Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget, meget flot og gennemført. Der er jo delte meninger om alle hifi-apparater/højttalere, men 802s3 vil altid stå for mig som en super god højttaler. Den er specielt flot i den mørke træfarve. ASW800 er også lækker!
Hvad angår valg af farver/træ, har du valgt samme typer som vi gjorde da vi lavede om - så hvad kan jeg sige ...god smag! 
Jeg vil anbefale dig at sætte din HTM på nogle gummi-dutter, hvis den ikke allerede gør det for vibrationernes skyld (og de andre apparater). Og evt. sætte noget sort "skum" eller anden dæmpemateriale op bag ved den, da den står inde i "kassen".
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok noget af det fedeste jeg længe har set.
Super flot lavet og i en kanon stil. Jeg er vild med den måde du har lavet racket på.
Tillykke med et hamrende lækkert setup. Det kan du dæleme godt være stolt af.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker. Det er dejligt med al den positive feedback.
L.B. skrev:
Jeg vil anbefale dig at sætte din HTM på nogle gummi-dutter, hvis den ikke allerede gør det for vibrationernes skyld (og de andre apparater). Og evt. sætte noget sort "skum" eller anden dæmpemateriale op bag ved den, da den står inde i "kassen".
|
|
|
Jeg tror bestemt det er et par gode råd. Jeg tror jeg har noget mørkt bølgeskum, som jeg kan sætte på bagvæggen i "kassen". Det vil jeg forsøge mig med, og selvfølgelig skal der da et par dupper under centeren. Hvad tænkte jeg på .
|
Til top |
|
|
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Von Hinten skrev:
Er det ikke lidt farligt at grave/fræse alle kabler ned?? Det var ikke gået hos mig da der ofte skiftes ud, flyttes om og laves forsøg. Men finish`en fejler skam ikke noget
|
|
|
Kun kablerne til Rears og til Subwoofer kan ikke skiftes ud. Kablerne til fronterne kan skiftes da de løber igennem rør.
Bortset fra det, så må jeg indrømme at jeg ikke eksperimenterer, så meget mere som jeg har gjort. Jeg elsker selvfølgelig vellyd, men jeg er ikke længere så interesseret i at teste forskellige maskiner eller kabler for at presse de sidste dråber ud . Ved godt det er lidt imod ånden her inde men jeg er nået der til, hvor jeg bare vil nyde musik og video, og ikke rigtigt gider at sidde og lytte efter forskelle mellem kabler osv.
|
|
|
Jeg kan udemærket godt følge din tankegang, jeg har også tit tænkt at nu må det være nok!! og nu er lyden "lige i skabet" og nu orker jeg ikke at prøve flere kabler.................meeeeeen.... man ku jo også lige prøve.........
Det er sgu svært at sige stop!!
Stor respekt herfra!!
MVH Von Hinten __________________ MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det meget flotte stykke arbejde du har lavet der , stor respekt herfra, og en meget lækker detalje med anlæget gemt under trappen det giver unægteligt noget mere gulv plads og ser rigtig flot ud.
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig flot 
En tv-stue hvor man virkelig kan se der er blevet kælet for detaljerne. Jeg kan specielt godt li´den måde det er bygget ind i væggen, selvom det lyder lidt besværligt at skulle flytte køleskabet når man skal til kablerne.
Når afstanden til billedet ikke er større end den er, så kan jeg godt forstå du endte med en fladskærm (og en fed en af slagsen) frem for en projektor, den er jo lidt nemmere at have med at gøre i det daglige. Og med den måde du har det indbygget, så har du jo den fordel at du altid kan supplere med en projektor hvis du skulle få lyst, det er jo ikke noget problem at have et rulle læred der trækkes ned foran din skærm. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Virkelig flot 
En tv-stue hvor man virkelig kan se der er blevet kælet for detaljerne. Jeg kan specielt godt li´den måde det er bygget ind i væggen, selvom det lyder lidt besværligt at skulle flytte køleskabet når man skal til kablerne.
Når afstanden til billedet ikke er større end den er, så kan jeg godt forstå du endte med en fladskærm (og en fed en af slagsen) frem for en projektor, den er jo lidt nemmere at have med at gøre i det daglige. Og med den måde du har det indbygget, så har du jo den fordel at du altid kan supplere med en projektor hvis du skulle få lyst, det er jo ikke noget problem at have et rulle læred der trækkes ned foran din skærm.
|
|
|
Ja, det er da lidt besværligt at skulle flytte køleskabet, men jeg regner ikke med at jeg skal ændre på kablerne så tit. Der er dog hjul på køleskabet, så det er ikke så slemt.
