| Forfatter |
|
janka Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup:
Det var i Tyskland...
Jeg har ikke prser på deres Pentum systemer, men at dømme udfra deres website så er de et par hundrede euro dyrere...!
Det geniale for mig i EPIA kortene er at jeg kan putte en MiniMyth på: En "færdigbagt" MythTV frontend optimeret til kortet og til brugen...
mvh jan
|
| Til top |
|
| |
Paint Me Dry Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, jeg kører ikke med blæseren på CPUen. Det hele kører passivt, men for overoved at få varmen ud af kabinettet, må jeg vist have en køler .. am I wrong?
Er det overhoved muligt at køre uden nogen vifter (hvis man ik kører vandkøling)???
|
| Til top |
|
| |
janka Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paint Me Dry:
Man kan overføre varmen fra CPU m.m. til en ekstern køleprofil vha en heatpipe, dvs et metalrør.
Det er princippet i det HUSH jeg har samt i fx HFX-kabinettet og andre...
mvh jan
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller også kan du bruge en ordentlig gang 120 mm blæsere
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&K W=olsens&PN=0&TPN=14
kodeordet er airflow, for skal det du til htpc skal der et minimum af db til, hvilket bedst opnås med størst mulige blæsere, der kører på det lavest mulige antal omdrejninger. de stille passager i filmen bliver stille __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen, jeg kører nu med en 120 mm blæser. og synes den larmer for meget..
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
janka skrev:
Anders: Jeg har ingen mening om VMR9... Jeg skal køre MythTV og have min nuværende linux-server som backend med tunere i. Frontenden bliver diskløs (aka. tynd klient), så de eneste bevægelige dele bliver DVD-drevet og tænd/sluk-knappen. Jeg vil bruge onboard grafik og evt. smide et lydkort i hvis jeg ikke finder onboard lyd tilfredsstillende.
Der skulle dog ikke være noget i vejen for at bruge SP13000 som komplet maskine ved "blot" at smide en disk og en tuner i. Ellers så sælger HUSH såmænd også færdige MCE løsninger baseret på Pentium M, passivt kølet...
mvh jan |
|
|
Lyder lækkert med en linux box baseret på epia, jeg har endnu ikke haft mod på linux HTPC, og ej heller haft skillingerne til at investere i det. Jeg har selv tænkt på denne løsning however, men jeg orker ikke at gå i gang med linux igen. Har prøvet OS'et (dappix+fedora)bevares, konen går ind for open source og økologi Men hun går samtidig ind for at jeg ikke skal spilde for meget tid på HTPC.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen en er heller ikke nok. min en til kabinet og en til strømforsyning, måske en seperat til cpu, og så en til evt at suge luft ind foran? (personligt foretrækker jeg ikke at have en foran). herefter kan harddiskene hænges op med gummibånd eller strips, og så lyddæmpende materiale for resten
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skule måske tage og prøve den papst.
Jeg kører p.t. med en 120mm NorthQ
så skal jeg lige finde ud af at lave den 7V thingy
|
| Til top |
|
| |
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her er mere lydløs..
http://studiedata.dk/productitem.asp?id=FASC003&Fane=COLD,CO FA,COFA120
kører med 5v har selv en i 92mm og det er den mest støjsvage jeg har stødt på..kan ikke høre den om jeg så sætter øret til
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
fluid kuglelejr kan anbefales, men det vigtige er at de kører med få omdrejninger og at der er et airflow, således at luften suges ind foran og spyttes ud bagtil... alt andet er spild af penge og kræfer
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |