| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den kunne også være et godt bud, men jeg vil aldrig vælge denon igen i hvert fald...
H/K bliver mit det næste, da jeg ikke har råd til en Arcam combo, og efter min mening får jeg det tætteste i H/K...
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Marantz SR4300 og kan kun bekræfte hvad Jdluxe siger.
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bageren har skrevet et fint indlæg om sin erfaring med Marantzen på sine Dali 8008...god læsning
|
| Til top |
|
| |
Kasper_M_A Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
wamba skrev:
|
Så er det bare valget om man er til H/K's lyd eller Denon's, personligt, vil jeg aldrig putte penge i Denon igen, andre har sikkert en anden opfattelse, men jeg overvejer faktisk H/K 635 i øjeblikket...
|
|
|
Så er vi 2 der er blevet klogere . Jeg tror ikke jeg nogensinde køber en Denon amp/receiver igen....
|
|
|
Det er såmænd ikke fordi Denon er ringe, men HK har traditionelt været næsten pinligt beskedne med deres watt opgivelser, ihvertfald i forhold til resten af markedet.
Du bør nu ikke hænge dig så meget i watt, forskellen i volumen mellem en 50W og en 100W forstærker (reelt målt, ikke opgivet), er lille, kun omkring 3dB forskel i volumen. De fleste bruger måske under 20W af deres forstærker i daglig brug, de sidste watt ligger ubrugt hen 99.9% af tiden. :) Selvfølgelig er det rart at have det overskud en 200W forstærker har, men hvis man aldrig rører det, så må man også vurdere hvor meget de ekstra watt er værd at bruge penge på, og om de måske kunne investeres bedre i resten af udstyret. :)
L. (Glad ejer af AVR-635, der til trods for 7x75W spiller MEGET højt hvis det er nødvendigt).
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgun skrev:
|
nu er jeg så kommet frem til at valget skal stå mellem denon´en , aymaha rx-v757 ti eller en pioneer vsx-d714-k
nu er i nogle stykker der taler for h/k, og nu er jeg i vildrede.
|
|
|
Ja, det er noget værre rod men skal jeg kort forklare hvorfor jeg ti gange hellere ville vælge en NAD, H/K eller Marantz fremfor Denon, Yamaha og Pioneer så er det for musikkens skyld . Denon og især Yamaha er nok en smule foran de tre jeg foretrækker (NAD, H/K og Maz i uprioriteret rækkefølge) på surround, men når det kommer til musik med fodtramp og sjæl i er Denon/Yamaha langt bagefter for slet ikke at tale om Pioneer . De leverer en korrekt surround gengivelse, men kan slet ikke spille musik __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Acer skrev:
wamba skrev:
|
Så er det bare valget om man er til H/K's lyd eller Denon's, personligt, vil jeg aldrig putte penge i Denon igen, andre har sikkert en anden opfattelse, men jeg overvejer faktisk H/K 635 i øjeblikket...
|
|
|
Så er vi 2 der er blevet klogere . Jeg tror ikke jeg nogensinde køber en Denon amp/receiver igen....
|
|
|
Det er såmænd ikke fordi Denon er ringe, men HK har traditionelt været næsten pinligt beskedne med deres watt opgivelser, ihvertfald i forhold til resten af markedet.
Du bør nu ikke hænge dig så meget i watt, forskellen i volumen mellem en 50W og en 100W forstærker (reelt målt, ikke opgivet), er lille, kun omkring 3dB forskel i volumen. De fleste bruger måske under 20W af deres forstærker i daglig brug, de sidste watt ligger ubrugt hen 99.9% af tiden. :) Selvfølgelig er det rart at have det overskud en 200W forstærker har, men hvis man aldrig rører det, så må man også vurdere hvor meget de ekstra watt er værd at bruge penge på, og om de måske kunne investeres bedre i resten af udstyret. :)
L. (Glad ejer af AVR-635, der til trods for 7x75W spiller MEGET højt hvis det er nødvendigt).
|
|
|
Jo jo, men nu er det ikke Watt, vi referere så meget til, selvom det da også er en fakta. Vi tænker mere på kvaliteterne omkring Stereo. Men det klart, at et godt kraftoverskud er at foretrække :)
Du har altså en 635, hvordan synes du kraftoverskuddet er på den? F.eks. i forhold til Denon 3805? Eller anden forstærker, mit umiddelbare indtryk er enormt godt af den... Hva højttalere spiller den med lestat?
|
| Til top |
|
| |
sgun Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal kun bruge den til surround. har lige invisteret i en 32" hd ready lcd skærm til 14000 samt tilhørende hd dvdafspiller . så det skal sådan set kun bruges til film-fremvisning.
så er det måske en yamaha jeg skal gå efter??? hvis de er så langt fremme med surround
nu skal det så lige siges at det absolut lydkvaliteten jeg går efter. watt er ikke så vigtigt da det kun skal spille på under 20m2
musik kommer til at køre over pc´en
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgun skrev:
|
jeg skal kun bruge den til surround. har lige invisteret i en 32" hd ready lcd skærm til 14000 samt tilhørende hd dvdafspiller . så det skal sådan set kun bruges til film-fremvisning.
så er det måske en yamaha jeg skal gå efter??? hvis de er så langt fremme med surround
|
|
|
Lang og langt fremme, de er ikke ringere end H/K plus resten af banden og jeg vil nok give wamba ret i at når der trods alt er tale om de små/middel modeller af hhv. Yamaha og Denon så ville jeg nok også vælge enten en Marantz eller en H/K for at få det ekstra overskud i den. De små Yamaha'er er undermotoriseret i min bog  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Myginos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgun.....det er du så ikke ene om at være....Jeg tror jeg gør det jeg tager forbi "klubben" og beder om en demo af avr-2106 på nogle Argon højtalere....og det samme gør jeg med h/k (hos fona, eller hvem der nu forhandler det mærke)...og det jeg synes bedst om i mine ører...bliver det jeg vælger.
Tror ikke man entydigt kan sige hvad er godt og hvad er skidt. Det kommer an på de egenskaber man lægger mest vægt på osv. Men jeg har fået det ud af det, at de sony højtalerne jeg agtede at bruge mere var godt design, fremfor god teknik.
|
| Til top |
|
| |
sgun Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved at jeg har set h/k hos fona, men vil nu hellere henvende mig hos expert, da jeg er 100% sikker på at ejeren af den lokale butik ved hvad han snakker om.
og desuden har jeg aldrig fået bedre service i nogen anden butik.
da jeg skulle ind og vælge mit fjernsyn tog han sig tid(lidt over 2 timer) til virkelig at sætte mig ind i tingene.
så expert kan varmt anbefales
ps. smutter sgu lige ind og lytter på den h/k imorgen
men hvis jeg beslutter at det skal være den hvor er den så billigst
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak34 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgun skrev:
|
nu skal det så lige siges at det absolut lydkvaliteten jeg går efter. watt er ikke så vigtigt da det kun skal spille på under 20m2
|
|
|
Så skal jeg fortale dig hvad skal du gøre.Ligesom jeg har gjort i sidste år.Jeg har investeret i en Delta66 lydkort sammen med et par studio ht.I min tilfælde har jeg vælget Alesis ht som er nedsat på ca 3500 og lydkortet er ca 1500.Hvis det kommer til musik på edb så findes ikke noget som spiller så godt til det penge.
|
| Til top |
|
| |
sgun Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg besluttet mig.
efter at have fået den demonstreret så er mit endelige valg faldet på en h/k 335.
den har jeg så fundet et sted på nettet til 5220kr alt inklusive(fragt osv.)
|
| Til top |
|
| |
Myginos Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst intereseret med, og var forbi "klubben" igår og lytte på lidt forskelligt. Jeg tror nu jeg vil gå Denon vejen og vælge en Avr-2106, med Dali elegance højtaler sættet til.
Så med mindre nogen kan sige jeg er på vej til at bruge de godt 11.000,- forkert, så bliver det vist ved det :-).
Lad mig høre hvad i synes ?
Peter.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lenge der er tale om kurrante receivere er forskellen i lyd ikke stor, så om du synes at 2106 lyder tilfredsstillende, og den har de funktionene du behøver ser jeg ingen grund for at du ikke skal købe den. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
sgun Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan lyder elegance højtalerene?
jeg fik først demonstreret h/k´eren på nogle små h/k satelitter og der var jeg overrasket over hvor meget lyd man kan få ud af sådan nogle små højtalere.
bagefter fik jeg den demonstreret med et jbl sæt, og hold da helt kæft, aldrig nogensinde har "hotel california" lydt så godt, så jeg glæder mig bare til at jeg får bygget mine højtalere fra frequence, og får sat min hjemmebio op
|
| Til top |
|
| |
Myginos Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar Manic...det virker til at være den rigtige til mit behov :-).
Jeg fik kun hørt Argon og Concept 1 højtalerne i går. De havde udsolgt af Elegance. De får nye hjem i dag. Han var ikke frisk på at sætte dem op i surround på 2106'eren mens jeg var der...så jeg har nu sagt til dem at jeg vil have de skal sætte elegance og argon op på 2106'eren i deres lytterum...og så vil jeg høre dem der...og derefter træffe mit endelige valg....men jeg tror meget på elegance....den fik jo rost i dr konsum...så helt dårlig kan den ikke være.
|
| Til top |
|
| |
sgun Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er bare lidt skeptisk for bassen i sådan nogle satelitter, men det er nok fordi at jeg i 2 år har kørt med et billigt sony surround system, og de satelitter er ikke noget at skrive hjem om.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
[QUOTE=Lestat][QUOTE=Acer][QUOTE=wamba]
Du har altså en 635, hvordan synes du kraftoverskuddet er på den?
F.eks. i forhold til Denon 3805? Eller anden forstærker, mit
umiddelbare indtryk er enormt godt af den... Hva højttalere spiller den
med lestat? |
|
|
jeg har ikke hørt Denons 3805, jeg er ikke så vild med Denon så jeg lyttede ikke til den receiver.
Kraftoverskuddet er vist rigeligt. Jeg kan ikke forestille mig at stå i
den situation at skulle bruge mere kraft end den kan tilbyde, undtagen
i et stort rum med ufølsomme højttalere.
Som eksempel kan nævnes at på mine ~89dB højttalere har jeg ikke
skullet skrue over -25dB på noget tidspunkt (den går til ca. +10dB før
den elektroniske volumenkontrol siger stop). Dvs masser af headroom
selv til fester. :)
Mine højttalere lige nu er et par JBL LX5 som spiller udemærket, men
jeg skulle gerne opgradere i løbet af december eller januar. Jeg
overvejer XT4 som en mulig løsning, evt senere hen med en eAR 202 til
at drive fronterne.
Baghøjttalerne er et par DS6 S3 jeg netop har indkøbt. De spiller også
udemærket faktisk. Dipol indstillingen er bedre til min opstilling
fordi jeg er nødt til at have højttalerne på bagvæggen.
L.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, jamen jeg erfarede også at den var kraftfuld, jeg hørte H/Keren på Audiovector signature sættet, og hold da ferie det spillede bare, i det rum vi sad i, skruede vi ca. op på - 10 , og så var det altså så højt, at jeg "ikke" kunne holde ud til at høre det højere, og stadigvæk havde den masser af kontrol og man følte egentlig ikke den blev belastet, nu sad vi der jo ikke i vandvittig lang tid, men blæseren tændte heller ikke. Så noget kunne jo tyde på den ikke blev anstrengt :)
|
| Til top |
|
| |