| Forfatter |
|
ekelund Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo det men ikke sjovt det ikke er mere der skiller prisen ad , men kan godt se at 930 måske er mere brug bart for mig,
begge 2 skulle jo få ros snakkede med otto fra tapeconnection han var glad for 940 men spurgte ikke om 930 da den jo er udgået
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
scanlak skrev:
|
jamen hvis du ser billeder af de 2 (findes på nettet) kan du klart se at 940erens design er henvendt til de nyeste qs modeller.
og den er udstyret med en ganske alm smal discskuffe,og ikke en stor "klump" med stable platter som 930 og ES modellerne.
drevet er helt anderledes opbygget på 930eren/ES. der ligger cden direkte oven på laseren i den store discskuffe. forsynet med en tung stålklump/platter ovenpå.
en meget mere highend løsning.
|
|
|
Du er desværre forkert på den og blander modellerne sammen.
CDP-XB940 og SCD-XB940 er to vidt forskellige maskiner - sidstnævnte er en SACD med traditionelt løbeværk, hvorimod CDP-XB940 er en opdateret, men stort set identisk version af 930´eren som benytter deres Fixed Pickup-mechanism (og ikke Stable Platter, som du fejlagtigt skrev. Stable Platter er et Pioneer-drev ). Disc-clamperen er desuden lavet af poleret/eloxeret alu med en lille magnet i og er ikke tung som på f.eks. XA30ES osv. Løbeværket er det samme som i XA20ES, der har ES-seriens design og en marginalt bedre digital-del.
Opdateringen fra 930 til 940 er udelukkende et par ændringer i digital-filteret og en smule kosmetik. Modellen kørte så kort tid at den næsten ikke er til at finde på internettet. Den udgik pga. konkurrencen fra netop SCD-XB940QS som ikke var ret meget dyrere og som jo kunne snuppe SACD.
Her er CDP-XB940QS:

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
takkker for den info  , må se om den 940 uden SA-CD kan findes på Ebay
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 03:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekelund skrev:
takkker for den info , må se om den 940 uden SA-CD kan findes på Ebay |
|
|
I øjeblikket kan den ikke - jeg har allerede kigget. En 930 kan nu også sagtens gøre det - du vil næppe opleve nogen forskel op mod hinanden. Iøvrigt er det værd at bemærke at der, når musen er over billedet, står CDP-XB930 - det er en fejl! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ejer af en 930'er, lydmæssigt spiller den helt fint...dog skiller den dog sig ikke væsentligt ud fra andre jeg har prøvet (NAD-Onkyo-pioneer bla.)men alligevel med dens current pulse converter, kan man indstille lyden der passer til ens ører(4 muligheder, hvor jeg går efter bedste detaljering)og det virker!Endvidere gør dens (formentlig) kombination af fixed laser og "pucken" at den læser alt og her tænker jeg på cd-r...hvor andre har problemer med aflæsningen af skiven, enkelte numre eller passager etc. læser 930'eren det uden at kny... Så jeg tænker ikke i ny cd spille, kun opgradering af 930'ern når jeg får "tid"
Mit minus er: den er sølvfarvet, ville gerne have den i sort...men jeg lever med det.
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jddekux, skriv lige hvis du finder en sort fórdi jeg vil gerne have din i sølv men pengene er der bare ikke lige nu, men lækkert nok du bor på fyn så jeg kan høre den
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ekelund
du er velkommen til at kigge forbi køb du bare en i sort, så kan vi lave en bytter...ca. 700.- bør være prisen for sådan en (4 år gammel)det gav jeg selv...
|
| Til top |
|
| |
scanlak Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige solgt en 930 i sølv til 1000kr,så de kan sagtens koste mere end 700.
og der var flere der ringede og ville gi 1000kr
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
700kr lyder meget rimeligt, hvis jeg ikke kan finde en sort vil jeg godt give 700kr
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@scanlak:
1000.- syntes jeg ikke er urimeligt, måske jeg så bare har været heldig...der er efter hvad jeg kan huske, heller ikke mange der er udbudt til salg herinde det sidste års tid.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
|
| Til top |
|
| |
scanlak Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 05:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener jeg gav 3995 i sin tid for min.
den havde kun kørt få timer og var total som ny---fik 1000kr for den.
den var sølv--de sorte fås lidt billigere.
|
| Til top |
|
| |