Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Logitech Harmony 525 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Rtorp skrev:

Er ved at tage chancen og bestille denne Harmony

Jeg har et Samsung LE32m61, et ældre Fisher mini-stereoanlæg (10 år), en sony DVD-afspiller og en JVC video (8 år) samt en Selector. Så WAF hos mig kunne være højre. Derfor mine overvejelser.

1)Men kan denne Harmony mon håndtere ovenstående, herunder selector.

2)Kan man se tekstTv med den?

3)Jeg har læst brugeranmeldelserne på edbpriser.dk og her er en del kritiske bemærkninger omkring opsætningen. Er det så besværligt som man kan få indtryk af?

På forhånd tak.

1) Logitech har en kæmpe database, hvor der er stor chance for at dine produkter findes.
    Du kan evt PB'e mig modelbetegnelserne, så skal jeg undersøge sagen for dig
    Findes produktet ikke i databasen, kan 525 lære koderne vha. infrarødt øje. 

2) Ja (alle funtioner fra din originale fjernbetjening kan indlæres, jf. punkt 1.)

3) Jeg har absolut ikke haft problemer med opsætning - det er ret let at gå til, når man først har sat sig ind i softwaren.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
kan anbefale at programere den via deres hjemmeside, således at programmet kun bruges til selve downloadningen af software.... det fungere noget bedre.

How do you do that  ?

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Knoxville skrev:
kan anbefale at programere den via deres hjemmeside, således at programmet kun bruges til selve downloadningen af software.... det fungere noget bedre.

How do you do that  ?

Log på http://members.harmonyremote.com/EasyZapper/New/Main.asp? 

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

ja, det er vist rigtigt - tak til Marius

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Thanx guys - det skal da lige prøves

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Update: online-softwaren er identisk med den medfølgende, men det virker meget bedre/hurtigere

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

det er også min oplevelse...

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg lidt forvirret ...

Som jeg har set og forstået det, så er den eneste måde man kan programere remoten, at logge på siden, lave konfigurationen, og derefter downloade ændringerne.

Er det korrekt? Siger i nu at der er andre muligheder ? .. er der en klient der kan downloades lokalt?

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Paint Me Dry skrev:

Nu er jeg lidt forvirret ...

Som jeg har set og forstået det, så er den eneste måde man kan programere remoten, at logge på siden, lave konfigurationen, og derefter downloade ændringerne.

Er det korrekt? Siger i nu at der er andre muligheder ? .. er der en klient der kan downloades lokalt?

Der medfølger en CDROM med config-software - dette software er identisk med det der ligger on-line.
Remoten kan derfor sagtens programmeres "off-line", men skal du have glæde af databasen med koder, skal du self. have adgang til Internettet. 

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

hmmm..

JEg har selv en Harmony Remopte 858 (eller der omkring) .. jeg kan ikke huske noget om nogen CD var med der .. så går ud fra at det kun er til lillebror.

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

hmmm oki . så måske der var en CD et sted ... så skal den bare lige findes

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Nogen, der ved hvad forskellen på 525 og f.eks. 885 er (bortset fra farvedisplayet)?

Kan man redigere de macroer, der genereres som "activities"?

For at se en DVD, ville jeg jo f.eks. foretrække, at macroen afsluttede med at åbne skuffen på min DVD-afspiller så jeg kunne lægge filmen i - istedet for at vælge "play" (jeg har sjældent filmen liggende klar i skuffen).

Hvordan fungerer aktiviteterne/makroerne, hvis man vil lade apparaterne stå tændt?
(Jeg vil f.eks. ikke slukke min Satellitreceiver blot fordi jeg ser DVD - børnene kunne f.eks. tænkes at se sat-tv et andet sted i huset (jeg sender sat-signalet videre som antennesignal til resten af huset).

Fungerer den med Force 1155S? (den står i deres database - så jeg antager at den virker, men ingen af mine 2 nuværende universalfjernbetjeninger kan håndtere koderne fra Force'n...)

Kan man "blande" funktionerne?
Eksempel:

Når jeg ser TV, er TV2 fra alm. antennesignal - alt andet fra min Force satellitreceiver. Lyden styres af min AV-receiver. Skifter jeg (med tallene) fra 1 (DR1 via Force - på scart) til 2 (TV2 via antenne) til 3 (DR2 via Force på scart) skal dette kunne programmeres ind i tasterne. Alternativt skal man have mulighed for kanallogoer ell. lignende på displayet, som man kan vælge via. Er dette muligt?
(Hensigten er naturligvis, at man ikke skal behøve at tænke over, hvor signalet kommer fra, men blot skifte kanal)

På forhånd tak for alle svar!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Nogen, der ved hvad forskellen på 525 og f.eks. 885 er (bortset fra farvedisplayet)?
Der er væsentlige forskelle - kig i det link jeg har postet tidligere.

Ja, man kan tilføje tastetryk, desværre er der nogle man ikke kan fjerne - jeg har dog ikke haft gener af det endnu.

For at se en DVD, ville jeg jo f.eks. foretrække, at macroen afsluttede med at åbne skuffen på min DVD-afspiller så jeg kunne lægge filmen i - istedet for at vælge "play" (jeg har sjældent filmen liggende klar i skuffen). Det er muligt at indsætte f.eks. "eject" i enden af en aktivitet.

Hvordan fungerer aktiviteterne/makroerne, hvis man vil lade apparaterne stå tændt?
(Jeg vil f.eks. ikke slukke min Satellitreceiver blot fordi jeg ser DVD - børnene kunne f.eks. tænkes at se sat-tv et andet sted i huset (jeg sender sat-signalet videre som antennesignal til resten af huset). Der er en "Leave unused devices on" funktion, så det burde kunne lade sig gøre.

Fungerer den med Force 1155S? (den står i deres database - så jeg antager at den virker, men ingen af mine 2 nuværende universalfjernbetjeninger kan håndtere koderne fra Force'n...)
Hvis den står i databasen, må man gå ud fra det er testet. Hvor i landet bor du ?

Eksempel:

Når jeg ser TV, er TV2 fra alm. antennesignal - alt andet fra min Force satellitreceiver. Lyden styres af min AV-receiver. Skifter jeg (med tallene) fra 1 (DR1 via Force - på scart) til 2 (TV2 via antenne) til 3 (DR2 via Force på scart) skal dette kunne programmeres ind i tasterne. Alternativt skal man have mulighed for kanallogoer ell. lignende på displayet, som man kan vælge via. Er dette muligt?
(Hensigten er naturligvis, at man ikke skal behøve at tænke over, hvor signalet kommer fra, men blot skifte kanal)
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, med mindre du opretter aktiviteter, indeholdende de nødvendige kommandoer - findes der overhovedet remotes, der kan programmeres på denne måde ?
Der er mange programmeringsmuligheder, så måske en kreativ sjæl kan finde en work-around  ?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
kaso skrev:

Jeg syntes ikke helt jeg kunne gennemskue forskellene, men jeg må læse lidt grundigere på lektien....

Ja, man kan tilføje tastetryk, desværre er der nogle man ikke kan fjerne - jeg har dog ikke haft gener af det endnu.
Hmm - det var netop dét, at man ikke kunne fjerne f.eks. en "play" kommando, jeg frygtede....

For at se en DVD, ville jeg jo f.eks. foretrække, at macroen afsluttede med at åbne skuffen på min DVD-afspiller så jeg kunne lægge filmen i - istedet for at vælge "play" (jeg har sjældent filmen liggende klar i skuffen). Det er muligt at indsætte f.eks. "eject" i enden af en aktivitet.
Problemet er så, hvis der ligger en "play" forud - det vil jo være upraktisk....

(Jeg vil f.eks. ikke slukke min Satellitreceiver blot fordi jeg ser DVD - børnene kunne f.eks. tænkes at se sat-tv et andet sted i huset (jeg sender sat-signalet videre som antennesignal til resten af huset). Der er en "Leave unused devices on" funktion, så det burde kunne lade sig gøre.
Kan den så finde ud af ikke at forsøge at tænde apparaterne ved efterfølgende activities (mange vil jo slukke, da der ikke er en separat tænd hhv. sluk-kommando, men en cyklisk tænd/sluk)?

Hvis den står i databasen, må man gå ud fra det er testet. Hvor i landet bor du ?
Nordsjælland..

Eksempel:

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, med mindre du opretter aktiviteter, indeholdende de nødvendige kommandoer - findes der overhovedet remotes, der kan programmeres på denne måde ?
Ja - med lidt kreativ tænkning... Min nuværende remote (Marantz RC1200) har jeg programmeret til at den i "TV-mode" har de nødvendige kommandoer i tasterne 0...9. Det giver naturligvis andre "udfordringer" såsom at man skal have et separat mode til txt-tv, da 0..9 i TV-mode jo giver andre kommandoer fra sig og ikke kan bruges til at taste sidetal....

Der er mange programmeringsmuligheder, så måske en kreativ sjæl kan finde en work-around  ?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Erik D skrev:
kaso skrev:

Jeg syntes ikke helt jeg kunne gennemskue forskellene, men jeg må læse lidt grundigere på lektien.... jeps

Hmm - det var netop dét, at man ikke kunne fjerne f.eks. en "play" kommando, jeg frygtede....
Der er mulighed for at styre funktionen "Play on enter" - dér kan play fjernes. Kombinér det med mulighederne for at tænde/slukke ubrugte enheder, og det burde være muligt at opnå et brugbart resultat.

Problemet er så, hvis der ligger en "play" forud - det vil jo være upraktisk.... se ovenstående

Kan den så finde ud af ikke at forsøge at tænde apparaterne ved efterfølgende activities (mange vil jo slukke, da der ikke er en separat tænd hhv. sluk-kommando, men en cyklisk tænd/sluk)? 
Du har en pointe, men ved cyklisk on/off, kan du indstille remoten til at slukke enheden, ved afslutning af aktiviteten. Der findes en modsætning til "Leave unused devices on", så det må kunne lade sig gøre at finde på noget smart.

Nordsjælland..
Hmmm, jeg bor på Fyn - så er en demo nok ikke så let at stable på benene.

Eksempel:

Ja - med lidt kreativ tænkning... Min nuværende remote (Marantz RC1200) har jeg programmeret til at den i "TV-mode" har de nødvendige kommandoer i tasterne 0...9. Det giver naturligvis andre "udfordringer" såsom at man skal have et separat mode til txt-tv, da 0..9 i TV-mode jo giver andre kommandoer fra sig og ikke kan bruges til at taste sidetal....
Ja, man må sno sig...hvis du vil have en remote der er 100% costumizable skal du nok have en del ekstra penge frem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes