Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE 2005 DK udgave - dansk EPG?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Pagi,

underligt at den ikke findes i din opsætning, måske er der smuttet noget i konverteringen til dansk.

Men prefferencer til kanaler finde her

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\EPG\prefs\pref.xml

prøvede lige at tilføje 3sat  til BBC World. men husk at tage backup hvis du forsøger dig frem, det kan som altid ikke anbefales!!!

<p number="119">
        <s name="BBC World" call_sign="BBC World" affiliation="" id="{4db14036-9eb2-4dbd-826b-6212a003e8b1}" virtualchannelnumber="3" sourceId="2147483647" />
        <s name="3Sat" call_sign="3Sat" affiliation="" id="751045" virtualchannelnumber="1" sourceId="0" />

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der kan forklare mig hvor man får fat i den danske MUI henne? Synes virkelig jeg har kigget overalt på MS's hjemmesider uden resultat. Og gider ikke til at betale for en ny version for at få dansk.

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen er jer der har har kørt med dansk MUI der kan svare mig på hvor jeg får fat i det henne?

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Kørte reinstallering igår med ny dansk MCE. Alt spiller perfekt (lad os nu ikke gå ind i en diskussion om billedkvalitet) undtagen EPG'en. Jeg bor i Greve (2670), men kan ikke vælge en kabel leverandør når jeg indtaster postnummeret. Derfor har jeg så brugt et andet (tror nok jeg brugte 2650) fra københavns amt (jeg bor i Roskilde amt) og der kan jeg vælge TDC kabel (som jeg har). Program-info kommer frem men jeg har følgende 3 problemer:

1) Programinfo for Roskilde lokal tv er istedet kanal københavn. Jeg går udfra det er fordi jeg ikke har det rette postnummer. Hvad gør jeg så?

2) Programinfo for Tv2 Film har CNN info m.fl. Har det noget med at skulle justere frekvensen eller er det igen noget med postnummeret?

3) Ikke alle kanaler har EPG info.

Så har jeg et sidste spørgsmål vedr. den der omregningstabel der omtales og linkes til tidligere i denne tråd. Der er åbentlys ikke meget tabel over den (der forholdes ikke to sæt informationer), hvad bruger man den til og hvordan?

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 09 November 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:
Så har jeg et sidste spørgsmål vedr. den der omregningstabel der omtales og linkes til tidligere i denne tråd. Der er åbentlys ikke meget tabel over den (der forholdes ikke to sæt informationer)

Jo, der er faktisk to sæt infomationer, selvom et kunne have været sat op med en tydligere adskillelse, de er blot adskilt med et enkelt mellemrum.
Det første der står i tabellen er f.eks.:
1 45,25
Der er her tale om to tal, det første (1) er kanalnummeret i MCE og det andet tal (45,25) er den tilsvarende frekvens i MHz.
MCE kanalnummeret skal ikke forveklses med de kananumre der ofte anvendes på TV i stedet for frekvensen.

For at bruge tabellen skal du først finde frekvensen på den TV-station du ønsker at gemme. Den kan findes hos din kabeludbyder (f.eks. TDC eller Stofa TV) eller hos DR eller TV2 hvis du bruger antenne.
Hvis du f.eks. vil finde MCE kanalnummeret for 343,25 MHz, så går du ind i tabllen og finder der hvor der står 135 343,25. Dvs. 343,25 MHz svarer til MCE kanalnummeret 135.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

OOOoooh...  Tak for forklaringen af tabellen. Har f.eks. CNN så det samme frekvensnummer uanset hvor man er i dk og uanset hvilken leverandør man benytter?

Vh, Mikkel

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Nej, det skal forståes på den måde at frekvens 345.25 i MCE har nummer 135, du finder den frekvens du skal bruge i tabellen og aflæser kanalnøglen. Du kan jo kalde de 135 et alias.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej Theben. Det forstår jeg, men når jeg nu ikke kan bruge mit postnummer (2670 Greve) så bruger jeg f.eks. 4000 istedet. Derfor ville jeg bare vide om hver frekvens peger unikt på en bestemt kanal såddan at det rent faktisk var lige meget hvilket postnummer man bruger som udgangspunkt.

Jeg har dog langt fra fået programinfo for de kanaler jeg har på TDC-fuldpakke kabel. Ved skanning havde nogen af kanalerne den forkerte programinfo og dem blokkerede jeg så og tilføjede en ny. Ingen af dem jeg tilføjede fik programinfo tilføjet efterfølgende, selv om jeg gik ind og hentede guide data. Jeg mangler guide data for 15 kanaler. Sammenligner jeg med den liste Microsoft har på deres hjemmeside ( http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/faq.m spx ), så mangler jeg program info for 4 kanaler som jeg burde have data for. Det er:

Kanal 5, TV2 Charlie, Eurosport og National Geographics. Er der nogen som har guide data for alle de kanaler som er på Microsoft liste? Hvilket postnummer bruger i i såfald? (Burde postnummeret overhovedet have noget og sige?)

Vh, Mikkel

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

jeg har data på tv2 charlie når jeg bruger 2000 som postnummer og vælger TDC frederiksberg. Når jeg bruger TDC København så får jeg ikke data med tv2 Charlie..strange.. De andre kanaler har jeg ikke så dem kan jeg ikke svare for.
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Så din erfaring er altså at postnummeret har betydning for om man kan få guidedata... Det er godt nok sært at man kan finde alle de kanaler man vil specifikt, men man så ikke kan få de sammenhørende guidedata... Min kone vil have Gilmore girls optaget fra kanal 5... Argh! Så må jeg jo bruge time recording... Hvor lamt.

ethank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Sendt: 10 November 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Kanal 5 virkede tidligere, men efter kanalombytningerne (og tilføjelserne) på TDC kabeltv, tror min EPG at Disney Channel er kanal 5. Jeg opdagede det, da jeg ville se et par afsnit af CSI og der istedet var et eller andet (for mig ligegyldigt) kiddieTV.

Pointen er at EPG-data for kanal 5 stadig er tilgængelige, men bare ikke til den rigtige kanal.

Jeg har tidligere set omtalt at man kan manuelt kan knytte EPGdata til en kanal man manuelt tilføjer, men har ikke haft held med at finde den funktion i min MCE 2005UK...

Denne funktion burde løse problemet....!?

Til top Vis ethank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ethank

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 10 November 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

ethank skrev:

Jeg har tidligere set omtalt at man kan manuelt kan knytte EPGdata til en kanal man manuelt tilføjer, men har ikke haft held med at finde den funktion i min MCE 2005UK...

Denne funktion burde løse problemet....!?

Denne funktion er kun tilgængelig hvis du har scannet kanalerne ind i MCE. Hvis du bruger guide og postnummer får du ikke muligheden for at "mappe" guide data til en kanal, da MCE selv finder kanalnumre og frekvenser via guiden.

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Aha! Godt input Michael! Dvs. at hvis jeg får kabel via antennestik så vælger jeg at skanne kanaler efter analouge. Får en masse kanaler uden guideinfo. Derefter er der en funktion som jeg kan knytte hver "ukendte" kanal sammen med guidedata. Er det scenariet?

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Sendt: 10 November 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har faktisk også data for kanal 5 men jeg kan ikke få dem til at passe med en manuel indtastning af kanal 5 af samme årsag nemlig at "mapping" af data imellem kanal og guide ikke er tilgængelig på min pc heller.

Paqi

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 10 November 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Aha! Godt input Michael! Dvs. at hvis jeg får kabel via antennestik så vælger jeg at skanne kanaler efter analouge. Får en masse kanaler uden guideinfo. Derefter er der en funktion som jeg kan knytte hver "ukendte" kanal sammen med guidedata. Er det scenariet?

Ja du får sikkert en masse "unknown" kanaler. Og herefter kan du via Guide settings "mappe" guide lister til dine kanaler. Men det er ret så meget mere omstændigt end bare at taste et postnummer ind. Vi må håbe at Microsoft's guide leverandør snart finder ud af at TDC har skiftet kanalerne rundt.....

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jo jo, men kan jeg få Charlie og Kanal 5 op at stå så tager det vel kune en halv time at gennemgå 35 kanaler... Så går det nok. Ville dog ønske at TV2 Film også kunne laves lige nu, men det må jo vente. Om et par måneder vil jeg så kunne bruge mit postnummer.

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

måske kan du få mulighed for at mappe kanaler, når du scanner og ikke bruger en foruddefineret tdc eller stofa setting, det kan ske at det er der hunden ligger begravet.

Det problem har jeg ikke, da min kanalpusher insisterer på at vi skal være delvis selforsynenende, hvilket så resultet i kun få brugbare kanaler, men der jo en anden snak.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hm! Jeg må sige at det ikke er nemt med kanal 5... Nu har jeg gjort det manuelt og rigtigt nok så kan jeg nu selv bestemme hvilke guide data en kanal skal vise. Men kanal 5 nægter at være korrekt. Istedet for gilmore girls viser guide data en Crossing Jordan serie. Den kan jeg end ikke finde på tv2's hjemmeside, så vilken kanal det er aner jeg ikke. Istedet for Brøndby kampen stod der 3000 miles to graceland etc...

Well, jeg må væbne mig med tålmodighed for at få de sidste kanaler på plads... Bare mærkeligt når det burde virke for kanal 5...

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 11 November 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:
Istedet for gilmore girls viser guide data en Crossing Jordan serie. Den kan jeg end ikke finde på tv2's hjemmeside, så vilken kanal det er aner jeg ikke.

Crossing Jordan sendes fredag på TV4 Sverige kl. 22:45 og jeg fandt det ved at søge på TV2's hjemmeside.
Check selv her: http://tv.tv2.dk/tv/?Region=3&KanalID=27&Soegeord=Cr ossing+Jordan&Dato=-1&Kategori=0&Periode=1
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hm, det passer altså ikke helt. Crossing Jordan jeg har i kanal 5 programdata er klokken 19.05 og det er hver dag... Du linker til Crossing Jordan der sendes 1 gang om ugen på TV4 klokken 22:45...

Men du har ret, jeg fandt faktisk ikke denne da jeg søgte. Jeg prøvede danske og engelske. Jeg ledte jo nemlig efter "Gilmore girls" på Kanal 5...  Så jeg tænkte slet ikke på at serien kunne være på andre skandinaviske kanaler.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes