Emne: Bindende bud? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke, hvad I har kørende kontrast - shras og MaltheK, men det ligner ren mudderkastning - har I overvejet mudderkastning.dk?
Det er da også lidt skummelt at gemme sig bag så mange alias, hvis det passer at Dige er Blueyes er kontrast - få det da ordnet det med admin ved at love bod og bedring istedet...
Jeg kunne jo tage fejl, at der i virkeligheden er tale om 3 forskellige personer (kontrast/Dige/Blueyes)...
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også blevet snyt - der var vist en der sage 2 gange og skrev at han kom og henter det jeg ville sælge om 14 dage!!
Dagen inden han skulle komme sage han at han ikke orker at køre !!
Hvem han er - kan i tænke jer til 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg er også blevet snyt - der var vist en der sage 2 gange og skrev at han kom og henter det jeg ville sælge om 14 dage!!
Dagen inden han skulle komme sage han at han ikke orker at køre !!
Hvad han heder kan i tænke jer til 
|
|
|
Hvis det var noget der var svært at komme af med, kan jeg godt forstå at du er sur, men du har da ellers kun gode ting, som ikke er defekte, og liiiige skal laves først? (noget du måske ikke havde opdaget)
Info har jeg her fra forum, og det kan naturligvis være ukorrekt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de info du har - så lad os få det hele 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Med de info du har - så lad os få det hele 
|
|
|
Det tror jeg nu ikke, for du har jo nok ladet dig rive lidt med af stemningen, og er sikkert en flink fyr, der ikke er ude på at snyde nogen.
Du ved jo også godt selv hvad du har skrevet til folk i private emails, og vil vel næppe have det hele frem igen.
Hvad du har sagt i telefonen til folk, er jo heller ikke skrevet nogen steder.
Men noget der undrer mig meget, er at du ikke med en enkelt mail til administrator fik ændret overskriften i tråden 'Advarsel, værre end King'.
Jeg havde da ikke ladet sådan en tråd løbe derudaf, og slet ikke hvis det var løgnehistorier. (Og så handlede den jo ikke engang direkte om dig) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se - at du ikke kender noget til det jeg skriver !!
Men det du skriver - har jeg svaret på 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg kan se - at du ikke kender noget til det jeg skriver !!
Men det du skriver - har jeg svaret på 
|
|
|
Jo, jeg kender hele sagen, ned i de mindste detaljer. Det er iøvrigt også noget der hører til privat imellem dig, og en anden person, og ikke på dette forum. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jamen det er jo flot som kvæulanterne fra SF klubben kan drille
og miskreditere andre!
Jeg har sat mine SF til salg i et andet navn, simpelthen for at undgå
ævl og kævl fra netop den lille spøjse klub, hvis medlemmer på det
nærmeste generer en med deres overinteresse. Og annoncen var da
heller ikke ret gammel før jeg fik de første to fra SF klubben i
mailboxen, desværre. SHRAS ville gerne se fotos, helt ærligt der
tænder jeg af, for jeg ved han har set omkring 25 timer på et sæt
stort set magen til og jeg har skrevet i ann at de er som nye.
Jeg er ikke interesseret i at sende billeder og alt muligt andet, jeg
skal bare sælge disse ht´ere, længere er den ikke.
Jeg er uenig med jer andre i man mister sin troværdighed som
sælger, fordi man ikke vil stå frem med sit rigtige navn. Nu er det jo
ikke mig selv jeg vil sælge, men et sæt mærkevareHtere, så jeg ser
simpelthen ikke forbindelsen. Det er SF der har lavet dem, ikke mig.
Det er så let at skræppe op på en tråd som den her og køre en
stemning op.
Tråden blev - hvis nogen kan huske det - åbnet for at høre om andre
havde erfaringer med folk som bød helt fast med kroners nævnelse -
og så derefter hører man ikke en pind fra dem.
Alt det andet kommer ikke sagen ved. Og jeg vil gerne understege at
jeg ikke ønsker flere kommentarer eller henvendelser fra SF
Klubbens medlemmer.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Kan se at der indimellem florerer tråden desangående...Sådan er det jo, når man handler privat. Selvom der er lovgivning, så kan det som regel ikke svare sig at forfølge sagen. Slet ikke hvis man ikke har folks rigtige navn.
Kontrast...hvis man ikke vil lægge eget navn, synes jeg resten giver sig selv. Jeg ville ikke handle med nogen, og ville springe fra hvis jeg opdagede, at man ikke ville oplyse hvad man hedder. Ellers har køber jo ikke fat i den lange ende, hvis noget er galt...defekt eller tyvekoster.
Det er da også uheldigt, at man ikke selv kan bestemme hvem der må svare på ens indlæg.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Har oplevet at folk byder på udstyr jeg har haft til salg, men så springer fra hvis jeg accepterer buddet!
Har andre også oplevet det og hvad kan man gøre for at undgå de tåbelige situationer?
|
|
|
Jeg har selv budt på flere ting samtidig, og kun kunnet sige ja til den sælger der reagerede først. Man kan jo ikke sidde og vente i evigheder, på om sælger nu har solgt til anden side. Sådan er det når det ikke er eBay, men en budrunde hvor sælger skal melde tilbage. Hvis der ikke svares indenfor et døgn, gætter jeg altid på at varen er solgt.
Hvor længe efter budet, springer byderen fra? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par dage efter, så vidt jeg husker.
Nå, det er ligemeget nu og åbenbart noget mange oplever kan jeg se
på jeres kommentarer.
Jeg må videre i teksten!
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jeg er uenig med jer andre i man mister sin troværdighed som
sælger, fordi man ikke vil stå frem med sit rigtige navn. Nu er det jo
ikke mig selv jeg vil sælge, men et sæt mærkevareHtere, så jeg ser
simpelthen ikke forbindelsen. Det er SF der har lavet dem, ikke mig.
|
|
|
Det kan jo være det er DIN anderledes tænkning i den retning der holder
folk væk. Jeg vil i hvert fald også bakke væk promte hvis jeg fornemmer
den mindste smule lusk - og der er absolut lusk i spil hvis navnet ikke
stemmer.
Jeg har prøvet at kører til den anden ende af landet for at se på en opdigtet løgn... det vil jeg gerne undgå igen.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Et par dage efter, så vidt jeg husker.
Nå, det er ligemeget nu og åbenbart noget mange oplever kan jeg se på jeres kommentarer.
Jeg må videre i teksten! |
|
|
Du kan ikke modtage et bud, og så svare et par dage efter, og så forvente at byder intet har foretaget sig, andet end at vente.
Det er jo ikke usandsynligt at man er på spring for at udskifte flere komponenter i sit anlæg samtidig, og måske både er ude efter en ny forstærker, og CD-afspiller.
Vil man sælge må man reagere øjeblikkeligt, og selv få timer kan betyde at byder har fundet noget bedre - sådan er det.
En fugl i hånden.......
Men - heldigvis har jeg da ikke brændt nogen af endnu, med bud. Derimod er der nogle svar der er kommet så sent at jeg troede at annoncøren var taget på ferie. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
[QUOTE=kontrast]Et par dage efter, så vidt jeg husker. Nå, det er ligemeget nu og åbenbart noget mange oplever kan jeg se på jeres kommentarer. Jeg må videre i teksten! |
|
|
Du kan ikke modtage et bud, og så svare et par dage efter, og så forvente at byder intet har foretaget sig, andet
Hvorfor ikke , jeg oplever da tit folk ikke engang svare tilbage ellers går der uger før de gør .
Dem har jeg da haft mange af .
Den værste var nok en der blev ved at mail , hvor jeg skrev ring gider ikke bruge over 200 mail på pjat , han ringet aldrig .
Derfor er det altid bedst at ringe det gør jeg .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
SNIP: Quotes fra indlægget er fjernet, da der var ren kage i referencerne.
Hov - Jensen, du læser mit indlæg forkert.
Jeg skriver at man ikke kan vente flere dage med at kontakte byder, og så regne med at budet stadig er bindende.
Husk på at i en budrunde må sælger melde tilbage om der er kommet et større bud, og reagerer sælger ikke, vil køber jo gætte på at han er blevet overbudt.
Det skete for mig, at jeg var overbudt, og jeg måtte selv rykke for at få det at vide. Sælger skal melde tilbage når ens bud er for lavt.
Det er fair nok hvis sælger vil vente i et par dage, men han må så også acceptere risikoen for at byder har fundet samme vare billigere, eller har mistet tålmodigheden, og ikke gider købe alligevel, grundet for langsom reaktionstid fra sælger, der så fremstår som en slendrian. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
SNIP: Quotes fra indlægget er fjernet, da der var ren kage i referencerne.
Hov - Jensen, du læser mit indlæg forkert.
Jeg skriver at man ikke kan vente flere dage med at kontakte byder, og så regne med at budet stadig er bindende.
Husk på at i en budrunde må sælger melde tilbage om der er kommet et større bud, og reagerer sælger ikke, vil køber jo gætte på at han er blevet overbudt.
Det skete for mig, at jeg var overbudt, og jeg måtte selv rykke for at få det at vide. Sælger skal melde tilbage når ens bud er for lavt.
Det er fair nok hvis sælger vil vente i et par dage, men han må så også acceptere risikoen for at byder har fundet samme vare billigere, eller har mistet tålmodigheden, og ikke gider købe alligevel, grundet for langsom reaktionstid fra sælger, der så fremstår som en slendrian. |
|
|
Jeg trode nu man det måtte man for det er meget normalt .
Jeg snakker med mange og de siger de gider ikke sætte noget tilsalg for der kommer sååå mange dumme mails og så mange der bare vil underbyden uden at købe når det kommer til stykket .
er det ikke ret dansk ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jensen
Nu har jeg ikke selv sat til salg med budrunde, og vil vælge den absolut laveste pris, og skrive 'fast pris'.
Så kommer der ingen fjollede mails - eller gør der?
Jo, sælger er i sin gode ret til at vente en uge med at kontakte byder. Men er byder taget på ferie, eller har fundet noget andet, så mener jeg ikke byder har gjort noget galt.
Kender man sælger, og ved at praksis er budrunder med lang ventetid, er der ingen problemer. Så ved både køber og sælger at 'sådan er det her'.
Så vil jeg heller ikke miste tålmodigheden, men dog sende en mail, og høre om jeg er overbudt.
Her på hifi4all virker formularen ikke altid, da sælger måske skriver gal emailadresse.
Derfor regner jeg med at det er det der er sket i første omgang, indtil jeg hører fra sælger.
Når jeg rykker, har sælger gerne en forklaring, og tit lidt røde ører.
Andre læser end ikke deres email overhovedet, men indrykker alligevel en annonce på hifi4all. Det har jeg hørt om, og selv oplevet også.
I et enkelt tilfælde fik jeg flere behagelige mails fra sælger, hvor der stod at mit bud stadig var det højeste, men han ville lige vente lidt, og se om der kom højere. En rigtig herlig gut, forresten.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@jensen
Nu har jeg ikke selv sat til salg med budrunde, og vil vælge den absolut laveste pris, og skrive 'fast pris'.
Så kommer der ingen fjollede mails - eller gør der?
Jo, sælger er i sin gode ret til at vente en uge med at kontakte byder.Men er byder taget på ferie, eller har fundet noget andet, så mener jeg ikke byder har gjort noget galt.
Kender man sælger, og ved at praksis er budrunder med lang ventetid, er der ingen problemer. Så ved både køber og sælger at 'sådan er det her'.
Så vil jeg heller ikke miste tålmodigheden, men dog sende en mail, og høre om jeg er overbudt.
Her på hifi4all virker formularen ikke altid, da sælger måske skriver gal emailadresse.
Derfor regner jeg med at det er det der er sket i første omgang, indtil jeg hører fra sælger.
Når jeg rykker, har sælger gerne en forklaring, og tit lidt røde ører.
Andre læser end ikke deres email overhovedet, men indrykker alligevel en annonce på hifi4all. Det har jeg hørt om, og selv oplevet også.
I et enkelt tilfælde fik jeg flere behagelige mails fra sælger, hvor der stod at mit bud stadig var det højeste, men han ville lige vente lidt, og se om der kom højere. En rigtig herlig gut, forresten.  |
|
|
Jo om så du sætter en lav fast pris kommer der mail med bud .
Endnu værre er det når nogle tro de kan få nypris for ders gammel , hvis man skriver gerne bytte har jeg ikke prøvet så meget , men har set mange mails om det ved venner .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jensen
Jeg tror at det meste ekstreme er når én enkelt ting kommer meget billigt til salg, og en masse andre sætter noget til salg, fordi de vil have den ting.
Så snart tingen er solgt, forsvinder alle annoncerne som dug for solen, og man tror så, at priserne i alle annoncerne er det de nok handles til. (De blev jo solgt hurtigt - tror man måske)
Derfor tror nogen at de kan få mere for noget, end de rent faktisk kan.
Jeg har selv købt en del ting, som har dårlig status i forhold til den reelle værdi. En stor tung AV-reciever der kostede 22k fra ny, og handles til 4k uden en ridse eller fejl, f.eks.
Utroligt at priser kan falde så meget, men når én eller flere først har solgt til den pris, så.....
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@jensen
Jeg tror at det meste ekstreme er når én enkelt ting kommer meget billigt til salg, og en masse andre sætter noget til salg, fordi de vil have den ting.
Så snart tingen er solgt, forsvinder alle annoncerne som dug for solen, og man tror så, at priserne i alle annoncerne er det de nok handles til. (De blev jo solgt hurtigt - tror man måske)
Derfor tror nogen at de kan få mere for noget, end de rent faktisk kan.
Jeg har selv købt en del ting, som har dårlig status i forhold til den reelle værdi.En stor tung AV-reciever der kostede 22k fra ny, og handles til 4k uden en ridse eller fejl, f.eks.
Utroligt at priser kan falde så meget, men når én eller flere først har solgt til den pris, så.....
|
|
|
Det er rigtig .
Men når så prisen måske er 25% eller 50% under hvad det ellers ville ligge på kommer der sådanne mails også mange folk har ikke det man kalder respekt for andre .
Dem jeg kender de svare slet ikke på de mails .
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|