling om at hverken jeg selv eller Ole skal stå bagefter og erkende et nederlag.
Men Kurt - når du nu kritiserer dit og dat så voldsomt for at være billigt konstrueret og burde koste 3995,-, så må du jo have et alternativ at pege på. Du blev spurgt hvordan en 10.000,-s forstærker skal være konstrueret for at være 10.000,- værd, eller med andre ord hvilken anden forstærker til den pris der er konstrueret væsentligt bedre. Ikke at JEG vil modsige dig, jeg synes bare det ville klæde dig at besvare det spørgsmål, for min opfattelse er helt ærligt at du ikke mener _nogen_ forstærker er konstrueret i en kvalitet der berettiger prisen? Og så virker det jo lidt hult at kritisere ét mærke for at være for dyrt, hvis du i bund og grund mener alt er for dyrt. Jeg kan huske masser af gange hvor du har kommet med disse nedladende ytringer om diverse konstruktioner, men faktisk ikke én gang, bortset fra NAD 3020 i én uendelighed, hvor du har sagt at en given konstruktion er udført i en kvalitet der retfærdiggør prisen. Så jeg melder mig i koret og spørger: Hvilken forstærker i 10K klassen mener du er godt konstrueret i forhold til prisen? (bare glem lydkvalitet, og snak rå konstruktion) |
|
|
2 stk. NAD 218, tæt på high end og alle pengene værd. I sin tid var også Doxa interessante og før det EC. For en tid siden,så jeg også Thule som good value for money, nu er det bare mærkeligt. Men i øvrigt, så synes jeg at være nedladende er noget andet, end at påpege manglende value for money. Jeg synes det er i den grad patroniserende, at servere en forstærker til 10K, som visseligen burde sidde i et TV til 1/4 af prisen. Det er en hån mod kunderne,og en anerkendelse af, at de må være døve, eller bare ikke hører bedre end de får besked på. Tro mig! Sådan et produkt fik heldigvis ikke mange dage i din egen bix!
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her har vi virkelig en debattråd. Vi får fronterne trykket op. Når det drejer sig om Linn deles vandene igen. Man kan vel godt tillade sig at konkludere, at en ligegyldig udbyder kan Linn ikke være. Så ville det ikke dele lytterne op i hadende fanatikere og elskende fanatikere. OK - der er nogle i debatten, som ikke tilhører disse to grupper.
Efter min mening, og byggende på oplevelse med Linn-udstyr som mit tidligere anlæg alene bestod af, er det sådan: dem der oplever Linn, som værende mere engagerende, oplever det virkelig. Og dem der oplever Linn, som værende dårlig farvning, oplever det virkelig. Der tales altså ikke samme sprog - der lyttes ikke til det samme. Det som den ene gruppe prioriterer så højt, kan enten ikke opfattes af den anden gruppe, eller den finder det mindre væsentligt end andre forhold i reproduktionen. (miju, start venligst ikke nu igen en kæmpe udladning med 200 fonetiske tegn "!!??" om reproduktion! eller ej!,! er det! det drejer sig OM!)
Det er ligesom med fotos: Nogle synes portrætfotos er bedst i sort/hvid, fordi det udtrykker tydeligst noget om en persons personlighed, medens andre siger at INGEN personer er totalt farveløse, (heller ikke Marianne Jelved) og hvis det er sandheden man søger i fotoet, ja så skal det naturligvis være i farver. Vil disse to opfattelser kunne mødes til en kamp om førstepladsen? Næh.
Så jeg kan ikke se, at der kan udråbes en vinder på et rimeligt respektfyldt grundlag.
Men en lytteaften kunne måske åbne ørerne hos "den modsatte" gruppe, så man kunne opdage/forstå hvad det er, den anden side mener er så vigtig.
God lytning. Jeg er spændt på at læse udsagnende bagefter - ikke hvem der vandt, men hvad man oplevede.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
2 stk. NAD 218, tæt på high end og alle pengene værd. I sin tid var også Doxa interessante og før det EC. For en tid siden,så jeg også Thule som good value for money, nu er det bare mærkeligt. |
|
|
Otto spurgte altså "Hvilken forstærker i 10K klassen mener du er godt konstrueret i forhold til prisen? (bare glem lydkvalitet, og snak rå konstruktion)"
Det ser ud til at du istedet svarer hvilke du synes er gode, for de produkter du nævner der, har jeg svært ved at se skulle koste en ostereje mere end så meget andet i 10K klassen.
Kan du ikke bare svare Otto præcist og lige ud ? __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig selv lyttet til Linn -så det er ligefør en tur til århus og en dags lytten til Linn og andet grej i tilsvarende pris klasse var værd at rejse fra nykøbing falster for.  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Halløjsa da Otto og Ole! Det rigtige ville jo så være, at Ole stiller et set-up op i TC, og Otto stiller ét op i Scala. Så er man både på hjemmebane og udebane den samme dag. Ole skal så demo hos TC og Otto hos Scala - would be nice. Hvert sted skulle et set-up såvære op mod et andet. Priserne må I selv blive enige om. Et forslag kunne være, at Linn fik lov at koste 1,8 gange TC´s . OK! en joke |
|
|
Ja, jeg kunne også godt tænke mig at høre Linn i TCs demorum, men jeg kunne da også godt tænke mig at høre et sæt DLS55 med Roksan Caspian CD og AMP spændt for, op mod noget Linn i samme prisklasse - altså et system til omkring 25.000 - i Scalas lokaler. Ole er altid hurtig til at sige, at man bare kan komme med noget der er bedre, så for at gøre det mindre unfair for TC - nu Linn jo er det bedste - så burde testen vel foregå i TCs lokaler?
Jeg er mere spændt på hvordan der vil blive reageret på ris/ros af de to systemer og hvordan diskussionen vil udvikle sig, mere end udfaldet af "kampen".
Jeg foreslår at der bliver opstillet nogle kriterer for testen, f.eks.
- Samme butikspris på de to systemer. Forhandleren bestemmer selv hvad han stiller op, så længe der er inden for den aftalte prisramme.
- Begge forhandlere har lige lang tid til at forklare og fortælle de fremmødte om deres system.
- Alle spørgsmål fra fremmødte besvares inden "kampen", så man slipper for "dumme" spørgsmål under "kampen".
- Der bliver spillet de samme numre på begge systemer
- Om muligt, så skal der også spilles lige højt
- Det skal helst være muligt at skifte system rimeligt hurtig, så indtrykkene ikke når at forsvinde.
osv.
jeg ved ikke om det bare er mig der har det sådan?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
2 stk. NAD 218, tæt på high end og alle pengene værd.
|
|
|
Så bliver det, om muligt, vist heller ikke mere grovkornet __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|