Forfatter |
|
Home-cinema Branchemedlem

Home-cinema / DC Tronic
Bruger siden: 03 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Vi er nu blevet opmærksomme på problemstillingen omkring HD-Ready og HD kompatibel. Som det bliver nævnt benytter vi ikke HD-Ready logoet men har i enkelte annoncer skrevet teksten HD-Ready. Dette er selvfølgelig en fejl og vi er i fuld gang med at tilrette alle vores annoncer således at der står HD-kompatibel.
Skærmen vil derfor fortsat blive solgt som HD kompatibel, da den kan vise et HD signal.
Vi takker for hjælpen og alle de inputs der har været i denne tråd.
Med venlig hilsen, Home-cinema
|
Til top |
|
|
Bendtsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg lige høre.. har investeret mange penge i mit nye lcd fjernsyn. Det er vel "HD" klart efter hva jeg har læst mig til og hvad de har sagt hvor jeg købte det, men blir sku helt i tvivl når jeg læser alt her.. Hva kan det her fjernsyn klare ?
Har stadig ikke helt fattet hvad det der 720 og 1080 ting betyder. Har kigget i min manual og på det nedenstående link, men kan intet finde.
http://www.loewe-uk.com/download/pis/xelos_a37_digital_en.pd f
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bendtsen skrev:
Nu vil jeg lige høre.. har investeret mange penge i mit nye lcd fjernsyn. Det er vel "HD" klart efter hva jeg har læst mig til og hvad de har sagt hvor jeg købte det, men blir sku helt i tvivl når jeg læser alt her.. Hva kan det her fjernsyn klare ?
|
|
|
Jeg synes at kunne erindre kort, at have haft Loewe Xelos under kærlig behandling og det var ikke en possitv oplevelse, når vi snakker HD. Dit Loewe skalerer, lige som de fleste andre LCD-Tv ("HD Ready" -mærkede eller ej), alt signal-input ned til en fast prædifineret opløsning, før opskaleringen til panelet. Det vil sige, at dit Tv sådan set godt kan vise HD-matriale, men det bliver bare ikke i High Definition.
Bendtsen skrev:
Har stadig ikke helt fattet hvad det der 720 og 1080 ting betyder. Har kigget i min manual og på det nedenstående link, men kan intet finde.
|
|
|
720p og 1080i er de af branchen vedtagede standarder for High Definition - HDTV, Blueray, HDDVD etc. De dækker over opløsninger på henholdsvist 1280x720 (progressivt) og 1920x1080 (interlaced).
Jeg har nu efterhånden også sagt det det mange gange, men "HD Ready" sikrer ikke et High Definition -billede. Det sikrer blot kompabilitet med de standardiserede HD-signaler. Forbrugerene er nu engang meget godtroende når de tror en tror en fælles brancheorganisation (EICTA), financeret af branchen selv, vil forbrugeren det bedste med "HD Ready" -mærket. Det ærgelige er bare, at så få købere sætter sig ind i tingene før de smider mange penge efter noget.
|
Til top |
|
|
MeLVIS Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville bare håbe alt den GODE info herinde kunne komme forbrugerne
tilgode, fordi der er så vildt mange der går ud og bruger
10-20-30.000kr på noget som ikke er det de går og tror, og det er det
der ærger mig mest..  
__________________ 50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MeLVIS skrev:
Jeg ville bare håbe alt den GODE info herinde kunne komme forbrugerne tilgode, fordi der er så vildt mange der går ud og bruger 10-20-30.000kr på noget som ikke er det de går og tror, og det er det der ærger mig mest..    |
|
|
Tjah... Hvis man ikke gider lave lidt forundersøgelse før man smider så mange penge efter noget, kan fejlkøb tit være den kedlige udgang. Ikke fordi jeg er en af dem der altid råber "ulven kommer", men man burde faktisk gøre forbrugerombudsmanden klar over problemet. Hvis ikke andet, så blot for at få foretaget en revision af navnet "HD Ready" til noget mere sigende som HD Compatible - eller lignende.
|
Til top |
|
|
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
findes der overhovedet et plasma 42" der kan vise et ægte hd signal.
mig bekendt ikke. opløsning på 1024x768 er det jeg har set er det højeste.
ved godt at lcd har en større opløsning.
mvh ole post
|
Til top |
|
|
Bendtsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal lige høre om noget. Har kigget min manual grundigt igennem nu og finder følgende under vga/xga tilslutning. ved tilslutning af en set top box kan man vælge følgende hdtv formatter: 1280x720p og 1920x1080i. hva betyder det.
|
Til top |
|
|
Jan Peters Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som almindelig bruger, uden teknisk viden, men med nogenlunde logik og fornuft, er det stadig svært for mig at gennemskue hvad jeg bør invisterer mine penge i .
Hvilken opløsning, mærke, model, kan det anbefales at købe ??
Jeg forstår mig nogenlunde på hvad der skrives, men.... har stadig svært ved at gennemskue hvad der bringer mig de næste 5- 10 år (som oftes bliver til 2-4 år) med den udvikling der er indenfor al teknik.
Jan
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Peters: Nyheder og udviklingen skriver www.Flatpanels.dk om dagligt, men jeg synes ikke det er noget du bør lægge så stor vægt på. Hvis du vil have et fjernsyn nu, så skulle du nok kunne finde en model, som dækker dine behov. Det behøver ikke nødvendigvis at være et bestemt mærke, men det er klart at mange af de store mærker har en eller anden form for tilknyttet fordel.
De billigere mærker er desværre ikke meget mere end computerskærme med en tuner og lidt ekstra. Du finder sjældent billedforbedringsteknologier, anvendelige features osv. Nu hvor du nævner den manglende tekniske baggrund, så følg din fornuft og lad dig ikke narre af specifikationerne. De er kun vejledende eller nærmere salgsparametre. Læs evt. her hvordan hver enkel specifikation måles og hvordan man bør forholde sig til den: http://www.flatpanels.dk/hvad.php
|
Til top |
|
|
Jan Peters Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Rasmussen:
Tak for rådet, siden er lige hvad jeg søgte...tak.
Jeg havde set på et Samsung LCD 32" - men mit umiddelbare indtryk var et meget overskarpt billed, der fuldstændig forvrængede farverne. Ved siden af var et 42" i samme mærke der kørte med et HD signal, utrolig flot og skarpt/finopløst billed...
Men nu læser jeg siderne og går ud kikker efter hvilket billed der falder i min smag. Har haft det svært ved at vælge mellem alm. TV og fladskærm, da fladskærmen ofte har været ringe. Behovet er primært udsendelser og ikke film fra andre medier. I forretningerne ved jeg ikke hvad de viser.
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg hedder nu Rasmus Larsen, men du havde da fat i essensen 
Samsung skærmen har ellers fået rigtig meget ros med på vejen, blandt andet for de gode farver og den fornuftige opskaleringsproces. Dit tilfælde kan hænge sammen med en dårlig indstilling af skærmen fra butikkens side. Det er desværre noget man ser de fleste steder. Men for ikke at afspore denne her tård for meget, er det nok bedre at oprette en ny når du har fået læst og kigget en smule.
EDIT: Jeg har smit en privat besked til dig Jan.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Hehe, jeg hedder nu Rasmus Larsen, men du havde da fat i essensen 
Samsung skærmen har ellers fået rigtig meget ros med på vejen, blandt andet for de gode farver og den fornuftige opskaleringsproces. Dit tilfælde kan hænge sammen med en dårlig indstilling af skærmen fra butikkens side. Det er desværre noget man ser de fleste steder. Men for ikke at afspore denne her tård for meget, er det nok bedre at oprette en ny når du har fået læst og kigget en smule.
EDIT: Jeg har smit en privat besked til dig Jan.
|
|
|
Ja, Samsung'en er rigtig god til PAL, men håndterer HD-signaler knap så godt.
|
Til top |
|
|
Bendtsen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle sammen. har nogle spørgsmål angående mit nye lcd tv som jeg håber i kan hjælpe med.
her er nogle specs på det http://www.loewe-uk.com/download/pis/xelos_a37_digital_en.pd f
I min manual står der under vga/xga tilslutning at man ved hjælp af en set top box kan få følgende opløsning i HDTV: 1280x720p og 1920x1080i.
Spørgsmål 1.
Kan dette tv så klare hdtv i de 2 formatter uden at det scalere billedet ?
Spørgsmål 2.
Hvis det ikke kan dette hvordan bliver billede kvaliteten så i forhold til hvis den kunne, er self godt klar over det ikke bliver det sammen, men kæmpe forskel ? eller ?
Håber nogle af jer kan hjælpe mig, da jeg ikke rigtigt har kunnet finde svar andre steder. Forhandleren solgte mig tvet som værende klar til alt, og vil blive pænt skuffet nu hvor jeg selv mente jeg havde sat mig grundigt ind i tingene og det så ikke passer alligevel. på forhånd tak for hjælpen. Ved godt du har svaret mig før zerocool men har fundet de der ting i min manual ved ikke om det ændre på noget.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bendtsen skrev:
I min manual står der under vga/xga tilslutning at man ved hjælp af en set top box kan få følgende opløsning i HDTV: 1280x720p og 1920x1080i.
|
|
|
HDTV vil være HDCP-krypteret, hvorfor tilslutning af Set Top Box under alle omstændigheder skal foregå digitalt (DVI/HDMI). Hvad HD-formater den så kan klare på D-sub -tilslutningen er altså derfor underordnet. En lille sidebemærkning er dog, at dit Loewe tilsyneladende er endnu mere begrænset i sin opløsningskompabilitet via D-Sub end de fleste andre fladskærme på markedet
Bendtsen skrev:
Spørgsmål 1.
Kan dette tv så klare hdtv i de 2 formatter uden at det scalere billedet ?
|
|
|
Nej
Bendtsen skrev:
Spørgsmål 2.
Hvis det ikke kan dette hvordan bliver billede kvaliteten så i forhold til hvis den kunne, er self godt klar over det ikke bliver det sammen, men kæmpe forskel ? eller ?
|
|
|
Jeg vil sige den er meget betydelig. Den opløsning Tv'et benytter sig af, trods HD-input, er jo nærmere PAL-opløsning end selv 720p.
Spørg endelig hvis der er andet du er i tvivl om.
|
Til top |
|
|
nbryde Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
En lille sidebemærkning er dog, at dit Loewe tilsyneladende er endnu mere begrænset i sin opløsningskompabilitet via D-Sub end de fleste andre fladskærme på markedet |
|
|
Noget du tror eller ved?
|
Til top |
|
|