Afstanden fra sofa til skærm er 3,2 m. Så det kunne jo fint lade sig gøre med en projektor. Vi bliver jo anbefalet at vælge lærredbredde så afstanden holder sig indenfor 1,5X-2X. Jeg havde selv tænkt på et 77" lærred, hvilket ville holde mig på ca. 1,9X.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stuens dimension er forøvrigt: 8,2m x 3,9m.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
MichaelWB skrev:
Virkelig flot 
Når afstanden til billedet ikke er større end den er, så kan jeg godt forstå du endte med en fladskærm (og en fed en af slagsen) frem for en projektor, den er jo lidt nemmere at have med at gøre i det daglige. Og med den måde du har det indbygget, så har du jo den fordel at du altid kan supplere med en projektor hvis du skulle få lyst, det er jo ikke noget problem at have et rulle læred der trækkes ned foran din skærm.
|
|
|
Ja, det er da lidt besværligt at skulle flytte køleskabet, men jeg regner ikke med at jeg skal ændre på kablerne så tit. Der er dog hjul på køleskabet, så det er ikke så slemt.
Afstanden fra sofa til skærm er 3,2 m. Så det kunne jo fint lade sig gøre med en projektor. Vi bliver jo anbefalet at vælge lærredbredde så afstanden holder sig indenfor 1,5X-2X. Jeg havde selv tænkt på et 77" lærred, hvilket ville holde mig på ca. 1,9X.
|
|
|
Sidder selv med ca den samme afstand til et evt lærred, så jeg er jævnligt de overvejelser igennem om hvad der skal ske når der engang er penge til en opgradering på billedsiden.
+ for projektoren er stort billed (ville også være omkring 70") i en rimelig kvalitet til en rimelig pris. - er at det er mere besværligt i dagligdagen og det kræver man kan mørklægge rummet totalt, hvilket vi ikke kan.
Så på nuværende tidspunkt er der nok en pæn chance for at vi ender med en fladskærm af en eller anden slags. Så kan man jo også glæde sig til den dag man for et rigtig bio-rum og så skal have projektor i det, det er jo rart at have noget at se frem til  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Sidder selv med ca den samme afstand til et evt lærred, så jeg er jævnligt de overvejelser igennem om hvad der skal ske når der engang er penge til en opgradering på billedsiden.
+ for projektoren er stort billed (ville også være omkring 70") i en rimelig kvalitet til en rimelig pris. - er at det er mere besværligt i dagligdagen og det kræver man kan mørklægge rummet totalt, hvilket vi ikke kan. |
|
|
Se nu valgte jeg jo en projector, så her kommer en lille salgstale. 
- Min Panasonic PT-AE700 koster mindre end et ordentligt 42" plasma.
- Hvis du zoomer den ned til 42" vil jeg godt vædde på, at den laver et billede der er lige så godt.
- Placeringsmulighederne med en projector som denne er mange grundet zoom og lens shift.
- Hvis du har noget andet du godt vil kigge på på væggen når du ikke ser TV kan lærredet jo rulles væk. Et plasma hænger der hele tiden.
- 42" er ikke nok på 3 meters afstand IMHO.
Det gør ikke et plasma mindre fedt, men projector er et alternativ der er værd at overveje.
PS. Jeg har selv 4 meter til 79"
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
+ for projektoren er stort billed (ville også være omkring 70") i en rimelig kvalitet til en rimelig pris. - er at det er mere besværligt i dagligdagen og det kræver man kan mørklægge rummet totalt, hvilket vi ikke kan. |
|
|
Se nu valgte jeg jo en projector, så her kommer en lille salgstale. 
- Min Panasonic PT-AE700 koster mindre end et ordentligt 42" plasma.
- Hvis du zoomer den ned til 42" vil jeg godt vædde på, at den laver et billede der er lige så godt.
- Placeringsmulighederne med en projector som denne er mange grundet zoom og lens shift.
- Hvis du har noget andet du godt vil kigge på på væggen når du ikke ser TV kan lærredet jo rulles væk. Et plasma hænger der hele tiden.
- 42" er ikke nok på 3 meters afstand IMHO.
Det gør ikke et plasma mindre fedt, men projector er et alternativ der er værd at overveje.
PS. Jeg har selv 4 meter til 79"
|
|
|
Det var skam heller ikke ment som en "salgstale" for fladskærmene, for jeg er helt enig i, at man for mest for pengene når man køber projektor. Men de er også lidt mere besværlige i dagligt brug. For det første skal der mørklægges, og medmindre man har motoriseret lærred, gardiner osv så kræver det jo lidt mere end et tryk på fjernbetjeningen når man vil se noget.
Det skal da også siges at jeg ikke har afskrevet en projektorløsning endnu, jeg skifter mening ca. 137 gange om dagen  Det afgørende kan meget vel blive hvornår det gamle fjernsyn går i stykker og hvad budgettet siger til den tid. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved højlys dag med direkte sollys, er det umuligt at se projektor, men det er det også med et normalt TV. Med "normalt lys" i min stue, er der ingen probelmer, men du har ret i hvis det skal være optimalt skal det være mørkt og det er besværligt.
PS. Jeg betragtede ikke dit indlæg som salgstale blot mit eget 
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det skal da også siges at jeg ikke har afskrevet en projektorløsning endnu, jeg skifter mening ca. 137 gange om dagen 
|
|
|
Sådan har jeg haft det i 2 år .
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
MichaelWB skrev:
Det skal da også siges at jeg ikke har afskrevet en projektorløsning endnu, jeg skifter mening ca. 137 gange om dagen 
|
|
|
|
|
|
Jeg havde det nøjagtigt sådanne, men er glad for det valg jeg tog. Det skal siges at hverdags-TV ser vi mest i køkkenet eller i soveværelset... og nej, jeg er ikke TV-narkoman 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
tranum1 skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg havde det nøjagtigt sådanne, men er glad for det valg jeg tog. Det skal siges at hverdags-TV ser vi mest i køkkenet eller i soveværelset... og nej, jeg er ikke TV-narkoman 
|
|
|
rart at vide at man ikke er alene!
Jeg har skam også foreslået at placere tv andet steds i huset men det er ikke mødt med god vilje fra den øverste chef  Projektoren vil dog stadig give et problem omkring mørklægning, specielt hvis der skal ses film om eftermiddagen. De lange vinteraftener er det jo ikke noget problem.
Jeg synes nu forøvrigt at 42" er en udemærket størrelse på den afstand, selvom det elvfølgelig ikke helt giver bio oplevelsen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Jeg synes nu forøvrigt at 42" er en udemærket størrelse på den afstand, selvom det elvfølgelig ikke helt giver bio oplevelsen.
|
|
|
Jeg er rigtigt glad for mit valg. Men det ville jeg helt sikkert også have været hvis jeg havde valgt projektor. Det vi søger er nok det absolutte rigtige valg. Problemet er bare at ingen af dem umiddelbart (for mig) er det eneste rigtige. Bif-stemningen får man ikke helt på 42", men det er nu ret fedt alligevel. Til gengæld har plasma'en så andre fordele.
Jeg glæder mig nu stadigt over hvor godt billedet er på det plasma-tv, både ved DVD og parabol og alm. analog antenne (TV2). Feks. var jeg ret bange for om TV'et ville hakke ved panoreringer osv. Jeg har endnu ikke set noget hakke, hverken ved TV2, parabol, R1 eller R2 film. Den er bare så fed den skærm.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv gamle Hitchcook og James Bond film ser bare kanon flotte ud.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kunne godt få lyst til at have begge dele
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
MichaelWB skrev:
Jeg synes nu forøvrigt at 42" er en udemærket størrelse på den afstand, selvom det elvfølgelig ikke helt giver bio oplevelsen.
|
|
|
Jeg er rigtigt glad for mit valg. Men det ville jeg helt sikkert også have været hvis jeg havde valgt projektor. Det vi søger er nok det absolutte rigtige valg. Problemet er bare at ingen af dem umiddelbart (for mig) er det eneste rigtige. Bif-stemningen får man ikke helt på 42", men det er nu ret fedt alligevel. Til gengæld har plasma'en så andre fordele.
Jeg glæder mig nu stadigt over hvor godt billedet er på det plasma-tv, både ved DVD og parabol og alm. analog antenne (TV2). Feks. var jeg ret bange for om TV'et ville hakke ved panoreringer osv. Jeg har endnu ikke set noget hakke, hverken ved TV2, parabol, R1 eller R2 film. Den er bare så fed den skærm.
|
|
|
Nu er det så også en rigtig god skærm du har valgt dig, og det er nok der svagheden ligger. Skærmene i den prisklasse er nu "gode nok" men vi taler stadig om en pæn stor investering. Og set i den sammen hæng har LB ret i at projektoren er bedre/billigere, der kan man hurtig spare 5-10k og så endag have et større billede.
Et lille sidespor. LB du talte tidligere om at zoome ind så man kun har et billede på 42" fra projektoren. Kan man egentlig det? Mit indtryk er, at de fleste hjemmebio-projektorer er indrettet så de kan lave det STØRST mulige billeder på den kortest mulige afstand. Så vidt jeg har kunnet se, så ville jeg have et problem hvis jeg placerede en projektor på bagvæggen hvor den så ville have ca. 4 m tuil lærredet, fordi de fleste projektorer så ikke kan lave et billede der er lille nok ( har kun plads til lidt over 70" mellem højttalerne). __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|