Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 04:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: magnepan 3.6 ejere.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Det er jo sæt pris .

tro den er rettet til sæt og de andre til stk .

Så nu sparre du da en del

Magneplanar 3.6 højttalere. En af de beste højttalere der findes uanset pris.
Fantastisk naturtro. Kæmpe lydbillede. Detaljeret og trnsparant. Dynamisk.
Og betalbare. Kr 25.000 sæt for højttaleren som verden over betragtes som reference. Hifi 4 You er eneste butik du kan lytte til Magneplanar, vi ahr også model 1,2 til kr. 7.500 stk, highend til foræringspriser.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Det er nu lidt merkeligt at sælge højttalere i stk pris, hvad hvis man sige, hmm jeg skal kun har ét stk. så passer det ved min SPU mono

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Uanset om Ole er en behagelig eller ubehagelig fyr, så bør han efter at have fået en sådan henvendelse sørge for hurtigst muligt at få tilrettet annoncen og ikke bare lade den stå, som den jo gør nu: "Og betalbare. Kr 25.000 sæt for højttaleren ".

Uanset om det er urealistisk eller ej, så virker det mærkeligt. Min første tanke var at det lød da interessant, og så er det skuffende hvis man begynder at undersøge detaljer og så finder ud af at prisen altså er pr. stk.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Vi tager det lidt længre.

Hmm kan jeg så få en mono forstærker, nu kommer jeg kun til at bruge én af kanalen på den cd afspiller, får jeg rabat.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Uanset om Ole er en behagelig eller ubehagelig fyr, så bør han efter at have fået en sådan henvendelse sørge for hurtigst muligt at få tilrettet annoncen og ikke bare lade den stå, som den jo gør nu: "Og betalbare. Kr 25.000 sæt for højttaleren ".

Uanset om det er urealistisk eller ej, så virker det mærkeligt. Min første tanke var at det lød da interessant, og så er det skuffende hvis man begynder at undersøge detaljer og så finder ud af at prisen altså er pr. stk.

Jeg brugte også Stk prisen på min side , men fik mange mails og mange ringet , for lige og høre om det var par selvom der stod stk pris .

Man kan kalde det for at få bid , men at bruge tiden på at sige det er stk og ikke par , er spildt tid for mig og de kunder der mailet eller ringet .

Men mon ikke det er par det står der jo , og ole er ellers hurtigt nok .

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Jo det tager jeg hatten af for jensen.Men skal alle der har læst prisen på 25 kilo for sæt, så kunne købe dem til den pris.

MVH

Desværre ikke, medmindre det står på et prisskilt. Der skelnes mellem annonceret pris og skiltet pris. Den skiltet pris skal sælger som udgangspunkt sælge til, uanset om der er sket en fejl, medmindre det er åbenlyst at prisen er forkert.

Hvis handlen er indgået, så er den bindende, selvom prisen er forkert.

I dette tilfælde er der dog IMO tale om uetisk markedsførings skik som det hedder, idet det er en vildledende annonce.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Ja når ordet 'sæt' står i annoncen, så virker det som en meget besynderlig skrivefejl, og endnu mere besynderlig når den ikke bliver rettet efter henvendelse.

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til, at højtalerne er taget ud af "Tilbudsavisen". Det ville dog have været passende, om HiFi4you havde kommemteret/beklaget problematikken.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Det er første gang nogensinde jeg går ind i en dabat vedr min butik. Men her kræves vist en forklaring. Brugeren som kalder sig "velkommen" har ringet til min butik og forespurgt om div.vedr Magneplanar 3.6 og jeg har sendt ham brochurer materiale. Derefter hører jeg ikke mere før jeg bliver ringet op af en lokal Expert butik som spørger om de kan købe et sæt 3.6 gennem mig til en kunde, hvilket viser sig at være " Velkommen" som trods det han har forespurgt  mig og fået materiale forsøger sig i byen han bor. Og siden han har han forsøgt i andre butikker ligeså. Jeg er eneste butik i DK der har 3.6 i udvalg og i nyeste version.

Men "velkommen er kun ude efter pris trods han bruger min tid, jeg har dem i butikken og skal drive en forretning. Jeg vedlægger enda priser til "velkommen fra både Sverige, Norge og Finland som viser at min pris er lavere end de andre omkringliggende lande. Jeg siger til ham han kan komme og lytte efter han har fået materiale, men det eneste der sker er at "Velkommen forsøger af alle kanaler at undgå mig som har hjulpet ham i første omgang.  Vedr prisen på hifi 4 all så er det en skrivefejl som kan ske for enhver. "Velkommen ringer nemlig til mig i butikken og udgiver sig for en anden og brokker sig gevaldigt da jeg siger prisen er 50.000 trods han i flere måneder har vist de kostede det. Og kan oplyse at "velkommen" i mails har været yderst ubehagelig. Med venlig hilsen Ole

Hifi 4 You

Til top Vis rainman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rainman

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

det er da rart at høre sagen fra to sider

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

må lige sige at den mand ole omtaler her kender jeg ikke noget til, jeg ønsker ikke at blive sammenlignet med andre.

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Ham_selv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2005
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
Forstår jeg ikke ... er du sikker på, at din måde at tale til folk på, er acceptabel ?
Til top Vis Ham_selv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ham_selv

Ham_selv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2005
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg synes sku Peiter er et være vrøvle hovede. Selvfølgeligt er det beklageligt at forhandleren har oplyst en forkert pris.

