Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden med diskussion om USB-harddiske blev lukket fordi den i grove træk ikke havde noget med en HTPC at gøre andet end at den var postet under HTPC-tråden, og det samme blev tråden om problemer med tastaturet - det handler om at finde skillelinien, og hvis ikke den bliver fundet vil der, som der efterhånden har været mange gange, være tråde omhandlende generelle problemer med computere camoufleret under HTPC-tråden.
Indrømmet, den med tastaturet var for quickly-judged, og med lidt mere research kan jeg se hvilke tastaturer der drejer sig. Beklager at det gik lidt for stærkt...
Jeg håber at der er nogle friske folk der vil støtte op om Admins forslag og melde sig som moderatorer til HTPC som vil være behjælpelige med at udbrede kendskabet til HTPC, ikke mindst hos os! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator: Med al respekt, jeg er flittig bruger af hele siten - inclusiv HTPC-kategorien - og påskønner det store arbejde, der ligger bag driften af det. Når det er sagt, så kan jeg ikke se årsagen til den politik du her gir' udtryk for.
For mig at se er det en smule reaktionært, hvis man tror computere ikke hører til i A/V-verdenen. Selv de gamle indespiste drenge på "High Fidelity" har måttet komme med den indrømmelse - hvor de testede et 800 kr.'s lydkort der spillede lige op med en bedre 15.000 kr.'s CD-afspiller. Om man vil det eller ej, så er stand alone medier roligt ved at uddø. Man kan så vælge om man vil acceptere dette eller kæmpe imod, men min anbefaling til jer er klart "if you can't beat them, join them" Og hvis man så erkender HTPC'ens stadig vigtigere og mere centrale rolle, i ethvert fornuftigt A/V-setup, så må man også acceptere det som det utrolige brede område det er. Tit og ofte vil snakken derfor gå over på noget perifert, i forhold til direkte lyd- eller billed-frembringelse, men det vil stadig være om HTPC.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg sagde, så handler det også om vi ikke har den fornødne viden om emnet, hvorfor jeg da også beder om jeres hjælp.
Er der et par stykker som kunne tænke være moderator på HTPC kategorien?
Send på "privat besked"
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Tråden med diskussion om USB-harddiske blev lukket fordi den i grove træk ikke havde noget med en HTPC at gøre andet end at den var postet under HTPC-tråden, og det samme blev tråden om problemer med tastaturet - det handler om at finde skillelinien, og hvis ikke den bliver fundet vil der, som der efterhånden har været mange gange, være tråde omhandlende generelle problemer med computere camoufleret under HTPC-tråden.
|
|
|
Lagringskapcitet er da et utroligt vigtigt emne når der tales om computere i HTPC-regí, så hvor er "skillelinien"?
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth:
Jeg vil godt lige benytte lejligheden til at sige at det ser ud til at vi faktisk er mere enig end jeg lige syntes til at starte med.
Jeg syntes også det er helt fair hvis I moderer på baggrund af manglende viden omkring emnet, da vi ikke kan forvente I skal være eksperer i alt.
Det er en rigtig god idé at få et par kyndige og interesserede personer med HTPC interesse til at moderere gruppen - personligt har jeg desværre ikke tid til det, men vil opfordre andre til at melde sig.
Mvh
Brian Binnerup __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg vil bare udtrykke min antisympati for de holdninger der gives udtryk for af Moderator samt af de redaktionelle medlemmer.
zerocool skrev
"Og hvis man så erkender HTPC'ens stadig vigtigere og mere centrale rolle, i ethvert fornuftigt A/V-setup, så må man også acceptere det som det utrolige brede område det er. Tit og ofte vil snakken gå over på noget perifert, i forhold til direkte lyd- eller billed-frembringelse, men det vil stadig være om HTPC."
Manden har jo fuldstændig ret, sagen er jo den at hvor en PC nok kan levere en HIFI oplevelse der er fuldt ud konkurrencedygtigt, så er det sin sag at få den til det....
Med en pc kan man jo ikke bare købe sig et par fornuftige signalkabler og trykke på play=] For derpå at falde i svime over den lækre lyd. Det kræver faktisk temmelig stor teknisk indssigt at få fx MS's Mediacenter til at køre(herunder at frembringe lyd og billede), hvorfor det iøvrigt som en sidebemærkning kun sælges igennem OEMs. En Htpc sættes desuden akkurat lige som et Highend anlæg sammen af enkelte komponenter som der hver især kan være genstand for debat dersom disse komponenter har indflydelse på resultatet(Igen med henvisning til frembringelse af lyd og billede)
Anyways jeg synes da bare at i skulle lukke forumet for HTPC hvis i vil være så strikse, eller hvis ikke i forstår hvad der tales om.
Mvh Anders
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on!
Jeg har erkendt, at vi sørme også kan taget fejl, som følge af vi også er mennesker!(surprise) 
At mene at HTPC skal lukkes fordi vi ikke har den fornødne viden, er absurd. Jeg har jo forklaret, at vi ikke er altvidende orakler. Men omvendt beder jeg også om jeres hjælp til netop denne kategori.
Jeg lægger op til at få hjælp fra jer, men får lige modsat. Det er selvfølgelig også meget sjovere at være møg sur, og negativ, i stedet for at vende tingene bare en lille smule i positiv retning.
Til de om ønsker at hjælp med at moderer HTPC kategorien, så modtager jeg gerne besked på "private beskeder" eller admin@hifi4all.dk
Yderligere deltagelse i denne tråd fra min side sker ikke - jeg har lagt op til vi vender pladen, hvad siger I?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Come on!
Jeg har erkendt, at vi sørme også kan taget fejl, som følge af vi også er mennesker!(surprise) 
At mene at HTPC skal lukkes fordi vi ikke har den fornødne viden, er absurd. Jeg har jo forklaret, at vi ikke er altvidende orakler. Men omvendt beder jeg også om jeres hjælp til netop denne kategori.
Jeg lægger op til at få hjælp fra jer, men får lige modsat. Det er selvfølgelig også meget sjovere at være møg sur, og negativ, i stedet for at vende tingene bare en lille smule i positiv retning.
Til de om ønsker at hjælp med at moderer HTPC kategorien, så modtager jeg gerne besked på "private beskeder" eller admin@hifi4all.dk
Yderligere deltagelse i denne tråd fra min side sker ikke - jeg har lagt op til vi vender pladen, hvad siger I?
|
|
|
Min fulde respekt herfra
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er besynderligt som folk er hurtige til at råbe op, men bliver helt stille når det kommer til konstruktivt arbejde...
Håber dog at der melder sig nogle kvalificerede personer til jobbet så HTPC kategorien ikke blot kan fortsætte, men blive styrket!
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Come on!
|
|
|
Wow... jeg er åbentbar ikke den eneste, som blev lidt fortørnet over at min thread om MCE tastaturet blev lukket.
Men nu hvor du har erkendt at det var en fejl, kan jeg så ikke få den åbnet igen?
Personligt er jeg af den holdning, at tonen og relevansen af alle indlæg i HTPC kategorien er yderst god. Det er muligt at en thread om USB Harddiske ikke er HIFI relateret (bortset fra at den gemmer lyde og billeder!). Men den er da i den grad HTPC relateret, og vi er flere som har problemer med at skaffe nok plads til vores data.
Derfor syntes jeg også at den thread skal åbnes igen.
Nu ved jeg ikke om disse thread blev lukket fordi I ikke syntes at de var HTPC relateret, eller om det var fordi at andre rapporterede dem. Hvis det er Jer selv, kan i så ikke bare lade threads være? Jeg er synderen for den thread om USB Harddiske... jeg syntes det var mærkligt at den thread måtte overleve, men min om et HTPC tastatur ikke måtte. Jeg skrev dog at jeg ikke ønskede at få lukket USB HDD threaden... kun at min thread skulle genåbnes.
Jeg er ikke aktiv nok til at moderere... men er der virklig behov for det? Kan man ikke bare nøjes med at skrive, at et thread er uegnet (modsat at lukke den), hvis man er i tvivl?
Thomas
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Administrator skrev:
Come on!
|
|
|
Wow... jeg er åbentbar ikke den eneste, som blev lidt fortørnet over at min thread om MCE tastaturet blev lukket.
Men nu hvor du har erkendt at det var en fejl, kan jeg så ikke få den åbnet igen?
Personligt er jeg af den holdning, at tonen og relevansen af alle indlæg i HTPC kategorien er yderst god. Det er muligt at en thread om USB Harddiske ikke er HIFI relateret (bortset fra at den gemmer lyde og billeder!). Men den er da i den grad HTPC relateret, og vi er flere som har problemer med at skaffe nok plads til vores data.
Derfor syntes jeg også at den thread skal åbnes igen.
Nu ved jeg ikke om disse thread blev lukket fordi I ikke syntes at de var HTPC relateret, eller om det var fordi at andre rapporterede dem. Hvis det er Jer selv, kan i så ikke bare lade threads være? Jeg er synderen for den thread om USB Harddiske... jeg syntes det var mærkligt at den thread måtte overleve, men min om et HTPC tastatur ikke måtte. Jeg skrev dog at jeg ikke ønskede at få lukket USB HDD threaden... kun at min thread skulle genåbnes.
Jeg er ikke aktiv nok til at moderere... men er der virklig behov for det? Kan man ikke bare nøjes med at skrive, at et thread er uegnet (modsat at lukke den), hvis man er i tvivl?
Thomas |
|
|
Ville jeg meget gerne, men jeg kan ikke finde den?
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkligt.
Det kan jeg heller ikke, det var der for 5 minutter siden, men nu er det væk. Jeg har det faktisk åbent i mit Internet exploter, lige nu.
Url er: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28509&P N=1
Thomas
PS: Hvis det er slettet, er det ok. Det er jo en princip sag det her . Jeg syntes det er stort af dig at væres så imødekommende .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luk ikke vindue ned - kopier det hele, og post igen!!!!!!! Jeg forstår det ikke????
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Luk ikke vindue ned - kopier det hele, og post igen!!!!!!!
Jeg forstår det ikke????  |
|
|
Det kom jeg detsværrer til, fordi jeg kom til at klikke på næste (den var på 2 sier). Jeg/vi overlever nok.
Thomas
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Besynderligt, men jeg beklager meget hvis emnet er væk!  - tager kontakt til udbyder og kigge basen efter for bugs ASP!
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu ved jeg ikke om der rettes noget personligt i mod mig og mit sure opstød, men jeg opfatter det lidt sådan og bevares måske fortjener jeg dette. Jeg forbeholder mig nu alligevel retten til at stå ved min mening. Mht at være konstruktiv, så vil jeg gerne påpege at kontstruktiviteten kan være svær at få øje på når man bruger tid på at besvare folks indlæg på en saglig måde, hvorpå de bliver fjernet, med argumentet; Vi ved ikke hvad du snakker om så det har ikke noget med HTPC/HIFI at gøre.
Jeg er fuld af forståelse for at der skal være moderators og snakken skal begrænses til at omfatte topic, og ligeledes er jeg fuld af forståelse for at vi ikke alle kan være orakler. Min pointe er såmænd bare, at man kunne spørge i et evt tvivlsomt indlæg, om dette virkeligt er relevant ift forummet, før man svinger øksen - dette ville være konstruktivt.
Endeligt vil jeg sige at jeg håber HTPC tråden kan fortsætte, idet jeg mener der er meget spændende læsning og nogle fornuftige debatter.
mvh Anders
|
Til top |
|
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det er flot at i (admins) lytter til den kritik der kommer og så lærer/handler derfra 
Til dem der bliver møgsure; i skal lige huske at det jo på ingen måde er i admins interesse at skade eller genere os brugere.
Endnu engang stor ros herfra og så håber jeg at nogen kvalificeret brugere med viden og interessen vil moderere HTPC delen af Hifi4all  __________________ /Wizard
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope... det var den som hed "MCE Keyboard med DK tastatur købes hvor?".
Jeg har i øvrigt alle indlæg i min mailbox (undtagen mine egne). Den vil jeg gerne forwarede, så den kan blive genopretet... men det skal ikke være for min skyld.
Men jeg syntes også at ovenstående thread skal genåbnes.
Thomas
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|