| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
poul skrev:
|
på blanke cd'er ER der betalt "afgift" til kunstnere. så det må være en slags blå- stempling af kopiering. 
sælg den til en 50.- hvem gider så kopiere ?. som det er nu, går det kun en vej: flere og flere kopiere, og de tjæner fære og fære penge. 
jeg er helt enig, men det forsøgte man vidst også, og så købte folk bare stort hjem i udlandet. Jeg blev et par gange tilbudt at være med til at købe 1 palle brændbare skiver.
det samme gælder film. giv dem premiere på samme tid over hele klode, og sælg dem på video/DVD på samme tid. så er der ikke meget tilbag ved kopiering og downloading. 
hvorfor skal jeg se Matrix 3, X md. efter amerikaneren ?
så vil hellere hente den ned, og være med på moden 
ja men hvad med kvaliteten? den er meget ofte, for ikke at sige altid ganske elendig (jeg har en enkelt gang oplevet god kvalitet den vej) ... men ja så har man set den, men hvorfor ikke få den fulde oplevelse ud af det, der er ikke meget ved det hvis billedet hopper en gang imellem og lyden krasser...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overskriften irriterer mig. Det er ikke tilladt at stjæle fordi man synes en vare er for dyr, eller man ikke har råd. Så enkelt er det. Så må man undvære!
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu bare der gik 100 kr. lige til kunstneren og de bag denne ( plade selskab mf. )og resten til forhandleren af pladen ud af de 159 kr mange cd. skiver koster, og de så betalte alm, moms / skat af dette.. så ville jeg IKKE! have noget mod at give den pris!.. og herved støtte kunsten og pladebranchen samt div forhandlere..
MEN! udaf de 159 kr. går latterligt lidt i lommerne på de udøvende kunstnere!.. og ikke mindst forhandlerne af plader!.. dette har jeg noget imod!..
Når plader koster under det halve i andre lande! må man undre sig1... på den baggrund forstår jeg godt pirat kopiering ( i hjemme / privat regi!.. altså den der sidder der hjemme og nupper en kopi af kammeratens plade eller henter lidt på nettet!)
Nogen tjemer for fedt på pladerne! og DET ER IKKE DE UDØVENDE KUNSTNERE!
Meget af det der påstås at gå tabt af indtægt ved pirat kopiering er ikke reel indtægt! men teoretisk..
For egen del kan jeg sige at det jeg har fået kopieret i min tid havde jeg bare ganske enkelt ikke købt og eller haft hvis jeg ikke kunne få en kopi.. og sådan er der mange der har det!.. ( de fleste jeg har talt om dette med og som kopiere/ downloder mm )
Kunne man ikke få en billig kopi ville man bare ganske enketl ikke anskaffe pågældende plade!..
For min egen del så vil jeg helst have originalen af den musik jeg virklig kan lide og gerne vil have..
Billige kopiere gør det bare muligt at have eller få mange flere plader og meget mere musik man ellers ikke ville have haft eller stiftet bekendtskab med..
Alle de plader jeg har fået på kopi og som jeg har kunne rigtig lide og som har haft et indhold jeg virklig tændte på! har jeg umiddelbart efter købt som original!..
Selvfølgelig ER! der et tab af indtægt ved pirat kopiering, men husk at der allerede er lagt afgift på indspilnings mediet for at kompencere for dette..
Og IGEN!! når plader herhjemme er SÅ! dyre som de er i forhold til andre steder så er der noget galt et og andet sted!..
Og dette er piratkopiering nok et vift med en "vognstang" om!.. og et oprør imod..
mvh.
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
well jeg er enig med nogle af dem der har den indstilling at man blåstempler kopiering ved at forlange coda/grama afgifter på blanke skiver !!
Jeg har intet tilovers for pladeselskabernes klynken sålænge de tvinger mig til at betale når jeg feks. tager sikkerhedskopier af mine egne data FAKTISK MENER JEG DET ER LIGESÅMEGET TYVERI DET DE HAR GANG I !!! de har bare været så smarte at de fik politikerne med på den ,,,, derefter satte de spærre på cd'erne men de forlanger sgu da stadigt afgifter fra blanke !!
det jeg kunne håbe var at man fik en gradering af loven der betød at man efter feks 10 år efter sidste udgivelse/genudgivelse måtte kopiere cd'er (til eget brug naturligvis)
idet de få kopier jeg har er ting man ikke kan få i handlen længere , eller er ting som jeg alligevel ikke ville eje hvis jeg skulle betale for dem
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de ikke nogen der er søde at fortælle mig hvad værdi en kopi har for jer??.
For mig har en kopi ingen værdi, så det interesere mig ikke en døjt faktisk om det kan kopieres eller ej.
En kopi vil også altid lyde dårligere og da det er lyden de fleste af os går op i, så forstår jeg igen ikke interessen for kopiering, men det lyder måske pludselig godt fordi det er næsten gratis? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov moral. Jeg elsker SM til 1000kr flasken, det er van(d)vittigt dyrt, men da det er van(d)vittigt dyrt giver det mig ret til at stjæle det, så nu behøver jeg ikke at undvære længere.
Manley's Phono Fish er endda direkte uanstændig dyr, men nu behøver det ikke at vare længe før jeg har habset sådan en.
Jeg har da heller ikke noget tilovers for pladeselskaberne, og køber altid billigst muligt. Men fordi jeg ikke kan lide dem eller deres væremåde kan jeg da ikke bare stjæle løs?????
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Er de ikke nogen der er søde at fortælle mig hvad værdi en kopi har for jer??.
For mig har en kopi ingen værdi, så det interesere mig ikke en døjt faktisk om det kan kopieres eller ej.
En kopi vil også altid lyde dårligere og da det er lyden de fleste af os går op i, så forstår jeg igen ikke interessen for kopiering, men det lyder måske pludselig godt fordi det er næsten gratis?
|
|
|
Enig, mens kvaliteten af mit anlæg er blevet bedre kan jeg heller ikke holde en kopi ud, men jeg indrømmer jeg har EN kopi liggende men den bruger jeg kun til demon af forskelle mellem kopi og orginal.
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
ham med slipset sagde :
Er de ikke nogen der er søde at fortælle mig hvad værdi en kopi har for jer
for mig betyder de kopier jeg har at jeg faktisk har mulighed for at ha feks tribute to elvis costello , jeg ville herrens gerne have den rigtige,,,,,
for mig er det altså pilirreterende at hvis jeg sætter en kopisikret skive i drevet så er cd,en ved at hoppe ovenud af drevet (nogle af dem ) samt synes jeg det er ret kritisabelt at visse cder med sikring ,,, uden at spørge om noget som helst installerer en player på ens pc som iøvrigt ikke bliver fjernet igen .
det er muligt de skriver det på den meget lille label der sidder på fronten af cover men man skal altså ha en mellemstor lup for at læse det , og jeg mener nu ikke de gør opmærksom på det ,
en anden ting som jeg føler er ret rimelig er at man har mulighed for at kopiere sine egne cd'er til brug i bil mm og andet transportabelt udstyr for at bevare dem intakte ( sikkerhedskopirer kan man kalde det )
En kopi vil også altid lyde dårligere og da det er lyden de fleste af os går op i, så forstår jeg igen ikke interessen for kopiering, men det lyder måske pludselig godt fordi det er næsten gratis
du har ret i forringelsen er til stede , men det har relevans hvis man også lytter musik andre steder end foran sit alter i stuen
på nogle punkter handler det også om rimelighed ala: hvor mange har mon betalt mere end en gang for xp windows fordi de har mere end en pc
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD-wow kan jeg anbefale 100 %. Super kundeservice!!!!
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både og, Mike.
Javist er 159,- for en CD meget.... især når jeg mener at have læst en under-søgelse engang, hvori det blev konkluderet, at en CD i *gennemsnit* blev hørt 1 1/2 gang. Selvfølgelig har vi alle vores favoritter, der igen og igen finder vej til CD afspilleren, men der er jo også mange der samler støv..
Så efter devisen om at jeg skal arbejde 2 timer, for at få råd til gns 80 min. musik, er det jo en høj pris... det er jo en aldeles uvidenskabelig, og udokumenteret påstand fra min side, så ret mig gerne hvis jeg er helt galt på den.
Vi har jo muligheden for at handle via webshop i andre EU lande, og derved undgå en stor del af de danske afgifter, moms m.m. Se, dette vil også være et "vink med en vognstang".. som måske vil tage længere tid at effektuere, men alligevel. Det lykkedes jo med grænsehandelen, at få reduceret afgift på alkohol - hvorfor ikke også musik? På denne måde får kunstnerne samme bid af kagen, men afgift/moms/forhandleravance reduceres til vores, omend ikke statens fordel.
Er en vare for dyr, køber vi den ikke... sådan er det jo med alting. Er der en CD i kan lide, så gør som så mange.. lån, lyt, kopier og hvis den stadig fænger, så køb originalen!
Vi holder jo alle af god musik herinde, qua vores interesse i HIFI... vi spytter gerne titusindvis af kroner i udstyr, nogle meget mere - fortjener udstyret så ikke den bedste kvalitet CD-mæssigt?
Jeg har da kopieret min del af CD'ere... men ærgelser over dårlig kvalitet af skiver m.m. har fået mig til at vende 180 grader på det punkt..
mvh
Cabal
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan heller ikke holde PC lavede kopier ud!... hvis musikken fanger! og er værd at nyde mere end EN! gang.. køber jeg originalen!..
Audio brænder kopiere kan faktisk lyde rigtig godt!.. på meget musik er det næsten ikke til at høre forskelle!!..
Her brænder man dirækte reeal time fra et godt drev til audio brænderen.. det tager tid og er omstændigt!..
Men resultatet klasser bedre end noget brændt på en PC!! ( fri mig for disse!!) audio skiverne holder også meget bedre end de billige ( ja selv dyre!!) til Pc. de modstår ridser og alm brugs slid og små skrammer meget bedre og lyder generelt bedre!.. ( har prøvet med PC skiver i min Audio Brænder der er modificeret til at kunne "æde" disse også!!... men nej tak!! de duer ikke!!)
Men her koster skiverne også mellem 29 og 50 kr. stk. alt efter kvalitet og der er MEGA! afgift på disse!.. her har jeg INGEN! skrupler!..
Jeg har iøvrigt brugt DAT. siden 89 til at kopiere musik fra venner og bekendte, samt hele min gamle vinyl samling ( hældigvis da den gik til under en brand i 94 ) nu er jeg ved at brænde alt dette over til cd. på en audio brænder!..
DAT båndene var også hunde dyre!! og fik også en afgift ovnen i "hatten" ( så heller ingen skrupler her!! )
Men en ting er sikker!! den musik der for mig tæller skal da haves på original!!..
Resten er bare pop der aligevel ryger over i "dyngen" og måske aldrig bliver hørt igen eller hvis!?? så meget sjældent!! havde dette ikke været tilgængligt på kopi havde jeg aldrig haft det!!...
Men når nu muligheden er der!?.. sååååå...
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo!! Der er noget jeg ikke forstår: Når jeg har købt og betalt for min CD i pladebutiken, så er det sku'da MIN, og jeg kan gøre ved den hvad jeg vil. Jeg må ikke lave mange kopier af cd'en, og så sælge dem til gud og hverman, det er da klart. Men hvis en fra familien spøger om en kopi, så må jeg da selv bestemme om jeg lave en til dem, det er jo MIN CD!
Alle andre vare som man har købt og betalt, bestemmer man da selv over, hvis man vil forære sin f.eks. Computer eller sofa til andre så kan man gøre det frit og kvit. SES du køber væske til 1000kr,/fl. og så er det din, du kan selv bestemme hvem der skal smage og hvem der ikke skal, det er det samme med CD'erne.
Hvis de (Plade-mafioso-selskaberne) ikke vil have at man skal kunne kopier CD'erne så må de lave nogle mekaniske/elektroniske foranstaltninger der gør at man ikke kan kopier CD'er, og ikke gøre os forbugere til kriminelle.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste kopier er jo lovlige. Når de er ulovlige jamen så er de ulovlige.