At en forhandler kan sælge Magnepan 3.6 til 14.000 Dkr. Under udsalgspris lyder som en bagdørshandel, som foregår alt for meget inden for Hi-Fi branchen i Danmark, importører sælger billige produkter ud af bagdøren som diverse forhandlere har gjort en masse for at præsenterer for, dette fænomen er med til at undergrave og ødelægge mange produkter i Danmark. Se bare på alle de fede Hi-Fi mærker som bliver såkaldt importeret til Danmark, mange af dem når ikke en gang at se dagens lys i nogen forretninger. Hvis alle de varer som efter sigende skulle være importeret til Danmark så dagens lys ville High Fidelity sikkert nå op på højde med Hi-Fi+ eller Image Hi-Fi som i gamle dage for der ville være masser af produkter som diverse forhandlere ønskede at få omtalt.

Nu vil jeg ikke fornærme nogen med at nævne nogen af de produkter som jeg mener og ved er solgt fra en bagdør, men synd er det for de få entusiaster som forsøger at køre en levedygtig forretning.

Nå men nu synes jeg vi skal stoppe denne fornærmelse af hinanden og nyde det det som det hele drejer sig om. FED MUSIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Velbekomme.

Til top Vis Ham_selv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ham_selv

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ham_selv skrev:
Nu vil jeg ikke fornærme nogen med at nævne nogen af de produkter som jeg mener og ved er solgt fra en bagdør, men synd er det for de få entusiaster som forsøger at køre en levedygtig forretning.

Og hoooooldt! Jeg synes det er væsentligt at få sat navne på sådanne ting så os forbrugere kan forholde os til et sådant udsagn. Hvis nu jeg havde købt et sådant produkt ville jeg også gerne vide det.

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Ham_selv skrev:
Peiter skrev:
Forstår jeg ikke ... er du sikker på, at din måde at tale til folk på, er acceptabel ?

Ville du noget med dine citater ?

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
Ham_selv skrev:
Peiter skrev:

Ville du noget med dine citater ?

Det er nok bare kludret for ham. Personligt håber jeg at han vil dokumentere sine udsagn, men jeg tvivler...

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Tastefejl kan forekomme i annoncer. Nogle gange kan de virke lidt for "heldige". Det sker f.eks. temmelig jævnligt at der i de husstandsomdelte reklamer fra de store elektronikvarehuse er fejl i prisen på afdragsordningerne... og prisen er sjovt nok aldrig for høj.

Under alle omstændigheder kan fejl forekomme og man kan ikke hænge annoncør op på det. Ved MINDRE fejl kan man forsøge at appelere til annoncørs samvittighed. Det er alt.

Jeg er selv yderst begejstret for at have en entusiast-butik som hifi4you (bl. flere) i mit lokalområde, og jeg har været meget tilfreds ved de par småhandler jeg har fået gjort der til dato.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Ham_selv skrev:
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Jeg synes sku Peiter er et være vrøvle hovede. Selvfølgeligt er det beklageligt at forhandleren har oplyst en forkert pris.

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p><FONT face="Times New Roman" size=3> </o:p>

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>At en forhandler kan sælge Magnepan 3.6 til 14.000 Dkr. Under udsalgspris lyder som en bagdørshandel, som foregår alt for meget inden for Hi-Fi branchen i Danmark, importører sælger billige produkter ud af bagdøren som diverse forhandlere har gjort en masse for at præsenterer for, dette fænomen er med til at undergrave og ødelægge mange produkter i Danmark. Se bare på alle de fede Hi-Fi mærker som bliver såkaldt importeret til Danmark, mange af dem når ikke en gang at se dagens lys i nogen forretninger. Hvis alle de varer som efter sigende skulle være importeret til Danmark så dagens lys ville High Fidelity sikkert nå op på højde med Hi-Fi+ eller Image Hi-Fi som i gamle dage for der ville være masser af produkter som diverse forhandlere ønskede at få omtalt.

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT face="Times New Roman" size=3> </o:p>

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Nu vil jeg ikke fornærme nogen med at nævne nogen af de produkter som jeg mener og ved er solgt fra en bagdør, men synd er det for de få entusiaster som forsøger at køre en levedygtig forretning.

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3> 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Nå men nu synes jeg vi skal stoppe denne fornærmelse af hinanden og nyde det det som det hele drejer sig om. FED MUSIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Velbekomme.

Sådan har det været mange år i danmark .

Nu kan det også skyldes at mange shops i danmark først tænker på % før de tager et nyt mærker ind og som kunde som jeg selv har været i mange år , er det da ikke et problem at få mega stor % i shops , det er ikke langtid siden jeg fik ret stor % på noget jeg fik en anden til at købe i en shop den shop jeg købte det fra vil ikke handel med mig derfor fik jeg en anden til det .

En anden ting jeg tit oplevet var mange shops havde det med at bruge mere tid på at snakke dårlige om de mærker de ikke solgte og andre shops noget jeg altid stillet stort ? overfor .

Som privat kunde har jeg oplevet mange sjove ting gemmem de snart 20 år og hold da kæft hvor jeg blevet snydt og har også haft meget brugt og har aldrig set en kvit med den fulde pris på .

Hi-Fi branchen her i dk er som en høsegård , så snart der kommer noget nyt så jaja hvad gør de så .

Men vend jer til det for mange af de nye er kommet for at blive og hvorfor er de kommet , mange fordi de har brugt mange penge på ders hobby før det gik op for dem nej nu er der ikke mere i danmark at komme efter nu må jeg kikke udefor landet og der finder man en masse nye ting der aldrig kommer til dk og hvorfor , mange shops vil heller ride på det sikker .

Og der har altid været mærker der er lavet i dk som man kunne købe ved producenten med stor % og det er der den dag i dag også .

Og ja det er musiken der først mig hertil er det også det med jer ???.

velkommen til ole , godt at se dig herinde   .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes