Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 14:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stor og Tung (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 September 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Puha.....endnu en lækker sag så!

Hvad med højtalere, hvad skal den slæbe der så, hvis man må spørge?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Den med volumen reguleringen skal du nok overveje lidt, som du selv siger er det kun i 40 trin, og det betyder at den ofte ikke kan skrue langt nok ned, desuden er den digital så du mister svjv. noget opløsning af det oprindelige signal.

Derudover lyder en rigtig forforstærker noget bedre end Accuen.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Puha.....endnu en lækker sag så!

Hvad med højtalere, hvad skal den slæbe der så, hvis man må spørge?

Et sæt B&W 802. Det er dog ikke mine, så jeg er selv på jagt efter højttalere. Har tænkt på Sonus Faber Guaneri Homage, men de koster jo.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

ok.....ville bare lige høre. Spændende hvad du finder på, at koble på den....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Den med volumen reguleringen skal du nok overveje lidt, som du selv siger er det kun i 40 trin, og det betyder at den ofte ikke kan skrue langt nok ned, desuden er den digital så du mister svjv. noget opløsning af det oprindelige signal.

Ok. Der er en attenuator på Luxen, så det med at skrue helt ned kunne måske løses. Men du har nok ret i det med lydkvaliteten. Jeg har ikke prøvet det på Accuen endnu, men har da håbet på, at en DAC i den klasse kunne bruges som forforstærker.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
ok.....ville bare lige høre. Spændende hvad du finder på, at koble på den....

Ja jeg spekulerer lidt for tiden. Har fået en svaghed for SF, efter jeg hørte dem. Men der også meget andet, der kunne være interessant.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

uha den forstærker oser godt nok af kvalitet og så gad jeg nok at vide hvordan den lyder...

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Grundet den kompromisløse opbygning med 16!!! BB1702 pr. kanal, garanterer Accuphase faktisk at der kan dæmpes med -40 dB uden at signalet mister opløsning, så på det punkt er der ingen problemer!

40 dB er dog lige i underkanten.

Som forforstærker er den dog ikke ringe - slet ikke.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Har lige taget et af bagsiden.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jesper Juul skrev:

Grundet den kompromisløse opbygning med 16!!! BB1702 pr. kanal, garanterer Accuphase faktisk at der kan dæmpes med -40 dB uden at signalet mister opløsning, så på det punkt er der ingen problemer!

40 dB er dog lige i underkanten.

Som forforstærker er den dog ikke ringe - slet ikke.

Tror da også jeg lige vil prøve det. DACen skulle køre 24 bit intert. Det står bag på den.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

uha den forstærker oser godt nok af kvalitet og så gad jeg nok at vide hvordan den lyder...

mvh Novisad

Takker. Detaljeringen er god. Ligger tæt op ad ML 27.5eren, synes jeg. Der er mere varme i Luxen. Også lidt mere end i de Accu forstærkere jeg har hørt. Den har den klassiske Lux mellemtone, bare slanket en del. Men den spiller meget behageligt og alligevel med masser af dymanik. Her spiller klasse A driften nok ind.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 29 September 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej på tråden,

Lax: Dejlig forstærker du har fået fingre i dér..

Jeg tror også at den vil matche et sæt Sonus Faber fint! Du skriver du gerne vil have et sæt Faber speakers - helst Guarneri Homage. Har du hørt Guarnerierne live og evt. hvor?

Ronin: Man skal ikke tro på alt hvad man læser - både Timbre og jeg har hørt Accuphase cd'er fungerende på hver vores sæt Guarneri højttalere. Vi kan begge berette om (minimal - men hørbar) degradering i lydkvaliteten fra Accuphase cderne når deres volumen regulering køres ned fra step 99 til lavere værdier.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej på tråden,

Lax: Dejlig forstærker du har fået fingre i dér..

Jeg tror også at den vil matche et sæt Sonus Faber fint! Du skriver du gerne vil have et sæt Faber speakers - helst Guarneri Homage. Har du hørt Guarnerierne live og evt. hvor?

Ronin: Man skal ikke tro på alt hvad man læser - både Timbre og jeg har hørt Accuphase cd'er fungerende på hver vores sæt Guarneri højttalere. Vi kan begge berette om (minimal - men hørbar) degradering i lydkvaliteten fra Accuphase cderne når deres volumen regulering køres ned fra step 99 til lavere værdier.

Hej

For år tilbage hørte jeg dem på et EC setup. Det var hos en privat. Desuden har jeg lyttet til Ekstrema og nogle mindre SFer, som jeg ikke kan huske navnet på. Det var dog tilbage i 90'erne ved kbh messen.

Jeg husker SFerne som lidt til den lyse side med et stort lydbillede. Dynamik var der dog ikke overdrevet meget af. Ellers en meget dejlig højttaler synes jeg.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 29 September 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej Lax,

Spændende! - hvis du køber et par Fabers og du bliver rigtigt glade for dem, kan du jo evt. melde dig ind i vores Sonus Faber klub - som forøvrigt startes op med egen hjemmeside sidst i oktober.

Held og lykke og husk du må gerne kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål vedr. Sonus Faber - måske jeg kan svare på dem..

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Lax,

Spændende! - hvis du køber et par Fabers og du bliver rigtigt glade for dem, kan du jo evt. melde dig ind i vores Sonus Faber klub - som forøvrigt startes op med egen hjemmeside sidst i oktober.

Held og lykke og husk du må gerne kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål vedr. Sonus Faber - måske jeg kan svare på dem..

Tak det skal jeg huske.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hej Lax

En super flot og sjælden sag du har fået dig. Stor respekt for dem ser man ikke mange af.

Når den nu hedder M07 findes der ikke en C07 til den?

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Lax

En super flot og sjælden sag du har fået dig. Stor respekt for dem ser man ikke mange af.

Hej Henrik

Ja den er ret sjælden.  Luxman C-05/M-05 sættet (billedet) ser man af og til, selvom der også er langt imellem dette.

Mener ikke der blev lavet en C-07 forforstærker til M-07. Lidt mærkeligt, da Lux ellers plejer at gøre dette. Der blev istedet lavet en DA-07 dac med DP-07 løbeværk. I ca. samme periode blev der også lavet en M-06 med tilhørende forforstærker C-06. M-06 var på 55W klasse A og vejede vist omkring 22kg. Har hørt at M-06 skulle have meget til fælles med M-07, så C-06 forforstærkeren har måske også været tiltænkt M-07. C-05 forforstærkeren på billedet, bruges også i kombination med M-07.

Ham jeg købte denne af, har kørt med to M-07 i brokobling. Forforstærkeren han har brugt, er en Lux C-10 og en Audio Research, jeg ikke kan huske modellen af. Da han ikke længere har brug for det ene effekttrin, fik jeg tilbuddet på at købe det. Det var iøvrigt den samme person, jeg købte Accuphase DC-91 af, så jeg kendte vejen derned denne gang.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 September 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Du har skam ret - man skal bare heller ikke altid tro på hvad man "måske" hører. Når der står Accuphase forforstærker for mange tusinde kroner, vil man helst høre den lille forskel som gør det værd at køre med forforstærkeren - degraderingen i lyden behøver bare ikke nødvendigvis være i selve DAC-delen, men nok nærmere at hele udgangsdelen i forforstærkeren ganske enkelt er bedre, og med rette burde være det, og så er der slet ikke noget at sige til at der burde være en forskel - hvor lille eller stor den så end måtte være. Det ville næsten være mærkeligt andet end at forforstærkeren skulle være bedre end udgangskredsen i cd-afspillerne - end kreds der ikke koster det helt vilde.

Desuden kører volume-reguleringen ikke fra 99, men fra 0 til -40 (-60 på enkelte topmodeller).

Kvalitetsmæssigt gik snakken udelukkende på degraderingen af lyden i det digitale domæne, dvs. at et evt. tab forekommer helt andre steder, og da deres digitale kredse er bygget så kompromisløst som de er, ser jeg ingen grund til at betvivle netop den oplysning.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har selv haft 02 sættet som var mit første rigtige hifi, og stilen er bare rigtig flot. Endnu mere på de store modeller.

Lad os endelig få nogle billeder af hele set upét.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 September 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Lax

Nej, det gør der ikke, men der findes en C-06, og den er omtrent ligeså sjælden - begge dele er iøvrigt fra Luxmans Alpha-serie. Der findes dog nogle specielle navngivne Alpha-produkter som er endnu dyrere. C-06 og M-07 blev produceret fra 1987 og frem til 1991.:

Nyd også forgængeren C-05 indvendig: http://page.freett.com/knisi/c-05.htm og M-05 her: http://page.freett.com/knisi/m-05.htm

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes