Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE 2005 DK udgave - dansk EPG?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Epedemic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Ak, det er ikke tdckabeltv's gode guide der bruges... Der er kun de gængse fuldpakke kanaler... Så ingen canal+ og andre selector kanaler :(
Til top Vis Epedemic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Epedemic

madsne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Er Stofa med?

Mads

Til top Vis madsne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsne

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan dælme ikke få det til at virke.

Jeg har prøvet med mit eget post: 3320, Hillerød: 3400, Helsingør 3000, Ålborg: 9000 og Frb: 2000, men hver gang får jeg at vide at "TV Program Guide are not available for your country or region"

Skal jeg installere noget først eller kan det være landet der er sat op forkert? hvor ser jeg det?

Epedemic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Du skal installere rollup 2... Og så skal du sikre dig at dit land er sat til danmark i region settings i kontrolpanelet i windows...

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Epedemic skrev:

Du skal installere rollup 2... Og så skal du sikre dig at dit land er sat til danmark i region settings i kontrolpanelet i windows...

Jeg står til Danmark i regional setting. Er Rollup blevet udrullet via den automatiske opdatering, eller er det kun jer som har hentet den anden steds fra der kan få EPG til at virke?

Epedemic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Den skulle være på windows update pr. i dag iflg winsupersite.com og andre...

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Epedemic skrev:

Nu har jeg installeret alt på windows update (fandt ud af der lå en masse under Brugerdefiret, bl.a. roll up 1) og har genstartet tl jeg var grøn i hovedet, men det virker stadig ikke.

Har været inde i opdateringshistorikken, men her står Rollup2 ingensteder, har i andre dne i historikken på Windows update?

Er der nogle steder i MCE jeg skal sætte noget op (ud over at køre guiden for tv listings selvfølgelig)?

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hanien skrev:

Epedemic skrev:

Nu har jeg installeret alt på windows update (fandt ud af der lå en masse under Brugerdefiret, bl.a. roll up 1) og har genstartet tl jeg var grøn i hovedet, men det virker stadig ikke.

Har været inde i opdateringshistorikken, men her står Rollup2 ingensteder, har i andre dne i historikken på Windows update?

Er der nogle steder i MCE jeg skal sætte noget op (ud over at køre guiden for tv listings selvfølgelig)?

Nu er det vel en registreret udgave af Windows du anvender? Ellers virker Windows Update ikke længere. Microsoft lavede om på proceduren for et par månender siden, så man skal bekræfte sin Windows licens før Winodws Update og Microsoft Update virker igen.

Har du prøvet at gå ind på Windos Update eller Microsoft Update hjemmesiden og manuelt starte opdateringen? Den automatiske opdatering kan godt tage lang tid om at gå igang, men du kan fremskynde det ved at starte opdateringen manuelt fra deres hjemmeside.
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx? ln=da
Microsoft Update virker kun i Microsoft Internet Explorer.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:

Nu er det vel en registreret udgave af Windows du anvender? Ellers virker Windows Update ikke længere. Microsoft lavede om på proceduren for et par månender siden, så man skal bekræfte sin Windows licens før Winodws Update og Microsoft Update virker igen.

Har du prøvet at gå ind på Windos Update eller Microsoft Update hjemmesiden og manuelt starte opdateringen? Den automatiske opdatering kan godt tage lang tid om at gå igang, men du kan fremskynde det ved at starte opdateringen manuelt fra deres hjemmeside.
Microsoft Update virker kun i Microsoft Internet Explorer.

Jo jo, det er en registreret version, og jeg har også fået lov til at hente bl.a. roll up 1 ned, men roll up 2 er ikke på listen.

Er der ikke et sted man kan hente rollup 2 ned og selv installerede den?

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hanien
Prøv at kør windowsupdate igen, da jeg prøvede for 1 time siden 16.16 var der ingen opdateringer, nu kl 17.25 er rollup 2 kommet på.

Kermit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hanien.

Du skal være sikker på du bruger den danske windows update.

Bøvlede selv en del med den på den engelske, indtil jeg tvang M$ over på den danske. Så skete der sager...

Til top Vis Kermit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kermit Besøg Kermit's Websted

ethank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Det virker jo næsten som det skal - Det er i alle tilfælde nemmere end det var tidligere med de mange krumspring man skulle igennem.

Jeg har dog et par problemer med TDC (københavns kommune):

1. Alle kanalerne bliver ikke fundet når jeg downloader guiden. Umiddelbart finder MCE ikke kanalerne: MTV samt Kanal Kbh, ikke at det er det vildeste problem, men det er stadig ikke optimalt.
  2. Der bliver ikke fundet programinfo på dobbelt kanalerne (eks. TV2 Charlie-BBC Food)

Nogen der kan hjælpe

NB: Jeg kører med en tidligere udgave af Rollout 2, men umiddelbart tror jeg ikke at det er det der er problemet.  

Til top Vis ethank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ethank

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Kermit skrev:

Hanien.

Du skal være sikker på du bruger den danske windows update.

Bøvlede selv en del med den på den engelske, indtil jeg tvang M$ over på den danske. Så skete der sager...

Har fået det til at virke nu, jeg skal bare være mere tålmodig og pludselig var dn der.

Jeg har også problemer med at jeg mangler bl.a. MTV, Kanal Kbh, Ønskekanalen og noget lokaltv.

Man kan jo tilføje kanaler manuelt, men jeg kan ikke finde ud af hvilket programnummer man skal skrive. Frekvensen er kan ikke stå i feltet og hvis jeg skriver kanal nummeret er der bare sne.

Er der nogen det er lykkedes for at tilføje kanaler manuelt?

Jeg har kabeltv...

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hanien skrev:
Man kan jo tilføje kanaler manuelt, men jeg kan ikke finde ud af hvilket programnummer man skal skrive. Frekvensen er kan ikke stå i feltet og hvis jeg skriver kanal nummeret er der bare sne.

Er der nogen det er lykkedes for at tilføje kanaler manuelt?

Jeg har kabeltv...

Du kan se kanalnumre og tilsvarende frekvenser for alle TDC Kabel TV's kanaler her: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=kanalnoegler&_nfls=false

MTV Danmark er f.eks. på kanal 54 (735,25 MHz) i Københavns Kommune.

Stofa TV's kanalnumre og frekvenser kan findes her: http://stofa.dk/kanaloversigt/?shortcut=hvadkanjegse
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Du kan se kanalnumre og tilsvarende frekvenser for alle TDC Kabel TV's kanaler her: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=kanalnoegler&_nfls=false

MTV Danmark er f.eks. på kanal 54 (735,25 MHz) i Københavns Kommune.

Stofa TV's kanalnumre og frekvenser kan findes her: http://stofa.dk/kanaloversigt/?shortcut=hvadkanjegse

Men de virker heller ikke. Hvis jeg tilføjer eks. 54, enten som 54 eller 0054 har jeg bare sne.

Har du haft held med det?

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hanien skrev:

Men de virker heller ikke. Hvis jeg tilføjer eks. 54, enten som 54 eller 0054 har jeg bare sne.

Har du haft held med det?

Jeg bor i Århus, og har TDC kabel Fuld pakken. Der mangler 2 kanaler: MTV og The Voice TV. Når jeg tilføjer dem får jeg også kun sne på skærmen. Har tjekket registry ([HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS45-1]), og der hvor jeg før havde alle mine kanaler, står der nu bare AutoTune [Reg_Binary). Har ikke prøvet om man kan scanne efter dem.

Derudover er mangler der program data for Eurosport, VH1 og Private Blue, Discovery, Animal Planet, Jetix,  NDR Fernsehen, BBC Food (deler plads med TV2 Charlie, som jeg har data for). Alle de resterende  (og vigtigste) kanaler er der guide data for. Jeg er meget positivt overrasket.

Det fedeste er at der nu er kategorier, når man søger i guiden.

Og har i set den nye "Filter guide" funktion (starte guiden (ctrl+g) og tryk på Info/højreklik). Så får man mulighed for at  vælge "Filter Guide", som filtrere hele guiden, så den kun viser Film eller sport eller nyheder eller børneprogrammer. Fedt . Er det en Rollup2 feature, eller har de andre altid haft den?

Jeg mangler dog stadig det "3. menupunk" under TV på hoved siden, hvor man hurtigt kan filtere på films. Se evt. screenshot på denne side http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/using/tv/reco rdtv.mspx. Er der nogen der har det menupunkt?

Endelig er jeg glad for at alt dette virkede problemfrit, på begge mine maskiner, som hhv. har kørt SmartGuide og Quick guide. Husk nu at slå dem fra .

Thomas

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

tjementum: Det er en US only feature - der kan pilles diverse steder så den kommer frem, men da guide data grundlaget ikke er til det, så er det ret ligegyldigt...

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Epedemic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan filtrere på film/sport/børneprogrammer ved at trykke på "guide" knappen på remoten mens jeg er inde i selve guiden.... Ang. mgl. kanaler, så mangler jeg MTV, Voice TV, Disney channel (som ligger på ekstrakanalen pt)... Og så er der et par kanaler den finder hvor der ikke er data på (CNN fx)... Ang. delte kanaler så kan jeg ikke lige lure hvordan man får det til at virke... Har selector, så skal kun taste kanalnummer ind, men når jeg taster to kanaler på samme nummer (bbc food og charlie fx) så beder den mig korrekt nok om at share dem, eller vælge hvilken der skal være der... Men det ser ud til den ikke skifter automatisk mellem dem... Og der er kun guidedata fra den kanal man har sat flueben ved... Nå, godt det kun er skodkanaler der er shared :P I øvrigt er der vist ikke noget ulovligt ved at hente update rollup 2 fra andre steder end ms update... (Hvis man har lovlig windows selvfølgelig ;) ) Jeg fandt selv min "et andet sted"... Har dog US MCE... Ved ikke om det gør en forskel...

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har et lidt pinligt spørgsmål, men nu har vi fået et par kanaler mere i vore forening og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at scanne efter flere kanaler i mce.. Guiden har fundet info til kanal 5 men jeg kan ikke få scannet efer nye så jeg kan få den ind?

Hvor ligger den funktion?

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum