Forfatter |
|
chrhall Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, kan du sige noget om hvordan de to projektorer forholder til til PE7700 ??
|
Til top |
|
|
chrhall Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i øvrigt:
nyt review med dårlige oplevelser af 480i materiale.
http://www.hdtvexpert.com/pages/plvz4.htm
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Hvad med hitachi pj-tx200??? er den kommet???
Ved du hvordan den er i forhold til ae900 og z4???
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
MonoTovarisj skrev:
staves det virkeligt sådan .. har altid troet det staves pond   |
|
|
Pond er en dam, også brugt som kælenavn for Atlanterhavet  |
|
|
jdg1 skrev:
MonoTovarisj skrev:
staves det virkeligt sådan .. har altid troet det staves pond   |
|
|
Det er "punt" - og tro mig, jeg sparkede en del af dem under min high-school tid i USA 
|
|
|
Hehe fint nok jeg bøjer mig 
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skønt med nogle indtryk fra Otto! ;)
Otto, du har ikke tilfældigvis hørt noget til Sony's kommende HS60 model?
Den skulle efter sigende have en 10.000:1 kontrast og en hurtigere IRIS, så det skulle blive sværere at se når den blænder op og ned.
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.DJ skrev:
Skønt med nogle indtryk fra Otto! ;)
Otto, du har ikke tilfældigvis hørt noget til Sony's kommende HS60 model?
Den skulle efter sigende have en 10.000:1 kontrast og en hurtigere IRIS, så det skulle blive sværere at se når den blænder op og ned. |
|
|
Ang. HS60 så tillad mig at linke til den første test:
http://www.avbuzz.com/audio-video/200509/SonyHS60report/inde x.htm
- 1:1 pixelmapping ved 50/60Hz - bedste sortniveau de hidtil har set fra en digital projector - ingen vertical banding - samme screendoor som ved andre 1280*720 LCD maskiner - bedre dynamisk iris end HS50, men der er plads til forbedring - on/off kontrast målt til ca. 5700:1 ved D65 - samme niveau som DLP DarkChip3 - vibrant og fremragende farvegengivelse __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrhall skrev:
Otto, kan du sige noget om hvordan de to projektorer forholder til til PE7700 ?? |
|
|
Jeg har ikke set PE7700, så det er lidt svært at sige. Men jeg har set andre tilsvarende DLP projektorer, og der er umiddelbart ingen grund til at tro at hverken de nye LCD'er eller de nye DLP'er laver væsentligt om på hvorvidt man er til LCD eller DLP - det er stadig to forskellige teknologier, med hver sine fordele og ulemper. Personligt foretrækker jeg stadig LCD, men kan sagtens se fordelene ved DLP'erne. Kort sagt: Hvis du foretrak en given DLP frem for Z3, så vil du også foretrække den frem for Z4 - og omvendt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Hvad med hitachi pj-tx200??? er den kommet??? |
|
|
Endnu ikke, men jeg er netop hjemvendt fra Malmö hvor jeg så den. Det er svært at bedømme noget på en messe, specielt mellem projektorer der ligger så tæt, men umiddelbart har jeg svært ved at se hvad Hitachi'en skal tilføre som PTAE-900 eller Z4 ikke gør. En meget kort sammenfatning af de tre kunne være at PTAE-900 og PJTX 200 begge har et hint af vertical banding, hvor Z4 er lidt mere "ren" i billedet. PTAE-900 har til gengæld Smooth-Screen, og er lidt billigere. PJTX 200 - tja, den har ikke rigtigt noget "es" i ærmet, så umiddelbart forventer jeg egentlig at medmindre der dukker en overraskelse op under testen når jeg får den i fingrene, så har jeg ikke rigtigt noget at bruge den til i vores sortiment. For at holde priser og leveringstider optimale er det altid nemmest at koncentrere sig om færre modeller, og hvis PJTX 200 ikke kan noget som PTAE-900 til samme pris ikke kan, så bliver Hitachi'en nok lagt på is... Det betyder ikke at den er dårlig, jeg har bare ikke brug for flere projektorer der kan det samme - det er rigeligt at Z4 og AE900 ligger så tæt som de gør. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.DJ skrev:
Otto, du har ikke tilfældigvis hørt noget til Sony's kommende HS60 model? |
|
|
Det kan jeg jo dårligt sige nej til - men jeg ved ikke mere end I gør mht. pris og introduktionstidspunkt. Sony DK ved endnu intet om forventet intro-tidspunkt, så det bliver med temmeligt stor sikkerhed ikke i år. Jeg forventer mig naturligvis en hel del af den, men igen bliver den dyrere end konkurrenterne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
chrhall Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget der måske kan tippe vægtskålen for mange, er Sanyos 3 års garanti, mod pannyens 1 år.
Personligt regner jeg med at bestille en z4 den første. Er lige et par k short. Så skal jeg nok skrive buh og bæh herinde. :)
|
Til top |
|
|
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadig ingen udmelding om hvordan omtalte projektorer klarer tv billede?
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper,
tak for linket!
Ser da ok lovende ud.
De steder jeg håbede på forbedring ifht. HS50 var IRIS'en, 1:1 understøttelsen(fra hdmi/dvi) og noget mere lumens output. Det sidste havde jeg dog allerede på fornemmelsen ikke ville blive ændret meget. Da mere lys ville have en negativ effekt på on/off kontrasten, som jo er Sony's helt store styrke iøjeblikket.
Angående IRIS'en, kunne jeg let forestille mig denne bliver tweaket noget mere på, inden de endelige HS60 produkter kommer på markedet.
HS50, fik jo(på baggrund af diverse tilbagemeldinger fra pj sites og købere) nyt videokredsløb og forbedret konvergens justering.
Så der er jo håb for at evt. dårlige optimeringer eller "mindre" fejl bliver rettet i de færdige produkter til os europæere!
Otto,
ok, havde bare læst for et stykke tid tilbage på avsforum, at det var muligt at HS60 kom på markedet heroppe til november start december. Så kunne jo være du havde hørt fra dine leverandører! ;)
Btw: Sony Danmark giver jeg ikke så meget for, hvad angår deres viden om nye produkter. De syntes altid at være de allersidste der opdaterer deres side med nye produkter(hvis overhovedet).
Så er deres udenlandske kollegaer "langt" mere fremme i skoene...det var ihvertfald min erfaring da jeg skulle researche HS50.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.DJ skrev:
Btw: Sony Danmark giver jeg ikke så meget for, hvad angår deres viden om nye produkter. De syntes altid at være de allersidste der opdaterer deres side med nye produkter(hvis overhovedet). |
|
|
Du har ret et stykke hen ad vejen, men der er nu forskel på hvad sælgerne og ikke mindst deres hjemmeside ved, og hvad produktchefen på området ved...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået kigget lidt på forskellige interlace-signaler. Som jeg oplever det, så er dens film-mode ikke særligt god, lidt i modsætning til Z3 faktisk. Det betyder at til film-brug er den ret afhængig af en afspiller med progressive scan - hvilket vel også vil være tilfældet hos langt de fleste. Men på almindelige tv-billeder synes jeg nu ikke at der er så meget at brokke sig over. Jeg har ikke sammenlignet med Panasonic'en, men i forhold til at bruge en DVDO Iscan HD+ får jeg faktisk et _bedre_ billede på almindelige tv-udsendelser ved at køre interlace direkte fra DVD'en (Sony RDRHX 710). Ergo synes jeg det er forkert at sige at Z4 er dårlig at se TV på, men den er ikke så god at se film fra interlace-kilder på. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 November 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der - med meget kort varsel... - sat gang i et projektor-arrangement, hvor man vil kunne se disse to imod Mitsubishi HC 3000. Det løber af stablen i denne weekend. Der er tale om et åbent arrangement denne gang, uden tilmelding, da jeg har valgt at lave flere kortere demonstrationer i stedet for det meget lange, tunge arrangement det plejer at være, for at give flere mulighed for at se dyrene i action. Det betyder også mere kiggen på billeder, og mindre snak. Så vil jeg om nødvendigt vende tilbage med et mere "hardcore" arrangement lig de tidligere seancer, når Sony HS 60 og VW 100 er landet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 09 November 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool Otto
Kigger helt sikkert forbi.
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 09 November 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du haft til til at teste den nye Hitachi PJ-TX200, Otto ?
Lars
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 November 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Har du haft til til at teste den nye Hitachi PJ-TX200, Otto ? |
|
|
Kun kortvarigt, den reelle levering er ikke dukket op endnu. Jeg besluttede mig til at holde arrangementet alligevel, da mange gerne vil se AE900/Z4. TX 200 er i mine øjne ligegyldig, da den ikke tilbyder noget som en AE900 ikke også gør, og så har AE900 Smoothscreen oveni til samme pris - så helt grundlæggende kan jeg ikke se hvorfor man skulle købe en TX200. Hvis den når at dukke op viser jeg den selvfølgelig frem, men det er ikke noget jeg kan love.
Til gengæld vil der for dem der kommer søndag være en spændende ting at kigge på fra Quality Screen... og mere siger jeg ikke!  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 09 November 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu mere det specielle linsesystem, der kunne resultere i en bedre billedegengivelse end AE900/Z4 - på papiret altså!! Men det har altså ikke noget på sig ?
Lars
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 09 November 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Ang. HS60 så tillad mig at linke til den første test:
http://www.avbuzz.com/audio-video/200509/SonyHS60report/inde x.htm
- 1:1 pixelmapping ved 50/60Hz - bedste sortniveau de hidtil har set fra en digital projector - ingen vertical banding - samme screendoor som ved andre 1280*720 LCD maskiner - bedre dynamisk iris end HS50, men der er plads til forbedring - on/off kontrast målt til ca. 5700:1 ved D65 - samme niveau som DLP DarkChip3 - vibrant og fremragende farvegengivelse
|
|
|
Jeg synes nu at du er lidt hurtig til at tage alle de gode ting uden at tage nogen af de måske knapt så positive ting.
Han nævner blandt andet at screen doors er synlige ved 1,8 gange billedbredde (ingen udvikling, nærmest tilbageskridt). Blæserlarmen er på et normal nivaeu (altså ikke forbedret) og tilslut siger han at sortenivauet ikke halter langt efter darkchip 2 DLP (det må næsten være en fejl?)... Men ellers er det jo positivt. Dog trist at der på to så vigtige områder ikke er fremskridt at spore...
Vh, Mikkel
|
Til top |
|
|