Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 22:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Endnu et anlæg *opdateret* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2003 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hey..

LAST: De lyder sku godt. Dejlig mellemtone, og god opløst diskant, men bassen mangler lidt. Ved du hvor delefilteret deler nedadtil? Heldigvis har jeg mine subber til at gøre bod på det. Det er en dejlig HT'er til akkustisk musik. Sidder og hører Eric Clapton, Woow..Og takker for købet .  Du snakkede lidt om at du havde konstrueret nogle 2½vejs HT'ere til et familiemedlem, med de samme enheder i som mine, de kunne jo være rart hvis mine fronter og center havde samme klang!  Har du stadig diagramet over delefilteret til de 2½vejs, eller fik du ikke lavet et dengang?

Rune Nielsen: Har kraftigt overvejet det med effekt forstærkeren til subberne, og samtidigt er jeg begyndt at spare penge op til et HK signature sæt (svært pga. julen!), så mon ikke der falder en effekforstærker af på et tidspunkt. Lige nu er det dog center højtaleren der vægter højest. Mht. fineren har jeg desværre ikke tid til at få det lavet, øv. Det kunne ellers være rart...

afm|: Modelnummer? Det nogle sub100 hvis det er det du mener..

Har kigget lidt på min indretning, og tror snart at der bliver flyttet rundt på værelset .

De er jo ikke særligt kønne mine nye HT'ere, endnu, men jeg kan da godt smide et par billeder op af dem hvis det er.

De kommer nok senere i aften...

Venlige hilsner Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 December 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Heyza Christian...

Ja, det ville nu være rart med nogle billeder af de hjemmelavede HT'ere!! Ord kan beskrive enormt meget, men et enkelt billede siger jo det samme som 1000 ord - eller noget

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2003 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej chiller

Filterne deler kun omkring 2800 Hz. Med dine 12 liters kabinetter ligger -3dB punktet omkring 67-68 Hz. 165KEP'erne skal lige have nogle tæsk i 50-100 timer før de er spillet til, så kommer bassen også bedre med. ( og DT-300 åbner også mere op )

Til 2½ vejs versionen bruget jeg en xtra 165KEP med en 12mH trafospole + et RC-led, den xtra KEP'er spiller i et ca. 19 liters kammer. ( den anden sidder i et ca. 16 liters kammer )

Godt at høre du kan lide lyden fra dine nye HT'er.

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej...

Så fik jeg vendt mit lytterum, det hjalp meget. Speciel på mine fronters bas. Ikke at jeg manglede bas, men det er da dejligt at kunne høre musik uden subberne tændt.

Billeder kommer måske i aften. Skal lige have tid til at tage nogle (Skriver 3.g's opgave)

MVH Christian

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hmmm...det kunne da være rart med nogle flere kommentarer...

Mine hjemmebyggede højtalere bliver langsomt spillet til, og som det skrider frem træder bassen da også mere og mere frem....

Mvh Christian, alias Chrille (men det kom ikke som en overaskelse vel?!)

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 December 2003 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Kom nu bare med de billeder, så skal vi nok kommentere

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Så er der et lille billede af min den ene højtaler i rå MDF

Mit kamera gik ned, så det blev kun til det ene billede her...

Med venlige hilsner Christian

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej Chiller

Så skal de bare have lidt finér, så bliver de sq flotte  

Det se ikke ud så om der er offset på diskanten ? Hvorfor valget du ikke at gøre det ? Har du virkelig fået plads til filterne inden i kabinetterne eller hvad ? Hvad kom sættet til at koste ialt ?

Som du ved havde jeg et sæt næsten magen til og når jeg nu ser dine kommer jeg sq helt til at savne dem ( det var jo også mine første DIY-HT )

Jeg håber du for glæde af dem i meget lang tid !!!

Hilsen LAST

Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Nope, har ikke offset på diskanterne...det var egentlig ikke fordi jeg havde nogle bagtanker med det, men det var lidt lettere at lave..syntes jeg!.

Vil meget gerne beklæde den med lidt finér, men det ligger først et stykke ud i fremtiden. Først skal jeg have isat nogle bedre interne kabler, osv...

Filterne sidder inde i kabinettet ja, men lettere skilte.

Projektet har i alt kostet mig ca. 2500kr. og for de penge har det givet mig meget vellyd.

Mit næste projekt (Til Januar) kommer til at være en center højtaler med de samme enheder...men jeg skal lige have hittet ud af det med delefilteret til en 2½vejs...desuden skal mine subber jo også beklædes med finér på et tidspunkt..

MVH Christian

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Hej Chiller

Du skal bare sige til, så skal jeg nok hjælpe dig med den center

2500,- det var da ikke mange penge. Dine små HT er et godt eks på hvad man kan opnå hvis man har mod til at kaste sig ud i den store DIY verden.

Der er nok nogen der vil rynker lidt på næsen af dine HT, men så må du indvitere dem på en lytteaften så de selv kan høre at det er muligt at spille musik uden at det behøver at koste en bondegård.

Endnu en gang tillykke men dine nye HT

Hilsen LAST

-=*Martin*=-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 December 2003 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Fedt setup, synes det giver en god harmoni når du har en sub på hver side af tv'et, der er bedre balance, det eneste minus er som der er blevet nævnt af de andre: "farven", men du siger jo også at det bliver lavet om i den nære fremtid, synes det er positivt at se en under uddanelse, gå så meget op i sit anlæg, og at du har brugt så meget tid på det, jeg er selv under uddanelse, og bruger også meget tid på det...

KEEP UP THE GOOD WORK !!!.....

Til top Vis -=*Martin*=-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -=*Martin*=-

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Så kom der ny receiver på programmet. Yamaha'en (RX-V730RDS) blev udskiftet med en Denon AVR-3802. Sikke en forbedring !!

Regner med at der kommer nogle nye billeder af setuppet i aften.

MVH Christian

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Godt at du er glad for din nye receiver

Det er jo rart at høre!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Ja det er godt nok en sjov farve på de subber.(Jeg tror du har købt dem

af mig.Jeg tror ikke der er andre end mig der kunne finde på at vælge den

farve ?)

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hej Chiller

Du siger at din nye Denon reciever var en god forbedring af dit system. Jeg har nemlig tænkt på at opgradere enten til en Yamaha RXV-1400 eller en Denon AVR-2803, så jeg ville lige høre dig efter om forskellen er så stor at du mener at jeg skal vælge Denon frem for Yamaha???

Alle andre er selvfølgelig også velkommen til at svare på mit spørgsmål!

-Therac

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Andre: Tjaa..Det kunne jo tænkes at det var dig der var her og smide dem af

Og tjaa... farven, den er vel smag og behag  Men de spiller kanont! Simpelthen! Til sommer får de en lille ombygning! Med lidt finér og et lidt ændret kabinet + at jeg bygger nogle HT'ere som passer til det nye design! De kommer så til at stå ovenpå! (Så kommer jeg også af med mine eltax!)

Therac: Jeg har ikke hørt de to nævnte forstærkere mod hinanden. Men springet fra min yamaha og til denon'en var fantastisk stort. Der er simpelthen bare bedre kontrol over bassen.

Hurtigt sagt: Yamaha lidt 'lys' i lyden (Man skal op i de rigtigt store modeller før dette bliver ændret synes jeg!) og denon lidt varmere i lyden.

De to forstærkere du nævner er jo lidt forskellige. Hvor du med yamaha'en betaler en del for den nye teknik (Målemikrofon og autokalibrering!), skal du tænke på at du til samme pris i denon'en ikke får lige så mange tekniske detaljer med. Dermed konkluderet, at denon'en, måske!, er bygget af bedre og dyrere elementer. Deriblandt en større strømforsyning. Men det kan jo være at det bare er hifiklubben der skuer priserne i vejret.

Jeg var også ved at vælge en af de to forstærkere du nævner her, men faldt over denne 3802, som jeg mener er et bedre køb end 2803 og 1400. Men igen er det hvad man går op i!

Da jeg testede 1400'eren faldt jeg for de mange opsætningsmuligheder og de tekniske finesser, for der er virkeligt mange! Denon'en er lidt mere ligefrem at gå til og byder på en varmere lyd. Så hvis du i forvejen ikke har nogle basmættede HT'er, skal du ikke gå efter yamaha'en. Igen min mening!

Lige de to forstærkere du nævner er ikke svære at opdrive hos en forhandler, så giv dem begge et lyt før du bestemmer dig!

Hvor mange penge har du til rådighed? Du kan jo overveje at købe en Harman Kardon AVR 7500 fra tyskland. ca. 5500 kr. u lev.

MVH Christian

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har 3803´eren og er dog ikke helt enig med dig i: tekniske detaljer. Vi vi ser bort fra målemic, hvad er yamaha så som denon ikke har? Man skal selvfølgelig nok sammenligne 3803´eren imod 1400´eren, da 3802´eren er gammel. Men det er måske derfor du mener der er forskel?

Jeg købte min i sverige for 8.8k

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg har hørt begge forstærkere, men det under forskellige forhold. Yamaha'en hørte jeg i en hjemmebiograf, og Denon'en hørte jeg i en stereoopsætning, så jeg kan ikke helt sammenligne de to! Har dog lidt det indtryk, at Yamaha'en ikke har helt så meget styr på bassen som Denon'en!

Grunden til at valget falder mellem de to forstærkere er mest prisen. De ligger begge to lige under 7000,- hvilket er passende for mit uddannelsesbudget. Så jeg vil helst ikke op og betale mere...!

-Therac

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Den eneste forskel jeg nævnte mht teknikken, er autokalibreringen og målemic. Jeg ved at producenterne tager sig godt betalt for nye påfund. De fleste er jo blot blikfang efter min mening. Det at yamaha'en er THX-select godkendt er også med til at skrue prisen op! Det var bestemt ikke ilde ment det jeg skrev om denon'en!. 

Min 3802 har også mange detaljer mht opsætning osv. Men ved ikke om din (DonJensen) 3803 har fået added nogle flere. Har ikke lyttet til den og derfor heller ikke leget med den!  

Therac:

Mit råd: Køb i tyskland. Du får mere for pengene! En Harman Kardon AVR7500 eller en marantz 7300 er efter min mening rigtig gode køb! De fås for ca. 730 euro!! De to receivere du nævner kan også findes en del billegere!

Mange venlige hilsner Christian

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige opdateret mit anlæg lidt. Nye billeder burde følge snart.

MVH Christian

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum