| Forfatter |
|
mikaelkj Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler også en del kanaler i den officielle danske version, så det er ikke noget med at det er US...
|
| |
Tedde Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ...
Det med at alle kanaler i Guiden ikke har infomationer ..... f.eks MTV, discovery mm. Hvordan kan man lige fixe det? når ikke de gældne kanaler ligger i listen manuel tilføjelse. Det er "biiip" irreterende at de ikke alle er med. Kan man opdatere denne manuelle liste? __________________ Med venlig hilsen
Jonas Tedde
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tedde skrev:
| Det med at alle kanaler i Guiden ikke har infomationer
..... f.eks MTV, discovery mm. Hvordan kan man lige fixe det? |
|
|
Det kan man ikke selv fikse, det er Microsoft DK der skal fikse det.
Men du kan do maile dine ønsker til e-mail-adressen nederst i denne
post.
Discovery Channel burde dog være unerstøttet, men ikke MTV, ifølge
Microsoft DK.
Læs her: http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/faq.m spx
Q: Hvilke TV kanaler er dækket af den danske programguide?
A: Umiddelbart forventer vi pr. 16. oktober, 2005 at have programdata tilgængelige for følgende TV-kanaler: DR1 DR2 TV 2 Danmark TV 2 Charlie TV 2 Zulu TV3 TV3+ DK4 TV Danmark Kanal 5 NRK 1 TV2
Norge
Sverige 1
Sverige 2
TV4
Viasat Sport 1
Discovery Channel
National
Geographic
CNBC
Cartoon Network
Turner Classic Movies
Eurosport
Ønsker til Windows XP Media Center Edition
Q:
Jeg vil gerne komme med ønsker om f.eks. nye TV programmer til
programguiden eller andet omkring den danske version af Windows XP
Media Center Edition 2005 – hvor gør jeg af dem?
A:
Vi kan ikke love svar eller opfyldelse af alle ønsker, men vi vil bruge
disse i den løbende evaluering af nye tiltag for Windows XP Media
Center Edition i Danmark. Microsoft forbeholder sig ret til at anvende
og frasortere alle indsendte ønsker uden vederlag til afsender. Du kan
sende dine forslag til dkmce@microsoft.com
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ovwervejer at købe den Danske version og skifte min Engelske ud.
Jeg har kørt meget længe med dansk tvguide så har været i tvivl om jeg gad at opdatere nu.
Men det ser ud til at tingene begynder at køre. Jeg har dog lige et spørgsmål.
Kan man selv taste frekvenserne ind på de kanaler man vil have i MCE ?
Jeg hader at scanne kanaler og så skulle flytte rundt bagefter. Jeg vil hellere have frekvenserne skrevet ud og så taste en kanal ind ad gangen. __________________ Computerspil til piger og drenge
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal først scanne efter kanaler og derefter kan du tilføje de
kanaler som mangler, men det er
lidt mere omstændigt at taste kanalerne ind end at scanne og tilrette,
dels skal du først finde den rette frekvens derefter taste kanelerne og
add listings i guiden, hvilket man typisk også skal gøre ved nogle af
kanlerne alligevel.
Hvis man taster den ind manuelt skal de alligevel flyttes, f.eks. min
TV3 frekvens er 294,25, da skal man taste kanalnr. 115 ind for at få
den frekvens, hvorefter den typisk skal flyttes fra den placering den
får, min fik vist nok programnr 93
Umiddelbart havde jeg mest held med at vælge cable - unmapped cable (noget i den retning).
Det er vist lettere hvis man har TDC eller Stofa.
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
sirpadk Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg mangler en kanal, nemlig TV3. Jeg bor i Vanløse, og har TDC kabel fuldpakke.
Jeg prøvede at tilføje kanalen menuelt, men det lykkes sq da ikke. hvad gøre jeg forkert? der står at frekvensen er K45, men jeg kan ikke skrive K inde, og der skal være jo 4 sifre. jeg prøvede 0045 45 og 4500, hjælper heller ikke.
Er der nogen der fik det til at virke, jeg mener er der nogen der tilføjede en kanal? hvilket frekvens skrev du så?
Det er ellers lækkert og det hele, men hjælper ikke hvis man ikke kan se the 4400, vel?
Hvis nogen kan skrive havd de gjort, ville jeg være meget taknemlig. __________________ Mange Tak.
|
| Til top |
|
| |
frachlitz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sirpadk Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 Tak, man!
Jeg har kigget i denne topic, der var ingen der komme med denne omregningstabel.
Undskyld hvis jeg var for dovn, var ikke meningen. __________________ Mange Tak.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige bede om lidt hjælp her.. :-)
Sirpadk,
Når du nu har tastet TV3 ind, får du så guide data på den?? Jeg har allerede guidedata på Kanal 5 men kan ikke få den ind via en alm. tuning. Hvis jeg så taster den manuelt så får jeg ikke guidedata med. Skal teksten skrives nøjagtigt som i den oprindelige?? kan det være grunden?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Konklusionen på den danske EPG må være at den stinker for hårdt, prøv lige at hør....
- "du skal bruge en omregningstabel for at tilføje TV3"
- 60-70% dækning i EPG'en af det samlede antal udbudte kanaler selv ved de store operatører som TDC og Stofa
- Hvis Stofa nu bytter frekvens på to kanaler skal jeg så igang med lommeregneren?
- Mapping til kanaler i EPG der er forkert osv.
Nej jeg tror det forbliver Webguide+smartguide for mit vedkomne,det er også nemmere at sætte op og lang mere fleksibelt.
Mht til Microsoft Så synes jeg sgu at det er utroligt at alt konfiguration forsøges gjort inde i selve mediacenter, den brugerflade egner sig ganske enkelt ikke til det, SLET IKKE hvis man er Oem, fatter ikke hvorfor de ikke laver noget der ligner Smartguide til konfigurationen det ville også være lettere for brugerne.
Bare tænk på hvor lang tid det tager at flytte DR1 fra mapped kanal 30 til kanal 1 med tastatur eller fjernbetjening.....AK AK!!
mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pagi, du skal først have lavet linket overtil kanalen i guiden, i
setting - tv - guide - add guide listings, hvis der ikke kommer da ind
på den måde, mangler der data for kanalen i datagrundlaget til guiden.
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
|
Nej jeg tror det forbliver Webguide+smartguide for mit vedkomne,det er også nemmere at sætte op og lang mere fleksibelt.
|
|
|
Hmm. Smart Guide er da 100 gange sværre at sætte op, bare se hvor lang diskutionen omkring smart guide er, og hvor mange der har givet op. Jeg har endnu ikke hørt om en der har opgivet mht. til den indbyggede guide.
Og SmartGuide/QuickQuide/ (læs XMLTV) mangler næste det samme antal kanaler. Og det er mere besværligt at tilføje ekstra kanaler (ok... når man først har lært omregningstricket). Tilgengæld er den 10-20 minutter om at opdatere, hvor MCE gør det på 1 minut.
Og i mce skal du ikke genstarte til MCE for at få nye data ind. Tilgenæld kan du fra MCE igangsætte opdateringen (ved højreklik på kanalen)
Jeg er enig i at det er for dårligt at man ikke får alle kanaler konfigureret (ligemeget om der er guide data eller ej). Det er vel bare en enklet post i en tabel, så det burde kun tage 5 minutter at rette. Og det er fordårligt at der er byttet om på kanaler. Men det er jo noget de kan rette op på... og det forventer jeg at de får styr på snart. Personligt er jeg glad for at de nåede at får EPG med til dn 16.... der gik jo rygter om det modsatte.
Dertil kommer muligheden for at se kategorier og filtering.
Jeg syntes den EPG der følger med er mange bedre end SmartGuide/QuickGuide.
Patriarken skrev:
|
Mht til Microsoft Så synes jeg sgu at det er utroligt at alt konfiguration forsøges gjort inde i selve mediacenter, den brugerflade egner sig ganske enkelt ikke til det, SLET IKKE hvis man er Oem, fatter ikke hvorfor de ikke laver noget der ligner Smartguide til konfigurationen det ville også være lettere for brugerne.
Bare tænk på hvor lang tid det tager at flytte DR1 fra mapped kanal 30 til kanal 1 med tastatur eller fjernbetjening.....AK AK!!
|
|
|
Pointen er jo at "Alt" kan gøres fra MCE. Det er jo meningen at du køber en maskine og sætter den til fjernsynet, og begynder at bruge den. At du så, som jeg, også har tastatur og mus sluttet til er noget andet.
Teknisk set er jeg ening, men på den anden side, så tog det mig 3-4 minutter at sortere mine 36 kanaler, så det kan jeg sagtens leve med (det er jo kun én gang). I modsætning brugte jeg 2 uger på at få SmartGuide til at virke (inkl. fejlrettelse i selve programmet og dokumentation ).
Thomas
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Theben,
I min guide har jeg allerede data til Kanal 5 så de ligger klar, men det gør kanalen bare ikke.. der er kun sne, jeg kan bare ikke få tunet kanalen ind via den normale tuning. Så hvis jeg addere kanalen via den manuelle del.. hvordan får jeg den så linket sammen med guiden??
|
| Til top |
|
| |
MichaelMCE Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
|
|
|
|
Du virker da ellers normalt som én som godt kan li at sætte sig ind i tingene og løse de problemer der nu måtte komme...
Men OK jeg kan godt se din pointe... Men med kendskab til Microsoft og deres produkter, skal man jo ikke forvente at alt sker på en uge eller to.... Der kommer nok en Rollup3,4,5,6 før det hele virker....
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pagi
Når du har added kanalen går du ind under settings - tv - guide, - add listings to channal - find den kanal i listen som du vil have tilknyttet - tryk på kanalen og en liste med mulighederne kommer frem, der vælger du den kanal som guiden skal tage listings (info) fra. Husk at save.
I min MCE kan man finde kanalfrekvenserne i registry under
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS45-1] __________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Theben,
Nu har jeg tastet kanalen ind via tv - programguide - tilføj manglende kanal. Jeg får ikke den liste frem som jeg vil sætte den sammen med??Hvor kommer det billede ind henne?? Jeg synes heller ikke jeg kan finde den under "Rediger Kanaler" eller "Skift Rækkefølge"
Er jeg helt fra den eller misser jeg noget??
Paqi
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke dansk version, men mon ikke det hedder noget i retning med tilføj oversigt til kanal - den burde ligge samme sted som det du nævner, på UK version ligger den som nummer 3 lige efter rediger kanaler.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Tak for svarene på mit sure opstød, jeg vil da gi tjementum ret i at MS's guide er hurtigere og selvfølgelig passer bedre til MCE end en Mod. Jeg har skam også prøvet at sætte guiden op, men jeg blev meget gal efter 5 min, over de åbenlyse mangler som der allerede er omtalt i denne tråd. I øvrigt volder den danske guide også problemer hvis man har to tunere af forskelligt fabrikat(hvilket jeg har), den ene f**ker den anden op hvis du bruger scan funktionen og vælger samme input (kabel)...Så man skal alligevel ind i registry'et og tweake.
Jeg er også enig i at man skal holde tungen lige i munden når man sætter Webguide op, men jeg synes ikke at det er svært hvis man følger en god guide, og så virker det til forskel fra den danske guide.
Min pointe er bare at de skulle lave et utillity der kunne stå for kanal/guide opsætningen således at man ikke absolut skal være inde i MCE for at korrigere evt fejl. Guiden er jo ligeledes essentielt en krypteret database fil med associeringer til Tuningspaces i registryet. Så jeg tror jeg ville være nemmere for brugeren hvis der bare var en slags udvidet smartguide til lave dette. Der er jo alligevel så mange andre ting man skal tage højde for uden om MCE's gui herunder drivere osv.
Jeg er enig i at de forskellige filtre mangler i xMLTV/webguide/smartguide, men jeg bruger næsten kun Search, da jeg normalt ikke gider at bekymre mig om hvilke kategorier diverse TVguides vælger at putte "Amerikansk Hugger" eller "Pacific Blue" :-P i. ("Pacific Blue" er vel nok den mest geniale konceptserie jeg har set) Jeg er også meget glad for webscheduler osv....Hvilket også vejer tungt.
Mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
theben,
Den funktion kan jeg simpelthen ikke finde... er der andre der har samme problem??
Paqi
|
| Til top |
|
| |
frachlitz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lige sige at i forhold til hvad jeg har hørt fra Microsoft er guiden stadeig ikke færdig.
De arbejder på en måde så foreninger/firmaer automatisk kan tilføje kanaler/frekvenser osv.
Så vi må nok have lidt tålmodighed.
|
| Til top |
|
| |