| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
ManicMiner skrev:
| Håndfuld? Å nei, langt de fleste store films indeholder information under 20hz, her er et eksempel |
|
|
Fair nok, man lærer noget nyt hver dag... Det er jo heller ikke fordi musik/filmselskaberne virker som om de har specielt travlt med at overholde red book/yellow book standarderne, så helt overraskende er det vel egentlig ikke når det kommer til stykket.
|
|
|
Det er ganske sikkert at et eller andet sted mellem Die Hard, og The Incredibles har det hendt et eller andet 
Langt de aller fleste vil heller aldrig merke noget til det infrasoniske fordi deres subs ikke er i stand til at gengive den delen af frekvensspekteret. Da jeg fik min SVS PB10 fik jeg min første smagsprøve af infrasonics, og da jeg er sulten på mere har jeg bestillt en PB12 Plus der skal køre i 16hz tune, i praksis vil det mest sansynlig betyde at jeg vil ha flad respons ned til ca 12hz. Happy happy, joy joy, måtte det bare blive november snart  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.... Den ser ud som et sjovt stykke lejetøj denne der, men altså man skal jo også have mega meget plads nede ved de frekvenser.... En 20hz tone ved 20 grader er jo omkring 17 meter lang ikke sandt? Det har jeg i hvert fald ikke plads til __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golf 2 VR6 skrev:
| He he.... Den ser ud som et sjovt stykke lejetøj denne der, men altså man skal jo også have mega meget plads nede ved de frekvenser.... En 20hz tone ved 20 grader er jo omkring 17 meter lang ikke sandt? Det har jeg i hvert fald ikke plads til |
|
|
Det er heldigvis kun en urban myth, måske noget for Mythbusters?  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
343m/s divideret med 20hz = 17,15meter. Jep den er god nok...
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
|
343m/s divideret med 20hz = 17,15meter. Jep den er god nok...
|
|
|
Den delen er god nok, men rommet behøver ikke at være 17.5m for at du skal opleve 20hz. Hadde det vært tilfelle ville subwoofere vært et privilegium for de få __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bygger man bare affaldsskakten om til en transmissionlinehøjttaler, og sætter sig ned i skralderummet og hører musik.
Der står nok alligevel nogle gamle Cerwin Vegaer dernede som kan tage over over 60Hz.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manic,
Nej selvfølgelig ikke. Jeg bekræftede bare det med bølgelængden.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Så bygger man bare affaldsskakten om til en transmissionlinehøjttaler, og sætter sig ned i skralderummet og hører musik. |
|
|
Den idé er da ikke helt ved siden af.. Altså forstået på den måde at vores ny-fundne ventilator-sub kunne bygges ind i affaldsskakten
Sidder her og tænker tilbage på mine glade bilstereo-dage.. Damn, det er nemt at få kælderdyb bas i en bilkabine sammenlignet med de fleste dagligstuer. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
På det svenske Eurphonia er der en messerapport fra USA. Her skriver Jorma Koski (ham med Jorma kablerne) meget underholdende om hvordan en sådan "ventilator sub" lyder - eller retterer føles - der er også nogle billeder:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =2014&st=15 __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |