Emne: Logitech Harmony 525 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rtorp skrev:
|
Er ved at tage chancen og bestille denne Harmony
Jeg har et Samsung LE32m61, et ældre Fisher mini-stereoanlæg (10 år), en sony DVD-afspiller og en JVC video (8 år) samt en Selector. Så WAF hos mig kunne være højre. Derfor mine overvejelser.
1)Men kan denne Harmony mon håndtere ovenstående, herunder selector.
2)Kan man se tekstTv med den?
3)Jeg har læst brugeranmeldelserne på edbpriser.dk og her er en del kritiske bemærkninger omkring opsætningen. Er det så besværligt som man kan få indtryk af?
På forhånd tak.
|
|
|
1) Logitech har en kæmpe database, hvor der er stor chance for at dine produkter findes. Du kan evt PB'e mig modelbetegnelserne, så skal jeg undersøge sagen for dig  Findes produktet ikke i databasen, kan 525 lære koderne vha. infrarødt øje.
2) Ja (alle funtioner fra din originale fjernbetjening kan indlæres, jf. punkt 1.)
3) Jeg har absolut ikke haft problemer med opsætning - det er ret let at gå til, når man først har sat sig ind i softwaren.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| kan anbefale at programere den via deres hjemmeside, således at programmet kun bruges til selve downloadningen af software.... det fungere noget bedre. |
|
|
How do you do that ?
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
Knoxville skrev:
| kan anbefale at programere den via deres hjemmeside, således at programmet kun bruges til selve downloadningen af software.... det fungere noget bedre. |
|
|
How do you do that ?
|
|
|
Log på http://members.harmonyremote.com/EasyZapper/New/Main.asp? __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er vist rigtigt - tak til Marius  __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanx guys - det skal da lige prøves
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update: online-softwaren er identisk med den medfølgende, men det virker meget bedre/hurtigere
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er også min oplevelse...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Paint Me Dry Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg lidt forvirret ...
Som jeg har set og forstået det, så er den eneste måde man kan programere remoten, at logge på siden, lave konfigurationen, og derefter downloade ændringerne.
Er det korrekt? Siger i nu at der er andre muligheder ? .. er der en klient der kan downloades lokalt?
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paint Me Dry skrev:
|
Nu er jeg lidt forvirret ...
Som jeg har set og forstået det, så er den eneste måde man kan programere remoten, at logge på siden, lave konfigurationen, og derefter downloade ændringerne.
Er det korrekt? Siger i nu at der er andre muligheder ? .. er der en klient der kan downloades lokalt?
|
|
|
Der medfølger en CDROM med config-software - dette software er identisk med det der ligger on-line. Remoten kan derfor sagtens programmeres "off-line", men skal du have glæde af databasen med koder, skal du self. have adgang til Internettet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm..
JEg har selv en Harmony Remopte 858 (eller der omkring) .. jeg kan ikke huske noget om nogen CD var med der .. så går ud fra at det kun er til lillebror.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm oki . så måske der var en CD et sted ... så skal den bare lige findes
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen, der ved hvad forskellen på 525 og f.eks. 885 er (bortset fra farvedisplayet)?
Kan man redigere de macroer, der genereres som "activities"?
For at se en DVD, ville jeg jo f.eks. foretrække, at macroen afsluttede med at åbne skuffen på min DVD-afspiller så jeg kunne lægge filmen i - istedet for at vælge "play" (jeg har sjældent filmen liggende klar i skuffen).
Hvordan fungerer aktiviteterne/makroerne, hvis man vil lade apparaterne stå tændt? (Jeg vil f.eks. ikke slukke min Satellitreceiver blot fordi jeg ser DVD - børnene kunne f.eks. tænkes at se sat-tv et andet sted i huset (jeg sender sat-signalet videre som antennesignal til resten af huset).
Fungerer den med Force 1155S? (den står i deres database - så jeg antager at den virker, men ingen af mine 2 nuværende universalfjernbetjeninger kan håndtere koderne fra Force'n...)
Kan man "blande" funktionerne? Eksempel:
Når jeg ser TV, er TV2 fra alm. antennesignal - alt andet fra min Force satellitreceiver. Lyden styres af min AV-receiver. Skifter jeg (med tallene) fra 1 (DR1 via Force - på scart) til 2 (TV2 via antenne) til 3 (DR2 via Force på scart) skal dette kunne programmeres ind i tasterne. Alternativt skal man have mulighed for kanallogoer ell. lignende på displayet, som man kan vælge via. Er dette muligt? (Hensigten er naturligvis, at man ikke skal behøve at tænke over, hvor signalet kommer fra, men blot skifte kanal)
På forhånd tak for alle svar!
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Nogen, der ved hvad forskellen på 525 og f.eks. 885 er (bortset fra farvedisplayet)? Der er væsentlige forskelle - kig i det link jeg har postet tidligere.
Kan man redigere de macroer, der genereres som "activities"? Ja, man kan tilføje tastetryk, desværre er der nogle man ikke kan fjerne - jeg har dog ikke haft gener af det endnu.
For at se en DVD, ville jeg jo f.eks. foretrække, at macroen afsluttede med at åbne skuffen på min DVD-afspiller så jeg kunne lægge filmen i - istedet for at vælge "play" (jeg har sjældent filmen liggende klar i skuffen). Det er muligt at indsætte f.eks. "eject" i enden af en aktivitet.
Hvordan fungerer aktiviteterne/makroerne, hvis man vil lade apparaterne stå tændt? (Jeg vil f.eks. ikke slukke min Satellitreceiver blot fordi jeg ser DVD - børnene kunne f.eks. tænkes at se sat-tv et andet sted i huset (jeg sender sat-signalet videre som antennesignal til resten af huset). Der er en "Leave unused devices on" funktion, så det burde kunne lade sig gøre.
Fungerer den med Force 1155S? (den står i deres database - så jeg antager at den virker, men ingen af mine 2 nuværende universalfjernbetjeninger kan håndtere koderne fra Force'n...) Hvis den står i databasen, må man gå ud fra det er testet. Hvor i landet bor du ?
Når jeg ser TV, er TV2 fra alm. antennesignal - alt andet fra min Force satellitreceiver. Lyden styres af min AV-receiver. Skifter jeg (med tallene) fra 1 (DR1 via Force - på scart) til 2 (TV2 via antenne) til 3 (DR2 via Force på scart) skal dette kunne programmeres ind i tasterne. Alternativt skal man have mulighed for kanallogoer ell. lignende på displayet, som man kan vælge via. Er dette muligt? (Hensigten er naturligvis, at man ikke skal behøve at tænke over, hvor signalet kommer fra, men blot skifte kanal) Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, med mindre du opretter aktiviteter, indeholdende de nødvendige kommandoer - findes der overhovedet remotes, der kan programmeres på denne måde ? Der er mange programmeringsmuligheder, så måske en kreativ sjæl kan finde en work-around ?
På forhånd tak for alle svar! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
kaso skrev:
|
Nogen, der ved hvad forskellen på 525 og f.eks. 885 er (bortset fra farvedisplayet)? Der er væsentlige forskelle - kig i det link jeg har postet tidligere. Jeg syntes ikke helt jeg kunne gennemskue forskellene, men jeg må læse lidt grundigere på lektien....
Kan man redigere de macroer, der genereres som "activities"? Ja, man kan tilføje tastetryk, desværre er der nogle man ikke kan fjerne - jeg har dog ikke haft gener af det endnu. Hmm - det var netop dét, at man ikke kunne fjerne f.eks. en "play" kommando, jeg frygtede....
For at se en DVD, ville jeg jo f.eks. foretrække, at macroen afsluttede med at åbne skuffen på min DVD-afspiller så jeg kunne lægge filmen i - istedet for at vælge "play" (jeg har sjældent filmen liggende klar i skuffen). Det er muligt at indsætte f.eks. "eject" i enden af en aktivitet. Problemet er så, hvis der ligger en "play" forud - det vil jo være upraktisk....
Hvordan fungerer aktiviteterne/makroerne, hvis man vil lade apparaterne stå tændt? (Jeg vil f.eks. ikke slukke min Satellitreceiver blot fordi jeg ser DVD - børnene kunne f.eks. tænkes at se sat-tv et andet sted i huset (jeg sender sat-signalet videre som antennesignal til resten af huset). Der er en "Leave unused devices on" funktion, så det burde kunne lade sig gøre. Kan den så finde ud af ikke at forsøge at tænde apparaterne ved efterfølgende activities (mange vil jo slukke, da der ikke er en separat tænd hhv. sluk-kommando, men en cyklisk tænd/sluk)?
Fungerer den med Force 1155S? (den står i deres database - så jeg antager at den virker, men ingen af mine 2 nuværende universalfjernbetjeninger kan håndtere koderne fra Force'n...) Hvis den står i databasen, må man gå ud fra det er testet. Hvor i landet bor du ? Nordsjælland..
Når jeg ser TV, er TV2 fra alm. antennesignal - alt andet fra min Force satellitreceiver. Lyden styres af min AV-receiver. Skifter jeg (med tallene) fra 1 (DR1 via Force - på scart) til 2 (TV2 via antenne) til 3 (DR2 via Force på scart) skal dette kunne programmeres ind i tasterne. Alternativt skal man have mulighed for kanallogoer ell. lignende på displayet, som man kan vælge via. Er dette muligt? (Hensigten er naturligvis, at man ikke skal behøve at tænke over, hvor signalet kommer fra, men blot skifte kanal) Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, med mindre du opretter aktiviteter, indeholdende de nødvendige kommandoer - findes der overhovedet remotes, der kan programmeres på denne måde ? Ja - med lidt kreativ tænkning... Min nuværende remote (Marantz RC1200) har jeg programmeret til at den i "TV-mode" har de nødvendige kommandoer i tasterne 0...9. Det giver naturligvis andre "udfordringer" såsom at man skal have et separat mode til txt-tv, da 0..9 i TV-mode jo giver andre kommandoer fra sig og ikke kan bruges til at taste sidetal....
Der er mange programmeringsmuligheder, så måske en kreativ sjæl kan finde en work-around ?
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Erik D skrev:
kaso skrev:
|
Nogen, der ved hvad forskellen på 525 og f.eks. 885 er (bortset fra farvedisplayet)? Der er væsentlige forskelle - kig i det link jeg har postet tidligere. Jeg syntes ikke helt jeg kunne gennemskue forskellene, men jeg må læse lidt grundigere på lektien.... jeps
Kan man redigere de macroer, der genereres som "activities"? Ja, man kan tilføje tastetryk, desværre er der nogle man ikke kan fjerne - jeg har dog ikke haft gener af det endnu. Hmm - det var netop dét, at man ikke kunne fjerne f.eks. en "play" kommando, jeg frygtede.... Der er mulighed for at styre funktionen "Play on enter" - dér kan play fjernes. Kombinér det med mulighederne for at tænde/slukke ubrugte enheder, og det burde være muligt at opnå et brugbart resultat.
For at se en DVD, ville jeg jo f.eks. foretrække, at macroen afsluttede med at åbne skuffen på min DVD-afspiller så jeg kunne lægge filmen i - istedet for at vælge "play" (jeg har sjældent filmen liggende klar i skuffen). Det er muligt at indsætte f.eks. "eject" i enden af en aktivitet. Problemet er så, hvis der ligger en "play" forud - det vil jo være upraktisk.... se ovenstående
Hvordan fungerer aktiviteterne/makroerne, hvis man vil lade apparaterne stå tændt? (Jeg vil f.eks. ikke slukke min Satellitreceiver blot fordi jeg ser DVD - børnene kunne f.eks. tænkes at se sat-tv et andet sted i huset (jeg sender sat-signalet videre som antennesignal til resten af huset). Der er en "Leave unused devices on" funktion, så det burde kunne lade sig gøre. Kan den så finde ud af ikke at forsøge at tænde apparaterne ved efterfølgende activities (mange vil jo slukke, da der ikke er en separat tænd hhv. sluk-kommando, men en cyklisk tænd/sluk)? Du har en pointe, men ved cyklisk on/off, kan du indstille remoten til at slukke enheden, ved afslutning af aktiviteten. Der findes en modsætning til "Leave unused devices on", så det må kunne lade sig gøre at finde på noget smart.
Fungerer den med Force 1155S? (den står i deres database - så jeg antager at den virker, men ingen af mine 2 nuværende universalfjernbetjeninger kan håndtere koderne fra Force'n...) Hvis den står i databasen, må man gå ud fra det er testet. Hvor i landet bor du ? Nordsjælland.. Hmmm, jeg bor på Fyn - så er en demo nok ikke så let at stable på benene.
Når jeg ser TV, er TV2 fra alm. antennesignal - alt andet fra min Force satellitreceiver. Lyden styres af min AV-receiver. Skifter jeg (med tallene) fra 1 (DR1 via Force - på scart) til 2 (TV2 via antenne) til 3 (DR2 via Force på scart) skal dette kunne programmeres ind i tasterne. Alternativt skal man have mulighed for kanallogoer ell. lignende på displayet, som man kan vælge via. Er dette muligt? (Hensigten er naturligvis, at man ikke skal behøve at tænke over, hvor signalet kommer fra, men blot skifte kanal) Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, med mindre du opretter aktiviteter, indeholdende de nødvendige kommandoer - findes der overhovedet remotes, der kan programmeres på denne måde ? Ja - med lidt kreativ tænkning... Min nuværende remote (Marantz RC1200) har jeg programmeret til at den i "TV-mode" har de nødvendige kommandoer i tasterne 0...9. Det giver naturligvis andre "udfordringer" såsom at man skal have et separat mode til txt-tv, da 0..9 i TV-mode jo giver andre kommandoer fra sig og ikke kan bruges til at taste sidetal.... Ja, man må sno sig...hvis du vil have en remote der er 100% costumizable skal du nok have en del ekstra penge frem. Der er mange programmeringsmuligheder, så måske en kreativ sjæl kan finde en work-around ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|