Forfatter |
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke JJ eksempelvis også kan få dem til en bedre pris end dig, de køber sikkert meget af den slags... Min kammerat der fik lavet sin slap meget billigt for den ene udgang. Og den kører da endnu.
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tænker jeg ikke på stk-prisen på den, mere det at få fat i dem...
Jeg vil uden at blinke lægge de 50 kr/stk + moms og porto som Farnell
forlanger.
RS har dem ikke, ElSupply, Elfa, Vejle-RC, elektronik-lavpris og Brincks super opdaterede (not) hjemmeside har dem heller ikke.
Ang. forsikringen... Håber ikke jeg betaler for en sådan forsikring,
for lige netop dét kan jeg vist godt undvære. Men hvis den dækker noget
af beløbet er det jo fint
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt finde dem et andet sted hvis det er. Så der er ingen problemer i det. 
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Prøv at ringe til JJteknik.dk de giver gratis tilbud på reparation og jeg har en kammerat der har fået lavet en SAE forstærker.
|
|
|
Hmm tak for det. men jeg tror at fragten vil nærme sig det samme som de 300kr som KT-Radio vil have, for at vudere en pris, hvor jeg selv kan gå hen med den, så jeg tror ikke rigtig der er noget at spare??
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
McAllan skrev:
Ang. forsikringen... Håber ikke jeg betaler for en sådan forsikring, for lige netop dét kan jeg vist godt undvære. Men hvis den dækker noget af beløbet er det jo fint 
|
|
|
Altså det er en ganske almindelig forsikring, hvor de bare har som standard, at have kortsluttede skader med også...
så det er da fint, jeg fik sågar, min ROTEL RB-1090 lavet for fuld pris, da den er ret ny, og den var også kortsluttet, så jeg er da tilfreds med min forsikring :-D
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
[QUOTE=Kristiankk]
Hmm tak for det. men jeg tror at fragten vil nærme sig det samme som de 300kr som KT-Radio vil have, for at vudere en pris, hvor jeg selv kan gå hen med den, så jeg tror ikke rigtig der er noget at spare??
|
|
|
Ummidelbart tror jeg de har mere kendskab til rep af det tunge grej og jeg ved de har kendskab til SAE. 
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Ummidelbart tror jeg de har mere kendskab til rep af det tunge grej og jeg ved de har kendskab til SAE. 
|
|
|
Okay jamen det kan nok være jeg skulle overveje det, men ikke anden kan jeg jo lige selv ringe imorgen, og høre lidt om, hvordan og hvorledes, det er med dem og den SAE forstærker, så kan jeg da lige få svaret på det :-D
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
|
|
|
Hey, jeg har ringet der op, og sjovt nok var de igang med et helt sæt SAE, så jeg tror hvist at de har tjeck på SAE produkter, så jeg siger tak fordi du lige nævnte dem, nu vil jeg sende den der op, og få den lavet.
Når jeg så for den tilbage, når den er lavet, så vil jeg gå igang med projektet, og gør den lidt mere op til dato :-D
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der ved hvor stor den her trafo er: 12.3V - 30VA
Hvor mange Ampare kan jeg trække fra den??
og hvor mange Watt kan jeg trække fra den??
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke huske begrundelsen for at kalde det VA (volt*ampere), men du
kan max trække i omegnen af 30 w, så kan du selv regne ud hvor mange A
det ca er
Btw. held og lykke med reppen og den efterfølgende modernisering eller hvad man skal kalde det 
Man forbavses ofte over hvor godt en gammel amp, der umiddelbart lyder
lidt træt og gammel i det, kan komme til at lyde når den lige får en
gannemgående udskiftning af lytter, ikke bare dem i strømforsyningen
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
12,3V 30VA
Hvis der er sammenhæng mellem tingene, så...... VA kan med lidt go' vilje gøres til Watt, 30VA =30W(relativt) 30VA : 12,3V = 2,439A
Om ikke andet, er det da en rettesnor, hvis ikke jeg tager fejl. __________________ Kim
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har tænkt på noget, som jeg ikke er sikker på, om det vil give noget mere stabilitet, eller bedre lyd /mere overskud.
det er at, i SAE forstærkeren, sidder der en støbt ringkernetrafo, som sender strøm ud til de 2 effekttrin, mit spørgsmål, lyder så på:
Vil det være fedt, hvis jeg tager den trafo væk, og købte 2 ringkernetrafo´er, så jeg for en DUEL mono opbygning.
for jeg har hørt at den ende kanael kan forstyre den anden, ved at der deles med en trafo. / hele strømforsyningen
så jeg tænkte på om det ville gøre det mere lækkert med 2 trafo´er ( altså 2 strømforsyninger, så vær effekttrin, kun har kabinettet til at deles med, så de er totalt adskilt fra hinanden??
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil nok give noget hvis du bruger nogle ordentlige ringkerner, der kan levere strøm nok. Og husk nu hvis du har 2 trafoer skal du også have 2 brokoblinger og 1 sæt lytter mere som skal være magen til dem i den anden kanal. Få den hellere lavet og få den hjem og lyt på den inden du gør for meget. For hvis du ikke har lyttet ordentligt på den så finder du ikke ud af hvad gavn det gør, og det er heller ikke smart at ændre flere ting på en gang.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er den store sorte trafo fra billederne på side 1, så er jeg ret sikker på, at den er på noget mere end 30VA. Det er den s*u for stor til. Måske der mangler et 0?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Hvis det er den store sorte trafo fra billederne på side 1, så er jeg ret sikker på, at den er på noget mere end 30VA. Det er den s*u for stor til. Måske der mangler et 0?
/Præsten
|
|
|
hehe nej nej, det er en anden ringkerne jeg fant, som jeg havde tænkt mig at sætte til det watt meter på forstærkeren, så watt metteret ikke forstyr rignkerne trafo´en, der slæber forstærkeren
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Det vil nok give noget hvis du bruger nogle ordentlige ringkerner, der kan levere strøm nok. Og husk nu hvis du har 2 trafoer skal du også have 2 brokoblinger og 1 sæt lytter mere som skal være magen til dem i den anden kanal. Få den hellere lavet og få den hjem og lyt på den inden du gør for meget. For hvis du ikke har lyttet ordentligt på den så finder du ikke ud af hvad gavn det gør, og det er heller ikke smart at ændre flere ting på en gang.
|
|
|
Ja, du har ret. men men, jeg syntes bare det ville være sjovt at se ca. på hvor mange penge jeg skal af med, men det må jeg så bare vente lidt med endnu, hehe ;-)
|
Til top |
|
|