Jeg tror også hvis man ofrer den nødvendige kvalitet i grejet til kopier at at man som minimum får en 100% kopi. Heri indgår næppe en PC i kopieringsprocessen.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
De fleste kopier er jo lovlige. Når de er ulovlige jamen så er de ulovlige.
Jeg tror også hvis man ofrer den nødvendige kvalitet i grejet til kopier at at man som minimum får en 100% kopi. Heri indgår næppe en PC i kopieringsprocessen.
|
|
|
Ja, hvis vi taler om en profssionel Dat optager som den jeg har, så kan du faktisk godt skære noget nær en 100% kopi. En CD-optager gør det også godt, men ikke 100% i mine øre. PC grej-brændere af en hver art kan ikke gøre det 100%, i mine øre lyder det væsentlig dårligere uden at jeg ved vil sætte procenter på, men det er langt fra de 100%. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Hallo!! Der er noget jeg ikke forstår: Når jeg har købt og betalt for min CD i pladebutiken, så er det sku'da MIN, og jeg kan gøre ved den hvad jeg vil. Jeg må ikke lave mange kopier af cd'en, og så sælge dem til gud og hverman, det er da klart. Men hvis en fra familien spøger om en kopi, så må jeg da selv bestemme om jeg lave en til dem, det er jo MIN CD!
Alle andre vare som man har købt og betalt, bestemmer man da selv over, hvis man vil forære sin f.eks. Computer eller sofa til andre så kan man gøre det frit og kvit. SES du køber væske til 1000kr,/fl. og så er det din, du kan selv bestemme hvem der skal smage og hvem der ikke skal, det er det samme med CD'erne.
Hvis de (Plade-mafioso-selskaberne) ikke vil have at man skal kunne kopier CD'erne så må de lave nogle mekaniske/elektroniske foranstaltninger der gør at man ikke kan kopier CD'er, og ikke gøre os forbugere til kriminelle.
|
|
|
Den holder altså ikke... Har du en bil? Er dit argument for at køre for stærkt så "Jamen hvis de ikke vil have at jeg kører for hurtigt, så må de lave mekaniske begrænsninger, så jeg max kan køre 50 km/t i min nye Golf" uagtet at det går ud over kvaliteten/glæden ved en bil/CD.
Fakta er jo, at pladeselskaberne, skal tjene penge.. det er jo ikke filantropiske selskaber, der kun er til for at gøre vores nydelse af musik billigere.. og gerne gratis?!. Dækningsbidraget på en CD, er langt mindre end *mange* andre varer du køber hver dag...
Hvis vi sætter det på spidsen, kunne vi jo komme i den situation, hvor nogle musikere vælger at hoppe over CD produktionen, og måske satse udelukkende på koncert-indtægter... det er urealistisk, det ved jeg... men interessant.
Cabal
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kun med den hastighed som loven foreskriver med min bil, det er da klart, men det er jo ikke det der er sagen.
Sagen er at hvis jeg vil give eller sælge min bil, det må jeg gerne, men hvis det var ligesom med pladerne så må jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså om musik som f.eks. Eminem har være gennem MP3 eller ej er da total underordnet. men med høj kvalitets musik er sagen en anden.
så med noget musik er MP3, net kopiering osv da fint. i andre tilfælde noget rigtigt møg.
dette emner er nok heller ikke sort/hvidt, selv om mange gerne vil se det sådan.
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
poul skrev :
altså om musik som f.eks. Eminem har være gennem MP3 eller ej er da total underordnet. men med høj kvalitets musik er sagen en anden.
kwwel :
sikke noget vås at skrive , lad da være med at ophøje dig til smagsdommer over andres musiksmag
ved omformatering til mp3 mister musikken al pace og drive,,, samt en masse detaljer detaljerne er måske ikke så tydelige i eMinem men pace og drive skulle jeg ikke mene mangler,,,,,, at det ikke betyder noget for dig er så en anden ting
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |