Forfatter |
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tyder på at din surround receiver er sat op til at spille med 6 højttalere. Hvis du har købt produkterne i Hi-Fi Klubben vil de nok være så flinke at låne dig et kabel med phono stik i den ene ende og et scart-stik i den anden ende. Så skulle det være muligt for dig at slå 6 ht fra. Herefter bør der kun stå DTS i receiverens display ved DTS-afspilning.
Signalet i baghøjttalerne bør ikke blive svækket af at der sendes et matrix signal til 6. kanal hvad enten der er højttaler tilsluttet eller ej.
Dine baghøjttalere er nok opsat til at være "small" i receiverens menu, og så skæres bunden væk.
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det undrer mig bare at jeg ikke kan gå ind i OSD-menuen uden at modtage et signal fra tv'et, det burde da være muligt... Men jeg har købt min forstærker i Tyskland, hvilket i øvrigt sparede mig mange penge, så jeg tror bare jeg køber et ordentligt kabel fra tv, til forstærker!!
"Small", er det angående det at jeg kan skrue op og ned for db, på hver enkelt højttaler, eller er der valgmuligheder som f.eks. small, large osv...??
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Small er indstilling af type højttaler. Large skal du helt sikkert kalde dine Dali 909. Om du vil kalde din Dali 202 (baghøjttalere) for Small eller Large  . Ved LARGE spiller de dybere end ved small, men prøv om de kan klare at få fuldt signal.
Jeg tror faktisk godt at man kan lave opsætningen via receiverens display, men det er lettere på skærmen. Jeg er ikke sikker p.g.a. at jeg altid bruger TV ved indstillinger.
Prøv at lytte dig frem når du får et kabel mellem receiver og fjernsyn. NB signalet går fra receiver til TV - ikke omvendt.
Rettet tastefejl
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver ikke at købe et godt kabel mellem receiver og TV da du kun skal bruge det til indstillinger. Brug istedet pengene på et godt Scart-kabel medllem DVD og TV
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
m_k_t skrev:
Til Kim F:
Nej jeg har nemlig ikke en centerbaghøjttaler, men kan det så passe at lyden svækkes i de to andre når jeg spiller MATRIX så???
|
|
|
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
m_k_t skrev:
Wrong:
Jeg har kun én coax indgang, og forstærkeren viser også in= dig. coaxial.
Nu skriver du at jeg skal føre et phono kabel fra forstærker til tv, mit tv et ca. 14 år gammelt og jeg tror altså ikke det kan modtage det, men hvilken indgang i tv'et? Der er kun der hvor det modtager signal fra antennekabelet og så er der scart-indgangen!?!?
|
|
|
Hvis du har et scartstik med tre indgange bagi, eksempelvis fra en playstation, forbinder du phono fra monitor out på forst. til gul i scartstik. find din vidoekanal på fjernsynet så får du din onscreen menu frem hvis du trykker på system setup på forstærkerens fjernbetjening.
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Til Wrong. Sådan som jeg beskriver det virker det altså på en Denon DVD-3300 / Denon AVC-A1SE ved afspilning af alm. DTS med 6./7. højttaler tilsluttet. Og vi er helt enige om at DTS er et 5.1 signal, samt at 6./7. højttaler får et simuleret signal.
Det er meget forskelligt hvad der vises i displayet. Det har nok noget at gøre med størrelsen . På en Denon AVC-A1SE vises der DTS ES MTRX6.1
|
|
|
Ja jeg ved godt der kan være forskelle på de foskellige modeller. Syntes bare det er underligt den ikkke vil afspille i "ren" DTSlyd...
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Small er indstilling af type højttaler. Large skal du helt sikkert kalde dine Dali 909. Om du vil kalde din Dali 202 (baghøjttalere) for Small eller Large  . Ved LARGE spiller de dybere end ved small, men prøv om de kan klare at få fuldt signal.
Jeg tror faktisk godt at man kan lave opsætningen via receiverens display, men det er lettere på skærmen. Jeg er ikke sikker p.g.a. at jeg altid bruger TV ved indstillinger.
Prøv at lytte dig frem når du får et kabel mellem receiver og fjernsyn. NB signalet går fra receiver til TV - ikke omvendt.
Rettet tastefejl |
|
|
Okay, og det der small/large, er også noget jeg finde på min osd-menu?? For jeg køber bare et kabel imorgen, hvis det ikke skal være specielt godt!
Og nej, man kan ikke få osd frem på receiveren, i hvert fald ikke på 3802'eren, så jeg skynder mig at skaffe mig et kabel imorgen!!
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes højttaler indstilling er også menu-indstilling. Her vælger du hvor mange/hvilke højttalere der er tilsluttet. Du vælger skal også huske at vælge om du har en sub. tilkoblet.
På en AVC-A1SE er det under samme menu-punkt at man vælger hvilke højttalere der er tilsluttet, og om de er large eller small. Der kan vælges mellem Large / Small / None for hver enkelt højttaler.
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Audi A3 skrev:
Til Wrong. Sådan som jeg beskriver det virker det altså på en Denon DVD-3300 / Denon AVC-A1SE ved afspilning af alm. DTS med 6./7. højttaler tilsluttet. Og vi er helt enige om at DTS er et 5.1 signal, samt at 6./7. højttaler får et simuleret signal.
Det er meget forskelligt hvad der vises i displayet. Det har nok noget at gøre med størrelsen . På en Denon AVC-A1SE vises der DTS ES MTRX6.1
|
|
|
Ja jeg ved godt der kan være forskelle på de foskellige modeller. Syntes bare det er underligt den ikkke vil afspille i "ren" DTSlyd...
|
|
|
Det er et rent 5.1 signal, det er bare den måde den skriver det på nå centerbag er slået til for så laver den DTS 5.1 + ES MATRIX til den sidste kanal, hvis nu det var ægte 6.1 ville den skrive DTS 6.1 DESCRETE, men det er kun få film der har det.
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Yes højttaler indstilling er også menu-indstilling. Her vælger du hvor mange/hvilke højttalere der er tilsluttet. Du vælger skal også huske at vælge om du har en sub. tilkoblet.
På en AVC-A1SE er det under samme menu-punkt at man vælger hvilke højttalere der er tilsluttet, og om de er large eller small. Der kan vælges mellem Large / Small / None for hver enkelt højttaler. |
|
|
Okay, det lyder fino, jeg har dog ikke en sub, tror heller ikke jeg får brug for én...!
Okay, det vil sige at hvis jeg vælger large, så smider forstærkeren 105 watt ud i den enkelte højttaler og hvis jeg vælger alle til large, så er det stadig 105 w der også?
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sub vil gøre RIGTIG meget.. specielt ved film og spillekonsol.... Jeg har også et par armadeus selvbyggere med rimelig god stereo bund... nærmest et CHOK da jeg i film fik min C- sub fra Audio Vector slået til... UTROLIG bund.... og ikke mindst dejlig bund.:):)
Fortsat god weekend
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MKT
Ved Large sender forstærkeren fuldt signal til højttaleren (fx. 20hz til 20khz). Ved Small sender forstærkeren ikke det nederste område til højttaleren (fx. 80hz til 20 khz). At den ikke sender bastonerne kan godt lyde som om at den sender mindre effekt, men det er reelt ikke det der sker.
Det der er afgørende for om du skal vælge Large eller Small er om dine højttalere kan gengive dybe toner under 80hz. Se evt. spec. for højttaler eller lyt dig frem.
NB: 80hz er skæringen for en AVC-A1SE. Kan variere fra forstærker til forstærker. Nogle har vist nok en variabel grænse.
Hvis der vælges small sendes lavt frekvens signalet under 80hz til subben (hvis du har en sub).
Jeg vil give "Jubelnar" ret i at du kan få en gevinst ved at få en sub, selvom du har store front ht. - især ved film. Ved musik får du nok ikke så meget ud af det. Ved forkert instilling kan det lyde af h***** til.
vh Audi A3
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Audi A3
Okay, så må jeg ind og finde ud af det med large/small! Jeg har faktisk lige købt et kabel idag, men virker det? Nej! Jeg har købt et scart/phono kabel, men der kommer ikke rigtigt noget frem når jeg trykker på osd-knappen på remoten???
Ja, okay. Ved film kunne det være fed med en ordentlig sub, så en Dali SWA12/15 kunne da være dejlig at anskaffe sig 
Mvh. Mads
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du forbundet kablet?
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sat scart-enden i tv'et og det ene phono i tv out bagpå forstærkeren! Det er måske forkert?
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det skulle være rigtigt. Hvordan har du instillet TV / AV1?? På min remote hedder det "System Setup"
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener TV-remoten? Jeg trykker bare den den knap der skifter om til AV-billede/modtagelse... Nå, jeg må købe mig et stik der hedder scart/s-vhs, den er vist ikke længere! 
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
m_k_t skrev:
Jeg har sat scart-enden i tv'et og det ene phono i tv out bagpå forstærkeren! Det er måske forkert? |
|
|
Ja. det skal være monitor out. ikke tv
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MKT - din stakkel
Receiver: Jeps phono stik (gult) skal i monitor out. På remoten til receiver skal du vælge "System Setup"
TV: Scart jaaah det giver vist sig selv *G*. Det tyder på at du vælger rigtigt på remoten til TV.
Scart / s-vhs tror jeg faktisk ikke der sender on-screen menu fra receiver til TV. Det gjorde det ikke på min gamle AVC-2530 - AVC-A1SE'eren har jeg ikke testet det på.
|
Til top |
|
|