| Forfatter |
|
Epedemic Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak, det er ikke tdckabeltv's gode guide der bruges... Der er kun de gængse fuldpakke kanaler... Så ingen canal+ og andre selector kanaler :(
|
| Til top |
|
| |
madsne Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan dælme ikke få det til at virke.
Jeg har prøvet med mit eget post: 3320, Hillerød: 3400, Helsingør 3000, Ålborg: 9000 og Frb: 2000, men hver gang får jeg at vide at "TV Program Guide are not available for your country or region"
Skal jeg installere noget først eller kan det være landet der er sat op forkert? hvor ser jeg det? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Epedemic Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal installere rollup 2... Og så skal du sikre dig at dit land er sat til danmark i region settings i kontrolpanelet i windows...
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Epedemic skrev:
|
Du skal installere rollup 2... Og så skal du sikre dig at dit land er sat til danmark i region settings i kontrolpanelet i windows...
|
|
|
Jeg står til Danmark i regional setting. Er Rollup blevet udrullet via den automatiske opdatering, eller er det kun jer som har hentet den anden steds fra der kan få EPG til at virke? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Epedemic Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skulle være på windows update pr. i dag iflg winsupersite.com og andre...
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Epedemic skrev:
| Den skulle være på windows update pr. i dag iflg winsupersite.com og andre... |
|
|
Nu har jeg installeret alt på windows update (fandt ud af der lå en masse under Brugerdefiret, bl.a. roll up 1) og har genstartet tl jeg var grøn i hovedet, men det virker stadig ikke.
Har været inde i opdateringshistorikken, men her står Rollup2 ingensteder, har i andre dne i historikken på Windows update?
Er der nogle steder i MCE jeg skal sætte noget op (ud over at køre guiden for tv listings selvfølgelig)? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
Epedemic skrev:
| Den skulle være på windows update pr. i dag iflg winsupersite.com og andre... |
|
|
Nu har jeg installeret alt på windows update (fandt ud af der lå en
masse under Brugerdefiret, bl.a. roll up 1) og har genstartet tl jeg
var grøn i hovedet, men det virker stadig ikke.
Har været inde i opdateringshistorikken, men her står Rollup2 ingensteder, har i andre dne i historikken på Windows update?
Er der nogle steder i MCE jeg skal sætte noget op (ud over at køre guiden for tv listings selvfølgelig)? |
|
|
Nu er det vel en registreret udgave af Windows du anvender?
Ellers virker Windows Update ikke længere. Microsoft lavede om på
proceduren for et par månender siden, så man skal bekræfte sin Windows
licens før Winodws Update og Microsoft Update virker igen.
Har du prøvet at gå ind på Windos Update eller Microsoft Update
hjemmesiden og manuelt starte opdateringen? Den automatiske opdatering
kan godt tage lang tid om at gå igang, men du kan fremskynde det ved at
starte opdateringen manuelt fra deres hjemmeside.
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx? ln=da
Microsoft Update virker kun i Microsoft Internet Explorer.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snurrerundtlyd skrev:
Nu er det vel en registreret udgave af Windows du anvender? Ellers virker Windows Update ikke længere. Microsoft lavede om på proceduren for et par månender siden, så man skal bekræfte sin Windows licens før Winodws Update og Microsoft Update virker igen.
Har du prøvet at gå ind på Windos Update eller Microsoft Update hjemmesiden og manuelt starte opdateringen? Den automatiske opdatering kan godt tage lang tid om at gå igang, men du kan fremskynde det ved at starte opdateringen manuelt fra deres hjemmeside. http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx? ln=da Microsoft Update virker kun i Microsoft Internet Explorer. |
|
|
Jo jo, det er en registreret version, og jeg har også fået lov til at hente bl.a. roll up 1 ned, men roll up 2 er ikke på listen.
Er der ikke et sted man kan hente rollup 2 ned og selv installerede den?
__________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien Prøv at kør windowsupdate igen, da jeg prøvede for 1 time siden 16.16 var der ingen opdateringer, nu kl 17.25 er rollup 2 kommet på.
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
Kermit Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ethank Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker jo næsten som det skal - Det er i alle tilfælde nemmere end det var tidligere med de mange krumspring man skulle igennem.
Jeg har dog et par problemer med TDC (københavns kommune):
- Alle kanalerne bliver ikke fundet når jeg downloader guiden. Umiddelbart finder MCE ikke kanalerne: MTV samt Kanal Kbh, ikke at det er det vildeste problem, men det er stadig ikke optimalt.
- Der bliver ikke fundet programinfo på dobbelt kanalerne (eks. TV2 Charlie-BBC Food)
Nogen der kan hjælpe
NB: Jeg kører med en tidligere udgave af Rollout 2, men umiddelbart tror jeg ikke at det er det der er problemet.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået det til at virke nu, jeg skal bare være mere tålmodig og pludselig var dn der.
Jeg har også problemer med at jeg mangler bl.a. MTV, Kanal Kbh, Ønskekanalen og noget lokaltv.
Man kan jo tilføje kanaler manuelt, men jeg kan ikke finde ud af hvilket programnummer man skal skrive. Frekvensen er kan ikke stå i feltet og hvis jeg skriver kanal nummeret er der bare sne.
Er der nogen det er lykkedes for at tilføje kanaler manuelt?
Jeg har kabeltv... __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de virker heller ikke. Hvis jeg tilføjer eks. 54, enten som 54 eller 0054 har jeg bare sne.
Har du haft held med det? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
|
Men de virker heller ikke. Hvis jeg tilføjer eks. 54, enten som 54 eller 0054 har jeg bare sne.
Har du haft held med det?
|
|
|
Jeg bor i Århus, og har TDC kabel Fuld pakken. Der mangler 2 kanaler: MTV og The Voice TV. Når jeg tilføjer dem får jeg også kun sne på skærmen. Har tjekket registry ([HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS45-1]), og der hvor jeg før havde alle mine kanaler, står der nu bare AutoTune [Reg_Binary). Har ikke prøvet om man kan scanne efter dem.
Derudover er mangler der program data for Eurosport, VH1 og Private Blue, Discovery, Animal Planet, Jetix, NDR Fernsehen, BBC Food (deler plads med TV2 Charlie, som jeg har data for). Alle de resterende (og vigtigste) kanaler er der guide data for. Jeg er meget positivt overrasket.
Det fedeste er at der nu er kategorier, når man søger i guiden.
Og har i set den nye "Filter guide" funktion (starte guiden (ctrl+g) og tryk på Info/højreklik). Så får man mulighed for at vælge "Filter Guide", som filtrere hele guiden, så den kun viser Film eller sport eller nyheder eller børneprogrammer. Fedt . Er det en Rollup2 feature, eller har de andre altid haft den?
Jeg mangler dog stadig det "3. menupunk" under TV på hoved siden, hvor man hurtigt kan filtere på films. Se evt. screenshot på denne side http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/using/tv/reco rdtv.mspx. Er der nogen der har det menupunkt?
Endelig er jeg glad for at alt dette virkede problemfrit, på begge mine maskiner, som hhv. har kørt SmartGuide og Quick guide. Husk nu at slå dem fra .
Thomas
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Epedemic Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan filtrere på film/sport/børneprogrammer ved at trykke på "guide" knappen på remoten mens jeg er inde i selve guiden.... Ang. mgl. kanaler, så mangler jeg MTV, Voice TV, Disney channel (som ligger på ekstrakanalen pt)... Og så er der et par kanaler den finder hvor der ikke er data på (CNN fx)... Ang. delte kanaler så kan jeg ikke lige lure hvordan man får det til at virke... Har selector, så skal kun taste kanalnummer ind, men når jeg taster to kanaler på samme nummer (bbc food og charlie fx) så beder den mig korrekt nok om at share dem, eller vælge hvilken der skal være der... Men det ser ud til den ikke skifter automatisk mellem dem... Og der er kun guidedata fra den kanal man har sat flueben ved... Nå, godt det kun er skodkanaler der er shared :P I øvrigt er der vist ikke noget ulovligt ved at hente update rollup 2 fra andre steder end ms update... (Hvis man har lovlig windows selvfølgelig ;) ) Jeg fandt selv min "et andet sted"... Har dog US MCE... Ved ikke om det gør en forskel...
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et lidt pinligt spørgsmål, men nu har vi fået et par kanaler mere i vore forening og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at scanne efter flere kanaler i mce.. Guiden har fundet info til kanal 5 men jeg kan ikke få scannet efer nye så jeg kan få den ind?
Hvor ligger den funktion?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |