Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 1-30hz subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

ManicMiner skrev:
Håndfuld? Å nei, langt de fleste store films indeholder information under 20hz, her er et eksempel

Fair nok, man lærer noget nyt hver dag... Det er jo heller ikke fordi musik/filmselskaberne virker som om de har specielt travlt med at overholde red book/yellow book standarderne, så helt overraskende er det vel egentlig ikke når det kommer til stykket.

Det er ganske sikkert at et eller andet sted mellem Die Hard, og The Incredibles har det hendt et eller andet

Langt de aller fleste vil heller aldrig merke noget til det infrasoniske fordi deres subs ikke er i stand til at gengive den delen af frekvensspekteret. Da jeg fik min SVS PB10 fik jeg min første smagsprøve af infrasonics, og da jeg er sulten på mere har jeg bestillt en PB12 Plus der skal køre i 16hz tune, i praksis vil det mest sansynlig betyde at jeg vil ha flad respons ned til ca 12hz. Happy happy, joy joy, måtte det bare blive november snart



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil fyre 70k af på sin hjemmebio, kan man jo smide at par af disse stole ind, som har indbygget 'Butt Shaker'.

http://www.4seating.com/accessories-PreInstalledBSAmp.htm

Der bliver nok også råd til en rigtig popcornmaskine oveni. (brugt evt.)



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

He he.... Den ser ud som et sjovt stykke lejetøj denne der, men altså man skal jo også have mega meget plads nede ved de frekvenser.... En 20hz tone ved 20 grader er jo omkring 17 meter lang ikke sandt? Det har jeg i hvert fald ikke plads til

__________________
Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
Til top Vis Golf 2 VR6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Golf 2 VR6
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Golf 2 VR6 skrev:
He he.... Den ser ud som et sjovt stykke lejetøj denne der, men altså man skal jo også have mega meget plads nede ved de frekvenser.... En 20hz tone ved 20 grader er jo omkring 17 meter lang ikke sandt? Det har jeg i hvert fald ikke plads til

Det er heldigvis kun en urban myth, måske noget for Mythbusters?



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

343m/s divideret med 20hz = 17,15meter. Jep den er god nok...

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:

343m/s divideret med 20hz = 17,15meter. Jep den er god nok...

Den delen er god nok, men rommet behøver ikke at være 17.5m for at du skal opleve 20hz. Hadde det vært tilfelle ville subwoofere vært et privilegium for de få



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Så bygger man bare affaldsskakten om til en transmissionlinehøjttaler, og sætter sig ned i skralderummet og hører musik.

Der står nok alligevel nogle gamle Cerwin Vegaer dernede som kan tage over over 60Hz.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Manic,

Nej selvfølgelig ikke. Jeg bekræftede bare det med bølgelængden.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Så bygger man bare affaldsskakten om til en transmissionlinehøjttaler, og sætter sig ned i skralderummet og hører musik.

Den idé er da ikke helt ved siden af.. Altså forstået på den måde at vores ny-fundne ventilator-sub kunne bygges ind i affaldsskakten

Sidder her og tænker tilbage på mine glade bilstereo-dage.. Damn, det er nemt at få kælderdyb bas i en bilkabine sammenlignet med de fleste dagligstuer.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

På det svenske Eurphonia er der en messerapport fra USA. Her skriver Jorma Koski (ham med Jorma kablerne) meget underholdende om hvordan en sådan "ventilator sub" lyder - eller retterer føles - der er også nogle billeder:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =2014&st=15



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes