Forfatter |
|
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hejsa
Jeg har selv haft 02 sættet som var mit første rigtige hifi, og stilen er bare rigtig flot. Endnu mere på de store modeller.
Lad os endelig få nogle billeder af hele set upét.
|
|
|
Hej
C-02/M-02 kender jeg godt. Den med Watt-metrene som på M-05. Jeg har desværre aldrig hørt den. Jeg har istedet haft C-300/M-300 sættet. Et ganske stort og dyrt sæt også. Dog ikke på helt samme niveau som C-05/M-05 og M-07eren.
Da jeg pt er midt i noget renovering af huset, må jeg vist hellere vente lidt med billeder af setupet. Ligenu står ikke speciel fornuftigt. De kommer så snart jeg er færdig.
Ronin skrev:
Nej, det gør der ikke, men der findes en C-06, og den er omtrent ligeså sjælden - begge dele er iøvrigt fra Luxmans Alpha-serie. Der findes dog nogle specielle navngivne Alpha-produkter som er endnu dyrere. C-06 og M-07 blev produceret fra 1987 og frem til 1991.:
|
|
|
Man får helt lyst til at høre den C-06 kombineret med M-07. Jeg har lånt en C-05 hos en bekendt. Må sige, at den spiller godt. Vedkommende har også M-05 trinnet, så en lille sammenligning kunne være interessant engang.
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Effektblokken er dog ikke at finde i deres integrerede forstærkere - Ultimate-serien er noget helt særligt og specielt M-06 Alpha og M-07 Alpha. De har ikke rigtigt lavet noget som dem siden, selvom de da har haft mange fine konstruktioner.
Hvad med denne - her er de for alvor med igen:

B-1000F hedder den, og er en del at en ny úber-serie de er ved at introducere!
|
|
|
Sjovt at Luxman stadig holder fast i de indvendige køleprofiler. Det er ligesom blevet en del af deres image efterhånden. Den ser da interessant ud.
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lax,
Fik du nogensinde fundet et sæt passende højtalere til Luxman kæmpen?
Haugaard
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hej igen LAX
Du må da være færdig med renoveringen af huset så der kan komme nye billeder og evt. en lille opdatering af set-uppet. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Hej Lax,
Haugaard
|
|
|
Hej
Beklager jeg ikke lidt spottede dit indlæg i starten .
Jeg lytter for tiden på et sæt B&W801 S3. Det er et sæt jeg har lånt. Mht. Lux'en er jeg meget tilfreds. Der er s.. styr over bassen, uden det bliver hårdt eller generende på nogen måde. Synes den går rigtig godt sammen med Accu DC-91.
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Ja hej igen LAX
Du må da være færdig med renoveringen af huset så der kan komme nye billeder og evt. en lille opdatering af set-uppet.
|
|
|
Hej Henrik
Det er nu ikke hele huset, jeg har arbejdet på . Pånær småtingene, er det efterhånden ved at være i orden nu. Jeg skal se om jeg kan låne min brors digi kamera, når jeg kommer hjem fra ferie. Hvad spiller du selv på for tiden?. Noget Lux?.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen LAX
Det lyder dejligt at du er ved at blive færdig. Købte selv en nyt brugt hus for 1½ år siden og der er sku hele tiden et eller andet der skal laves.
Det jeg spiller på står i min signatur, men det er som følger:
H/K Signature 1,0 | NY AMP PÅ VEJ | S.A.T. cdfix Infinity 9,2i | Velodyne DD 12 | Denon AVR 3803 + 3910
__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
Haugaard skrev:
Hej Lax,
Haugaard
|
|
|
Hej
Beklager jeg ikke lidt spottede dit indlæg i starten .
Jeg lytter for tiden på et sæt B&W801 S3. Det er et sæt jeg har lånt. Mht. Lux'en er jeg meget tilfreds. Der er s.. styr over bassen, uden det bliver hårdt eller generende på nogen måde. Synes den går rigtig godt sammen med Accu DC-91. |
|
|
Bedre sent end aldrig 
Haugaard
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Lige en indskydelse.
Hvis du ikke har bestemt dig for højtalere endnu, så syntes jeg du skulle tage en lytter på gamut's nye L3 højtalere. Hvis du er heldig så har de stadig et sæt i ktradio til 30.000. Jeg tror du vil blive overrasket. God fornøjelse
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Hejsa
Lige en indskydelse.
Hvis du ikke har bestemt dig for højtalere endnu, så syntes jeg du skulle tage en lytter på gamut's nye L3 højtalere. Hvis du er heldig så har de stadig et sæt i ktradio til 30.000. Jeg tror du vil blive overrasket. God fornøjelse
|
|
|
Ok, kender kun til Gamut af omtale. Den er så til gengæld ret positiv, så det kunne da være spændende. Ligger der evt. en KTRADIO i Århus, hvor man ka' lytte lidt?.
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej igen LAX
Det lyder dejligt at du er ved at blive færdig. Købte selv en nyt brugt hus for 1½ år siden og der er sku hele tiden et eller andet der skal laves.
Det jeg spiller på står i min signatur, men det er som følger:
H/K Signature 1,0 | NY AMP PÅ VEJ | S.A.T. cdfix Infinity 9,2i | Velodyne DD 12 | Denon AVR 3803 + 3910
|
|
|
Hvad er det for en ny amp du får?.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Den er ikke navngivet endnu for jeg har ikke fundet den.... __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke i århus, men ved expert i varde kan du høre alle gamut højtalerne både L3/5/7
|
Til top |
|
|
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejt - den får de fleste accuphase til at ligne plastik.
Hvis jeg fik behov for så meget effekt, ville den være noget jeg ville få hjem. Har engang haft m-6000 i en kortere periode, glimrende.
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
Sejt - den får de fleste accuphase til at ligne plastik.
Hvis jeg fik behov for så meget effekt, ville den være noget jeg ville få hjem. Har engang haft m-6000 i en kortere periode, glimrende.
|
|
|
Kender også en ejer af en M-6000. Der er stadig godt styr på tingene ved 300W udgangseffekt. Vejer den ikke omkring de 50 kg?.
|
Til top |
|
|
mammon Lukket konto

|
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, mener det er omkring 50kg - kan ihvertfald huske den var halv-tung, for nu at sige det mildt. Hvis jeg skal finde et minus ved den (udover vægten) må det være terminalerne sad lidt træls.
Men det tilgiver man den let.
Igen en speciel sag du har fået hjem, en skam man ikke ser så meget luxman herhjemme af det lidt nyere. Det er kram!
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
DPetersen skrev:
Hejsa
Lige en indskydelse.
|
|
|
Ok, kender kun til Gamut af omtale. Den er så til gengæld ret positiv, så det kunne da være spændende. Ligger der evt. en KTRADIO i Århus, hvor man ka' lytte lidt?.
|
|
|
Hej Lax
Tætteste L3 forhandler for dig, er Expert i Varde.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Lax Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
Jo, mener det er omkring 50kg - kan ihvertfald huske den var halv-tung, for nu at sige det mildt. Hvis jeg skal finde et minus ved den (udover vægten) må det være terminalerne sad lidt træls.
Men det tilgiver man den let.
Igen en speciel sag du har fået hjem, en skam man ikke ser så meget luxman herhjemme af det lidt nyere. Det er kram!
|
|
|
Ja, nu du nævner det med terminalerne, kan jeg godt huske det. Var det iøvrigt ikke det samme med de mindre modeller, M-4000 og M-2000?. M-6000 var den bedste i den serie, men også langt den dyreste. 20000 kr. lyder ikke af meget idag, men i 1975 var det mange penge.
|
Til top |
|
|
mammon Lukket konto

|
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
Ja, nu du nævner det med terminalerne, kan jeg godt huske det. Var det iøvrigt ikke det samme med de mindre modeller, M-4000 og M-2000?. M-6000 var den bedste i den serie, men også langt den dyreste. 20000 kr. lyder ikke af meget idag, men i 1975 var det mange penge.
|
|
|
Jeg må indrømme jeg aldrig har været i nærheden af m-4000 og m-2000 - men efter at dømme på de billeder jeg har set, er de identisk opbygget. Så de er nok også ramt af det samme "problem", men dengang var kabler vel heller ikke så stort et emne og lakridssnøren var standard.
|
Til top |
|
|