Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvordan lyder Linn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 28 September 2005 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Debatten er nu efterhånden lidt fjollet! 

Som jeg ser det så : Enten kan man lide lyden fra Linn eller også IKKE!..

Hvis man kan så er det så klart udstyret for en..  og det bedste samt mest rigtige udstyr der findes.

Hvis ikke. så er noget andet det bedste og mest rigtige..

Længere er den ikke..

Og længere kommer man aldrig i denne debat...

Jeg selv finder Linn værende ok hifi udstyr, ikke bedre eller dårligere end så meget andet..  det er ikke det mest musikalske og langt fra det mest rigtige i mine øre ( og bevisligt ifølge videnskablige facts, målinger mm..) men igen kan man lide DEN lyd? rigtig eller ej? så er dette jo bedøvende ligemeget..

Jeg vælger noget andet dog.. men det er så min opfattelse og smag...

Fred med dem der vælger Linn og respekt for det og deres smag ( så længe de ikke fremføre dette som den eneste sandhed på bekostning af alt andet! for det er det ikke.. lige så lidt som det meste andet udstyr heller ikke er det! inc. mit eget.)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

2 stk. NAD 218, tæt på high end og alle pengene værd.

Skal vi ikke lige holde spillereglerne ens, og så pege på en integreret forstærker, der rent faktisk stadigvæk er på markedet?

Kurt von Kubik skrev:
I sin tid var også Doxa interessante og før det EC.
For en tid siden,så jeg også Thule som good value for money, nu er det bare mærkeligt.

Flere ting der _engang_ var value for money. Hvad er det der er value for money i prisklassen _nu_? Og hvad er det lige der gør at Thule ikke læggere er value for money - jeg synes da ikke de har ændret drastisk i deres stereo-forstærkere i _meget_ lang tid? Ikke i selve kvaliteten af konstruktionen i hvert fald.

Kurt von Kubik skrev:
Tro mig! Sådan et produkt fik heldigvis ikke mange dage i din egen bix!

Ikke hvis det ikke spiller godt nok. Men jeg (vi) kigger meget lidt på selve konstruktionen når dén beslutning bliver taget. Eksempelvis er Vincent da i mine øjne ganske fint konstrueret, men det har jeg jo ikke forstand på. Måske du kan forklare mig hvad det er de gør galt, for dét fik i hvert fald ikke ret mange dage på hylden...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Som jeg ser det så : Enten kan man lide lyden fra Linn eller også IKKE!..

Jeg synes netop det er dén holdning der er fjollet, og begrundelsen for dét giver du endda selv:

miju skrev:
Jeg selv finder Linn værende ok hifi udstyr! ikke bedre eller dårligere end så meget andet.. 

Hvis det ligger i en klump der hedder ok udstyr, hvorfor skal det så gøres til "enten eller"?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 September 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Øv trode lige vi skulle til en dag hvor LINN stiller op med ders største setup .

Jeg kan da finde meget andet er er langt mere overpris sat end lige LINN .

Men mange mærker fra det kære land england har med altid være det bedste tro de selv .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Øv trode lige vi skulle til en dag hvor LINN stiller op med ders største setup .

Der er vel ikke noget der afholder dig fra også at tage handsken op?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kurt von Kubik skrev:

2 stk. NAD 218, tæt på high end og alle pengene værd.

Skal vi ikke lige holde spillereglerne ens, og så pege på en integreret forstærker, der rent faktisk stadigvæk er på markedet?

Kurt von Kubik skrev:
I sin tid var også Doxa interessante og før det EC.
For en tid siden,så jeg også Thule som good value for money, nu er det bare mærkeligt.

Flere ting der _engang_ var value for money. Hvad er det der er value for money i prisklassen _nu_? Og hvad er det lige der gør at Thule ikke læggere er value for money - jeg synes da ikke de har ændret drastisk i deres stereo-forstærkere i _meget_ lang tid? Ikke i selve kvaliteten af konstruktionen i hvert fald.

Kurt von Kubik skrev:
Tro mig! Sådan et produkt fik heldigvis ikke mange dage i din egen bix!

Ikke hvis det ikke spiller godt nok. Men jeg (vi) kigger meget lidt på selve konstruktionen når dén beslutning bliver taget. Eksempelvis er Vincent da i mine øjne ganske fint konstrueret, men det har jeg jo ikke forstand på. Måske du kan forklare mig hvad det er de gør galt, for dét fik i hvert fald ikke ret mange dage på hylden...

LK140 er nu vist nok en effektforstærker.
Det print der ligger øverst, er vist beregnet til aktiv drift af en HT og hører på den måde så ikke med i prisen.

Og hvis du så gerne ser mig pege på en amp der kunne gøre livet surt for LK140, så må jeg sige - "hvad som helst"
Jeg kender anyway ingen andre, der vil bygge på den teknologi i den prisklasse, med mindre der hører 10 andre apparater med, eller det var et fjernsyn.
Linn folket kan så hyle op om, at den spiller musik lige så længe de gider, for det den gør er at forvrænge og bukke sig for enhver højttalerbelastning, længere er den ikke.
Så en Sony, en Denon, en Yamaha, en Atoll, en Pioneer, en hvilken som helst NAD kan bruges skulle jeg mene.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jensen skrev:

Næ kunne nu stille med en del setup , men for at være ærlig så gider jeg næsten ikke , men hvis det bliver starten i næste år er det ok , har ikke rigtig tid før .

stiler da gerne op med et af disse setup .

Mahler
Krell 700
Zeus
Audia aero REF
hvis pladsen er der så 2 DD18 for sjov skyld

Eller
Audio Aero Prestige Monoblocks
Audio Aero Ref
Og horn højttaler måske eller en ande sjov speaker .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Michael, du må efterhånden være nået til den konklusion, at det bedste vil være, selv, at danne sig en mening ved at besøge Scala. Der er tydeligvis mange forskellige bevæggrunde for at elske eller hade Linn, så gør dig selv den tjeneste, at besøge Scala.

Til Kurt Kubik.

Din komponent fetichisme, mener jeg, formørker diskussionen. Udgangspunktet var "hvordan lyder Linn" "kan du lide Linn`s markedsføring, komponentvalg og pris" var vel egentligt ikke oplægget. Hvad er gode komponenter ? I en stor del af kinesiske forstærkere finder man et righoldigt udvalg af fine tingester, hvis tilstedeværelse skal signalere "her får du noget for pengene" , men er det god lyd man får ? Du nævner EC som et, datidens, godt forstærkerkøb, hvorfor ? Lyden var ikke noget specielt, det var tilgengæld fejlprocenten. I den tid jeg solgte EC havde vi en fejlprocent på nær 100 ! Det var fine komponenter, jep, de var bare samlet skødesløst, i forfejlede konstruktioner, der blotlagde producentens ligegyldighed med kunden. Et godt køb ? hmmm ?

Til Jensen

Jeg tror ikke at englænderne er specielt slemme til at promovere deres produkter som "det bedste" i den retning halter de da gevaldigt bag Amerikanerne, men Englænderne er måske mere konsistente i deres produktfilosofi, hvilket hos nogle hi fi enthusiaster gør dem kedelige og rettroende. Nogle engelske firmaer har en grundlæggende idè om, hvordan et produkt skal samles og lyde og når de stædigt fastholder deres udgangspunkt, kommer de tit i karambolage med de af Hi Fi enthusiasterne der helst så de fysiske love ophævet mindst en gang om ugen. Personligt har jeg respekt for firmaer der, uagtet trends og tendenser, står ved det de laver år ud og år ind. Det betyder ikke at de ikke udvikler sig, det betyder at de udvikler sig på tværs af modeluner. Sjovt nok er det ofte disse firmaer der overlever, hvilket kan synes mærkeligt i lyset af deres "ringe lyd" "dårlige komponenter" "Ublu priser" og "docerende markedsføring". I tilfældet Rega, som godt nok ikke er til debat her, kan iøvrigt oplyses, at de i hele deres levetid ikke har brugt så meget som 1 krone på markedsføring, markedsføring lader de (under protest) deres distributører om og det kan være fra "os" du har fået indtrykket, at Rega er det bedste, det er ihvertfald ikke fra Rega.

Der har, efter min mening, været en uforståelig hetz af Ole og Scala`s salgsmetoder og deres urokkelige tro på Linn. Uforståelig fordi det, i dette Forum, altid fremhæves som en kvalitet, når en sælger virkelig kan stå inde for og ved noget om de produkter han sælger. Som modsætning fremhæves ofte det mistrøstige i at handle et sted, hvor de ikke ved, ikke vil og ikke kan. Det er min klare fornemmelse, at man, i Scala, finder et kompetent personale, der både vil, kan og gør alt det man kan ønske sig i en købssituation, men det der ser ud til at trikke, er deres overbevisning om Linn som det bedste. Er der ikke, herinde, en generel efterspørgsel på sælgere der siger deres (ærlige) mening ? Jeg er overbevist om, at Ole er i overensstemmelse med den oprigtige del af sin sjæl, når han påstår at Linn er bedst. At man let bliver provokeret af mennesker der er så urokkelige er uomtvisteligt, men DET ER JO BLOT HANS MENING, sandheden, den urørlige guddommelige sandhed, kan meget vel være i overensstemmelse med din eller din nabo`s mening, men selv Ole skal det vel være tilladt at sige "Linn er det bedste" når han nu mener det. Længere er den vel ikke.

Iøvrigt er Rega det bedste ( og her taler vi den guddommelige sandhed !)

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Man ved ikke om man skal grine eller græde...

Men fanatisme og nationalisme hånd i hånd det er en dejlig ting. Og så ikke for meget fakta til at ødelægge diskussionen .. så er den hjemme.

Alle lande fremhæver deres egne produkter ... der er mange danske mærker som bliver rost til skyerne her og der i DK, men som man sjovt nok ikke hører så meget til andre steder i verden ... hvorfor? I Danmark har vi så den lille finte, at jo bedre det danske mærke er, desto mindre hører vi om det herhjemme ... "så godt er det nok heller ikke".

Der hvor kæden hopper af, det er der hvor man tror noget er det bedste på markedet, og hvor man stiller sig tilfreds med det faktum. For det første har man ikke hørt alt, for det andet er et mærke er sjældent (læs aldrig) bedst til det hele fra speakers over kabler til DVD spiller.

Om man så er Linn, Mark Levinson eller andet fantast, ja så er det sådan set lige slemt ... Jeg har ingen af delene og ved godt at der er noget der er bedre end det jeg har, sikkert også noget Linn eller noget ML.

SATMIT

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Otto, TC skrev:

jensen skrev:

Næ kunne nu stille med en del setup , men for at være ærlig så gider jeg næsten ikke , men hvis det bliver starten i næste år er det ok , har ikke rigtig tid før .

stiler da gerne op med et af disse setup .

Mahler
Krell 700
Zeus
Audia aero REF
hvis pladsen er der så 2 DD18 for sjov skyld

Eller
Audio Aero Prestige Monoblocks
Audio Aero Ref
Og horn højttaler måske eller en ande sjov speaker .

Hvad nu hvis Scala ville stille deres set-up hos dig?

Og så kunne Hifi4all lave en stor reportage fra dagen....spændende

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Til Kurt Kubik.

Din komponent fetichisme, mener jeg, formørker diskussionen. Udgangspunktet var "hvordan lyder Linn" "kan du lide Linn`s markedsføring, komponentvalg og pris" var vel egentligt ikke oplægget. Hvad er gode komponenter ? I en stor del af kinesiske forstærkere finder man et righoldigt udvalg af fine tingester, hvis tilstedeværelse skal signalere "her får du noget for pengene" , men er det god lyd man får ? Du nævner EC som et, datidens, godt forstærkerkøb, hvorfor ? Lyden var ikke noget specielt, det var tilgengæld fejlprocenten. I den tid jeg solgte EC havde vi en fejlprocent på nær 100 ! Det var fine komponenter, jep, de var bare samlet skødesløst, i forfejlede konstruktioner, der blotlagde producentens ligegyldighed med kunden. Et godt køb ? hmmm ?

EC gik kaput, det er rigtigt.
Men de havde et par fornuftige amps engang, ampliwire 60 og 100 hed de vist.
The two Channel var også skæg, men det er jo lidt siden.

Mht. komponenter og kvaliteten heraf, så er jeg ikke monsterdyrekomponent freak. Men jeg finder den LK140 der er vist her for decideret tarvelig - ikke mindst i prisklassen.
Man kan sagtens rode en stak dyre stumper sammen til noget, som lyder ganske fælt. Men det med at plaske lidt småt dimensionerede Power opamps sammen, og tro det fører til topklasselyd, er pænt ude i hampen.
Fornuftig konstruktion og et rimeligt forhold mellem stumper og pris, må være muligt at forlange.
Den nævnte opamp, er ikke i stand til at afgive effekt til en ganske alm. belastning uden spændingsfald. Sågar ind i en 8 Ohms laboratorie modstand, klemmes effekten fra teoretisk 140Watt i 4 ohm til 90 watt. Så har man i hvert tilfælde ikke intentioner om, at fremstille en amp der reproducerer. Enhver højttaler vil ganske enkelt spille af sig selv over et stort frekvensområde.
Man kan ikke lige postulere, at denne amp er blandt det bedste verden har set, det er der lidt for meget clockradio over den til.

Mon der i øvrigt snart er nogen der piller låget af en Linn Classic og kigger efter det samme?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver efterhånden dybt forvirret af det her, men det er da i højeste grad morsomt

Kurt, du laver denne liste over rangordning af designs:

1. High Fidelity
  2. fornuftig
  3. rimelig
  4. OK til prisen
  5. anvendelig med forbehold
  6. Dybt skod
  7. en værre fadæse

Samtidig siger du: "Ellers synes jeg at forstærkere generelt er af lidt bedre standard end de tidligere har været, fordi langt de fleste amps baserer sig på halvfabrikata som f.eks. opamps el.lign. Det sorterer de værste fadæser fra."

Med andre ord har vi bevæget os fra 7 til 6. Samtidig skriver du "fordi langt de fleste amps baserer sig på halvfabrikata som f.eks. opamps el.lign." Med andre ord er langt de fleste amps baseret på opamps mv. Men hvis "langt de fleste" er baseret på det, incl den LK140, hvorfor er LK140 så "decideret tarvelig"  ??? Det må "Langt de fleste amps" Jo så også være ?!!?!?!!?

Det er sku svært at opfatte det som andet end at det er en jagt på specifikt Linn...

ISÆR fordi du stadig ikke har forklaret hvordan du (udover IC udgangen) kan vurdere prisen på komponenterne. Jeg vil da gerne vide hvilke af komponenterne på de SMD boards du kan se på det billede er billige !?!?!? Nu har jeg arbejdet professionelt med SMD i 11 år, og jeg kan absolut ikke sige en dyt om prisen på komponenterne på det board udfra billedet. Det eneste jeg kan vurdere er at der er omkring 700 komponenter, så lidt har de da proppet ind i konstruktionen...

Kan du ikke lige forklare mig hvilke af SMD komponenterne du kan vurdere prisen på !?!?

Med venlig hilsen

PS. Jeg synes iøvrigt din rangordning for kvalitet af produkter er helt hen i vejret. Personligt for mig er kun punkt 1) relevant.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 28 September 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Du taler udenom Kurt, du har ingen chance for at vurdere hvad stumperne på det board koster udfra billedet.  

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg bliver efterhånden dybt forvirret af det her, men det er da i højeste grad morsomt

Kurt, du laver denne liste over rangordning af designs:

1. High Fidelity
  2. fornuftig
  3. rimelig
  4. OK til prisen
  5. anvendelig med forbehold
  6. Dybt skod
  7. en værre fadæse

Samtidig siger du: "Ellers synes jeg at forstærkere generelt er af lidt bedre standard end de tidligere har været, fordi langt de fleste amps baserer sig på halvfabrikata som f.eks. opamps el.lign. Det sorterer de værste fadæser fra."

Med andre ord har vi bevæget os fra 7 til 6. Samtidig skriver du "fordi langt de fleste amps baserer sig på halvfabrikata som f.eks. opamps el.lign." Med andre ord er langt de fleste amps baseret på opamps mv. Men hvis "langt de fleste" er baseret på det, incl den LK140, hvorfor er LK140 så "decideret tarvelig"  ??? Det må "Langt de fleste amps" Jo så også være ?!!?!?!!?

Det er sku svært at opfatte det som andet end at det er en jagt på specifikt Linn...

ISÆR fordi du stadig ikke har forklaret hvordan du (udover IC udgangen) kan vurdere prisen på komponenterne. Jeg vil da gerne vide hvilke af komponenterne på de SMD boards du kan se på det billede er billige !?!?!? Nu har jeg arbejdet professionelt med SMD i 11 år, og jeg kan absolut ikke sige en dyt om prisen på komponenterne på det board udfra billedet. Det eneste jeg kan vurdere er at der er omkring 700 komponenter, så lidt har de da proppet ind i konstruktionen...

Kan du ikke lige forklare mig hvilke af SMD komponenterne du kan vurdere prisen på !?!?

Med venlig hilsen

PS. Jeg synes iøvrigt din rangordning for kvalitet af produkter er helt hen i vejret. Personligt for mig er kun punkt 1) relevant.

Det er helt OK du er forvirret.
Det er de fleste af os efter en rigtig omgang rytmehans på Densen
Hvis det ikke går over igen af sig selv, så prøv at fylde Kærgården i ørerne, rygterne vil vide, at det ikke hjælper en dyt, men du kommer til at ligne en 100% vaskeægte Densen freak .

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Du taler udenom Kurt, du har ingen chance for at vurdere hvad stumperne på det board koster udfra billedet.  

Skal vi ringe til Igor og høre.
En flaske Laphroig på, at der ikke er for en plovmand ekskl. køl og kasse.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 28 September 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jamen så ligner det jo helt Gravity priser

Thomas Sillesen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Et skud i tågen kunne vel være halvanden Densen amp

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
[QUOTE=miju]

Som jeg ser det så : Enten kan man lide lyden fra Linn eller også IKKE!..[/QUOTE]

Jeg synes netop det er dén holdning der er fjollet, og begrundelsen for dét giver du endda selv:

miju skrev:
Jeg selv finder Linn værende ok hifi udstyr! ikke bedre eller dårligere end så meget andet.. 

Hvis det ligger i en klump der hedder ok udstyr, hvorfor skal det så gøres til "enten eller"?

Jeg kan ik rigtig følge hvad du mener?

For MIG ligger det i en "klump" af ok hifi udstyr ( og det er en ganske STOR! og omfattende "klump" af udstyr ) og det rager ikke over eller under noget af det andet i den "klump" i den "klump" kan man så vælge havd der så falder bedst i ens smag, og eller lyder mest rigtigt" efter ens egen subjektive opfattelse af dette.

Enten syntes man Linn lyder godt og er det rigtige for en, udfra ens opfattelse af hvordan musikken bør formidles ( fortolkes)

Eller også IKKE!

Hvis ikke? så er Linn ikke det rette udstyr for en, og man bør se sig om efter noget andet i den "klump" af udstyr.

Jeg mener dog ikke at uanset hvor godt nogen syntes det er at det spiller mere korekt og rigtig eller musikalsk, end eks Holfi, Naim, Rega, Audionote eller Densen for at nævne nogle eks.

Eks. hvorfra du finder tilhængere der alle vil hævde at dette er det MEST musikalske og derfor rigtig spillende / formidlende udstyr der er! og at det formidler korekt og ikke fortolker, hvem har så ret her?

Jeg personligt vil mene INGEN! og at de fleste ligger lidt fra det "rette", (dog vil jeg mene at Densen kommer lidt nærmere noget tilnærmelselsvis korekt reproducerende og mindre fortolkende, end de andre nævnte, men det er så min personlige opfattelse og kan tages for hvad den er! ganske subjektiv)

Skal eller vil man noget der kommer nærmest det "rigtige" ( og hermed menes noget grej der nærmer sig mest muligt det der er på mediet og altså en neutral formidling og reproduktion og herved bevæger sig mest muligt væk fra en fortolkning) skal man have den helt store grumme "tegnedreng" på af lommen, og kikke i en helt anden "klump" af udstyr, hvor i Linn ikke rangere øverst i "bunken" men dog har nogle enkelte apperater der lige så'n kommer med i ydderkanten ( trods en pris der indikere anderledes)

Der er dog grej i "klumpen" af ok. udstyr der nærmer sig det tunge og rigtige grej og den føromtalte målsætning (grej der nærmer sig mest muligt det der er på mediet og altså en neutral formidling og reproduktion og herved bevæger sig mest muligt væk fra en fortolkning) lidt mere end andet....

Man kan så diskutere i uendelighed om hvilket af det ikke helt korekte og fortolkende udstyr der gør hvad mest og mindst osv. altså en diskution om hvilket af det ukorekte der er mest "korekt" det vil blive en meget subjektiv diskution, da vi diskutere hvilken farvnings retning der er mest rigtig?

Det er smag og behag, ( opfattelse) og DET! kan ikke være anderledes.

(Skal man væk fra smag & behag, og nærmere fact, er der meget lidt udstyr at vælge imellem og meget få af os der har råd til det.)

Her har jeg min mening og mit udstyrs valg, ( og her i indgår Linn IKKE! men ok.. det er der så meget andet ok. udstyr der heller ikke gør.) smag & behag.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
bla. bla. bla. osv.

Du generalisere ALT for meget...

xxx er i denne kategori og yyy er super high end...

i min bog så kan både xxx og yyy lave produkter der er hot og snot!

ellers var det jo også for nemt at være Hifi nørd

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

LK140 er nu vist nok en effektforstærker.

Min fejl, jeg har ikke forstand på Linn!

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes