Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tillykke med anlægget og de første naboklager ... Det er dejligt at se der stadig kommer nye hifi-interesserede... jeg er dog selv kun 20, men jeg startede også meget tidligt med at bygge mit anlæg op... Min første "store" investering var en Denon DRM-740 kassette båndoptager, med 3 tonehoveder og dobbel kapstan, den købte jeg nok for 10 1/2 år siden i en alder af 9 år... Dengang var resten af set-up´et primært bestående af en gammel sonyreciever fra 70´erne, som jeg havde fået for en halvtredser på et loppemarked, og en grammfon jeg ikke lige kan huske navnet på og et par små trykkammer højttaler... Men tag ikke fejl, de penge var godt givet ud for jeg vil vove at påstå at du skal investerere over 2500 i en nutidig forstærker for at få en bedre lyd end det den gamle sony kunne give... Så et godt råd vil også være, hvis du en dag er på udkig efter nyt udstyr og ikke har så mange millioner at gøre godt med, at købe brugt... Selvfølgelig skal man være lidt forsigtig, men hvis man har mulighed for at se tingene an og få en prøvelytning inden man køber, kan det altså give god valuta for pengene... Og jeg vil også som CPH-R var indepå, råde dig til at prøve en cdafspiller på anlægget og evt lave en blindtest, med noget musik du har på computeren og det samme musik på cd... Jeg tror du vil blive overrasket over forskellen... Men endnu en gang tillykke med anlægget og held og lykke fremover...
|